|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2016-08-06, 20:42 | #1 |
Nordicbet stängde mitt konto när jag vann
Tar hela historien från början så wall of text incoming.
Skapade ett konto på Nordicbet för cirka tre månader sedan och fick då en bonus på min första insättning på 1000kr. Efter några spel hade jag gått plus minus noll och hade då fortfarande 2000kr på mitt konto. La därefter inga spel på ett par veckor och när jag sedan loggade in igen hade jag 0kr på mitt saldo. Jag skrev till kundtjänst och frågade vad som hänt. Då sa dem att eftersom jag inte omsatt bonusen på 30 dagar hade den upphört och dem menade då att den andra tusingen också räknades som bonus och därför hade dem tagit den också. Hon i kundtjänst skrev dock att hon kunde fixa så jag fick en chans till att omsätta bonusen så hon lade till en bonus på 2000kr på mitt konto. Det var ju schysst tänkte jag och fortsatte lira. Vann upp mig till drygt 6000kr men förlorade ned mig till drygt 1100 igen. Bestämde mig för att lägga rullen på en fyrling till nästan 50ggr degen och den satt. Nu hade jag 54000kr på mitt konto, men ett par timmar efter fyrlingen satt så fick jag följande mail: Hej *****, Information from NordicBet. Vårt ansvariga team har efter noggrann undersökning avslutat ditt konto permanent utan möjlighet att öppna upp det igen. Dina vinster har blivit fråntagna och vi kommer att skicka tillbaka din insättning, detta bestlut är slutgiltigt. Tack för din förståelse och jag hoppas du får en fortsatt trevlig dag! Med vänliga hälsningar, Marcus NordicBet Kundtjänst. Nordicbet har alltså tagit tillbaka de 53000 kronorna jag vann. Det var inga problem så länge jag vann lite grann eller förlorade pengar men så fort jag vann ett lite större belopp så tog dom bara tillbaka pengarna. Vad kan jag göra? Får det verkligen gå till såhär. Känner mig rånad rent ut sagt. Kan någon hjälpa mig får tillbaka mina pengar. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
2016-08-06, 21:11 | #2 |
Nätbolagen är så jävla patetiska, tar glatt emot (högre) insatser men när det gäller utbetalningar då blir det stopp
|
|
2016-08-06, 21:18 | #3 |
Riktigt snuskigt gjort om allt du skriver är sanning. Men hur kommer det sig att du slutade spela på din bonus innan du hade omsatt klart? Varför posta anonymt?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
2016-08-06, 21:31 | #4 |
Visste inte att det var en tidsgräns på 30 dagar att omsätta bonusen och var bortrest ett par veckor så spelade inget då. Jag har skrivit exakt hur allt har gått till.
Skapade en användare för att kunna fråga om råd här men verkar ta en evighet att få tillåtelse att posta på forumet så loggade in med en polares användare istället. Därav anonym, kan skriva med mitt riktiga konto så fort Sharps godkänner mig. |
|
2016-08-07, 10:07 | #5 |
Man är ganska maktlös mot bolagen tyvärr. Antar att du fick din "andra chans" efter en chatt med supporten. Eftersom alla chattar loggas och sparas hos NB så borde du iaf prova att hänvisa till den aktuella chatten och vad du blev lovad.
|
|
2016-08-07, 10:14 | #6 |
Testa kontakta Ibas på www.ibas-uk.com
Nordicbet står inte med själva men BML-Group gör det. Ibas kommer samla in all information och göra ett utlåtande i ärendet. Nordicbet kommer garanterat följa vad ibas säger. Dock tar ofta en sådan utredning 2 månader så räkna inte med att det kommer vara klart nästa vecka direkt Lycka till! |
|
2016-08-07, 10:22 | #7 |
Det känns som det fattas info. Hur motiverar NB sitt beslut?
|
|
2016-08-07, 14:32 | #8 |
Det där var hela mailet jag fick. Har skrivit till support nu men dom kunde inte göra något utan skulle skicka det vidare till "ansvarig avdelning". Får se om jag åtminstone får någon förklaring till varför mitt konto blivit avstängt..
|
|
2016-08-07, 14:54 | #9 |
Dom kan aldrig ha rätt att dra tillbaka ett lagt vad efter spelstopp!! Spelar ingen roll vad dom säger, ett lagt vad mot dom är ett lagt vad, får du inte pengarna tillbaka skulle jag polisanmäla dom! Ge dig aldrig!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
2016-08-07, 17:28 | #10 |
Nu fick jag svar från Nordicbet.
Hej *****, Tack för att du kontaktade oss tidigare idag via live chatten. Jag återkommer nu angående ditt spelkonto och har tyvärr tråkiga nyheter. Ansvarig avdelning har efter en undersökning av ditt spelkonto upptäckt att du brytit våra regler och villkor. På grund av detta så har ditt konto stängts permanent och vinsterna konfiskerats. Din ursprungliga insättning på 1000 kronor har betalats tillbaka till dig. Den information vi kan ge dig ytterligare är att hänvisa dig till våra regler och villkor: 12.1 Bonuserbjudanden är bara tillgängliga en gång per person, familj, hushåll, adress, e-postadress, kreditkortsnummer, bankkonto, telefonnummer, dator/utrustning och/eller IP-adress. Detta beslut är permanent och vi förbehåller oss rätten att inte ge ytterligare information. Jag förstår att detta inte var svaret du hoppats på och det är jag ledsen för. Trots detta besked vill jag öska dig en trevlig kväll. Med vänliga hälsningar, Belle NordicBet Kundtjänst. Nu ljuger dem också. Jag vet till 100% att jag är den enda som överhuvudtaget har ett konto på Nordicbet på min IP-adress, dator, kreditkortsnummer, telefonnummer, bankkonto och e-postadress. Det är ingen annan i min familj eller i mitt hushåll som har konto på Nordicbet. Detta är alltså en ren och skär lögn från deras sida. Känns som att de bara hittade på något snabbt för att rättfärdiga att de snott mina pengar. Någon annan som råkat ut för detta? Hur kan jag gå tillväga? Att prata med deras kundtjänst är som att stångas mot en vägg. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
2016-08-07, 17:35 | #11 |
fyfaaaaaaaaaaan vad arg jag blir, vilka as.
Har inget egentligen att tillföra tråden annat än att jag lider med dig och hoppas du får dina pengar till slut. |
|
2016-08-07, 17:41 | #12 |
Man tycker ju att deras kundtjänst borde haft koll på att jag isåfall inte var tillåten att ta en bonus när dem gav den åt mig...Detta är tamejfan helt sinnessjukt.
|
|
2016-08-07, 18:13 | #13 |
Kanske hjälper föga men jag hade skrivit till dem att detta inte är acceptabelt då du inte alls brutit mot några regler då de var deras egen personal som givit dig en ny bonus. Jag hade sedan skrivit att jag tar detta vidare olika medier. Dålig publicitet borde de vara rädda för.
|
|
2016-08-08, 10:18 | #14 | |
Citat:
Läs mitt inlägg några rader ovanför om IBAS. Det är organisationen som håller i klagomål mellan kund och bolag. Då seriösa bolag vill undvika att ens få ett klagomål registrerat hos IBAS brukar det räcka med att hota med att man skall anmäla hos IBAS för att supporten helt plötsligt skall ge med sig. I detta fallet blir du nog tvungen att göra en anmälan men ta kontakt med Nordic supporten och förklara att du inte kommer godta deras beslut och att du nu kommer lämna över allt till IBAS för att låta dom bestämma. Ger IBAS dig rätt, kommer Nordicbet till 110% betala dig dina vinster men som jag skrev en sådan utredning tar ofta i varje fall 2 månader. |
||
2016-08-09, 14:51 | #15 |
Tyvärr så råka jag ut för samma sak på betsafe och dom skicka likadant mail till mig (Den information vi kan ge dig ytterligare är att hänvisa dig till våra regler och villkor:
12.1 Bonuserbjudanden är bara tillgängliga en gång per person, familj, hushåll, adress, e-postadress, kreditkortsnummer, bankkonto, telefonnummer, dator/utrustning och/eller IP-adress. Detta beslut är permanent och vi förbehåller oss rätten att inte ge ytterligare information.) Trist när det händer så men jag fick aldrig ut några pengar ifrån dom och det handla om 25.000kr. Och det sjuka e att det bara är jag som spelar i våran familj då barnen är små å frugan inte är intresserad. Bråka med dom i två månader sen orka jag inte mer, det ända dom gjorde var att öppna mitt konto igen med 0kr, å va så välkommen tillbaka att sätta in pengar och fortsätta spela fast utan att få någon bonus framöver. Aldrig i hela mitt liv att jag sätter in pengar på den sidan igen... Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1) |
|
|