|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2013-06-11, 17:23 | #1 |
Enkla frågor om regler
1. Om en spelare utvisas för en minor penalty en minut innan slutet av en period, fortsätter den utvisningen till en minut efter början av nästa period eller slutar den vid periodens slut?
2. Hur räknas PP-opportunities vanligtvis? Exempelvis: När en spelare utvisas efter att två av hans lagkamrater redan utvisats så får då den tredje penaltyn vänta tills någon av de andra är klar. Räknas det då som att en ny PP-opportunity påbörjats eller? Jag inser att det är analretentiv nivå på de här frågorna men jag har kammat igenom reglerna från svenska ishockeyförbundet för fråga 1 och de säger verkligen inget, och jag har inte kunnat hitta något relaterat till fråga 2 |
|
2013-06-11, 17:27 | #2 |
Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 3948Sponsorpodden på Sharps Stats: 3 - 8 - 1 ROI: 162.92% Vinstprocent: 27.27% |
1. JA
2. Utvisning 3 börjar när utvisning 1 avslutats. Så tror jag
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
2013-06-11, 17:48 | #3 |
Tack för svaret! Fråga 2 handlade mer hur man räknar power play opportunities i lagstatistik; räknas det som en eller flera PP-opportunities även om man har ett långt sammanhängande powerplay av flera utvisningar?
|
|
|