Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-11-09, 21:48   #16
 
Reg.datum: aug 2011
Ort: Sthlm
Inlägg: 195
Sharp$: 1169


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Du får också tänka på att om det är en dålig vecka, eller om någon du ryggar missar allt så kan det sabba statistiken tills du har spelat en ansenlig mängd spel.
Jag ryggar i princip 75% av alla mina spel, på en månad har jag gått ända ner till -60 units och på det 600:e spelet nådde jag +25 units.
highwon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 22:00   #17
 
messijahs avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Malmö baby
Inlägg: 350
Sharp$: 825

**Five in the sky, six mus
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Du ryggar fel spelare.

Och om du ryggar någon får du rygga allt, de det blir missvisande om du ska in och peta i vad som är värt att rygga. Då är det du som fuckar upp procenten.

My advice, do ur own homework, cap ur own games, do it in ur comfort zone in whatever sport you are comfortable in, then you´ll see that the $ will come to you. Trying to follow whatever sport is on atm is a dead end and u will end up with no cash what so ever.

In extend, you can, for instance, if your interest is in the NFL, go to covers/sbr or whatever and see what the most popular cappers there are filtering out. From there, you can find a pattern of what they are looking at when they´re capping a game and take it from there.

From my point of view, you won´t win following another capper. You make ur own profit.

Fan, jag är full när jag inte skriver på svenska.
messijah är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 22:21   #18
 
Masho123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Östergötland
Inlägg: 429
Sharp$: 1994


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Välj ut, 1-3 st handicapper som du ryggar, helst ska de spela på endast 1 sida eller max 3 sidor. Det blir svårt att få liknande roi om du ryggar fler än 3 som spelar på mängder olika sidor. Tänk att i slutändan så kommer du ändå bara spela på 5dimes, Pinnen och Betfair...för om du är en vinnare så kommer du bli limiterad på dom flesta andra sidor.

Jag ryggar också ibland, men har valt att rygga dom som endast spelar på de 3 sidor som jag nämnde ovan. Känns mer seriöst och lättare att få liknande resultat.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
messijah (+10)
Masho123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 23:50   #19
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Angående det du säger Masho, det beror väl på vilka sporter man ryggar. Ryggar man någon som är duktig på fotboll då är det inte direkt det smartaste valet att inte ha SBO, 188, 12BET.

Spelar du mycket på amerikanska sporter så har du ju helt rätt, Pinnacle och 5Dimes räcker väl i princip, då de är störst på de sporterna.

Ryggar du till exempel handboll så visst du ska ju ha Pinnacle och de asiatiska som har bra handbollsodds men där kan det ju också vara en ide att ha en EU bookie med mycket handboll.

Likadant ryggar du någon på brittiska galopp så måste man väl i pricnip ha Betfair?!

Lite tankar så här mitt i natten.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-09, 23:59   #20
 
Masho123s avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Östergötland
Inlägg: 429
Sharp$: 1994


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kusagwa Visa inlägg
Angående det du säger Masho, det beror väl på vilka sporter man ryggar. Ryggar man någon som är duktig på fotboll då är det inte direkt det smartaste valet att inte ha SBO, 188, 12BET.

Spelar du mycket på amerikanska sporter så har du ju helt rätt, Pinnacle och 5Dimes räcker väl i princip, då de är störst på de sporterna.

Ryggar du till exempel handboll så visst du ska ju ha Pinnacle och de asiatiska som har bra handbollsodds men där kan det ju också vara en ide att ha en EU bookie med mycket handboll.

Likadant ryggar du någon på brittiska galopp så måste man väl i pricnip ha Betfair?!

Lite tankar så här mitt i natten.
Jo det är sant, beror kanske på. Tänkte kanske lite för mkt för mig själv som bara lirar på de större sporterna. Fotboll kan du kanske klara dig på att lira på andra sidor utan att tänka på limitering och brutala oddssäkningar? men knappast handboll va? för liten marknad.

Senast redigerad av Masho123 den 2012-11-10 klockan 00:01.
Masho123 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-10, 00:18   #21
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 1 489
Sharp$: 3466
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Masho123 Visa inlägg
Jo det är sant, beror kanske på. Tänkte kanske lite för mkt för mig själv som bara lirar på de större sporterna. Fotboll kan du kanske klara dig på att lira på andra sidor utan att tänka på limitering och brutala oddssäkningar? men knappast handboll va? för liten marknad.
Tog mest handbollen som exempel. Men såvitt jag har förstått det så har de asiatiska bolagen mkt högre limits kontra EU böckerna, iallafall när det kommer till fotboll och det tar en jävla tid för att bli limiterad. Det är väl bara pinnacle som inte limmar eller gör de, det med?

Senast redigerad av kusagwa den 2012-11-10 klockan 01:16.
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-11-10, 01:24   #22
 
Reg.datum: jun 2010
Inlägg: 144
Sharp$: 1101


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Känner igen mig lite i dig, var mig själv för runt 2.5-3 år sedan, och tänker ge min syn...

* helt klart är det så att de odds som sjunker mest, och du inte hinner med att få bra odds, är sannolikt de bästa spelen du missar av de personer du ryggar.

* använd dig av spelen för att hitta egna spel. Ett spel där du inte hinner med i sänkning, kan du ibland ha tur att göra en egen hcp eller resultatsspel där oddset fortfarande har "värde" efter vad du bedömmer

* använd oddsen för att försöka sträva efter att hitta egna spel, är man först med ett bra spel, ger det fin avkastning

* skapa dig ett kontaktnät. Då slipper du rygga "blint" och får alla spel till originalodds

* välj spelen som de du ryggar värderar bäst, ha hellre flera "rekare" och plocka ut det bästa, dvs en speciell liga eller hög instas, än att följa allt. Detta går dock emot alla andra i denna tråden, så antagligen är det inte rätt av mig. har dock fungerat för mig under en längre tid.

www.spreadsheet.se/mape2012 samt /mape2011 är mina spreads kan du kika hur min resa har gått.
mape är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td