![]() |
TÄVLING SM-Slutspelet i Elitserien
Slutspelet är igång och jag tänkte att det kunde vara kul med en liten tävling.
*Tippa vilka lag som spelar final. *Tippa antalet matcher i finalen. Har man ett lag rätt i finalen får man 1 poäng. Här man båda lagen rätt får man 3 poäng. Rätt antal matcher ger 6 poäng. Totalt kan man alltså få 10 poäng. Om det blir flera som har samma antal poäng blir det utslagning mellan dem. Spelstopp är 17:00 Måndag 18/3 2013 ;) Det kostar 10 Sharps för att delta "and the winnner takes it all". Vad tycker ni? Låter det bra? Då var det dags för en sammanställning: htsolna08: Skellefteå vs Färjestad, 6 Matcher NiLu: Skellefteå vs Färjestad, 7 Matcher Pilkast: Skellefteå vs Färjestad, 6 Matcher patrik_g: Skellefteå vs Färjestad, 7 Matcher eventours: Skellefteå vs Färjestad, 7 Matcher Zzz: Skellefteå vs Luleå, 5 Matcher greedy: Skellefteå vs Luleå, 6 Matcher roaben: Skellefteå vs Luleå, 6 Matcher performence: Skellefteå vs HV71, 7 Matcher SuprMario: Skellefteå vs HV71, 6 Matcher Stall4: Skellefteå vs Linköping, 7 Matcher kusagwa: Frölunda vs Färjestad, 6 Matcher sedon: Luleå vs Linköping, 5 Matcher Wedinovic: Färjestad vs Linköping, 5 Matcher Vi är 14 tävlande och må bäste man/kvinna vinna de 140 Sharp$ som står på spel. Ha De Gôtt |
Skellefteå- FBK i final
6 matcher i finalen |
SAIK -FBK
7 Matcher |
Skellefteå-Luleå, 5 matcher
|
Om det blir flera som hamnar på samma antal rätt i toppen, vad händer då?
Splittning av vinsten eller någon utslagssak? Hade ju varit roligare med endast en vinnare. ;) |
Skellefteå v Hv71
7 matcher |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Eftersom jag är tävlingens diktator bestämmer jag att det blir utslagning vid samma antal rätt. Vad den blir tar vi om situationen uppstår. |
Citat:
Eftersom jag tror Frölunda knäpper Luleå på näsan samtidigt som Skellefteå, Hv71 samt Färjestad tar sig vidare så blir det följande semifinaler: Skellefteå v Frölunda Färjestad v Hv71 |
Färjestad-Skellefteå, 4-2 till Färjestad, alltså 6 matcher...
|
Citat:
Spoiler:
SAIK - Luleå, 6 matcher |
Frölunda - Färjestad 4-2 i matcher
|
Det blir ett derby i finalen.
Skellefteå - Luleå 2-4 (6 matcher). |