![]() |
|
LinkBack
![]() |
Ämnesverktyg
![]() |
![]() |
#16 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8372Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
![]() Citat:
Det kan aldrig vara bättre eller sämre med det ena eller andra sättet
![]() ![]() |
![]() |
#17 |
![]()
Två singlar är bättre än en dubbel? Vi får fråga Magnus & Brasse helt enkelt.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#18 | |
Reg.datum: sep 2012
Sharp$: 8372Fotboll, testet slutfört Stats: 57 - 143 - 0 ROI: 95.31% Vinstprocent: 28.50% |
![]() Citat:
att vinsten från match 1 ligger på ditt konto en stund innan den återinvesteras spelar ingen roll
![]() ![]() |
![]() |
#19 |
![]()
Att återinvestera vinsten från spel 1 till spel 2 är ju precis samma sak som skrivet tidigare. En dubbel = Två singlar med högre insats på match 2 om den första sitter. Jag tror inte att de som spelar dubblar är medvetna om vad det egentligen innebär rent matematiskt.
Men ni som förespråkar dubblar, hur många units lägger ni på dessa i genomsnitt? EDIT: Och hur många lägger ni på en singel i genomsnitt? Senast redigerad av tornis den 2014-01-06 klockan 14:06. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#20 |
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#21 |
![]()
ett konkret exempel:
Björklöven - Karlskoga 2.05 Karlskrona - Västerås 2.00 spelar singel: Karlskoga 500:- X 2.05 Karlsrona 500:- X 2.00 Karlskoga vinner : 1025:- bruttovinst Karlskrona vinner : 1000:- bruttovinst vinner bara Karlskoga : 25:- i nettovinst vinner bara karlskrona : +- noll vinner ingen : - 1000:- båda vinner: 1025:- i nettovinst spelar dubbel: 500:- x 4.1 bara en vinner : -500:- båda vinner : 2050 :- brutto nettovinst 1550:- summasumarum: singel: satsar 1000:- för att i bästa fall gå med nettovinst 1025:- om båda vinner dubbel: satsar 500:- för att i bästa fall gå med nettovinst 1550:- om båda vinner sen är det väl upp till varje enskild individ var dom finner det bästa spelvärdet! att spela singlar eller dubbel?! för att hårddra det lite: spelar du singel så satsar du 1000:- på oddset 1.025 (spelvärde?) Senast redigerad av cochise den 2014-01-06 klockan 14:56. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#22 |
![]()
Vad är det du försöker säga? Förstår inte vad din poäng är.. Du jämför äppel med päron, du måste räkna med sannolikheten för varje utfall. Säger vi att oddsen är korrekt satta (med 100% återbetalning) så spelar det ingen roll om du spelar dubblar eller singlar:
0.244~*4.10 = 1 (0.5*2)+(0.488~*2.05) = 1 Även om oddsen inte är korrekt satta gör det ingen skillnad.
![]() ![]() |
![]() |
#23 | |
![]() Citat:
visst är det väl skillnad...väsentlig sådan! JAG förstår inte vad DU försöker säga?! ![]() Senast redigerad av cochise den 2014-01-06 klockan 15:12. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#24 | |
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#25 | |
![]() Citat:
Hela poägen med det jag skrev ovan är att 0.244~ = 0.5*0.488. Det är matematiskt omöjligt att addera värde till ett odds om sannolikheten för utfall är oförändrat.
![]() ![]() |
![]() |
#26 | |
![]() Citat:
jag har inte sagt ett ord om sannolikheter.... har bara som jag sa försökt att på ett lättåskådligt sätt försökt att visa på skillnaden mellan att spela 2 singlar eller 1 dubbel på två tilltänkta matcher! men det var tydligen inte så lättåskådligt (för vissa) ![]() du får läsa igenom det igen (om du orkar) |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|