![]() |
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
![]() |
#16 |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8351Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
![]()
Klart det inte är att rekommendera.
Men det händer lite då och då att alla springer på samma boll, dvs alla spelar på samma häst för att t.ex. någon i lajven sagt den vinner. Då kan man få bra värde på de andra, trots det stora spelavdraget. Tror du att en häst har 20% vinstchans och får 8 ggr så kan du ju skita i "skatten", bara att dunka på.
![]() ![]() |
![]() |
#17 |
![]()
Kom på några fler frågor som jag gärna vill ha svar på
![]() 1. Jag har förstått att det är fördelaktigt att använda sig av t.ex. OddsPortal.com för att hitta dom bästa oddsen på ett visst spel. Är det då tänkt att man har en bankrulle på varje site som brukar toppa odds-listan? Eller har ni en huvud-site där ni har bankrullen. Och sen för över pengar när ni ska spela på en annan site för att just den har högre odds? 2. Kom å tänka på en till fråga. Ni som bettar stora belopp så att det ger ordentligt med avkastning. Hur är det med skatt i dom fallen? Man måste väl inte betala skatt inom EU? Men jag har hört att det är vanligt att dom stora siterna inom EUs gränser limiterar spelare som gör mycket vinst. Så hur gör ni "stor-bettare" ? ![]() Senast redigerad av mollekyl den 2016-06-03 klockan 11:57. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#18 | ||||||
![]() Citat:
Citat:
Citat:
Citat:
![]() Din kassa kommer ju även att bli större om du är bra på det du gör och då kommer du att spela ännu mindre procentuellt. Då kanske det rimligen borde vara dags att byta sporter där du får in mer. Målet borde ändå vara att tjäna så mycket pengar som möjligt. Svårt att göra det med vintersporter där du får in 0,25 % även om du har höga roi om man nu inte pallar öppna nya konton stup i kvarten. Jag spelar själv på trav. Det är ingen jättemarknad och en del bookie är det spelstopp på. Dock spelar jag inte samma summor som tidigare även om det är rimliga insatser storleksmässigt. Dock har jag ändå en kassa som jag utgår ifrån och än får jag in spel hos Unibet och Bet365. Betsson-koncernen blir det dock svårare och svårare hos. När det likadant hos Unibet och bet365 kommer jag definitivt att söka nya vägar. Citat:
Citat:
![]() |
|||||||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#19 | |||
Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1951Sharps.se Kirtap million Stats: 28 - 30 - 0 ROI: 105.57% Vinstprocent: 48.28% |
![]() Citat:
Citat:
Att byta sporter går inte riktigt, jag spelar redan på andra sporter, men det finns inga sporter som jag kan något om där jag kan nå upp till samma resultat i längden. Jag kommer fortsätta att kriga på även om jag räknar med mycket begränsade vinster om jag inte ständigt får tag i nya konton. Här är en del av min spelhistorik de senaste 1.5 åren: Upplärningsåret på vintersport: https://www.sharps.se/spreadsheet/vintersport (jag var en fattig student som började det nuvarande projektet med CSN-bidraget i november 2014) Senaste säsongen: https://www.sharps.se/spreadsheet/2vintersport Icke vintersport: https://www.sharps.se/spreadsheet/sheetteorin (har endast bokfört vintersporter det senaste året) Det är så proppfullt med surebets och samma spel uppdelade i flera olika poster med olika insatser och odds att det inte går att analysera avseende olika insatsnivåer. Min spelaktivitet är inte direkt normal, men den kanske är intressant att titta på för att bättre förstå en flatbettingmotståndares perspektiv. ![]() Som du snabbt ser så är jag helt beroende av EU-bookies (även om surebetsen har tenderat att förloras på Pinnen och därmed rubba statistiken en aning) och nu när jag inte längre har Bet365, Betclic, Marathon mfl, så är det nog förvärvsarbete som gäller i framtiden. ![]() Citat:
![]() |
|||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#20 | |
![]() Citat:
OBS; du bör läsa på angående bonustrading innan du applicerar detta anser jag. Om du inte redan har gjort konton på flertalet bolag? Bonustrading är ett bra sätt att öka sin bankrulle med hjälp av spelbolagens välkomstbonusar. Bonustrading kan dock bli svårt att göra om din totala BR bara är 1000 kr. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#21 |
![]()
Angående flatbet: de som är för hävdar att de maxspelar varje spel. Ingen som medtager risken för att gula? Vid högre förväntat väntevärde kan du spela mycket aggressivare.
Och självklart kan man anta att vissa spel är bättre än andra. Säg att Messi går sönder i en ligamatch där hans benpipor syns. Fattar man då inte att spelet mot Barca nästa omgång (tagen direkt på news innan dropp) är bättre än ett "regular bet" i den ligan kanske man ska gå till psyket... Flatbet som grund är nog sunt men att anta att man får ut bäst reward kontra risk med flatbet är ju galimatias. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#22 |
Sharpest
|
![]()
Det finns inget insatssystem i världen som förvandlar någon till en vinnande eller förlorande spelare och det finns inget insatssystem i världen som förändrar ett väntevärde.
Återgå gärna till att besvara trådskaparens frågor istället för glida ifrån ämnet ![]() |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#23 | |
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#24 |
![]()
Ännu en utmärkt tråd som bevisligen visar på ett en enorm resurs finns att tillgå här.
Vore riktigt spännande om det började rekas också ![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#25 | |
![]() Citat:
![]() Tyvärr är det inte många andra poster som håller sig till topic. Jag frågar vänligt igen om ni skulle vilja hålla er mer till topic och kanske ta flatbet-frågan i en annan tråd? |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#26 |
![]()
Angående skrill så kör jag min kassa lite överallt. Tex Pinnacle som jag spelar mycket på där får man bara göra ett uttag per månad som är agviftsfritt. Däremot så ska man akta sig för att ha för mycket pengar på ett konto. Folk som blivit av med sina pengar på dom mest bisara sätten.
Flatbet är när du spelar en och samma summa på alla dina spel. Tex 0.5% av rullen per spel trots hur mycket värde du har eller hur högt oddset är. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#27 |
![]()
Jag som blev så glad att det för en gångs skull blev lite sträng av det hela! Med tanke på hur få intressanta grejer som postas är det väl knappt nånting som är OT...?
![]() ![]() |
![]() |
#28 |
![]()
Jag tycker faktiskt att eran diskussion går lite över huvudet på mig som nybörjare. Därför har jag bett er två gånger om att återgå till topic och kanske fortsätta eran diskussion (som säkert är väldigt intressant, men lite väl avancerade termer för en nybörjare) i en annan tråd. Detta är ju trots allt nybörjar-delen av forumet.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#29 | |
![]() Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |