Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-09-29, 21:54   #16

Archs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6820

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Jag är av annan åsikt OM du jobbar med en liten rulle. Vad är en 1000ing idag, inte mycket till. Istället för att hålla på och reka i månader med insatser som 20-30kr och inte komma mycket någonvart, lär dig värdet av att lägga ett bra spel istället. Ta och satsa tex 200kr, men se till att du hittar en match som är värd så mycket av rullen.

Jag har hållit på länge och för mig funkar det att höja insatsen på units och spela mindre matcher. Tex förra NBA säsongen så var det drygt 1200 matcher spelade...och jag hade "bara" 270 spel för säsongen...

Sen beror det på om du vill ha action, vilken edge och all det där, men har man inte en rulle på +5k så är det ganska oseriöst ändå
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Flickepojken (+5)
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-29, 22:08   #17

sirlarssons avatar

Reg.datum: nov 2013
Sharp$: 2741
Standard

Hur ofta hittar man ett spel som är värt 20% av rullen? Svaret är väl typ aldrig.
sirlarsson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-29, 22:12   #18

Galeocerdo cuviers avatar

Sharp$: 7690
Standard

Om jag var du så hade jag försökt att spara ihop till kanske 10k att ha som startkassa. Mindre än så blir bara frustrerande om du spelar för profit. Tar år och dar att gneta sig upp ifrån 1000 SEK med BRM.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-29, 22:33   #19

Archs avatar

Sharp$: 6820

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Hur ofta hittar man ett spel som är värt 20% av rullen? Svaret är väl typ aldrig.
Har man en liten rulle så är 200 spänn typ inget. Vad jag menar med värt är att istället för att spela 20kr på 10 matcher i CL, man skippar det helt och lägger ett spel på en mer "normal" match

Citat:
Tar år och dar att gneta sig upp ifrån 1000 SEK med BRM
+1

#YOLO
tompa87 (+3)
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-30, 07:09   #20
Cc

Ccs avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 11053
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Semicolon Visa inlägg
Det håller jag inte alls med om. Den enda nackdelen med Kelly är att du måste ha ett mer eller mindre exakt mått på hur stor overlay du har på ett givet objekt. Detta är dock ingen nackdel i sig självt, snarare en fördel eftersom det i längden är en förutsättning för att vara en vinnande spelare att man så noggrant som möjligt kan definiera ett korrekt odds och därmed med ökad exakthet avgöra hur stort värdet på just det objektet är.

2-6 är i bästa fall någon slags fattigmans-kelly och i värsta (och vanligaste) fallet bara en variant av martingale. OM man med stor korrekthet kan definiera sitt gränsodds finns det ingen som helst anledning att hålla på och laborera med 2-6 eller liknande. OM man inte kan definiera ett korrekt gränsodds finns det inte heller någon anledning att använda 2-6 framför till exempel flatbetting, det enda man får ut av det är att man bustar fortare.
Kan inte sägas bättre! Mer än 99% av spelarkåren har inte edge nog att spela annat än flatbet. Får man väldigt stora övervärden i en Kelly-beräkning så är det sannolikt inte maxlir som är grejen, snarare bör man nog ta en titt på sin egen (troligen felaktiga) värdering. Odds är ingen absolut vetenskap utan en subjektiv bedömning om ett utfalls sannolikhet.

Citat:
Ursprungligen postat av Juret Visa inlägg
Insatsstrategi i all ära, men i grund och botten handlar det om att hitta överodds. Tills man matematiskt kan bevisa sin edge, spela flat Max 2%. Och tänk att bankrullen inte är det du sätter in hos ett bolag, utan det belopp du maximalt kan tänka dig förlora utan att du lider ekonomiskt (vilket kan vara samma belopp, men oftast inte).
WORD! Ett bra exempel är "Joey" som började sin spelbana med 5000:- i kassan, spelade aldrig annat än progressiv 1% flat och bokförde allt noggrant. 7-8 år senare flyttade han till Stockholm från Linköping och köpte en 2:a på Södermalm för spelkassan och hade ändå pengar kvar...
Gammal 2014-09-30, 08:05   #21

Sharp$: 1281
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sirlarsson Visa inlägg
Så här lite snabbt på morgon så kommer jag på:

Sverige-vitryssland i hockey
Sverige- Trinidad-tobago i fotboll.
putte64 (+10)
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-30, 08:07   #22

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Cc Visa inlägg

WORD! Ett bra exempel är "Joey" som började sin spelbana med 5000:- i kassan, spelade aldrig annat än progressiv 1% flat och bokförde allt noggrant. 7-8 år senare flyttade han till Stockholm från Linköping och köpte en 2:a på Södermalm för spelkassan och hade ändå pengar kvar...
Vet att du har nämnt "Joey" tidigare, är det samma som nickar "Joey" på börssnack?
Gammal 2014-09-30, 10:59   #23
Cc

Ccs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av sskssk Visa inlägg
Vet att du har nämnt "Joey" tidigare, är det samma som nickar "Joey" på börssnack?
Yep! Fast jag tror han heter Joey25 eller nåt liknande där..
Gammal 2014-09-30, 11:29   #24

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Arch Visa inlägg
Jag är av annan åsikt OM du jobbar med en liten rulle. Vad är en 1000ing idag, inte mycket till. Istället för att hålla på och reka i månader med insatser som 20-30kr och inte komma mycket någonvart, lär dig värdet av att lägga ett bra spel istället. Ta och satsa tex 200kr, men se till att du hittar en match som är värd så mycket av rullen.

Jag har hållit på länge och för mig funkar det att höja insatsen på units och spela mindre matcher. Tex förra NBA säsongen så var det drygt 1200 matcher spelade...och jag hade "bara" 270 spel för säsongen...

Sen beror det på om du vill ha action, vilken edge och all det där, men har man inte en rulle på +5k så är det ganska oseriöst ändå
Instämmer helt. Ju mer man spelar desto mer förlorar man, kylschigt men sant enligt mig. Numera står jag över spel. Det blir i regel inget direkt uppsving utav 20-30:- och därmed ingen direkt kassa att plocka ur. Så spela mindre men med lite högre insats, annars kommer din kassa bara stå och stampa trots att du jobbat hårt för de vinster du satt.
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-30, 11:45   #25
Cc

Ccs avatar

Standard

Kul tråd, hälften försöker förklara vad sportspel går ut på, den andra hälften förstår likförbannat inte!
slindoffer (+10), sirlarsson (+10)
Cc är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-30, 11:51   #26

Reg.datum: jan 2014
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Kul tråd, hälften försöker förklara vad sportspel går ut på, den andra hälften förstår likförbannat inte!
Och vad går sportspel ut på?
Flickepojken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-30, 12:15   #27

clarunds avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Flickepojken Visa inlägg
Och vad går sportspel ut på?
Chansvärdering, odds, BRM ?

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-30, 12:32   #28

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2252
Standard

Citat:
Som det har varit sen tidernas begynnelse.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-30, 13:01   #29

clarunds avatar

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 437
Standard

Citat:
Du menar att hälften av dessa försöker förklara något ?

makann
Semicolon
hemlig
semipro
Masho123
Seebbo
Wagner
putte64
NiLu
Juret
Arch
sirlarsson
Galecerdo cuvier
Cc
sskssk
Flickepojken

undertecknad var inte med när kommentaren lades men ok var väl väntad att komma in.

Har en egen tes om att de flesta här på forumet är wannabees

Själv förstår jag ingenting men visst är tråden kul

clarund är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-09-30, 13:46   #30

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av clarund Visa inlägg

Har en egen tes om att de flesta här på forumet är wannabees
Är du säker på det?

Själv har jag fått uppfattningen här inne att dom flesta är vinnare medans alla på RoK är förlorande spelare.
Svara

td