|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-04-11, 02:15 | #1 |
NETeller vs Moneybookers (Skrill)
Nu har jag luffat runt ett tag på forumet utan att hitta svar. Jag funderar helt enkelt över fördelar/nackdelar med dom två? Det känns som att alla rekommenderar MB hela tiden, är det för att dom är störst, eller är det något annat som gör dom bättre än neteller?
Jag sitter själv på ett neteller-konto, och tycker det går smidigt. Accepteras i princip överallt, oftast inga avgifter och allt går snabbt och smidigt. Har fått för mig att MB skulle vara registrerad som bank i UK, och neteller inte är det. Fördelar med det i så fall? Är det insättningsgaranti som gäller hos MB då? Är väl ingen större risk att neteller skulle konka ändå, eller? Ja, kom gärna med tankar/reflektioner/förklaringar till nackdelar/fördelar/skillnader/likheter så skulle jag bli mycket tacksam |
|
2012-04-12, 00:57 | #2 |
Vad ska du använda det till?
För ca ett år sen fick jag ett mycket oseriöst intryck av Neteller. Jag hade något ärende till dem och det tog fan veckor innan man fick svar (under tiden hade jag börjat använda Moneybookers). Har ingen koll på hur de är idag. Moneybookers kändes smidigare då. De svarar på ärenden hyffsat snabbt, men uttag till kreditkort verkar gå segare nu än förr (man ska höra av sig om man inte fått pengarna på 7 dygn[!]). Sen läste jag i någon tråd att MB kan tjalla på spelbolagen om man bonustradar (men betraktar det som ett rykte tills bevis dyker upp), vilket gör dem till ett mycket mindre attraktivt alternativ ifall det skulle vara sant. Skulle det dyka upp ett tredje alternativ, där saker och ting går snabbt och smidigt utan något jävla krångel så skulle dom äga direkt. Senast redigerad av neonguy den 2012-04-12 klockan 00:58. |
|
|