Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-03-08, 02:22   #1

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 136
Standard

Hämta statistik till excel

Hej är ganska ny på detta med sportbettning.

Hur gör jag för smidigast för hämta statistik från olika sidor hem till mitt Excel.
Typ om jag ska får ner statistiken från "footstats" till Excel sitter jag och kopier. Men blir drygt i längden att göra det, om man vill har med alla säsonger. Finns det nått smidigare sätt?

Vad använder ni för programm för sammanställa och analysera statistik?
Är det Excel som är king där
troopshunter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-03-14, 23:57   #2
i hate bunnies

booreds avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av troopshunter Visa inlägg
Hej är ganska ny på detta med sportbettning.

Hur gör jag för smidigast för hämta statistik från olika sidor hem till mitt Excel.
Typ om jag ska får ner statistiken från "footstats" till Excel sitter jag och kopier. Men blir drygt i längden att göra det, om man vill har med alla säsonger. Finns det nått smidigare sätt?

Vad använder ni för programm för sammanställa och analysera statistik?
Är det Excel som är king där
Excel är väl iaf den enda om har http import men annars finns de ju många olika program och sätt att importera: från textfiler till databaser

Är ju nog väldigt personligt beroende vad man gör och vad man behöver för typ av data, tex resultat kan man ju simpelt auto-importera och auto uppdatera i excel direkt från nån http-sida men ska man ha annan statistik som hörnor, skott osv så blir det ju direkt värre iom dessa inte finns på en enda sida.

Är målet att spara massor med matchresultat och data år efter år, så blir ett kalkylprogram snabbt fel sorts verktyg, en databas känns bättre då.

Jag kör allt i excel men så sparar jag inte matchresultat för tidigare säsonger som dom flesta andra gör.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
|
|

"…a soccer match is equivalent to two teams throwing a dice. The number 6 means goal and the number of attempts of both teams is fixed already at the beginning of the match, reflecting their respective fitness in that season."
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td