Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   hockey WM (https://www.sharps.se/forums/ishockey/16105-hockey-wm/)

cochise 2013-05-02 08:15

hockey WM

äntligen hockey WM

inledningsmatcherna på fredag

frankrike - slovakien

tjeckien - vitryssland

finland - tyskland

tre kronor - schweiz

e de bara att vända hyrespengarna på fyrlingen eller kommer det att smälla i nån match?

:KO:

robfri 2013-05-02 09:18

Slovakien & Tjeckien känns givna, Sverige vete fan, tycker inte de har ngt kanonlag, sen vet jag iof inte vad Schweiz kommer med heller, men tycker de "spottat" upp sej lite när det gäller landslagshockey på slutet, mycket beroende på att deras liga numera har helt ok status.

Finland har väl fått loss en hel del NHL-spelare så de känns som givna favoriter, men lite samma här, tysk hockey är på uppgång

cochise 2013-05-02 09:26

ja alltid kommer det att bli nån skräll i dom "givna" matcherna

robfri 2013-05-02 09:34

Så är det ju, men fan så svårt & hitta var just den skrällen kommer, iof det som är vitsen med spel, annars hade alla varit stenrika vid det här laget...

Moffegrev 2013-05-02 13:45

1,62 ger den 4lingen, känns värt. :ful:

Tyskland +2,5 till 1,62 ? Tror Tyskland kommer överraska i det här vm'et, tysk hockey är pa uppgang.

patrik_g 2013-05-02 13:52

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 247847)
Slovakien & Tjeckien känns givna, Sverige vete fan, tycker inte de har ngt kanonlag, sen vet jag iof inte vad Schweiz kommer med heller, men tycker de "spottat" upp sej lite när det gäller landslagshockey på slutet, mycket beroende på att deras liga numera har helt ok status.

Finland har väl fått loss en hel del NHL-spelare så de känns som givna favoriter, men lite samma här, tysk hockey är på uppgång

5. Finland
Kommentar: En enda NHL-förstärkning så här långt och utspelade av Sverige i Czech Hockey Games. Det var länge sedan jag såg finländarna bli så utspelade av ett svenskt landslag. Det krävs ett rejält lyft om det ska bli ett framgångsrikt VM för finländarna. Men fördel av hemmaplan i gruppspel och kvartsfinal.

Av: Mats Wennerholm

schtek 2013-05-02 14:04

lite OT men är det ngn som kör på dreamteam nu under vm? en sharps-liga?

cochise 2013-05-02 16:56

Citat:

Ursprungligen postat av Moffegrev (Inlägg 247907)
1,62 ger den 4lingen, känns värt. :ful:

Tyskland +2,5 till 1,62 ? Tror Tyskland kommer överraska i det här vm'et, tysk hockey är pa uppgang.

1.62 för fyrlingen?...du har skrivit eller räknat fel ;)

jag har spelat +2 tyskland (svs 2.00) kommer säkert att sjunka om det inte redan gjort det...
(och jag räknade oxå fel...på handicapet :idiot: )

tompa87 2013-05-02 19:54

Tysk hockey på uppgång? Njae.. Det tycker jag inte.. Blev ju förudmjukade för ngn vecka sedan av Sverige med b-laget, 8-0 då.. dem vann iofs dagen efter men ett lag som skall vara defensivt stabila ska inte kunna släppa in 8 mål emot det Sverige... Sen drivs tyska ligan av mycket importer vad jag förstått så det är väl mer ligan i sig och inte landslaget som är på frammarsch (det var så för 5-6 år sedan men inte längre).. så njae, Tyskland känns på dekis..

kusagwa 2013-05-02 20:26

Tyskarna kom inte till OS utan kom tvåa bakom Österrike som är nya i A-VM för i år. Till exempel året innan de arrangerade VM senast så skulle de ha åkt ur A-VM men fick vara kvar just för att de skulle arrangera VM året efter så skulle definitvt säga att de har halkat efter. De har till skillnad från till exempel länder som Slovenien, Österrike eller Lettland någon stjärnspelare eller lag som spelar i en högklassliga. Slovenien har Kopitar (förvisso inte med i VM), Österrike har Vanek och Lettland har många spelar som spelar i KHL då de har ett eget lag i ligan där. Håller med tompa87, tysk hockey är inte på frammarsch.

De länder som känns på frammarsch av de mindre och inte så klassiska hockeyländerna är Norge som har börjat ta sig till kvartsfinal och har ett par riktigt bra spelare, då främst Thoresen men även en som Zuccarello-Aasen och även ett land som Slovenien som med Kopitar kan ha något intressant på gång och de har imponerat och vunnit många matcher denna säsong mot jämnstarka landslag (Italien, Frankrike, Österrike). Även Frankrike som inte alls var långt ifrån kvarsfinal förra året kan ha något intressant på g.

Wagner 2013-05-02 21:10

Citat:

Ursprungligen postat av cochise (Inlägg 247947)
1.62 för fyrlingen?...du har skrivit eller räknat fel ;)

jag har spelat +2 tyskland (svs 2.00) kommer säkert att sjunka om det inte redan gjort det...
(och jag räknade oxå fel...på handicapet :idiot: )

Vad skulle det sjunka för när alla andra har högre? http://www.oddsportal.com/hockey/wor...rNIOmesU/#ah;2

cochise 2013-05-02 21:22

som jag sa så räknade jag fel...eller rättare sagt så TÄNKTE jag fel
jag tänkte att + 2 var samma sak som +2.5 ;)

tommpae 2013-05-02 21:47

Vad tror ni på en om en dubbel med:
Ryssland -2,5
Kanada -2,5?:)

Moffegrev 2013-05-03 17:01

Sverige 0.00 som räntespel till 1,3?

tompa87 2013-05-03 17:37

Schweiz har slagit Ryssland x2, Tyskland och Finland innan Vm, ingen blåbärsnation direkt.. Visst ska Sverige vinna, men premiär å tajt spelande motstånd.. njaaa.. Schweiz har dessutom 2 raka emot Sverige i år.

patrik_g 2013-05-03 17:52

Lagt en del roliga spel att följa i VM. Lägger dom i denna tråd.

Vinnare

Ishockey VM Skytteliga: S Stamkos, Kanada (5.00)

Vinnare

Skytteliga Kanada: S Stamkos, Kanada (3.75)

Stamkos en riktig bra målgörare tvåa i målligan i NHL denna säsong.

Vinnare

Ishockey-VM 2013 Poängliga: M Thörnberg, Sverige (30.00)

Ett skräll-spel till bra odds.

Vinnare

Ishockey-VM Sverige: M Thörnberg, Sverige (7.002013 Skytteliga )

Vinnare

Ishockey-VM 2013 Poängliga Sverige: L Eriksson, Sverige (4.00)

patrik_g 2013-05-05 18:41

Nordiskt-derby!

Tycker Norge är för stora favoriter här. Danmark gjorde det bra mot Kanada förlust (3-1). Testar en liten slant på danskarna.

Danmark (3.75) @ Expekt

Insats: 2-units

cochise 2013-05-05 18:53

håller med...norge övertygade inte emot slovenien

cochise 2013-05-06 07:36

efter vad jag sett av schweiz och tjeckiens matcher tycker jag inte att tjeckien ska vara så stora favoriter...om dom ska vara favoriter överhuvudtaget...
blir spel på schweiz idag...rak 1:a eller safe med handicap...
det är 2 mycket bra målvakter som ställs emot varann...känns oxå intressant med under 4... (2.80 svs )
nu kanske gårdagens match emot kanada sitter i benen på schweizarna ...så en liten varning på det kanske sitter på sin plats....

tyskland - slovakien...svårt tycker jag (tyskland har + statistik på slovakien senare år)

finland och sverige ska väl vinna...hitta bra handicap

lyyyyycka till

patrik_g 2013-05-06 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 248713)
Nordiskt-derby!

Tycker Norge är för stora favoriter här. Danmark gjorde det bra mot Kanada förlust (3-1). Testar en liten slant på danskarna.

Danmark (3.75) @ Expekt

Insats: 2-units

3-2 Norge

patrik_g 2013-05-06 19:03

Tv-peng

Förutsägelsen

Gör spelaren mål? Ordinarie tid.

S Kronwall, Sverige

3.70

cochise 2013-05-07 21:20

storstryk för norge mot canada.
men i morgon är en helt annan match mot sverige....
se upp för norge :sweatdrop:

patrik_g 2013-05-07 21:32

Citat:

Ursprungligen postat av cochise (Inlägg 248998)
storstryk för norge mot canada.
men i morgon är en helt annan match mot sverige....
se upp för norge :sweatdrop:

Jag tror Norge kan störa Sverige imorgon. Sverige imponerar inte alls och Norge är bra, trots stor förlusten ikväll.

Corner 2013-05-07 22:07

Man får inte glömma att Sverige har vilat idag.

monimaker1 2013-05-08 17:00

Jag trycker till på Röymark och Oskar Lindberg som förste målskytt

Tomte 2013-05-09 17:30

Sverige - Kanada idag. Mitt engagemang för Hockey-VM är väl sådär än så länge (lite mer engagerad framåt slutspelet) men verkar som att tjejen vill kolla matchen ikväll. Någon som har något skojigt spel som man kan lägga en TV-peng på? Kanada till 2 ggr? Någon målskytt? Över/Under?

Ja, jag vet, detta inlägg bidrar inte våldsamt mycket till utvecklingen av Sharps, hoppas att jag blir förlåten :-)

robfri 2013-05-13 07:19

Hittade vad jag tror ett riktigt bra spel på sv.spel. Om jag fattat rätt är det väl i stort sett klart att sverige-kanada möts i kvarten (Schweiz måste vinna över Vitryssland i sisat matchen för att det ska bli så). Sv spel erbjuder 2.45 på att Sverige åker ur i kvarten. Har väldigt svårt att se att vi får detta matchodds när det slängs upp, tror inte Kanada ger mer än 1.80

Vad tror ni ?? Jag högg direkt iaf.

putte64 2013-05-13 07:57

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 250408)
Hittade vad jag tror ett riktigt bra spel på sv.spel. Om jag fattat rätt är det väl i stort sett klart att sverige-kanada möts i kvarten (Schweiz måste vinna över Vitryssland i sisat matchen för att det ska bli så). Sv spel erbjuder 2.45 på att Sverige åker ur i kvarten. Har väldigt svårt att se att vi får detta matchodds när det slängs upp, tror inte Kanada ger mer än 1.80

Utan enroth hade vi torskat med 6-0 senast
Vi var ju inte ens med i matchen

robfri 2013-05-13 08:00

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 250412)
Utan enroth hade vi torskat med 6-0 senast
Vi var ju inte ens med i matchen

Ja då är ju spelet i hamn om du säger så :)

Wagner 2013-05-13 10:54

Citat:

Lite lurigt eller så är det jag som är trög och rostig. Men till slut blev det bifall. :)

Vi tar det matematiskt, hur skulle man annars göra? För att få Canada i kvarten måste ostätarna vinna gruppen. Vi ger oss 1.22 på det. Sen är matchen mot Canada en ren slantsingling (marginaler...). 2 ggr på det alltså. Röda korset kan också missa gruppsegern och spelet sitter ändå. Det blir en ren bonus i så fall.

Summa summarum. 1.22 X 2.00 = 2.44 och vi är hemma på räkneskaperna. Men som ni ser har jag tagit i med både hängslen och livrem och vi kommer ändå i mål med hedern i behåll.

saman 2013-05-13 11:18

Citat:

Ursprungligen postat av Wagner (Inlägg 250450)
Sen är matchen mot Canada en ren slantsingling (marginaler...). 2 ggr på det alltså. .

Du tar nog i ganska bra med marginalerna där då. Kanada gav ca. 2ggr i förra matchen mot Sverige under ordinarie tid och ca. 1.60 inkl. ot. En match där Sverige blev totalt utspelade. Har mkt svårt att se Kanada ge högre än 1.60 inkl. ot i en kvartsfinal mot Sverige även om vi nu har Sedin*2+Edler.

patrik_g 2013-05-13 11:25

Citat:

2.30 spelvärt än tycker jag. Spelat!

Wagner 2013-05-13 11:36

Jag tog avsiktligt i så mycket det gick. :)

Allt värde är just på den matchen. 1.22 är ett tvångsodds som man aldrig skulle lira utan sällskap. Men då det finns minst 5.50 på baksidan bör det inta vara någon risk för negativt värde.

Man kan ju räkna på 1.80 X 1.25 = 2.25 om det känns bättre. Det blir man dessvärre tvungen till då jag lämnade kvar 2.30 efter mig. Inget jag skulle tagit själv men kan säkert funka för den som är skickligare än mig på förvaltning.

Ruden 2013-05-13 12:45

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 250455)
2.30 spelvärt än tycker jag. Spelat!

Och där var det spelet nere i 1.70... :sad:

robfri 2013-05-13 12:55

Citat:

Ursprungligen postat av Ruden (Inlägg 250463)
Och där var det spelet nere i 1.70... :sad:

Då var ja iaf rätt ute när ja högg 2.45

patrik_g 2013-05-13 13:21

1.85 nu.

Stort tack för tipset hann iaf 2.30

Philjay 2013-05-13 16:45

3-2 efter 2 perioder mellan danmark- lettland.
Kollar på matchen och värt att säga är att danske keepern fått 10 skott på sig, varav 2 har trillat in. Danmark styr och ställer i matchen, 25-10 i skott, och eftersom de leder med uddamålet så lirar jag att danmark sätter nästa puck till 2.05 (på bet365). 1) Danmark är bättre. 2) Chans att lettland tar ut målis vilket ökar chansen för att danskarna sätter 6e ifall resultatet 3-2 håller sig till slutet. 3) man kan alltid lita på de röda grannarna.

martinsson 2013-05-13 16:52

Citat:

Ursprungligen postat av Philjay (Inlägg 250533)
Kollar på matchen och värt att säga är att danske keepern fått 10 skott på sig, varav 2 har trillat in. Danmark styr och ställer i matchen, 25-10 i skott, och eftersom de leder med uddamålet så lirar jag att danmark sätter nästa puck till 2.05 (på bet365). 1) Danmark är bättre. 2) Chans att lettland tar ut målis vilket ökar chansen för att danskarna sätter 6e ifall resultatet 3-2 håller sig till slutet. 3) man kan alltid lita på de röda grannarna.

De möter Vitryssland, inte Lettland ;)

Philjay 2013-05-13 17:02

Citat:

Ursprungligen postat av martinsson (Inlägg 250536)
De möter Vitryssland, inte Lettland ;)

haha självklart, vi alla är väl lite sega såhär på måndag eftermiddagen?

Philjay 2013-05-13 17:31

Citat:

Ursprungligen postat av Philjay (Inlägg 250533)

Ingen lycka. Danskarna hade 4-5 jättelägen som de verkligen inte tog vara på..
vitryssarna spelade så jäkla dåligt att de inte heller kunde ta ut målvakten.