|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-11-11, 09:52 | #1 | |
Dagens landslagshockey 11/11
Det flesta vet ju att den finska turneringen startar idag med matcherna Finland - Ryssland och Tjeckien - Sverige. Vad som inte är lika känt är att det är fem andra landslagsturneringar idag med en hel del intressanta matcher.
I Tyskland spelas turneringen Deutschland Cup med matcherna Tyskland - Kanada och Schweiz - Slovakien. Kanada ställer upp med ett lag som i princip bara spelar i DEL men konstigt nog så körde man totalt över Schweiz i en träningsmatch i alplandet för två dagar sen. Vilket helt enkelt gör att jag lutar starkt åt Slovakien... I de fyra träningsturneringarna som går under namnet "Euro Ice Hockey Challenge" så möts en helt del exotiska lag, eller vad säger ni om mötet Kroatien - Spanien... Här har vi alla grupperna och var de spelas... Citat:
Har inte hittat vilket lag Slovenien ställer upp med, men spontant känns det som om Norge skall vara minst ett nr för stora i den matchen. Får fortsätta undersöka. Någon som kan KHL bättre än vad jag kan får gärna säga sitt angående hur starka Ryssland B är också. Kommer man köra över allt motstånd i Polen? http://r-hockey.ru/team.asp?CurrentT...069&LANGUAGE=e Så vad sitter ni med? BOL...
2010-11-11, 15:25 | #2 |
Just nu sitter jag inte med någon match, omöjligt att veta hur dom där matcherna kommer gå. Första landskamperna för den här säsongen, kan sluta hur som helst. Speciellt Sverige - Tjeckien.
Tjeckien sitter så gott som på sin vm-trupp. Jagr och Vokoun som fattas. Sverige har nytt och ungt lag, ny tränare osv.. Kan gå lite hur som helst |
|
2010-11-11, 16:03 | #3 | |
Citat:
|
||
2010-11-11, 17:14 | #4 |
Blir spel på Tjeckien och Ryssland i Karjala cup för min del
|
|
|