|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-01-18, 17:17 | #1 |
18/1 Turtlewax NHL - NJ Devils @ NY Islanders 3.00 CHECK. UPPDATERAD - nattens lir @ sida 4
Ja, då vart det dags igen efter en dags uppehåll. Senaste omgången gick klart bra, 3/4 - med bl.a en 2.90:a i bagaget. Nu blickar vi framåt, mot vad måndagskvällen har att erbjuda.
Spelen läggs med insats 5u om inget annat anges. Kvällens bästa: Ja, kvällens bästa hittar vi faktiskt i, NJ Devils @ NY Islanders - 3.00 Betfair Det här ser ju lagom knäppt ut. Eller? Spela emot ett av den här säsongens bästa lag. Spela ett lag som har klart närmre till botten än vad man har till toppen, i en match mot skickliga Jersey, och samtidigt bedöma det till att vara kvällens bästa spel? Här följer motiveringen: Form: New Jersey Devils: Har underpresterat de senaste omgångarna. Den 14:e respektive den 16:e förlorade man mot först phoenix, därefter mot Colorado. Båda var bortamatcher. New Jerseys form bedöms därmed som nedåtgående. New York Islanders Har klart ryckt upp sig de senaste omgångarna. Man sitter nu på en vinstsvit av tre matcher där vi började den 9/1 med en seger mot Phoenix borta med 5-3 (noterade du att Devils förlorade mot samma lag på bortaplan 5 dagar senare?). Därefter krossades Detroit fullständigt den 12/1 och fick dystert åka hem från Nassau Colisseum med 6-0 i bakluckan. Sist men inte minst, tog man en klart betydande skalp mot Buffalo, återigen på hemmaplan, med 3-2. NYI har en klart uppåtgående form. Inbördes statistik: Inledningsvis börjar jag med att berätta att statistiken går klart i Islanders favör. Utan tvekan. De senaste två mötena lagen emellan har slutat med att Jersey tagit segern. Den 28/11 blev det storseger, 6-1, den 6/11 uddamålsseger 2-1. Observera att båda matcherna spelades hemma hos Devils... Innan dess var det ombytta roller. De senaste två hemmamatcherna för Islanders har slutat med klart övertygande segrar, 7-4 och 4-0. Observera att detta visserligen var nästan 9 månader sedan. Hursomhelst, över lång sikt ser statistiken ut som följande: New Jersey is 7-2 SU in their last 9 games when playing NY Islanders NY Islanders are 5-2 SU in their last 7 games when playing at home against New Jersey Vad kan vi utläsa av ovanstående? Att Islanders hemma är ett helt annat lag än borta, åtminstone i fallet Devils. Skador: NJD: David Clarkson Patrik Elias Paul Martin Dainius Zubrus NYI: Tim Jackman Radek Martinek Brendan Witt Slutsats: De flesta av oss, inklusive mig, hade nog vid avsaknad av bakgrundsinfo valt Jersey utan att tveka här. Men, det finns alldeles för mycket som talar för Islanders i det här mötet, och att då få 3 gånger degen är minst sagt delikat. Islanders vann mot phoenix borta, samma phoenix som jersey förlorade mot 5 dagar senare på bortaplan. Dessutom tog Islanders en riktigt övertygande seger mot Buffalo som ställde Miller på isen senast. Jersey förlorade sin match borta mot colorado. Jersey har två raka förluster, medans Islanders kommer med 3 raka vinster i ryggen. Formen talar för Islanders, det är det inget snack om. Lägg därtill att Islanders är duktiga mot Devils på hemmaplan, samt att Islanders har fått tre dagars vila inför denna matchen - medans devils endast fick en. Här är det inget snack om saken - jag stoppar in en säck stålars på Islanders utan att blinka till löjliga 3.00! Wax before you ride, / Eder Turtlewax EDIT: Fler spel kan komma senare, men tyckte det var sunt att lägga upp den här i tid pga det tidiga spelstoppet.
HÄR ÄR VI Senast redigerad av Turtlewax den 2010-01-18 klockan 23:16. |
|
2010-01-18, 17:31 | #2 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 11972010/2011 (Alla Spel) Stats: 1181 - 1073 - 48 ROI: 100.55% Vinstprocent: 52.00% |
Fint, jag testar!
|
2010-01-18, 17:40 | #3 |
Kul.
Förövrigt är det fint med tidiga spelstopp såhär när man måste återgå till den vanliga dygnsrytmen. Ger mig en fair chans att faktiskt kunna följa dem.
2010-01-18, 17:52 | #4 |
ISLAnDERS och boston i en dubbel värt?
|
|
2010-01-18, 17:55 | #5 |
Har funderat lite på Boston ikväll, men har inte bestämt mig för lir ännu. Jag har slutat med multispel helt, men visst kan det vara värt en slant. Är ju två på förhand väldigt fina spel.
2010-01-18, 18:07 | #6 |
Fin rek!
Jag var inne lite på Devils innan, men när jag läste det här så lutar det åt Islanders :grin: |
|
2010-01-18, 18:08 | #7 |
Vet inte om jag vågar spela emot ett NY Devils som kommer hem efter en liten road trip, de är säkert sugna på att visa hemmapubliken. Sen när de har en målvakt som kan täppa igen när som helst så..
Nej då spelar jag hellre ML på Djurgården mot Linköping till finfina 3.30. Där kan vi snacka formskillnad! |
|
2010-01-18, 18:11 | #8 |
Turtlewax undrar om jag skulle fråga dig lite om betting.
Det är så att jag är nybörjare och tänkt och spela lite seriösare jag brukar spela med summor runt 20-100 kr. jag undrar man ska köra för att "tjäna" i längden och hur mycket ska jag sätta in i ett spelbolag alltså startsumman. Skulle vart tacksam för lite tips för nybörjare. |
|
2010-01-18, 18:16 | #9 | |
Citat:
|
||
2010-01-18, 18:17 | #10 | |
Citat:
|
||
2010-01-18, 18:18 | #11 |
Jespaah jag har läst genom den två gånger nu, men jag vet inte hur mycke jag ska börja startsumman på om du förstår jag tänker inte tex lägga in 50 kr om du förstår.
|
|
2010-01-18, 18:18 | #12 | |
Sharp$: 56Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Citat:
Ang Dif verkar det som att de saknar Ragnarsson ikväll..... |
|
2010-01-18, 18:19 | #13 | |
Citat:
Babbe: Spelskolan här på sajten täcker väldigt mycket, kör på den.
2010-01-18, 18:20 | #14 | |
Sharp$: 56Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Citat:
Det beror helt på vilka mål du har med ditt spelande, hur mycket du kan undvara, vad du kan få för bonus osv...... |
|
2010-01-18, 18:28 | #15 | |
Citat:
|
||
2010-01-18, 18:34 | #16 |
Djurgarden ryggas ml spel..
Sitter och laser om Islanders matchen och enda jag kommer fram till ar en malsnal match, jag avstar matchen och hoppas ni far in Islander. Boston vs Ottawa overspelet till 2.12 samt en 2ml 2.30 testar jag. Alfredsson visade direkt vilken injektion han har for laget.... Lycka till med er spel...
2010-01-18, 18:44 | #18 |
Jasså, Alfredsson är tillbaka? Känns som fördel Ottawa nu, dock tänker jag nog inte spela på den matchen överhuvudtaget...
Mryazz12: Låter bra. EDIT: Kiwid: detsamma!
2010-01-18, 19:44 | #19 |
Det här ryggar jag. Kom på att jag inte har utnyttjat min bonus från betsson där jag får pengarna tillbaka på mina tre första förlustsingelstreckkuponger(hehe långt orde det blev) . Då är det ju bra med ett hyfsat högt odds som detta Någon som vet ngn bra stream?
|
|
2010-01-18, 20:16 | #20 |
Ottawa leder med 0-2 efter forsta perioden och en bit in i andra, Alfredsson 1 mal!!!
2010-01-18, 20:27 | #21 |
3 mål alfredsson
|
|
2010-01-18, 20:30 | #22 |
Man kanske kan saga att med Alfredsson fick de en liten injektion!!
Islanders reken ser bra ut an sa lange, jag korde dock underspelet pa den, men jag jobbar in 1an..
2010-01-18, 22:06 | #23 |
4-0 in i sista perioden, mkt snyggt....
Sjalv korde jag underspelet och hoppas det gar in ocksa
2010-01-18, 22:23 | #24 |
Takker for tips på Islanders Turtlewax:grin:
|
|
2010-01-18, 22:33 | #26 |
Tack, Kiwid, Scarme och Cryptor.
Grattis till er som ryggade, det här är väl så nära en Walk in the park man kan komma, när oddset ligger på 3.00? Fin kväll. Vid intresse postar jag även kvällens spel (ifall det blir några sådana), dessvärre blir det nog med lite kortare motiveringar i sådana fall.
2010-01-18, 22:39 | #27 |
Trodde faktiskt på Jersey innan jag läste din rek här. Den var så övertygande att jag ryggade. Och så satt den som en smäck också! Det är bara att ta av hatten
|
|
2010-01-18, 22:45 | #28 |
Va inte så övertygad så la en mycket liten slant:P men tack för reken
|
|
2010-01-18, 22:52 | #29 |
Nappen: vad roligt. Idealet är ju givetvis att verkligen kunna motivera så väl att folk till och väljer att "byta sida", så att säga. Kul att höra att jag lyckades väl med motiveringen. Tack för kommentaren, det uppmuntrar en att fortsätta...
Mryazz12: Inga problem. Många bäckar små...
2010-01-18, 22:55 | #31 |
|
|
2010-01-18, 23:15 | #32 |
Tackar tackar.
------------------------------------------- Okej, Islanders satt till delikata 3.00. Kvällens spel sammanfattas lite kortare pga studier som ska klaras av. STL Blues @ CLB Bluejackets - 2.76 Betfair Vet ärligt talat inte varför man STL Blues är underdogs här... kanske får vi reda på det imorgon? Hursomhelst, här följer en kort motivering: Formen är viktig i NHL. (Ja, jag tjatar) Praktexempel tidigare idag, då Islanders slog topplaget NJ devils med hela 4-0. Det är på formen man kan tjäna fint med pengar. STL blues är på topp formmässigt. Man har varit effektiva både fram och bak i sina senaste fyra matcher, och vunnit samtliga. Rangers åkte på däng senast med 4-1, dessförinnan var det Minnesota som åkte på smygstryk (1-0), kvällens hemmalag Columbus fick smaka blått med 4-1 och Los angeles föll på mållinjen då gästande STL drog sista strået (4-3). Det är inget snack om saken. Blues sitter på ligans längsta streak, 4 vinster i rad tillsammans med Islanders. Och gästar alltså Columbus som förlorat tre matcher i rad... Blues ställer såvitt jag vet den tunga Chris Mason i målet, en målvakt som imponerat duktigt det senaste. Skador: STL: D.J. King Blue Jackets: Rostislav Klesla Marc Methot Fredrik Modin Känns otroligt att Columbus, trots spelbolagens favorisering, ska kunna tumma på Blues femte raka. Den inbördes statistiken bådar också gott: Columbus is 2-6 SU in its last 8 games at home Columbus is 2-9 SU in its last 11 games when playing St. Louis En parentes är: Columbus is 6-3 SU in its last 9 games when playing at home against St. Louis Men som sagt, det här är ett lag i form, mot ett lag som inte är det. Då räcker inte hemmaplan. BOL, boys. Förhoppningsvis har vi 2/2, 18/1 när Blues jobbats in.
2010-01-19, 06:37 | #34 |
Sharp$: 18såjävlagudnu Stats: 34 - 31 - 1 ROI: 99.36% Vinstprocent: 52.00% |
Synd på Blues, men riktigt snygg rek på Islanders!
2010-01-19, 17:43 | #35 |
Ja, Blues var ett bottennapp. Men tackar ödmjukast för berömmet, det värmer.
Och i och med Blues har jag nu dumpat 10 lir här på Sharps, varpå 5 har suttit. 50%. Med tanke på de höga oddsen har jag gått litet plus sammanlagt på mina spel, men det är ytterst marginellt. Hursomhelst lär man sig av sina fel, och jag har i åtanke att förbättra min statistik successivt. Jag tänker börja inatt. Vill tacka er som följer mina spel och ger respons, det är bra med bollplank. Och så hoppas jag att så lite folk som möjligt ryggade Blues...
2010-01-19, 18:06 | #36 |
Sharpest
|
Jag spelade inte då jag hatar måndagar, ryggade istället mitt mail på nashville men som sprack.
Men det var riktigt snyggt spelat av dig. Utstuderat och inte ihopslängd på ett nafs. Mera sånt, det gillas! Hatten av Sen tror jag inte många ryggade blues då du inte skapade en egen tråd för den, tur o oturen kanske? Angående din träffprocent så lär du nog förbättra den med tiden om du fortsätter lägga ned sån här tid på matchen du rekar. Det är trots allt underdogs du rekar. Därmed räcker det med en lägre träffprocent för att fortfarande ligga över 100strecket på din ROI. |
2010-01-19, 19:27 | #37 | |
Citat:
Tack för berömmet. Det är givetvis roligt när det går som man vill och folk faktiskt visar uppskattning för den tid man lägger ner, vilket i sin tur gör att jag gärna fortsätter reka. En god cirkel. När vi kommer till träffprocenten känns det också viktigt att inte "stressa" fram någon statistik, det ger varken dig, mig, eller någon annan någon glädje. Jag dumpar spel jag tror på, förhoppningsvis stiger träffprocenten åtminstone något. Hursomhelst, kul att du kikade in här. Och tack igen.
2010-01-19, 19:40 | #38 |
Jag försöker hitta nån parlay man kan köra, som verkar vettigt. Över spel tycker jag brukar vara bra och nån rak en. Kom gärna med förslag
|
|
2010-01-19, 20:29 | #39 |
Kommer att dumpa minst ett lir om en stund, dock inga över/underspel. Ogillar starkt att spela på det i NHL.
|