Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-05-16, 01:20   #1

Reg.datum: maj 2012
Sharp$: 10
Standard

"Slå spelbolagen på fingararna"

Har läst runt här på forumet och ser att man pratar om odds kring 1,5 - 2,1.. Och diverse uträkningar tabeller osv...

Helt övertygad om att detta fungerar för vissa som lär sig alla dessa termer uträkningar...

Har spelat fotboll större delen av mitt och ser på en hel del fotboll och använder min kunskap till att satsa. (Satsar ej med hjärtat) Jag tycker om att slå spelbolagen på fingrarna kallar jag det...

Tex på detta:

Chelsea mot Barca i CL- där man 3 dagar innan avspark fick odds (5) för en etta... Spelade matchdagen på 4,85

Annat är El classico Real borta mot Barca odds (4)

(Naturligtvis är jag också medveten om att säkert 7 eller 8 av 10 matcher hade Barcelona vunnit, men är inte tanken att hitta just dem gångerna dem inte gör detta, ger jo bra betalt!!?) Anledningen till att jag spelade var för att:

Osäkert med tränarens framtid
Osäkert kring backlinjen
Dåligt form
Stort press / Fans och Media

Jag tror på expertisen finns hos den enskilda individen.. Tex Om du nu skulle satsa på vem som åker ut i nästa avsnitt av lets dance då går du och sätter dig hos "Saras salong" och snackar lets dance.. Där finns pengar/kunskap och hämta...

Eller om du nu ska spela på nått lag i Qatar, Kuwait eller Iran... Kan va läge och höra med någon som har koll på läget där nere.. Tror knappast att unibet bet365 eller några andra bolag har några större kunskaper om desa ligor... Där finns pengar och hämta!!

Eftersom jag då som alla andra här spelar för att vinna så undrar hur länge till jag kan köra på som jag gör innan det vänder och det blir en negativt trend..

Anser mig själv och vara nybörjare på detta därav får tråden skapas här bland alla andra rookies...

Bara en tanke!!

Tacksam för reflektioner.
newyork är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-16, 11:41   #2

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 465
Standard

Så länge du fortsätter göra så pass bra analyser av matcherna att du hittar bra spel till rätt odds och utfallet blir som du förutspått kommer du gå plus såklart

Förstår dock inte riktigt var diskussionsunderlaget ligger i den här trådstarten, eftersom du inte ställer någon fråga eller öppnar för frågeställning eller diskussion...
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
clichan (+250)

Senast redigerad av travid den 2012-05-16 klockan 11:43.
travid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-16, 12:21   #3
ALA

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 1527
Standard

"Eller om du nu ska spela på nått lag i Qatar, Kuwait eller Iran... Kan va läge och höra med någon som har koll på läget där nere.. Tror knappast att unibet bet365 eller några andra bolag har några större kunskaper om desa ligor... Där finns pengar och hämta!! "

Tyvärr är det inte riktigt så enkelt. Spelbolagen har stenkoll på hur du spelar. Vinner du mycket pengar på några av de mindre kända fotbollsligorna så riskerar du att ditt konto blir stängt likförbannat. Spelbolagen vill skydda sina tillgångar och märker de att du vinner pengar på en marknad som de har dålig koll på så är det enklaste för dem att helt fräckt blocka kontot. Och du har inte en chans att protestera. Har de gett dig sparken så är det bara att glida vidare till nästa spelbolag.

På mindre kända ligorna är det vanligt att spelbolagen använder de duktiga spelarnas spelval för att sätta odds.
Gammal 2012-05-17, 12:56   #4

Slurfs avatar

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 1951

Sharps.se Kirtap million
Stats: 28 - 30 - 0
ROI: 105.57%
Vinstprocent: 48.28%

Standard

Det är inte så enkelt att du kommer att slå bolagen på en viss marknad bara för att du har kunskap. Saker som Lets Dance har förmodligen låg payout och det är inte troligt att en frissa klarar av att värdera odds bara för att hon råkar kunna mycket om programmet, det kanske bara var ett exempel du tog upp men det gäller generellt. Man märker att expertkommentatorer i fotboll ofta har stora missuppfattningar om hur saker och ting faktiskt ligger till oddsmässigt, t ex deras uttalanden efter att Sverige slog Holland med 3-2 i EM-kvalet. Det snackades om "årets prestation" "skräll" "bragd" och liknande när oddsen faktiskt var helt jämna inför matchen just för att Holland ställde upp med ett reservbetonat lag. Det är ytterst få som kan göra mer eller mindre vettiga värderingar och vad jag helt enkelt vill komma fram till är att jag förmodligen är en bättre spelare än många väldigt idrottskunniga just för att jag har förmågan till oddsvärdering vilket de flesta saknar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Wagner (+50)
Slurf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-05-17, 13:20   #5

fondells avatar

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 445

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Fortsätt att sätt dina pengar på matcher på dessa grunder med 5 i odds, så får vi se om vi ses om 1 månad. Speciellt när det är så här höga marknader, CL etc..
Gammal 2012-05-26, 20:31   #6

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2248
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Slurf Visa inlägg
Det är inte så enkelt att du kommer att slå bolagen på en viss marknad bara för att du har kunskap. Saker som Lets Dance har förmodligen låg payout och det är inte troligt att en frissa klarar av att värdera odds bara för att hon råkar kunna mycket om programmet, det kanske bara var ett exempel du tog upp men det gäller generellt. Man märker att expertkommentatorer i fotboll ofta har stora missuppfattningar om hur saker och ting faktiskt ligger till oddsmässigt, t ex deras uttalanden efter att Sverige slog Holland med 3-2 i EM-kvalet. Det snackades om "årets prestation" "skräll" "bragd" och liknande när oddsen faktiskt var helt jämna inför matchen just för att Holland ställde upp med ett reservbetonat lag. Det är ytterst få som kan göra mer eller mindre vettiga värderingar och vad jag helt enkelt vill komma fram till är att jag förmodligen är en bättre spelare än många väldigt idrottskunniga just för att jag har förmågan till oddsvärdering vilket de flesta saknar.
Lite mer på samma ämne.

Citat:
I kväll är ett gäng ryska mormödrar som rappar på knagglig engelska storfavoriter till segern.
Från mitt husorgan Uppsala nya tidning. 2600 kronor om året betalar jag för att slippa läsa dödsannonserna på nätet och på köpet får man reta upp sig på undermålig "journalistik".

Senast i går kunde man läsa att spelbolagen stoppat spel på Sverige för hon var så självskriven. Hur det än var med den saken så är det betydligt närmare sanningen än det första.

Är det för mycket begärt att man slänger ett getöga på oddsindikatorn innan man på uppenbart subjektiva grunder utser egna storfavoriter?

Om en sportjournalist på nämnda tidning skulle tycka Sirius vara storfavoriter mot Barcelona så skulle han tänka sig för noga innan han skicka sina tankar till tryckeriet. Om han ändå gjorde slag i saken skulle han bli idiotförklarad och säkerligen tvingas sluta sin tjänst.

Men [email protected]* lär sitta säkert i sadeln trots en fadäs av samma dignitet.

* Maila gärna.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td