Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   NHL 26/4 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/7500-nhl-26-4-a/)

tompa87 2011-04-26 13:28

NHL 26/4

BOS Bruins @ MON Canadiens
BUF Sabres @ PHL Flyers
CHI Blackhawks @ VAN Canucks

Mina tankar: Boston stänger MTL, Philly avgör hemma och sudden avgör i Kanada..

Shell Peppe 2011-04-26 13:52

Leans...
Bruins
Sabres
Hawks

Bruins vinner nu när Tomas hittat gammal god form.
Sabres vinner på att dom inte har en målvakt som suger, annars är Philly bättre på alla punkter.
Hawks vinner på att dom har momentum atm, Sedinarna underpresterar tillsammans med Kessel & Luo, det går inte mot ett lag som Hawks med vind i seglen.

Får se vad vi hittar för odds när det börjar dra ihop sig.

Redbull 2011-04-26 14:22

Riiiiiiiiiiktigt intressanta matcher inatt. Speciellt Hawks - Nucks. Den matchen måste ses, så det blir till att gå upp klockan 04:00.

Man undrar lite vad Vancouver sysslar med, 3-0 i matcher och allt såg relativt klart ut. Nu har Hawks helt plötsligt momentum (som oljeshejken hör ovan nämner). Hawks visar varför man vann Stanley Cup förra säsongen?

Inatt håller jag mig borta från spel om det inte dyker upp ett riktigt intressant odds.

Nik 2011-04-26 14:47

Bet365 har 2,50 på Hawks det är enligt mig riktigt spelvärt. riktigt 50/50 match med lite övertag Hawks av anledningar som nämnts ovan.

yertle 2011-04-26 17:33

Jag tror faktiskt att nucks fixar det inatt, Luongo tillbaka i målet och vill visa han pallar trycket. Sen tror jag hawks är nöjda, eller nöjda är kanske fel ordval i ett slutspel, men nu när de jobbat sig ikapp kan det smyga sig på en nöjdhetskänsla likt den Vancouver haft i tre matcher.

Philly kommer också vinna tack vare att de är bättre på många positioner och att Boucher kommer vinna målvaktsmatchen. Han gjorde ett bra inhopp sist och som han själv säger: det har gått bra förutom tre riktigt usla minuter. Pronger borde få mer istid och det stärker flyers.

Boston är på g och avancerar inatt. Var riktigt sugen på ett underspel men ser inget värde i de oddsen. Funderar på ett överspel...Boston gör 3-2 sent i matchen och sätter 4:e i tom kasse?

patrik_g 2011-04-26 21:26

Hinner inte kolla alla bolagen. Så lägger båda spelen hos BS.

Vancouver- Chicago: 2 ML (2.44) @ BS

All press på Vancouver som tappat till 3-3 efter haft 3-0 i matcher. Har pressen från hemmapubliken. Chicago-spelarna har i backhuvudet, att man slagit ut Vancóuver i play-off i dom två senaste säsongerna. Mentalt övertag. ML-oddset på Chicago här känns givet!

Insats: 6/10 Units

Montreal- Boston: 1 ML (1.90) @ BS

Montreal måste vinna här. Haft 2-0 i matcher släppt upp till 3-2 i matcher. Svårt att se Montreal tappa tre raka på hemmaplan. Gillar ML-hemma oddset här och testar det!

Instas: 4/10 Units

Overkill 2011-04-26 21:44

Bör inte Habs också känna av pressen från fansen om det nu är måstematch både för Canucks och de? Svårt att se skillnaden på situationen för dessa lag bara.

Om någon som är lite mer insatt skulle kunna förklara för en som inte är det så vore det vänligt. :hattenav:

Shell Peppe 2011-04-26 21:58

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 119742)
Bör inte Habs också känna av pressen från fansen om det nu är måstematch både för Canucks och de? Svårt att se skillnaden på situationen för dessa lag bara.

Om någon som är lite mer insatt skulle kunna förklara för en som inte är det så vore det vänligt. :hattenav:

Nucks-Hawks är en game 7 d.v.s. det är i natt allt avgörs.
Habs-Bruins är en game 6 d.v.s. vinner Habs tvingar dom fram ett avgörande i TD Garden.

Annars är de precis som du säger "måste match" för att få vara kvar att leka.
Situationen är den samma för båda lag & pressen från hemma fansen likså bara olika förutsättningar helt enkelt.

oggeb 2011-04-26 23:03

ML Hawks samt överspelet i alla matcher spelas.

Hawks känns som coinflip och att spela på vancouvers odds ML är bara dumt.

Överspelet i samtliga matcher går jag på känslan framför allt.. Det enda jag är osäker på är överspelet i Montreal men när linan ligger på 5.0 så måste jag slå till..

Lycka till!

Lillis 2011-04-26 23:10

Det är väl snarare så att Montreal är i den position dom vill vara (och förväntas att vara) i. Game 6 hemma och dom e med i serien, dom är doggen. Sen har väl alla förväntningar på den här serien varit just 6-7 matcher.

Vancouver var bäst i alla kategorier under regular season, allt.... Man svor nog ganska högt när Dallas brände, Hawks är det absoluta mardrömslaget. Sen när man vinner de 3 första matcherna är ju spöket borta, man är vidare.

Att man förlorar 4:de är inget att säga om, blir lätt att lagen slappnar av. Dom hade ju trots allt frmte hemma..... Det var den största besvikelsen, sättet man la den matchen. 0-5 och ingen glöd alls. Senast var Vancouver imo bra mycket bättre, Schneider gav bort 2 mål och domarinsatsen kan man diskutera. Lou kör en repris på OS-finalen!!

Säker Canucks vinst, jag tror att det kan rinna iväg ikväll med ett par kassar i öppet på slutet.

Geezer 2011-04-27 02:12

Tycker Luongo har en förmåga att svika när det gäller som allra mest så blir att testa Chicago ML inatt.