Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   hockey WM (https://www.sharps.se/forums/ishockey/16105-hockey-wm/)

patrik_g 2013-05-03 17:52

Lagt en del roliga spel att följa i VM. Lägger dom i denna tråd.

Vinnare

Ishockey VM Skytteliga: S Stamkos, Kanada (5.00)

Vinnare

Skytteliga Kanada: S Stamkos, Kanada (3.75)

Stamkos en riktig bra målgörare tvåa i målligan i NHL denna säsong.

Vinnare

Ishockey-VM 2013 Poängliga: M Thörnberg, Sverige (30.00)

Ett skräll-spel till bra odds.

Vinnare

Ishockey-VM Sverige: M Thörnberg, Sverige (7.002013 Skytteliga )

Vinnare

Ishockey-VM 2013 Poängliga Sverige: L Eriksson, Sverige (4.00)

patrik_g 2013-05-05 18:41

Nordiskt-derby!

Tycker Norge är för stora favoriter här. Danmark gjorde det bra mot Kanada förlust (3-1). Testar en liten slant på danskarna.

Danmark (3.75) @ Expekt

Insats: 2-units

cochise 2013-05-05 18:53

håller med...norge övertygade inte emot slovenien

cochise 2013-05-06 07:36

efter vad jag sett av schweiz och tjeckiens matcher tycker jag inte att tjeckien ska vara så stora favoriter...om dom ska vara favoriter överhuvudtaget...
blir spel på schweiz idag...rak 1:a eller safe med handicap...
det är 2 mycket bra målvakter som ställs emot varann...känns oxå intressant med under 4... (2.80 svs )
nu kanske gårdagens match emot kanada sitter i benen på schweizarna ...så en liten varning på det kanske sitter på sin plats....

tyskland - slovakien...svårt tycker jag (tyskland har + statistik på slovakien senare år)

finland och sverige ska väl vinna...hitta bra handicap

lyyyyycka till

patrik_g 2013-05-06 18:59

Citat:

Ursprungligen postat av patrik_g (Inlägg 248713)
Nordiskt-derby!

Tycker Norge är för stora favoriter här. Danmark gjorde det bra mot Kanada förlust (3-1). Testar en liten slant på danskarna.

Danmark (3.75) @ Expekt

Insats: 2-units

3-2 Norge

patrik_g 2013-05-06 19:03

Tv-peng

Förutsägelsen

Gör spelaren mål? Ordinarie tid.

S Kronwall, Sverige

3.70

cochise 2013-05-07 21:20

storstryk för norge mot canada.
men i morgon är en helt annan match mot sverige....
se upp för norge :sweatdrop:

patrik_g 2013-05-07 21:32

Citat:

Ursprungligen postat av cochise (Inlägg 248998)
storstryk för norge mot canada.
men i morgon är en helt annan match mot sverige....
se upp för norge :sweatdrop:

Jag tror Norge kan störa Sverige imorgon. Sverige imponerar inte alls och Norge är bra, trots stor förlusten ikväll.

Corner 2013-05-07 22:07

Man får inte glömma att Sverige har vilat idag.

monimaker1 2013-05-08 17:00

Jag trycker till på Röymark och Oskar Lindberg som förste målskytt

Tomte 2013-05-09 17:30

Sverige - Kanada idag. Mitt engagemang för Hockey-VM är väl sådär än så länge (lite mer engagerad framåt slutspelet) men verkar som att tjejen vill kolla matchen ikväll. Någon som har något skojigt spel som man kan lägga en TV-peng på? Kanada till 2 ggr? Någon målskytt? Över/Under?

Ja, jag vet, detta inlägg bidrar inte våldsamt mycket till utvecklingen av Sharps, hoppas att jag blir förlåten :-)

robfri 2013-05-13 07:19

Hittade vad jag tror ett riktigt bra spel på sv.spel. Om jag fattat rätt är det väl i stort sett klart att sverige-kanada möts i kvarten (Schweiz måste vinna över Vitryssland i sisat matchen för att det ska bli så). Sv spel erbjuder 2.45 på att Sverige åker ur i kvarten. Har väldigt svårt att se att vi får detta matchodds när det slängs upp, tror inte Kanada ger mer än 1.80

Vad tror ni ?? Jag högg direkt iaf.

putte64 2013-05-13 07:57

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 250408)
Hittade vad jag tror ett riktigt bra spel på sv.spel. Om jag fattat rätt är det väl i stort sett klart att sverige-kanada möts i kvarten (Schweiz måste vinna över Vitryssland i sisat matchen för att det ska bli så). Sv spel erbjuder 2.45 på att Sverige åker ur i kvarten. Har väldigt svårt att se att vi får detta matchodds när det slängs upp, tror inte Kanada ger mer än 1.80

Utan enroth hade vi torskat med 6-0 senast
Vi var ju inte ens med i matchen

robfri 2013-05-13 08:00

Citat:

Ursprungligen postat av putte64 (Inlägg 250412)
Utan enroth hade vi torskat med 6-0 senast
Vi var ju inte ens med i matchen

Ja då är ju spelet i hamn om du säger så :)

Wagner 2013-05-13 10:54

Citat:

Ursprungligen postat av robfri (Inlägg 250408)

Lite lurigt eller så är det jag som är trög och rostig. Men till slut blev det bifall. :)

Vi tar det matematiskt, hur skulle man annars göra? För att få Canada i kvarten måste ostätarna vinna gruppen. Vi ger oss 1.22 på det. Sen är matchen mot Canada en ren slantsingling (marginaler...). 2 ggr på det alltså. Röda korset kan också missa gruppsegern och spelet sitter ändå. Det blir en ren bonus i så fall.

Summa summarum. 1.22 X 2.00 = 2.44 och vi är hemma på räkneskaperna. Men som ni ser har jag tagit i med både hängslen och livrem och vi kommer ändå i mål med hedern i behåll.