Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   SHL 17/9 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/17585-shl-17-9-a/)

omwttm 2013-09-17 15:52

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 273961)
HV71-Växjö: 2 ML (2.75) @ Bet365

HV har haft en stor spelomsättning inför denna säsong och är inget topplag nu mera. Förlust i premiären mot svaga AIK med 5-4 efter straffar. Johan Daviddson och Andreas Jämtin saknas skadade. Har haft svårt mot Växjö sedan dom gick upp i SHL. Bara tre vinster på tio matcher mot Växjö.

Växjö gör nu sin tredje säsongen i SHL och börjar etablera sig. Denna säsong är det bara slutspel som gäller och man har satsat en del på bra spelare inför denna säsong. Rhetti Rakhsani, Collby Armstrong, Semastian Erixon och Cory Murphy är bra nyförvärv. Fick med sig en poäng i premiären mot Modo (2-1 förlust i sudden).

Växjö har fin segerchans ikväll i Kinnarps Arena och (2.75) på Växjö (inklusive förlängning och straffar) är ett fint odds.

Insats: 4-Units

Jag tror (om dom inte ändrat) att om man spelar asian/ml på svenskhockey så räknas inte övertid och straffar, spelet voidas om de blir lika efter ordinarie tid..

Fast var ett tag sen jag spelade så ni får rätta mig om jag har fel!

Lycka till!

Marreee 2013-09-17 15:59

Citat:

Ursprungligen postat av omwttm (Inlägg 273994)
Jag tror (om dom inte ändrat) att om man spelar asian/ml på svenskhockey så räknas inte övertid och straffar, spelet voidas om de blir lika efter ordinarie tid..

Fast var ett tag sen jag spelade så ni får rätta mig om jag har fel!

Lycka till!

Bet365 har ändrat reglerna inför kommande säsong så det som tidigare var pengarna tillbaka vid oavgjort är numera inkl övertid och straffar. Är egentligen nästan enbart pinnen som kör med dnb på europeisk hockey.

Fyran 2013-09-17 16:58

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 273961)
HV71-Växjö: 2 ML (2.75) @ Bet365

HV har haft en stor spelomsättning inför denna säsong och är inget topplag nu mera. Förlust i premiären mot svaga AIK med 5-4 efter straffar. Johan Daviddson och Andreas Jämtin saknas skadade. Har haft svårt mot Växjö sedan dom gick upp i SHL. Bara tre vinster på tio matcher mot Växjö.

Växjö gör nu sin tredje säsongen i SHL och börjar etablera sig. Denna säsong är det bara slutspel som gäller och man har satsat en del på bra spelare inför denna säsong. Rhetti Rakhsani, Collby Armstrong, Semastian Erixon och Cory Murphy är bra nyförvärv. Fick med sig en poäng i premiären mot Modo (2-1 förlust i sudden).

Växjö har fin segerchans ikväll i Kinnarps Arena och (2.75) på Växjö (inklusive förlängning och straffar) är ett fint odds.

Insats: 4-Units

Tilläggas kan att HV är sedvanligt virriga i egen försvarszon och Wesslau tycks ha konserverat sin usla form från förra säsongens slutspel. Så spel på Växjö behöver inte alls vara fel. Själv avstår jag då HV71 är mitt förstalag, alla kategorier... ;)

omwttm 2013-09-17 18:50

Citat:

Ursprungligen postat av Marreee (Inlägg 273996)
Bet365 har ändrat reglerna inför kommande säsong så det som tidigare var pengarna tillbaka vid oavgjort är numera inkl övertid och straffar. Är egentligen nästan enbart pinnen som kör med dnb på europeisk hockey.

Sedär, man var lite ouppdaterad.. Men kul att elitseri..... SHL har dragit igång! :cheers:

zonwoz 2013-09-17 18:57

Har det någonsin funnits spelvärde på en SHL/Elitserien match?

martinsson 2013-09-17 19:06

Citat:

Ursprungligen postat av zonwoz (Inlägg 274018)

Ja det tror jag

robfri 2013-09-17 19:07

Citat:

Spelvärde kan du väl hitta i alla ligor, oavsett idrott, däremot är det nog mer sällan du hittar det i SHL.

patrik_g 2013-09-17 20:27

Växjö spelade stabilt men HV kvitterar till 2-2 med 5-min kvar och vinner sen efter förlängning. Detta borde Växjö vunnit.

Hur blev det med mitt spel nu?

cochise 2013-09-17 20:41

Citat:

Ursprungligen postat av cochise (Inlägg 273866)
dom senaste örebro - LIF har slutat 4 örebro 1 kryss och 5 LIF segrar (svs statistik)

första 5 minuterna mot Brynäs var Leksand bra!
efter 1-0 målet lade brynäs in en högre växel...då hängde leksand inte med.
drog på sig en massa utvisningar och...ja ni vet ju hur det gick.
jag vill tro att örebro inte besitter samma tempo som brynäs.
och jag tror inte att LIF är sämre än örebro.
ska leksand hänga kvar så är det dessa matcher dom ska vinna. (iofs tänker Örebro samma sak)
får dom bara ordning på PP (helt värdelöst mot brynäs) så tror jag leksand vinner!
eller e de bara som jag hoppas och vill :p

:cheers: :claps: :cheers:

patrik_g 2013-09-17 20:52

Idag är man en glad leksing men ska sägas att segern nog var turlig sett till skotten.

Örebro vann skotten med 46-13.

Oscar Ahlsenfelt tog alltså 45-skott!!! Snacka om revansch från Brynäs-matchen

robfri 2013-09-17 20:55

Citat:

BTW, nästan lite värde i kvällens match som var mellan Örebro-Leksand, de flesta haussade upp Örebro bara för att de tog 2 pinnar mot ett odugligt Färjestad i premiären, hade inte det skett tror jag det varit helt jämna odds i denna match.

Nu fick vi helt plötsligt ÖVER 3 ggr på Leksand, mot ett Örebro som jag flaggade för inte kunde klara av pressen av en hemmapremiär.

cochise 2013-09-17 21:02

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 274039)
Idag är man en glad leksing men ska sägas att segern nog var turlig sett till skotten.

Örebro vann skotten med 46-13.

Oscar Ahlsenfelt tog alltså 45-skott!!! Snacka om revansch från Brynäs-matchen

var hittade du den infon?
texttv:n säger 32-9 ....
2 PP och inget mål den här gången heller :cry:

patrik_g 2013-09-17 21:05

Citat:

Ursprungligen postat av cochise (Inlägg 274042)
var hittade du den infon?
texttv:n säger 32-9 ....
2 PP och inget mål den här gången heller :cry:

Här hittar jag den infon: http://stats.swehockey.se/ScheduleAndResults/Live/3905

Vem ska man lita på?

patrik_g 2013-09-17 21:07

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 274040)
BTW, nästan lite värde i kvällens match som var mellan Örebro-Leksand, de flesta haussade upp Örebro bara för att de tog 2 pinnar mot ett odugligt Färjestad i premiären, hade inte det skett tror jag det varit helt jämna odds i denna match.

Nu fick vi helt plötsligt ÖVER 3 ggr på Leksand, mot ett Örebro som jag flaggade för inte kunde klara av pressen av en hemmapremiär.

Vad jag kan se i tråden var det EN person som "haussade" upp Örebro och det var Zelena som startade-tråden/rekade dom.

slapshot 2013-09-17 21:11

stats.swehockey.se som gäller cochise.

Såg ej matchen och la inget spel på den men med facit i hand så var 2,20 på Örebro bättre än 3,XX på Leksand, i min mening. 46-13 går väl under försök till dråp i lagboken?

Ingen skugga över er som hittade Leksand ändå, ibland har man stolpe in. :)