Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2012-02-08, 14:25   #1

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 322
Standard

Hur viktigt är det att ha ett system?

Ber om ursäkt om det här besvarats innan..

Hur viktigt är det att ha ett system? Hur stor procentandel av de som är vinnande i längden har en form av system?

Att placera 1-5% av sin BR på genomtänkta spel borde väl räcka för att vara plussande (bortse nu från hurvida ett system gör att man vinner mer) .. ?

Tack på förhand.
Snabbmakaroner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 14:32   #2

Majos avatar

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 1016

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Beror på vad du menar med system.

Att placera spel med värde och använda sund BRM räcker långt...
Majo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 16:42   #3
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Att placera spel mellan 1-5% är ett system. Och att ha ett system och hålla sig till det utan tilt är livsviktigt.

Senast redigerad av RobinD den 2012-02-08 klockan 16:44.
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 16:42   #4

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Majo Visa inlägg
Beror på vad du menar med system.

Att placera spel med värde och använda sund BRM räcker långt...
Syftade på 2-5, 2-6 system. Sådana system.
Ryggar nästan uteslutande alla spel. Där 1-5 units används. Ryggar också nästan uteslutande en kille som lagt 800 spel sen slutet av december, han har en ROI% på 135% och en vinstprocent på 65,58% .. Borde vara en relativt bra gameplan.. eller?
Gammal 2012-02-08, 16:47   #5

Majos avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Snabbmakaroner Visa inlägg
...Ryggar också nästan uteslutande en kille som lagt 800 spel sen slutet av december, han har en ROI% på 135% och en vinstprocent på 65,58% ...
Det där låter som osannolika siffror.

Har du lyckats uppnå ens i närheten av de resultaten på dina ryggar av honom?
Gammal 2012-02-08, 16:51   #6

Standard

Citat:
Det där låter som osannolika siffror.

Har du lyckats uppnå ens i närheten av de resultaten på dina ryggar av honom?
Fast jag har hans spreadsheet, såvida han inte ljugit där (vilket man kan kolla upp) så är det ju sant.

Har lagt 10 spel än så länge så.. nja
Gammal 2012-02-08, 16:52   #7

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 987

Standard

Citat:
Ryggar nästan uteslutande alla spel. Där 1-5 units används. Ryggar också nästan uteslutande en kille som lagt 800 spel sen slutet av december, han har en ROI% på 135% och en vinstprocent på 65,58% .. Borde vara en relativt bra gameplan.. eller?
Har du länk till hans spreadsheet/hemsida?
Corner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 17:00   #8

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Corner Visa inlägg
Har du länk till hans spreadsheet/hemsida?
Ja ofc. Vet inte hur det är med att sprida runt sådana, antar att det är OK eftersom det är publikt dock (om man nu kan göra ett privat spreadsheet).

hmm.. Jaja.

Här är hans spread:
http://www.spreadsheet.se/turetratt
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Corner (+5)
Gammal 2012-02-08, 17:11   #9

Standard

No further thoughts?
Gammal 2012-02-08, 17:16   #10

fondells avatar

Sharp$: 445

Standard

Han du ryggar har en stor andel spel som är inlagda efterhand, samt med mycket livespel. Blir jobbigt att rygga en sådan i längden!
Gammal 2012-02-08, 17:18   #11

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av fondell Visa inlägg
Han du ryggar har en stor andel spel som är inlagda efterhand, samt med mycket livespel. Blir jobbigt att rygga en sådan i längden!
Jo, han lägger många spel väldigt tätt inpå matchstart och livebettar mycket.. Tänkte att jag skulle blanda att rygga honom när jag kan och sen ta rygg på en annan jag tycker verkar vettig.
Gammal 2012-02-08, 17:22   #12

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 1169

Standard

Förstår inte riktigt hur han kan sätta så pass många live matcher, helt obskyra matcher som t.ex Santons ungdomslag, barcelonas damer, mexikos juniorhockey landslag.

Förövrigt så upptäckte jag honom här om dagen, bara ta en titt på hans 50 senaste spel och gissa vilka fyra matcher som han hade lagt upp då som jag ryggade. Ryggar 4 till nu så får vi se hur det går haha.

Senast redigerad av highwon den 2012-02-08 klockan 17:26.
highwon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 17:24   #13

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av highwon Visa inlägg
Förstår inte riktigt hur han kan sätta så pass många live matcher, helt obskyra matcher som t.ex Santons ungdomslag, barcelonas damer, mexikos juniorhockey landslag.
Antar att det finns ett rätt stort spelvärde att spela på just sådana matcher. Frågan är hur man skaffar sig bra koll på sån skit.

Hur låter min gameplan? (Att spela för 1-5 units per match, där 99% av alla matcher är ryggade)

Senast redigerad av Snabbmakaroner den 2012-02-08 klockan 17:28.
Gammal 2012-02-08, 17:32   #14

Standard

Jag tittade på de senaste 225 spelen.
56 spel lagda live. 50 vinster (!), 5 förluster och en push.

Kolla vad han har för roi utan livespelen innan du ryggar honom.

Det verkar som han bara spelar på bet365?

Senast redigerad av Corner den 2012-02-08 klockan 17:34.
Gammal 2012-02-08, 17:35   #15

Standard

Citat:
Kolla vad han har för roi utan livespelen innan du ryggar honom.

Det verkar som han bara spelar på bet365?
Finns det ett smidigt sätt att kolla det på?

Jepp, det gör han. Vilket passar mig ypperligt då jag har konto där och inte vill ha fler konton någon annanstans.
Gammal 2012-02-08, 17:36   #16

Stekels avatar

Sharp$: 26732
Standard

Det är möjligt att hans sheet är överensstämmande med verkligheten, men jag är nog ändå beredd att döpa om mig till Orvar Säfström om det skulle visa sig vara fallet.

För att förtydliga så tycker jag inte att Orvar är ett speciellt vackert namn. Säfström skulle jag nog iofs kunna leva med, men huvudsaken är det där med Orvar...

Kolla in sharps framsida och top 10 spreadsheets-listan för en referens. Där ligger de mest lönsamma sheetsen som innehåller över 200 lagda spel. En annan "tell" är att han snittar 15 spel om dagen. Och att han spelar på en massa olika ligor. Förutom att vara riktigt duktig på att värdera odds skulle det väl krävas att han är vaken dygnet runt för att samla in och analysera all nödvändig information som krävs för att göra dessa värderingar på ett sätt som ger en long term ROI på fantastiska 135%.

Räcker väl sådär...

Edit: Ett tillägg, det Corner sa men inte verkade förstå innebörden av
Citat:
Jag tittade på de senaste 225 spelen.
56 spel lagda live. 50 vinster (!), 5 förluster och en push.
Och hur lyckades han med det här?
Spoiler:
Han har stulit Marty Mcflys tidningar...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Vlad (+5), eddieh (+2)

Senast redigerad av Stekel den 2012-02-08 klockan 17:44.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 17:37   #17

Vlads avatar

Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av highwon Visa inlägg

Förövrigt så upptäckte jag honom här om dagen, bara ta en titt på hans 50 senaste spel och gissa vilka fyra matcher som han hade lagt upp då som jag ryggade. Ryggar 4 till nu så får vi se hur det går haha.
Neej inte de röda

Pröva och rygga de med streck ett tag och återkom. Han kan vara den nya spelgurun eller en helt vanlig spelmissbrukare/efterhandare som livespelar på allt som rör sig på Bet365
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 17:41   #18

Standard

Citat:
En annan "tell" är att han snittar 15 spel om dagen. Och att han spelar på en massa olika ligor. Förutom att vara riktigt duktig på att värdera odds skulle det väl krävas att han är vaken dygnet runt för att samla in och analysera all nödvändig information som krävs för att göra dessa värderingar på ett sätt som ger en long term ROI på fantastiska 135%.

Vi vet ju inte hur mycket han har ryggat eller om han bara lägger egna spel.
Gammal 2012-02-08, 17:50   #19

Standard

Det borde ganska lätt gå att kolla upp hurvida han ljuger i sitt spreadsheet eller inte. Om han inte ljuger så är det ju inte så överdrivet mycket mer att diskutera.. exakt HUR han får allt att gå ihop bryr jag mig inte så mycket om, så länge han är där och jag kan dryhumpa hans rygg i hopp om att han ska smitta av sig.
Gammal 2012-02-08, 17:57   #20

Sharp$: 1540

greedys betting
Stats: 141 - 122 - 17
ROI: 107.69%
Vinstprocent: 53.61%

Standard

Citat:
Det borde ganska lätt gå att kolla upp hurvida han ljuger i sitt spreadsheet eller inte. Om han inte ljuger så är det ju inte så överdrivet mycket mer att diskutera.. exakt HUR han får allt att gå ihop bryr jag mig inte så mycket om, så länge han är där och jag kan dryhumpa hans rygg i hopp om att han ska smitta av sig.
Men det fetstilta är ingenting du funderat över att göra innan du börjar blindrygga?
greedy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-08, 18:03   #21

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av greedy Visa inlägg
Men det fetstilta är ingenting du funderat över att göra innan du börjar blindrygga?
Att folk ljuger "bara för att" var inget jag hade med i min beräkning, nej. Skulle han ljuga om ett enda spel jag ryggade så skulle jag märka det dirr dessutom. Så jag väntar hellre tills ett (eller typ 3, alla kan skriva fel..) - av mina ryggspel failar medans hans likadana bet lyser grönt.

Det tar ju hur lång tid som helst och sitta och jämföra resultat.
Gammal 2012-02-08, 18:09   #22

Stekels avatar

Standard

Citat:
Att folk ljuger "bara för att" var inget jag hade med i min beräkning, nej. Skulle han ljuga om ett enda spel jag ryggade så skulle jag märka det dirr dessutom. Så jag väntar hellre tills ett (eller typ 3, alla kan skriva fel..) - av mina ryggspel failar medans hans likadana bet lyser grönt.

Det tar ju hur lång tid som helst och sitta och jämföra resultat.
Kritiskt tänkande är bra i alla lägen och i synnerhet när det gäller pengar. Finns 100 potentiella anledningar till att han fuskar med sitt sheet, men det ger inget att spekulera närmare om den saken...

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Shell Peppe (+5)
Gammal 2012-02-08, 22:06   #23

Standard

Okej. Hursomhelst så provar jag att ta ryggen på han ibland så får jag se hur det går. Jorden lär ju inte gå under för det.
Gammal 2012-02-08, 22:43   #24

Stekels avatar

Standard

Citat:
Okej. Hursomhelst så provar jag att ta ryggen på han ibland så får jag se hur det går. Jorden lär ju inte gå under för det.
Det är sant. Tänkte jag skulle hjälpa en nykomling som hade frågor här i nybörjarforumet men det föll ju platt när du sticker huvudet i sanden. Varför bry sig om att fråga liksom om svaren inte spelar någon roll?

Förhoppningsvis är det väl någon annan naiv nykomling som tittar in i tråden någon gång i framtiden och tar till sig av diskussionen, så det hela ger någon nytta iallafall...

Lazlo (+5), Vlad (+1)
Gammal 2012-02-08, 22:56   #25

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
Det är sant. Tänkte jag skulle hjälpa en nykomling som hade frågor här i nybörjarforumet men det föll ju platt när du sticker huvudet i sanden. Varför bry sig om att fråga liksom om svaren inte spelar någon roll?

Förhoppningsvis är det väl någon annan naiv nykomling som tittar in i tråden någon gång i framtiden och tar till sig av diskussionen, så det hela ger någon nytta iallafall...
Vad är det med attityden?
Så om jag inte håller med dig så har jag fel?

Hans bets har funkat fint hittils och jag har inte upptäckt att han slagit in något felaktigt i sin spreadsheet ännu. Om jag skulle upptäcka att han började göra det regelbundet så skulle jag givetvis släppa rygg. Ser inte vad som är så vansinnigt med det och det har du inte hellre förklarat.

Än en gång, sluta ha en så nedlåtande ton.

Senast redigerad av Snabbmakaroner den 2012-02-08 klockan 22:59.
Gammal 2012-02-08, 23:37   #26
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

För de med lite erfarenhet förekommer det rätt uppenbart, att en person vars sheet består av 50-6 i vunna livespel och en hel del spel bokfört efter spelstopp, inte har rent mjöl i påsen. Ber man om hjälp och totalt ignorerar hjälpen så förekommer också hela tråden poänglös då du redan har en uppfattning och en plan på hur du ska genomföra saker.

Tråden är i nybörjarforumet vilket kräver lite mer tolerans från oss med lite mer erfarenhet, men jag ser inget nedlåtande i det stekel skrivit. Är mer inne på hans spår faktiskt, varför be om hjälp och synpunkter när du inte tänker lyda goda råd?

Dina pengar såklart och världen går kanske under, men du kanske får ge upp ett krogbesök eller ett par nya jeans för att du vill lära dig den hårda vägen.

209-45 var visst livespelen, 82% rätt med medeloddset 2.01.. Tjoflöjt!
Snabbmakaroner (+10)

Senast redigerad av RobinD den 2012-02-08 klockan 23:39.
Gammal 2012-02-08, 23:43   #27

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
För de med lite erfarenhet förekommer det rätt uppenbart, att en person vars sheet består av 50-6 i vunna livespel och en hel del spel bokfört efter spelstopp, inte har rent mjöl i påsen. Ber man om hjälp och totalt ignorerar hjälpen så förekommer också hela tråden poänglös då du redan har en uppfattning och en plan på hur du ska genomföra saker.

Tråden är i nybörjarforumet vilket kräver lite mer tolerans från oss med lite mer erfarenhet, men jag ser inget nedlåtande i det stekel skrivit. Är mer inne på hans spår faktiskt, varför be om hjälp och synpunkter när du inte tänker lyda goda råd?

Dina pengar såklart och världen går kanske under, men du kanske får ge upp ett krogbesök eller ett par nya jeans för att du vill lära dig den hårda vägen.

209-45 var visst livespelen, 82% rätt med medeloddset 2.01.. Tjoflöjt!
Nu förklarade du något som inte Stekel förklarat förut. Det tackar jag för.

Om ett gott råd inte är motiverat med en förklaring så är det meningslöst.

Finns det en chans att han bara springer väldigt bra? . I poker kan man ju till exempel ha positiv varians och hamna över EV i typ 20k händer, vilket är helt sjukt mycket.

I övrigt som en liten bonus kan man ju argumentera att någon som har ett negativt resultat på nästan alla sina spreadsheets - inte är kapabel till att ge goda råd. Även speltorskar som förlorat hus och fru har ju erfarenhet, att hjälpa och vägleda någon kan man först göra bra när man själv lyckats. Syftar nu på Stekel som du kanske förstår.

Senast redigerad av Snabbmakaroner den 2012-02-08 klockan 23:46.
Gammal 2012-02-08, 23:48   #28
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:

Finns det en chans att han bara springer väldigt bra? . I poker kan man ju till exempel ha positiv varians och hamna över EV i typ 20k händer, vilket är helt sjukt mycket.
Kan absolut vara positiv varians, men jag gissar på fusk snarare. Lite för få spel att utvärdera, men ingen slår böckerna live i 82% av fallen med medeloddset 2.01 under en lång tid. Ponera att han inte fuskar så kan du vänta dig förluster snart.

Kolla dessutom på hans påstådda vinst utan livespel, den är ca 1/3 av totalen om jag minns rätt 2700 av 4500 ca.

Senast redigerad av RobinD den 2012-02-08 klockan 23:49.
Gammal 2012-02-08, 23:57   #29
Administrator

Lazlos avatar

Sharp$: 25027

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:

I övrigt som en liten bonus kan man ju argumentera att någon som har ett negativt resultat på nästan alla sina spreadsheets - inte är kapabel till att ge goda råd. Även speltorskar som förlorat hus och fru har ju erfarenhet, att hjälpa och vägleda någon kan man först göra bra när man själv lyckats. Syftar nu på Stekel som du kanske förstår.
Nej.

I övrigt så har det hela spårat ur. Frågan va om det är viktigt att ha ett system och det övergick till att diskutera en snubbe som lekt fram ett monstersheet. Det finns inget att diskutera angående sheetet, det är tydligt men för att återgå till den egentliga frågeställningen så kan jag säga att:

Det är inte viktigt alls att ha ett system. Det viktiga är att hitta bra och vinnande spel på ett eller annat sätt. Ett system gör inte en förlorande spelare till en vinnare som det så många gånget sagts och det stämmer. Tro inte att 2-6 eller något annat system ska göra mirakel, har du inte grunderna dvs bra och vinnande spel så kommer resultatet bara bli det samma, snarare sämre med ett system. Börja med grunderna och se till så du är vinnande flat eller en normal insatsskala innan du ska gå på något system som kan pressa dig till misstag. Det är mitt råd i frågan
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 00:33   #30

Stekels avatar

Standard

Citat:
Än en gång, sluta ha en så nedlåtande ton.
Ber om ursäkt om du tog illa upp, jag blev bara lite lack när det visade sig att jag lagt energi på att försöka hjälpa någon som inte verkade beredd att lyssna. Var några av de poänger jag försökte göra svårtolkade (vilket jag iofs kan förstå om du inte sett Tillbaka till framtiden t ex) så kunde du ju ha frågat vad jag menade.

Bra att du lyssnar på Robin iallafall. Övriga efterslängar tänker jag inte bemöda mig att svara på. Lycka till med dina ryggningsprojekt.

Vlad (+1), Snabbmakaroner (+10)
Gammal 2012-02-09, 08:54   #31

Sandys avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2610

Tennis 2015
Stats: 81 - 118 - 5
ROI: 103.27%
Vinstprocent: 40.70%

Standard

Citat:
Finns det ett smidigt sätt att kolla det på?

Jepp, det gör han. Vilket passar mig ypperligt då jag har konto där och inte vill ha fler konton någon annanstans.
En bra gameplan kan vara att skaffa fler bookies så du kan spela till marknadshögsta oddset! Finns mycket pengar att tjäna på detta faktum.
Sandy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 09:25   #32

Majos avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sandy Visa inlägg
En bra gameplan kan vara att skaffa fler bookies så du kan spela till marknadshögsta oddset! Finns mycket pengar att tjäna på detta faktum.
This.

Nybörjare har ofta svårt att ta till sig den stora skillnaden mellan att spela till 2.00 eller 2.05.
I det långa loppet gör det en enorm skillnad
Gammal 2012-02-09, 09:33   #33

Majos avatar

Standard

För att belysa ovanstående med siffror:

Om man har en startbank på 1000 units, spelar 1000 spel med snittoddset 2.00, bettar 2% flat och har en träffprocent på 55% så blir den genomsnittliga slutbanken 3000 units.

Om du istället spelar till 2.05 så blir slutbanken 3547 units. Alltså nästan 20% mer i vinst. Och detta efter endast 1000 spel.
Sandy (+1), Snabbmakaroner (+10)
Gammal 2012-02-09, 18:01   #34

Standard

Citat:
För att belysa ovanstående med siffror:

Om man har en startbank på 1000 units, spelar 1000 spel med snittoddset 2.00, bettar 2% flat och har en träffprocent på 55% så blir den genomsnittliga slutbanken 3000 units.

Om du istället spelar till 2.05 så blir slutbanken 3547 units. Alltså nästan 20% mer i vinst. Och detta efter endast 1000 spel.
Riktigt bra post, ska starkt överväga att skaffa fler bookies
Gammal 2012-02-09, 19:29   #35

Shell Peppes avatar

NHL Grind 14-15
Stats: 19 - 31 - 3
ROI: 93.74%
Vinstprocent: 38.00%

Standard

Citat:
Riktigt bra post, ska starkt överväga att skaffa fler bookies
Räcker med en...
Spoiler:
http://www.pinnaclesports.com/

Shell Peppe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 19:47   #36
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Shell Peppe Visa inlägg
Räcker med en...
Spoiler:
http://www.pinnaclesports.com/

Inte sant, pinnen har sällan utstick och är inte marknadshögst majoriteten av spelen heller.
Gammal 2012-02-09, 19:58   #37

Shell Peppes avatar

NHL Grind 14-15

Standard

Citat:
Inte sant, pinnen har sällan utstick och är inte marknadshögst majoriteten av spelen heller.
Sanning med viss modifikation.
Beror på vilken/vilka sporter man är intresserad av.
Sedan finns det uppenbara fördelar med pinnen men det kanske inte är aktuellt i detta fall.
Gammal 2012-02-09, 20:07   #38

apekatt66s avatar

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1129
Standard

Citat:
Sedan finns det uppenbara fördelar med pinnen men det kanske inte är aktuellt i detta fall.
Finns en gigantisk nackdel också...inte för att den lär vara aktuell nu heller.
apekatt66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-09, 20:14   #39
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Spelar du uteslutande US-sporter så räcker pinnen, men spelar du fotboll oxå så räcker det inte. Pinnen är nödvändig men inte allsmäktig
Shell Peppe (+2)
Gammal 2012-02-09, 20:49   #40

Shell Peppes avatar

NHL Grind 14-15

Standard

Citat:
Spelar du uteslutande US-sporter så räcker pinnen, men spelar du fotboll oxå så räcker det inte. Pinnen är nödvändig men inte allsmäktig
Sorry went a bit Americano on your asses there for a while .

Naturligtvis ska man placera där avkastningen är som högst.

Vad jag menade var precis som Du påpekar. Att Pinnen är en nödvändig bok i var mans portfölj.
Speciellt om man gillar Yankee sports.

Inte allsmäktig men fan inte långt därifrån...
RobinD (+2)
Gammal 2012-02-09, 23:02   #41

Standard

Har hört lovord om Pinnacle. Spelar på typ alla NHLmatcher varje natt så det kan ju vara aktuellt..
Gammal 2012-02-09, 23:10   #42

AndreasB1897s avatar

Sharp$: 3907
Standard

Citat:
Har hört lovord om Pinnacle. Spelar på typ alla NHLmatcher varje natt så det kan ju vara aktuellt..
Vill inte vara dryg eller så, men hittar du värde i alla matcher per omgång? Riktigt grymt i så fall
Gammal 2012-02-10, 10:45   #43

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av AndreasB1897 Visa inlägg
Vill inte vara dryg eller så, men hittar du värde i alla matcher per omgång? Riktigt grymt i så fall
Nästan alla matcher. Försöker att undvika att spela på 50-50 matcher såvida oddsen inte är satta till över 2.0, då det är lönsamt..
I övrigt så vet jag inte om jag hittar värde, jag tror det! Är Nybörjare som sagt..
Gammal 2012-02-10, 13:07   #44

Sharp$: 337
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av apekatt66 Visa inlägg
Finns en gigantisk nackdel också...inte för att den lär vara aktuell nu heller.
Håller man sig till lite högre summor på pinnen är skatt också en faktor. Jobbigt dock att Pinnen till 90% har marknadshögsta...
Sassa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 13:50   #45

DamageINCs avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 4014
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sassa Visa inlägg
Håller man sig till lite högre summor på pinnen är skatt också en faktor. Jobbigt dock att Pinnen till 90% har marknadshögsta...
Pinnen har inte till 90% marknadshögsta. På 10120 spel på varierande marknader (bl.a. 665 spel på NHL, 314 på NBA, 322 på EPL, 191 på ES i ishockey samt diverse andra stora och små marknader) till i princip uteslutande marknadshögsta så har jag lagt 23.27% av mina spel på Pinnacle.

Nu är jag inte en vinnande spelare utan snarare +/-0, så det är möjligt att andelen ser annorlunda ut för konsekventa vinnare. Men jag tror inte det skiljer sig så enormt.

Noterbart är även att Pinnacle står för den överlägset största minusposten i min bokföring. Hur jag ska förklara det vet jag dock inte
Gammal 2012-02-10, 14:21   #46
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av DamageINC Visa inlägg
Pinnen har inte till 90% marknadshögsta. På 10120 spel på varierande marknader (bl.a. 665 spel på NHL, 314 på NBA, 322 på EPL, 191 på ES i ishockey samt diverse andra stora och små marknader) till i princip uteslutande marknadshögsta så har jag lagt 23.27% av mina spel på Pinnacle.

Nu är jag inte en vinnande spelare utan snarare +/-0, så det är möjligt att andelen ser annorlunda ut för konsekventa vinnare. Men jag tror inte det skiljer sig så enormt.

Noterbart är även att Pinnacle står för den överlägset största minusposten i min bokföring. Hur jag ska förklara det vet jag dock inte
Helt enkelt för att Pinnen konsekvent sätter mest korrekta odds och de ser till att du torskar.

De flesta som spelar på pinnen torskar, sist jag kollade boores mackapär så var det sheetet back på SBO, 188bet, Pinnen och betfaur gemensamt, detta kan dock ha ändrats då det var ett tag sedan.
Gammal 2012-02-10, 15:24   #47

DamageINCs avatar

Standard

Citat:
Helt enkelt för att Pinnen konsekvent sätter mest korrekta odds och de ser till att du torskar.

De flesta som spelar på pinnen torskar, sist jag kollade boores mackapär så var det sheetet back på SBO, 188bet, Pinnen och betfaur gemensamt, detta kan dock ha ändrats då det var ett tag sedan.
Jepp. Tror att jag ska filtrera ligor (samt Ö/U, sides, HCP inom ligan) på de spel jag gjort på pinnacle och se om något öht varit lönsamt, sen applicera det på vilka spel som ska läggas eller inte. Får se om det ger någon effekt.
Gammal 2012-02-10, 16:07   #48

Standard

Citat:

Udda fråga kanske men hur orkar du spela 10k spel utan att plussa någonting? Man spelar väl för att tjäna pengar?
Gammal 2012-02-10, 16:26   #49
i hate bunnies

booreds avatar

Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:

Det är blandat, är väl SBO som är back atm när jag nyss kollade(och pinnen fått ta en hel del smällar pga nhl, jävla lotto sport men är trots det 102%)

Dock är de ju så att de inte är dropp i mackapären och man hittar även andra bolags spel inom några decimaler alternativt med samma EV+ hos de stora bolagen på annan lina i dom flesta fallen.
+ det är ju nästan enbart stora ligor(frånsett bandy, hockeyallsvenskan och mestis då), så även hos en del småbookis får man ju in hyfsat iaf trots man i övrigt är limiterad.

Största problemen är som sagt just NHL men är väldigt få matcher, började med 20-tal raka utan vinst varav dom flesta just på pinnen så att dra nå slutsatser efter 50-tal spel är ju förhastat.

och Fotbolls totaler: SBO är back mycket, av nån anledning hamnar stor del av fotbolls totaler där som alltid varit ett problem för mackapären(break-even i v0.2, mycket back i v0.1)

Allt detta är ju beta-testande och justerande efter hand, lägger till, tar bort funktioner som inte var så bra osv.
Det positiva med SBO är att efter senaste ändringen i totaler har kurvan svängt uppåt nu iaf.

Citat:
Så var det för mig också förut då jag ryggade närmast en massa US-spel från höger och vänster.

Tex hos bookmakers som laggar med oddsen är det ju inte svårt att vinna, att spela med samma taktik(rygga, dropp osv) på pinnen är dock dödfött. Du ska nog oftast vara på stigande sidan hos asiater/pinnen för att ha en chans att vinna i längden om det inte är du som är ursprungliga källan till nån information ingen annan vet då , dvs spela mot massan.

Citat:
Udda fråga kanske men hur orkar du spela 10k spel utan att plussa någonting? Man spelar väl för att tjäna pengar?
Alla hobbyn kostar.

Senast redigerad av boored den 2012-02-10 klockan 17:06.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-10, 17:21   #50
Moderator

RobinDs avatar

Fotboll 2013

Standard

Boored: kollade idag och det var på plus, vet att jag kollade ditt förra sheet och det var minus. Jag tror att det är rätt vanligt att vi hobbyspelare backar på pinnen.

Jag gick själv 112-120 på mina totaler på pinnen 2011 med medeloddset 1.94, ROI på ca 97.5% vilket stämmer ungefär med deras payout.
Gammal 2012-02-10, 18:06   #51

DamageINCs avatar

Standard

Citat:
Är på ca 1.5 år, ryggar kanske 98% av spelen men ser det fortfarande som ett experiment för att lära och hitta rätt i ryggardjungeln (nåt slags märkligt mönster är att de jag börjar rygga går väldigt bra i början när jag följer dem innan de hittar långa cold streaks, men det attribuerar jag slumpen än så länge). Jag har fortfarande tjänat en enligt mig bra summa pengar på bonusar och free spins jag "fått" via att ha konto på så många bookies.

Att orka är inte så jobbigt, att rygga går fort och har man någon timme att döda någon gång kan man alltid dra upp en obskyr stream på någon sport man aldrig skulle kollat på annars, vilket både är utbildande och spännande pga betet.
Snabbmakaroner (+10)
DamageINC är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-11, 01:56   #52
i hate bunnies

booreds avatar

Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Boored: kollade idag och det var på plus, vet att jag kollade ditt förra sheet och det var minus. Jag tror att det är rätt vanligt att vi hobbyspelare backar på pinnen.
jo, ver.0.1 sheetet var ju helt hopplöst dålig på totaler framför allt, men det var ju länge sedan och de sheetet hade ju inte precis många spel innan jag insåg att nåt måste göras
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2012-02-11, 15:32   #53

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av boored Visa inlägg
Alla hobbyn kostar.
Okej. Tänkte inte på det som en hobby, skulle personligen aldrig spela bort pengar och tycka att det är roligt.
Svara

td