Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-11-28, 13:57   #1

Makandodeles avatar

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 288
Standard

Dagens ishockey 28/11

Division 1A
Tegs SK-IF Björklöven 1X - 4.10 @ Expekt

Umeåderby igen och trots att skillnaden mellan lagen är stor håller jag inte alls med om oddssättningen.
Björklöven har fortfarande inte förlorat ordinarie matchtid (18-2-0) och leder med 17p före tvåan Asplöven. Spelmässigt har det inte alltid imponerat, man har en tendens att spela bra i en period och vinna matcherna på det, medan man mest glider runt resten av matchen, och nu är laget än mer sviktande. Bara 2-1 mot Boden förra veckan och nästintill tappade 4-0 mot Piteå, men lyckades hålla undan till 5-4 i fredags.
Fyran och säsongens positiva överraskning Teg kämpar å sin sida om en plats i Allettan dit topp-4 går. Där är motivationen desto större och lär vilja vinna matchen betydligt mer. Man har också besegrat övriga tre topp-5-lag, däribland två segrar över Asplöven, så kapaciteten finns.
Laget ligger nu 3p före femman Piteå med fem omgångar kvar att spela. Dessa två lagen har ett inbördes möte kvar.

I senaste mötet hade Teg 1-1 med fem minuter kvar att spela, innan Björklöven avgjorde i slutet och kunde vinna med 4-1.

Björklöven kommer till spel utan M Graddock, A Eriksson (4), T Wallgren, J Karlsson, J Bergmark. Frågetecken för L Boström, H Larsson och J Johansson.
Teg har frågetecken för P Rundblad.

Målvakter: Wälitalo (IFB), Gabrielsson (TSK)
Makandodele är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 14:09   #2
stolt same som älskar hojt

Bodens avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Teg har imponerat på mig också i år. Men detta är ett derby, och där vill inte Björklöven förlora. klart Löven också gör dåliga matcher, är ju bara en transportsträcka för dom tills det är dags för All ettan. Så inställningen är det enda frågetecknet när det gäller Löven.
som jag skrev så finns nog inställningen där idag när det är derby, så enligt mig så kommer nog Löven ta hem denna match "relativt" enkelt.
Jag hoppar över denna match men önskar dig lycka till, hoppas jag har fel

Däremot spelar jag Asplöven-Kiruna X2 @ 2.168 (X på expekt @5.70 och 2:an på Bet365 @3.50) efter att ha diskuterat denna match med Kingscania och båda kom fram till att det var ett riktigt bra odds.

Kiruna har vunnit både borta och hemma mot asplöven denna säsong. en 50/50-match enligt mig och då känns detta spel riktigt bra.

Senast redigerad av Boden den 2010-11-28 klockan 14:17.
Boden är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 14:23   #3

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 3509
Standard

Klart att Björklöven bara glider runt resten av matchen om det räcker för dem att vinna matchen på en period. Det handlar ju om att de är så överlägsna. Inte konstigt att de inte förlorat än.
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-11-28, 19:33   #4
stolt same som älskar hojt

Bodens avatar

Sharp$: 1430

Mina rekar
Stats: 0 - 0 - 0
ROI: 0.00%
Vinstprocent: 0.00%

Standard

Gick ju inte så bra för någon av oss idag, men du var ruskigt nära med TEG, trist!
Kiruna får åka hem till fjället och skämmas, usch så dåligt!
Gammal 2010-11-28, 22:06   #5

Sharp$: 2093

Oscar4122-Hockey
Stats: 532 - 637 - 85
ROI: 112.00%
Vinstprocent: 45.51%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Makandodele Visa inlägg

I senaste mötet hade Teg 1-1 med fem minuter kvar att spela, innan Björklöven avgjorde i slutet och kunde vinna med 4-1.
och idag hade Teg 4-4 med 30 sekunder kvar, innan Löven gick ifrån och vann med 6-4..
tråkigt! men bra REK får man väl säga
oscar4122 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td