|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-03-05, 13:45 | #1 |
5/3 19:00 Bofors IK - Borås HC Rek 7
Sådär, ännu en spännande match som egentligen är helt betydelselös, men ändå.
Källorna: SvenskaFans Bofors: Spoiler:
Varken Bofors eller Borås Officiella hemsidor har än så länge tagit upp matchen, vilket kan bero på att säsongen är över för boråsarnas del och man är bara ett allsvenskt lag. Man har itne uppdaterat på Borås SvenskaFans-sida sen Leksand matchen vilket är uruselt. Borås Tidning: Spoiler:
Intressant fakta: * Bofors har tagit 1 trepoängare på 9(!) hemmamatcher! * Borås har 4 vinster och 1 förlust mot Almtuna på de fem senaste, och då har man trots allt mött både Leksand och Malmö. * Borås vann senaste mötet lagen emellan * Bofors är skadedrabbat, Borås fulltaligt utöver Anton G * De är Bofors bortaspel man tagit poängen iår, 5a i bortatabellen medans man är 9a i hemmastatistiken. Mina egna tankar kring matchen: Jag har tyvärr räknat lite fel, jag trodde att BHC skulle sova över i Örebro för att sen åka till Bofors dagen efter, men så var inte fallet, men de ska inte spela någon roll ändå, även om de stärkt reken någorlunda. Borås har riktigt bra form, och vill naturligtvis avsluta säsongen snyggt. Borås har ingenting och spela för, inte Bofors heller som ska in i ett stundande playoff om någon vecka eller två. Borås, som gärna spelar fysiskt, tror jag kommer att gå in stenhårt för vinst ikväll, medans jag tror Bofors-spelarna hellre vill undvika skador på truppen. Det är två riktigt jämna lag som möts, och framförallt i övertid imponerar båda lagen iår. Pontus Hansson har hittat gammal fin form, och är faktiskt 100% i Elitserien iår, eftertvå raka nollor när han har fått vara med. Tror han känner att han har en liten chans här, och kommer naturligtvis vilja visa upp sig nu i slutet av säsongen. Mitt spel blir således: Bofors - Borås ML Borås @ 2.82 3% Matchen är inte lika säker som den hade varit ifall Borås hade kunnat sova ut på hotell i Örebro för att spela sista bortamatchen för säsongen, men är ändå ett ganska bra spel. Får hoppas att kompisen Lukko stänker in en eller två baljor om han nu får vara med vilket jag tror då jag inte hört nåt från hans sida om matchen idag. Nåt som även talar för Borås-seger är att Borås Tidning tippar vinst åt knallegänget, och dom brukar faktiskt ha rätt, även om de har haft två raka bom nu, i förrgår hockeyn när dom trodde på förlust, och igår när man trodde på Borås Basket. Tredje gången gillt? 1.85 är alldeles för lågt för mig, men överspelet ligger ganska nära till hands här, trots att Bofors har fyra raka matcher som är under, blev hela 7-3 sist i Nobelhallen lagen emellan.
StartKassa: 5 000:- To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Kassan: 5 000:- Lagda spel: 0 Vinster: 0 Förluster: 0 Push: 0 +/- : 0 units To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2010-03-05, 14:07 | #2 |
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 462Geezer NHL Stats: 78 - 50 - 1 ROI: 121.30% Vinstprocent: 61.00% |
Bofors har haft det lätt för Borås denna säsong.
Dock är det svårt att veta hur pass hårt Bofors går ut i denna match. Man spelade helt viljelöst på bakfyllan hemma mot Almtuna. Men borta mot Leksand vann man skotten och gjorde en okej insats med tanke på att man endast hade fyra backar. Men med tanke på att play-off börjar hemma på onsdag så bör man vilja få igång spelet lite tills dess skulle jag tro. Men blir det övertid så lär Borås absolut vinna, då Bofors är totalkassa på att ta extrapoängen. Inte ens straffträning ute i skogen lär hjälpa i såna fall [ame="http://www.youtube.com/watch?v=rVRoFTez3fc"]YouTube- 20100304003.mp4[/ame]