Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2014-10-08, 06:44   #1
Banned

Reg.datum: jan 2012
Sharp$: 545

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

NHL 14/15

Då var det dags äntligen för riktig hockey!!

Dela med er av de bästa tipsen varje natt
mange_pet85 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 12:53   #2

Galeocerdo cuviers avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 7690
Standard

Någon som vet när Pinny brukar släppa sina NHL-odds? Om de följer någon rutin d.v.s.

Ser att endast nattens matcher finns ute på de flesta bookies, jävligt tråkigt.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 18:41   #3

Emanresus avatar

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 2869
Standard

Datsyuk spelar inte öppningsmatchen imorgon, känns som att när oddsen kommer ut så är Bruins favoriter ( just nu hyfsat 50/50, dock bara Marathon som har släppt)..
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 19:42   #4

Sharp$: 6072

Standard

Saxar in det jag skrev i min egen tråd:

"Tror mig ha hittat ett bra spel till NHL senare i veckan; Isles borta i Carolina! ML ligger just nu på 2.42 (marathon) på Isles och jag tycker det är väldans högt.

Canes är ju inte direkt det första lag man slår upp när man tänker stor favorit hemma. I dagsläget ser det inte direkt bra ut på skadefronten heller:

Jordan Staal, lagets vattenbärare som loggar massor med minuter i PK och PP, som dessutom är den som i huvudsak låter den stora stjärnan i Canes, storebror Eric Staal, att slippa göra en massa extra minuter per match, är på long term injury list med en fraktur.

Problemen slutar inte där i den redan tunna forwardsuppsättning hos Carolina; en av topp 3 forwardsen och stöttepelaren i offensiven, tillika målkungen ifrån förra året med sina 33 mål, Jeff Skinner, har diagnostiserats med hjärnskakning. Inte första gången och man lär inte riskera att Skinner spelar även om han känns fit. Där försvann alltså nästan 100 poäng ifrån topp 2 linorna i Canes förra året. Kvar står en ensam och åldrande Eric Staal med en lat Alexander Semin och ska alltså forcera unga och hungriga Islanders. Elias Lindholm är väl nästa stora stjärna i Canes, men är han redo att axla topp 2 line ansvar redan i början av säsongen? Han har alla kvaliteer att bli hur bra som helst, men jag tar nog just nu både Skinner och Staal före gävlesonen.

Lagen slutade på plats 13 resp. 14 förra säsongen och Canes vann 5 av 6 möten så inbördes talar ju för Carolina, men det är nog också det som jackar upp oddset så pass mycket. En annan anledning är säkert att mötet i preseason slutade 4-2 till Canes, men med helt andra förutsättningar.

Isles har ett spännande lag på G med massor av talang. Tavares är skadefri vilket är ett gigantiskt plus. Man har plockat in Halak i mål som kan vara aces och är en grym addition till ett bakre led som skakade betänkligt förra året. Fortfarande frågetecken kring defensiven, men det är inte den som vinner matcher emot lag som Canes."

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 22:31   #5

Reg.datum: aug 2014
Sharp$: 699
Standard

Du har hittat ett fint spel där, Tompa!

Spelar även Montreal Moneyline till 1.96 i nattens premiär.
Ett par intressanta nyförvärv i Jiri Sekac, Parentau, Gilbert och Malholtra till ett redan bra lag. Toronto har sina problem i defensiven och jag vet inte riktigt om det var en defensiv uppgradering i sommarens transfers när de tog in Stephane Robidas och Roman Polak och släppte Carl Gunnarson, Tim Gleason och Paul Ranger?
nahojs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-08, 22:39   #6

patrik_gs avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 4616

Standard

Lite kort bara ett litet premiär spel!

Calgary-Vancouver: 2 (2.35) @ NB

Calgary ser lika svaga ut som förra säsongen. Vancouver gjorde en svag säsong förra säsongen. Har spets i laget och jag tror knappast Sedin bröderna gör en till så svag säsong som förra säsongen. Har en stormålvakt nu i Miller. Testar Vancouver i detta derby!

2-Units
Gammal 2014-10-11, 19:29   #7

Pluskass avatar

Reg.datum: okt 2013
Sharp$: 557
Standard

Grym natt med massor av matcher. Man får passa sig för att bli girig. Men 3 spel lägger jag till natten.

Ducks ML
Rags ö2,5
Stars ö2,5

Lycka till i natten!
Pluskas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-11, 19:40   #8

Galeocerdo cuviers avatar

Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pluskas Visa inlägg
Grym natt med massor av matcher. Man får passa sig för att bli girig. Men 3 spel lägger jag till natten.

Ducks ML
Rags ö2,5
Stars ö2,5

Lycka till i natten!
Motiveringen är?
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-11, 19:52   #9

Standard

Jag har ju jävligt svårt att låta bli Chicago inatt. Oddsen är ju egentligen horibla (1.70 rak) men det finns ju sååååå mkt somt talar för:

Chicago har så många ledare, både i offensiven och defensiven. Man har ett fruktat PP och grymma defensiva forward i PK. Man har många linor som levererar och en backuppsättning som få lag matchar i NHL. Deras "akilleshäl" sägs vara målvaktsspelet men Crawford har ju vunnit en ring åt dem och det är dessutom inte defensiven som kommer vara dagens huvudsyssla. Buffalo är ju egentligen raka motsatsen och jag skulle sätta låga odds på att man blir hela NHLs jumbo i år! Att matchen spelas i United Center gör det ju än mer frestande! Jag tänker såhär: hade det varit botten emot toppen i La - liga eller PL så hade oddsen legat runt 1.20-1.30 på samma spel, får man 1.70 så känns det ändå spelvärt!

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU
Gammal 2014-10-11, 23:26   #10

patrik_gs avatar

Standard

Colorado-Minnesota: 2 (2.65)

Lagen möttes i premiären då vann Minnesota lätt med 5-0 och hade över 50 skott på mål. Minnesota har ett intressant lag med en vass offensiv. Nye måltjuven Vanek är ett bra nyförvärv. Finns offensiv spets i Parise, Koivu och Granlund också.

Colorado gjorde en bra säsong förra säsongen med Roy som tränare. Känns som dom får en tuffare säsong i år. Iginla är inte den måltjuv han en gång var och känns inte som det bästa nyförvärvet.

Minnesota bra stats på Colorado med.

2.65 på Minnesota på bortaplan är helt okej och spelas!

3-Units

Detroit Red Wings - Anaheim Ducks
: Över 5.5 mål (2.30)

Tycker det är lite väl högt odds på överspelet här. Howard och Andersen inga målvakter som skrämmer precis.

2-Units

Nashville Predators - Dallas Stars

: 1 (2.48)

Nashville var nära slutspel förra säsongen. Har ett okej lag. Dallas ser intressanta ut med Spezza och Hemsky i laget nu. Men Lindbäck vaktar målet och det + ett bra hemma odds gör att jag testar hemmalaget här!

Insats: 2-Units

Vancouver-Edmondonton: 1 (1.85)

Bästa spelet i natt enligt mig. Vancouver hade en bra försäsong och vann premiären borta mot Calgary med 4-2. Samma Calgary som Edmonton förlorade med 2-5 hemma i sin premiär. Vancouver har en stor målvakt i Miller nu. Edmonton ser lika svaga ut som förra säsongen. Fasth i kassen ikväll.

Hemmaseger!

Units: 7-Units
patrik_g är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-13, 12:28   #11

akemans avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 384

NHL 1415
Stats: 40 - 33 - 2
ROI: 116.05%
Vinstprocent: 54.79%

Standard

Någon som vet bolag där man kan spela O/U på ett lag?
Jag har hittat det på Marathonbet då jag tycker att underspelet på Sabres är spelvärt, men jag skulle vilja se om det finns bättre odds att jämföra med.
akeman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-13, 12:36   #12

Emanresus avatar

Reg.datum: jun 2013
Sharp$: 2869
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av akeman Visa inlägg
Jag har hittat det på Marathonbet då jag tycker att underspelet på Sabres är spelvärt, men jag skulle vilja se om det finns bättre odds att jämföra med.
Pinnacle har bland annat det under NHL Team Totals!
Emanresu är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-13, 14:25   #13

Lunkans avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 899
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Emanresu Visa inlägg
Pinnacle har bland annat det under NHL Team Totals!
Även Unibet hade det förra säsongen åtminstone. Notera dock att där är det exklusive OT.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
akeman (+5)
Lunkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-10-13, 14:56   #14

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av akeman Visa inlägg
Betsmart.se har oddsjämförelse där dem listar flera sidor som har över/under lag.

train TJUU TJUUUUU
akeman (+5)
Gammal 2014-10-17, 01:26   #15

Standard

Helt sjukt bra PP Pens har alltså.. Läskigt!

train TJUU TJUUUUU
Gammal 2014-10-17, 13:33   #16

akemans avatar

NHL 1415

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
Helt sjukt bra PP Pens har alltså.. Läskigt!
Som Penguins-supporter är det en riktig fröjd för ögat för tillfället
Tyvärr är PK lika värdelöst som PP är enastående...

Vad gäller nattens matcher ser jag värde i ett spel på Predators. Jag tycker att de är ett rakt igenom bättre lag än vad Jets är och dessutom har Preds inlett säsongen ganska bra. Oddsen håller Jets som favorit, men jag tycker tvärtemot att Predators har störst chans att gå ur den matchen som segrare.
Gammal 2014-10-17, 21:03   #17

Lunkans avatar

Standard

Slår ett slag för överspelet i nattens möte mellan Oilers och Canucks. Jag fick tidigare till 2.00, vet inte vad marknadshögsta är nu men enligt min mening är det spelbart ner till minst 1.80, då jag ser över 56% chans att det skall gå in.

Edmonton har spelat 4 matcher så här långt in i säsongen, och samtliga har gått över 5.5.
Vancouver har bara spelat 2 matcher, även här har båda gått över 5.5.
I H2H från förra säsongen kan vi se att 4 av 7 matcher gick över 5.5.
Lagen möttes den 12:e, även denna match slutade över och med marginal; 4-4 och Canucks vann sedan på straffar.

Lite relevant snabbfakta också:
Spoiler:
The total has gone OVER in 5 of Vancouver's last 5 games
The total has gone OVER in 6 of Vancouver's last 7 games on the road
The total has gone OVER in 5 of Vancouver's last 7 games when playing Edmonton

The total has gone OVER in 5 of Edmonton's last 5 games
The total has gone OVER in 6 of Edmonton's last 9 games at home
Gammal 2014-10-19, 20:12   #18

patrik_gs avatar

Standard

Los Angeles Kings - Minnesota Wild: 2 ML (2.25)

Kings kan tacka Quick för straffvinsten senast mot starka Blues med 1-0. Blues vann skotten med 43-18 men Quick var helt omöjlig.
Obesegrade efter fyra matcher men vinsterna i ordinarie tid mot svagt
motstånd också i Edmonton och Jets. Minnesota tror jag mycket på denna
säsong med lag man har. Hade dubbla vinster mot Colorado innan 2-1
förlusten mot borta mot Anaheim senast. Inte mycket säga om den
förlusten. Första målvakten Bäckström tillbaka i målet ikväll.

Tycker Minnesota ska ha fin segerchans här trots bortaplan.

2-Units
Gammal 2014-10-19, 23:05   #19

patrik_gs avatar

Standard

Quick är omöjlig ikväll med och Minnesota får inte in pucken

Rangers 2.47 nu sista spelet i NHL för ikväll. Möter ett San Jose som spelar fjärde matchen på fem dagar. Kan vara aningen slitna.

3-Units
Gammal 2014-10-22, 01:01   #20

Lunkans avatar

Standard

Jag spelar under 5.5 i Colorado - Florida inatt. Av lagens matcher så här långt in i säsongen så har man bara gått över 5.5 en gång vardera. Om man kombinerar lagens matcher så har alltså en överhängande majoritet, 9 av 11 stycken, gått under 5.5.
I H2H förra säsongen slutade bägge mötena på exakt 5 mål, dvs. under 5.5.
Florida har visat prov på bra försvar senaste 3 matcherna efter att Devils körde över dem den 12:e.

Högg själv tidigare idag till 1.76, marknadshögsta just nu verkar vara SBO på 1.75. Jag ser över 60% chans för spelet, och skulle alltså kalla det spelbart ner till åtminstone 1.70.
Gammal 2014-10-22, 16:26   #21

akemans avatar

NHL 1415

Standard

Visst, Flyers har kanske inte öppnat säsongen lysande samtidigt som Penguins sett bra ut i de inledande matcherna.

Men, när det gäller Pennsylvania-derbyna kan allt hända och på senare tid har Flyers haft övertaget i denna matchup. Flyers brukar ha förmågan att få Penguins ur balans och jag skulle inte bli förvånad om det händer även i natt. Förra säsongen vann de fyra av fem matcher (varav samtliga tre i Pittsburgh).

Penguins är favoriter, men inte så klara som oddsen säger. Jag skulle säga 60-40 i Penguins fördel. Så om man får 3 gånger pengarna för Flyers ML är jag på.
lepadd (+10)
Gammal 2014-10-25, 23:31   #22

patrik_gs avatar

Standard

Montreal-Rangers: X (3.70)

Fin tv-match mellan två grymma målvakter i Price och Henke. Jämn match att vänta med enligt mig. Testar en liten peng på krysset.

1-Units

Ottawa-Devils: 2 ML (2.30)

Ottawa har bra form med fyra raka vinster. Men notera att man inte spelat match på sex dagar då mötet med Toronto i veckan blev inställt p.ga av skottlossningen i Ottawa. Många dagar utan match det. Sen hur påverkas man av det som hänt i staden? Devils form inte den bästa med fyra rak förluster. Dock är dom två senaste förlusterna efter ordinarie. Ottawa har 4-0-1 på fem senaste mot Devils.

Men 2.30 på Devils mot ett Ottawa som inte spelat match på länge kan jag inte motstå. Svenske Robin Lehner i Ottawa kassen ikväll.

2-Units

St. Louis-Chicago: 2 ML (1.90)

Härligt möte mellan två stark lag. Chicago slog ut St Louis i slutspelet förra säsongen efter att ha hämtat upp 2-0 i matcher och sen vinna fyra raka matcher. Lite tveksam form hos St Louis med en visnt på fyra senaste. Vinsten mot svaga Arizona med 6-1. Svårt med målskyttet ananrs med ett mål på två senaste. Chicago är ett lag för att vinna SC enligt mig. Okej form med 3 vinster på 5 senaste.

Ser Chicago som det klart bättre laget här och 1,90 på ML liras helt klart på Chicago här!

4-units
Gammal 2014-11-06, 15:21   #23

Lunkans avatar

Standard

Spoiler:
Hej Lunkan det verkar som att du inte har skrivit något i forumet på över en vecka, varför inte ta dig en minut och bidra med något.
Ställ en fråga, svara på andras, dela med dig av någon rek, tacka personerna för de rekarna du har ryggat eller bara delta i någon diskussion på forumet?

Boston Bruins - Edmonton Oilers
Har stora stygga Bruins börjat repa sig nu efter den dåliga starten? Med 4/5 vinster och även 3 raka? Nja, skulle jag nog svara av de matcher jag har sett Boston spela på slutet. Man är iaf väldigt långt ifrån den form man hade under slutet av regular förra säsongen. 3 raka vinster ja, men 2 av dessa kom i övertid. Motstånden har väl heller inte varit de absolut bästa, Buffalo borta, Ottawa och Florida hemma.

Hursom så tror jag att självförtroendet åtminstone sakta men säkert börjar komma tillbaka. Och inatt möter man också ett ganska formsvagt Oilers, med 3 raka förluster. Edmonton har inte alls lyckats borta så här långt denna säsong - med bara en insamlad poäng på 4 matcher. 3/4 av Oilers borta matcher har man också förlorat med fler än 1 mål. Jag spelar Boston - 1.5 här. Kollar vi H2H så har också Boston vunnit 3 raka med fler än 1 mål. Även om man var formstarkare då, så är oddset bra här tycker jag. Jag värderar nog denna till ungefär 45 % och spelar då till 2.50 på Comeon.
Gammal 2014-11-11, 22:47   #24

akemans avatar

NHL 1415

Standard

Blues har fin form för tillfället och har vunnit 7 av de senaste 8 matcherna. Nu kommer usla Sabres på besök, och som väntat är ML-oddsen inte roliga. Däremot tycker jag att 2 gånger pengarna (Pinnacle) på att Sabres ska göra under 1.5 mål är bra.

Hittills har Sabres mäktat med blott 8 mål på 7 bortamatcher och nu ställs man mot ett av ligans bästa försvar hittills (tredje lägsta GAA, 1.93).
Gammal 2014-11-14, 20:15   #25

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 1560

Standard

1) Flyers 3 game winning streak. 7-3 last 10. Whilst BJ's 1-9 last 10. Poles apart H/A. BJ's averaging 4 goals against last 10 games. Whilst Flyers averaging 3.5 goals for last 10. BJ's still suffering from injuries playing with low confidence.

2) Blue Jackets LW Matt Calvert and RW Jack Skille remain out with upper-body injuries while D Jack Johnson is set to return after serving his three-game suspension.

3) While Hartnell has registered 14 points in 15 games with Columbus

4)Columbus crippled by injuries

Flyers 4:0 WIN

https://www.sharps.se/spreadsheet/kkkq
Angr88 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-11-22, 22:09   #26

Lunkans avatar

Standard

Spoiler:
Hej Lunkan det verkar som att du inte har skrivit något i forumet på över en vecka, varför inte ta dig en minut och bidra med något.
Ställ en fråga, svara på andras, dela med dig av någon rek, tacka personerna för de rekarna du har ryggat eller bara delta i någon diskussion på forumet?

Tampa - Minnesota
Jag anser att oddset ligger snett på över 5.5 här. Minnesota är visserligen överlag målfattiga med ett målsnitt på 5.4. Men Tampa är motsatsen med ett snitt på 6.4. En tredjedel av Wilds matcher har gått över, en tredjedel av Tampas har gått under. I mina ögon sjunger detta väldigt mycket 50/50. Kollar vi H/A och mål producerade ser det visserligen en hel del annorlunda ut, men betänk då också att Tampa gått över i 4 raka - något som jag tycker bör få oss att närma oss 50/50 igen.

H2H från föregående säsonger ser man att 5 raka möten gått under 5.5. Lagen har dock mötts en gång denna säsong och det gick över med marginal, 7-2 vinst till Minnesota. Detta speglar lite något som jag har en lekmanna teori om, nämligen att Minnesota hade ett betydligt bättre försvar överlag förra säsongen. Försvaret är inte dåligt, men helt enkelt inte lika bra av vad vi sett så här långt denna säsong.

Jag lägger på ComeON till 2.20.
Gammal 2014-11-23, 13:41   #27

Berras avatar

Sharp$: 618

Pure Math
Stats: 85 - 68 - 11
ROI: 109.11%
Vinstprocent: 55.56%

Standard

Hör upp kompisar! La ju över 5.5 i Pitten-Islanders natten mot Lördag. Satt ju och gotta mig i första perren och vidare fram till slutsignal eftersom att det satt med råge.

Spelet låg orättad fram till igår kväll och rättades som fel. Hade inte en tanke på att de spelade på Long island i natt. Jag har ju tydligen lagt över i den matchen.

Men vafasen. Jag hade inte ens en tanke på det när jag la spelet. Grafiken kändes oklar och så brukar dom väl för tusan inte släppa oddsen på andra matchen i en double-header innan den första matchen ens spelats?

Surt sa räven...
Gammal 2014-12-16, 16:30   #28

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 2030

Standard

Förbannat dassig aktivitet här, vad sysslar ni med egentligen?
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2014-12-18, 14:17   #29

Lunkans avatar

Standard

Los Angeles - St Louis
Regerande mästarna LA är visserligen ett otroligt bra lag och speciellt då på hemmais. Men formen är ytterst tveksam, man kommer ifrån en 5 matchers lång road trip där man bara vann en match och enbart tog poäng i två. Man återvänder nu hem till Staples Center efter att förlorat med 5-2 borta mot Blues senast. LA förlorade den senaste hemmamatchen mot Flyers.

Många tänker nog att nu vänder det och LA lär vara laddade för att just vända på det inatt. Och även jag tror givetvis att Kings kommer att skärpa till sig men St Louis är ett mycket tufft motstånd och även Blues - precis som alla andra lag - lär vara rejält sugna att tvåla dit regerande mästarna på bortais. Vad jag menar är att motivation behöver nödvändigtvis inte vara en faktor här.

Och är inte motivation en faktor så är detta rent statistiskt ett hyfsat spel: Kollar vi overall så har Blues vunnit 21 matcher denna säsong och Kings förlorat 17. Dividerat på antal matcher ger det oss ungefär 59 % fördel till Blues. Kollar vi på H/A ser det givetvis annorlunda ut: Kings har förlorat 5 av 16 matcher hemma och Blues har vunnit 9 av 15. Vi slutar på ungefär 46 % chans för Blues att vinna om vi enbart kollar H/A. Ett odds på 2,20 ger oss avrundat uppåt exakt 46 %, men här anser jag att både form och overall statistik bör läggas till Blues fördel. Vad gäller H2H så vann LA 2/3 förra säsongen, man vann också hemma senast lagen möttes här, detta på straffläggning.

Min slutsats: St Louis ML känns som ett hyfsat spel från 2.20. Marknadshögsta verkar vara 5Dimes på 2.30 och pinnen ligger även på 2.27.
WizardofAhhs (+5)
Gammal 2014-12-18, 23:41   #30

Reg.datum: apr 2013
Sharp$: 2030

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lunkan Visa inlägg
Los Angeles - St Louis
Regerande mästarna LA är visserligen ett otroligt bra lag och speciellt då på hemmais. Men formen är ytterst tveksam, man kommer ifrån en 5 matchers lång road trip där man bara vann en match och enbart tog poäng i två. Man återvänder nu hem till Staples Center efter att förlorat med 5-2 borta mot Blues senast. LA förlorade den senaste hemmamatchen mot Flyers.

Många tänker nog att nu vänder det och LA lär vara laddade för att just vända på det inatt. Och även jag tror givetvis att Kings kommer att skärpa till sig men St Louis är ett mycket tufft motstånd och även Blues - precis som alla andra lag - lär vara rejält sugna att tvåla dit regerande mästarna på bortais. Vad jag menar är att motivation behöver nödvändigtvis inte vara en faktor här.

Och är inte motivation en faktor så är detta rent statistiskt ett hyfsat spel: Kollar vi overall så har Blues vunnit 21 matcher denna säsong och Kings förlorat 17. Dividerat på antal matcher ger det oss ungefär 59 % fördel till Blues. Kollar vi på H/A ser det givetvis annorlunda ut: Kings har förlorat 5 av 16 matcher hemma och Blues har vunnit 9 av 15. Vi slutar på ungefär 46 % chans för Blues att vinna om vi enbart kollar H/A. Ett odds på 2,20 ger oss avrundat uppåt exakt 46 %, men här anser jag att både form och overall statistik bör läggas till Blues fördel. Vad gäller H2H så vann LA 2/3 förra säsongen, man vann också hemma senast lagen möttes här, detta på straffläggning.

Min slutsats: St Louis ML känns som ett hyfsat spel från 2.20. Marknadshögsta verkar vara 5Dimes på 2.30 och pinnen ligger även på 2.27.
Bör dock tillägga att Kings kapat Blues på hemmais senaste 10 mötena i Staples. I övrigt ett sannerligen intresseväckande möte.
WizardofAhhs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-01-01, 18:59   #31

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3210
Standard

Kvällens NHL match utomhus

Eftersom det är sämre is när det är utomhus match så spelar jag att det blir under 4,5 mål i matchen mellan Washington o Chicago. Ger över 2 gånger. Lycka till.
uLFStR491 (+2)
Kackerlackan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-16, 22:35   #32

allaballakaitozs avatar

Reg.datum: aug 2012
Sharp$: 1127
Standard

Någon som kan tipsa om någon bra nhl-bettare alt någon spread ?
Gammal 2015-02-16, 22:41   #33

Migges avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 3530
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av allaballakaitoz Visa inlägg
Någon som kan tipsa om någon bra nhl-bettare alt någon spread ?
http://nhlbettingblog.se/?p=5663
allaballakaitoz (+1)
Migge är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2015-02-17, 02:24   #34

Reg.datum: nov 2011
Sharp$: 3466
Standard

https://www.sharps.se/spreadsheet/mackyyy2015
kusagwa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td