|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2017-05-28, 15:50 | #1 |
Varför gillar inte spelbolag att man bonushorar?
Jag har förstått det som att spelbolag inte gillar bonushoror. Är det så? Om ja, vad är anledningen till detta? Det borde väl vara väl vara bra för dem med kunder som VILL förlora pengar hos dem?
|
|
2017-05-28, 18:50 | #2 |
Bara för att bonusspelaren vill förlora pengar så betyder det inte att hen gör det. Det är lika svårt att lyckas förlora som att lyckas vinna. Om du vet vart du ska vinna och vart du ska förlora så behöver du ju inte sätta in pengar på spelbolagen, då räcker det att boka på Smarkets eller Betfair...
Jag ligger ungefär 30 tkr back på Smarkets på mitt bonusspelande, vilket betyder att spelbolagen på mig förlorat mer på mig än bara bonusarna minus avbränning. En duktig bonusspelare spelar enbart där väntevärdet är positivt, det betyder att samma erbjudande har ett negativt väntevärde för spelbolaget. Logiken för spelbolagen är att 1) De lockar kunder som stannar kvar och förlorar pengar på "vanliga" spel 2) Kunderna spelar inte rationellt och lyckas förlora pengarna ändå |
|
2017-05-29, 08:22 | #3 | |
Citat:
|
||
2017-05-29, 08:46 | #4 | |
Citat:
|
||
2017-05-29, 10:15 | #5 |
[QUOTE=Morgan007;529811Det är lika svårt att lyckas förlora som att lyckas vinna. [/QUOTE]
Det håller jag inte riktigt med om, jag försöker alltid att boka så höga odds som möjligt och då är ju chansen större att pengarna hamnar på rätt sida. Jag har betydligt högre hitrate på bokade spel än på "vanliga" spel. |
|
2017-05-29, 11:41 | #6 |
Just det, men det måste väl vara betydligt vanligare att pengarna hamnar hos börsen innan omsättningskravet är uppfyllt? Alltså borde man vara en lönsam kund för spelbolaget... Eller?
|
|
2017-05-29, 12:20 | #7 | |
Citat:
Dessutom så visst, de flesta gångerna hamnar pengarna hos spelbolaget, men varje gång de inte gör det så förlorar de ju bonussumman vid ett uttag. Det finns en anledning till att vissa personer blir limiterade efter ett enda bet, medan vissa andra kan få satsa hundratusentals kronor hos en del spelbolag, och det är spelbolagets analys av hur lönsam spelaren kommer vara i längden. Och ja, de flesta bolag (alla utom Pinnacle och Svenska Spel av de över 50-talet jag har haft att göra med) är mer eller mindre clowner, som erbjuder odds de egentligen inte vill att folk ska spela på, och limiterar de som försöker. Ibland direkt, ibland gradvis, ibland väldigt långsamt. |
||
2017-05-29, 12:24 | #8 | |
Citat:
Då tar man ju en risk men i begynnelsen var det hela grundtanken med spel om pengars värde.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
||
2017-05-29, 12:32 | #9 |
Jag kan ta slantsinglingen som exempel.
Den som inte vill riskera insatsen spelar båda sidorna vid oddset 1,80-2,30. Den som är av uppfattningen att enbart värdeoddset (2,30) är vägen till ett långt och lyckligt liv avstår spel till 1,80.
En ROI på 110 och 100 kr insats ger bara hälften så tjock plånbok som vid 102 % i ROI och 1000 per bet Det värsta är inte att bli limiterad - Det är värre om man inte blir det Nu även på Twitter To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2017-05-29, 14:06 | #10 |
Man skäms lite när man läser trådar som denna. Tråkigt att detta forum numera handlar om bonushorande till typ 75% och många som diskuterar det inte ens verkar ha koll på sina grejer.
|
|
2017-05-29, 14:45 | #11 |
Tack för värdefull input till trådskaparens (nybörjar)fråga. Lycka till på mer intressanta delar av internet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
jaroiten (+1) |
|
2017-05-29, 16:06 | #12 |
Travet! Glöm inte travet för Guds skull. 70 % trav, 20 % "bonushorande" och 10 % div.
|
|
2017-05-30, 08:40 | #13 | |
Citat:
Det här är en nybörjaravdelning och jag är en nybörjare. Var ska jag ställa sådana här frågor om inte här? För övrigt är det väldigt oklädsamt med en dryg attityd när man själv inte visat prov på någonting som tyder på att man är en skicklig spelare. |
||
2017-05-31, 10:35 | #14 |
Vad har det där med bonushämtande att göra? Jag är nog dum, men jag fattar inte vad du vill ha sagt.
|
|
2017-05-31, 10:46 | #15 |
Varför skippa bonusen? Det är väl det enda sättet för en nybörjare att kamma hem lite pengar från spelbolagen? Om jag kunnat plocka ut värdeodds hade jag inte varit en nybörjare och då hade jag inte skrivit dessa dumma frågor.
|
|
|