|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-04-16, 16:13 | #1 |
Oddstrading med dubblar
Känner mig ruskigt blond just nu. Hur fan får jag ihop oddstrading när det krävs dubblar? Jag förstår att jag ska ta matcher som börjar vid olika tid men hur mycket ska jag boka vid varje match?
Säg exempelvis att jag vill spela en dubbel med oddsen 2.0*2.0 för enkelhetens skull. Hur mycket bokar jag då vid varje tillfälle? Någon som har lust att förklara? Min hjärna hatar mig just nu. |
|
2014-04-16, 17:14 | #2 | |
Citat:
Kanske ska vara ännu tydligare. Det jag vill göra är alltså att cleara en bonus som kräver att man spelar dubblar. Det är den enkla matematiken jag inte får ihop... |
||
2014-04-17, 13:55 | #3 |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1263Sharps.se VM-tävling 2014 Stats: 49 - 31 - 3 ROI: 115.35% Vinstprocent: 61.25% |
Bonustrading handlar ju om att täcka samtliga utfall. Spelar man en dubbel så finns det alltid 2*2 = 4 möjliga utfall. Detta symboliseras enkel med en klassisk fyrfältstabell.
Låt säga att vi vill spela två överspel i matcherna A och B, tillsammans i en dubbel. De 4 utfallen blir då: - A och B går båda över (markerat i gult) - A under, B över - A över, B under - A och B går båda under Fyrfältstabell: Om vi sen lägger till oddsen 2.06/1.89 samt 1.78/2.21 för över/under i de båda matcherna kan vi sen enkelt räkna ut oddsen för samtliga utfall med hjälp av fyrfältstabellen: Dessa odds tar vi sen enklast till arbcruncher.com och väljer Multiback och 0% commission. Låt säga att vi vill lägga en tusenlapp på vår dubbel. Insatser för resterande utfall blir då: Edit: Vill man spela trevägs-spel som 1X2 använder man sig av 'dubbelchans', handikapp osv för att skapa tvåvägs-spel tex 1/X2.
"It's a numbers game, but shit don't add up somehow" To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av zorba den 2014-04-17 klockan 14:16. |
2014-04-17, 17:02 | #4 | |
Citat:
Aha, så jag spelar helt enkelt fyra dubblar hos fyra olika bolag och blandar inte in Betfair alls. Det är såklart en tanke. Trodde att jag "borde" boka första matchen och sedan boka andra matchen om den första gick in, men fick inte ihop siffrorna som jag ville, men detta alternativ kanske är lika bra eller till och med bättre. |
||
|