Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Nybörjarforum (https://www.sharps.se/forums/nyboerjarforum/)
-   -   Varför gillar inte spelbolag att man bonushorar? (https://www.sharps.se/forums/nyboerjarforum/28963-varfoer-gillar-inte-spelbolag-att-man-bonushorar/)

Anonym 2017-05-28 14:50

Varför gillar inte spelbolag att man bonushorar?

Jag har förstått det som att spelbolag inte gillar bonushoror. Är det så? Om ja, vad är anledningen till detta? Det borde väl vara väl vara bra för dem med kunder som VILL förlora pengar hos dem?

Morgan007 2017-05-28 17:50

Bara för att bonusspelaren vill förlora pengar så betyder det inte att hen gör det. Det är lika svårt att lyckas förlora som att lyckas vinna. Om du vet vart du ska vinna och vart du ska förlora så behöver du ju inte sätta in pengar på spelbolagen, då räcker det att boka på Smarkets eller Betfair...

Jag ligger ungefär 30 tkr back på Smarkets på mitt bonusspelande, vilket betyder att spelbolagen på mig förlorat mer på mig än bara bonusarna minus avbränning.

En duktig bonusspelare spelar enbart där väntevärdet är positivt, det betyder att samma erbjudande har ett negativt väntevärde för spelbolaget. Logiken för spelbolagen är att

1) De lockar kunder som stannar kvar och förlorar pengar på "vanliga" spel
2) Kunderna spelar inte rationellt och lyckas förlora pengarna ändå

Anonym 2017-05-29 07:22

Citat:

Ursprungligen postat av Morgan007 (Inlägg 529811)
Bara för att bonusspelaren vill förlora pengar så betyder det inte att hen gör det. Det är lika svårt att lyckas förlora som att lyckas vinna. Om du vet vart du ska vinna och vart du ska förlora så behöver du ju inte sätta in pengar på spelbolagen, då räcker det att boka på Smarkets eller Betfair...

Jag ligger ungefär 30 tkr back på Smarkets på mitt bonusspelande, vilket betyder att spelbolagen på mig förlorat mer på mig än bara bonusarna minus avbränning.

En duktig bonusspelare spelar enbart där väntevärdet är positivt, det betyder att samma erbjudande har ett negativt väntevärde för spelbolaget. Logiken för spelbolagen är att

1) De lockar kunder som stannar kvar och förlorar pengar på "vanliga" spel
2) Kunderna spelar inte rationellt och lyckas förlora pengarna ändå

Men om man ska "hämta hem" en välkomstbonus måste det väl vara väldigt stor chans att pengarna tillslut hamnar hos Smarket/Betfair? Själva grejen är väl att man upprepar bokandet/spelandet ända till pengarna hamnar hos Spelbörsen? Eller har jag missuppfattat något?

mwickholm 2017-05-29 07:46

Citat:

Ursprungligen postat av Anonym (Inlägg 529827)
Men om man ska "hämta hem" en välkomstbonus måste det väl vara väldigt stor chans att pengarna tillslut hamnar hos Smarket/Betfair? Själva grejen är väl att man upprepar bokandet/spelandet ända till pengarna hamnar hos Spelbörsen? Eller har jag missuppfattat något?

Du fortsätter tills pengarna är hos börsen eller tills omsättningskravet är uppfyllt, beroende på vilket som händer först.

BroderH 2017-05-29 09:15

[QUOTE=Morgan007;529811Det är lika svårt att lyckas förlora som att lyckas vinna. [/QUOTE]

Det håller jag inte riktigt med om, jag försöker alltid att boka så höga odds som möjligt och då är ju chansen större att pengarna hamnar på rätt sida.

Jag har betydligt högre hitrate på bokade spel än på "vanliga" spel.

Anonym 2017-05-29 10:41

Citat:

Ursprungligen postat av mwickholm (Inlägg 529828)
Du fortsätter tills pengarna är hos börsen eller tills omsättningskravet är uppfyllt, beroende på vilket som händer först.

Just det, men det måste väl vara betydligt vanligare att pengarna hamnar hos börsen innan omsättningskravet är uppfyllt? Alltså borde man vara en lönsam kund för spelbolaget... Eller? :)

Thuernman 2017-05-29 11:20

Citat:

Ursprungligen postat av Anonym (Inlägg 529834)
Just det, men det måste väl vara betydligt vanligare att pengarna hamnar hos börsen innan omsättningskravet är uppfyllt? Alltså borde man vara en lönsam kund för spelbolaget... Eller? :)

Det handlar inte enbart om var pengarna hamnar. Spelbolagen vill ha en balanserad risk, och som bonushora spelar du oftast på värdeodds, och oftast för mycket mer per bet än vad normalspelaren gör.

Dessutom så visst, de flesta gångerna hamnar pengarna hos spelbolaget, men varje gång de inte gör det så förlorar de ju bonussumman vid ett uttag.

Det finns en anledning till att vissa personer blir limiterade efter ett enda bet, medan vissa andra kan få satsa hundratusentals kronor hos en del spelbolag, och det är spelbolagets analys av hur lönsam spelaren kommer vara i längden.

Och ja, de flesta bolag (alla utom Pinnacle och Svenska Spel av de över 50-talet jag har haft att göra med) är mer eller mindre clowner, som erbjuder odds de egentligen inte vill att folk ska spela på, och limiterar de som försöker. Ibland direkt, ibland gradvis, ibland väldigt långsamt.

Wagner 2017-05-29 11:24

Citat:

Ursprungligen postat av Anonym (Inlägg 529834)

Känns det så är det ju bättre att skippa bonusen och bara lira på börsen.

Då tar man ju en risk men i begynnelsen var det hela grundtanken med spel om pengars värde.

Wagner 2017-05-29 11:32

Jag kan ta slantsinglingen som exempel.

Den som inte vill riskera insatsen spelar båda sidorna vid oddset 1,80-2,30.

Den som är av uppfattningen att enbart värdeoddset (2,30) är vägen till ett långt och lyckligt liv avstår spel till 1,80.

jaroiten 2017-05-29 13:06

Man skäms lite när man läser trådar som denna. Tråkigt att detta forum numera handlar om bonushorande till typ 75% och många som diskuterar det inte ens verkar ha koll på sina grejer.

BroderH 2017-05-29 13:45

Citat:

Ursprungligen postat av jaroiten (Inlägg 529847)
Man skäms lite när man läser trådar som denna. Tråkigt att detta forum numera handlar om bonushorande till typ 75% och många som diskuterar det inte ens verkar ha koll på sina grejer.

Tack för värdefull input till trådskaparens (nybörjar)fråga. Lycka till på mer intressanta delar av internet.

Galeocerdo cuvier 2017-05-29 15:06

Citat:

Travet! Glöm inte travet för Guds skull. 70 % trav, 20 % "bonushorande" och 10 % div.

Anonym 2017-05-30 07:40

Citat:

:idiot:

Det här är en nybörjaravdelning och jag är en nybörjare. Var ska jag ställa sådana här frågor om inte här?

För övrigt är det väldigt oklädsamt med en dryg attityd när man själv inte visat prov på någonting som tyder på att man är en skicklig spelare.

Anonym 2017-05-31 09:35

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 529838)
Jag kan ta slantsinglingen som exempel.

Den som inte vill riskera insatsen spelar båda sidorna vid oddset 1,80-2,30.

Den som är av uppfattningen att enbart värdeoddset (2,30) är vägen till ett långt och lyckligt liv avstår spel till 1,80.

Vad har det där med bonushämtande att göra? Jag är nog dum, men jag fattar inte vad du vill ha sagt.

Anonym 2017-05-31 09:46

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 529837)
Känns det så är det ju bättre att skippa bonusen och bara lira på börsen.

Då tar man ju en risk men i begynnelsen var det hela grundtanken med spel om pengars värde.

Varför skippa bonusen? Det är väl det enda sättet för en nybörjare att kamma hem lite pengar från spelbolagen? Om jag kunnat plocka ut värdeodds hade jag inte varit en nybörjare och då hade jag inte skrivit dessa dumma frågor. :hattenav: