|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2014-03-30, 09:34 | #1 |
Asian hcp i Spreadsheet
Hallå!
Ber om ursäkt om den här frågan har tagits upp redan. Har letat runt utan lycka ett tag. Nåväl, har tänkt börja bokföra här på Sharps och har stött på problem med Spreadsheetet. När jag spelar t.ex. hemmavinst -0,25 och det blir oavgjort så blir ju bokföringen fel ifall jag då bokför mitt spel som förlust då det står att jag förlorat hela insatsen när jag i själva verket bara förlorat halva. Alltså 200 kr på Fiorentina -0,25 mot Sampdoria. Matchen slutar 1-1 och jag förlorar 100 kr medan Spreadsheetet säger att jag förlorat 200. Har testat att lägga in ett random spel efter där jag vinner 100 kr och skriver något i stil med "Asian rättning" men då blir ju också vinstprocenten fel osv... Tack på förhand |
|
2014-03-30, 09:47 | #2 |
Klicka på raden där det står vilken match det är, t ex "Fiorentina vs Sampdoria". Du får då upp en rullgardin där det står 'Verktyg'. Överst där finns -1/2 respektive +1/2 för halv förlust respektive halv vinst.
Annars kan man själv gå in på samma meny och 'Ändra' och du kan då skriva in vinsten exakt manuellt. |
|
2014-03-30, 09:50 | #3 |
Om du i spreadsheetet klickar på lagen (Match kolumen) så dyker en verktygs meny upp.
Här kan du välja halv vinst, halv förlust. |
|
|