Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-10-01, 00:55   #46

the_mirages avatar

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 800
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Staketkusken Visa inlägg
Och i övrigt håller jag med någon föregående skribent som tog upp "vad är 1000 kronor i dag?". Det är kort och gott ingenting. En rulle på säg 1000 och sen 5% i insatser... Då kan man liknas vid han greken som rullade upp en sten för en klippa och ja, ni vet resten.

Jag råder även trådskaparen att hålla sig undan "ligor jag kan". Du kommer antagligen hävda att detta är PL, CL, Serie A och så vidare, men där kan ingen vinna. Visst du vinner en gång, torskar nästa. Alldeles för jämna serier vilket medför duktiga oddssättare. Inrikta dig istället på spel där du kan vinna tack vare båda lagen; över 1.5 mål i HT osv.
Tycker det var riktigt dåliga råd.

Till att börja med tror jag inte att inställningen att "1000 kr är kort och gott ingenting" hjälper. Att tappa respekten för pengar är ingen bra start om man vill lyckas inom sportspel. Att istället tänka i termer av units och därifrån behandla spelkassan som ett seriöst verktyg rimmar bättre. Om man inte klarar av att hålla ett bra money management med små kassamedel är nog risken stor att man misslyckas med att följa sin insatsstrategi i dåliga perioder även med en större spelkassa.

Sen är det komiskt att folk gång på gång ska hävda att det inte går att vinna på de stora ligorna för att oddssättarna är duktiga och vet allt. Detta är rent nonsens då marknaden styr oddsen, i synnerhet i de större ligorna där det kommer in mer pengar. Att marknaden ofta har rätt är dock en annan sak.

Varför mindre marknader som Ö/U 1,5 mål i HT och vice versa skulle vara bättre förstår jag inte heller då spelavdraget troligtvis är större. Att oddsen skulle sitta fel oftare tvivlar jag också på då dessa styrs av andra marknader på den matchen som t.ex. Ö/U fulltid o.s.v.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
grymmer (+10), Semicolon (+10)
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-01, 10:37   #47

Semicolons avatar

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 1997

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av the_mirage Visa inlägg
Sen är det komiskt att folk gång på gång ska hävda att det inte går att vinna på de stora ligorna för att oddssättarna är duktiga och vet allt. Detta är rent nonsens då marknaden styr oddsen, i synnerhet i de större ligorna där det kommer in mer pengar. Att marknaden ofta har rätt är dock en annan sak.
Jupp, nonsens var ordet. Men lycka till att avliva den myten
Semicolon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td