Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2013-02-05, 21:47   #1

Pekermans avatar

Reg.datum: dec 2011
Sharp$: 2559
Standard

NHL 6/2

2013-02-06 01:05: New York Islanders vs Pittsburgh Penguins
2013-02-06 01:05: Columbus Blue Jackets vs Los Angeles Kings
2013-02-06 01:05: Washington Capitals vs Toronto Maple Leafs
2013-02-06 01:05: New Jersey Devils vs New York Rangers
2013-02-06 01:35: Detroit Red Wings vs Calgary Flames
2013-02-06 01:35: Philadelphia Flyers vs Tampa Bay Lightning
2013-02-06 01:35: Ottawa Senators vs Buffalo Sabres
2013-02-06 02:05: St. Louis Blues vs Nashville Predators
2013-02-06 02:05: Winnipeg Jets vs Florida Panthers
2013-02-06 04:35: San Jose Sharks vs Chicago Blackhawks

Rolig omgång inatt med mycket matcher. Jag provar mig på en liten genomgång med mina tankar.

Börjar med PITTSBURGH @ Islanders som jag tror har bra chans att vinna här. Laget ser ut att ha vaknat på allvar och jag har svårt att se dem torska mot islanders två matcher i rad. 4-1 till islanders senast dem möttes @ pittsburgh men sedan dess har penguins 3 raka väldigt övertygande segrar mot Rangers,Devils och senast Capitals. NYI å sin sida har haft tuffa matcher mot New Jersey där man senast inte ens lyckades få hål på Hedberg. Malkin och Crosby har börjar leverera poäng nu och då e de inte lätt att stå emot dem. Glödhete Chris Kunitz (4 mål senast) hade jag gett en hel del speltid här om jag varit coach. Segertåget fortsätter!

LIGHTNING @ Flyers är en riktigt bra match där philly e knappa favoriter på spelet. Flyers går inte att känna igen riktigt och de har haft väldigt svårt att vinna matcher och har bara mäktat med 3 segrar och 21 mål såhär långt in på säsongen. De har fortsatt tunga avbräck i form av Hartnell och Simonds. Tampa har gått som tåget och deras offensiv levererar precis så som man tycker att den ska göra med dem namnen i truppen. 39 mål såhär långt och deras powerplay har varit riktigt riktigt bra (se match mot winnipeg). Motståndet har inte varit av högsta kvalitet och lightnings har nästan bara spelat matcher på hemmaplan men inledningen är trots allt övertygande. Kul test för dem här ikväll och jag tycker Tampa är det roligare spelet här. 5-1 tampa för två matcher sen @ St. Pete Times Forum.

Sabres @ SENATORS

Ottawa är laget som har överraskat mig mest än så länge. Hänförda av kapten Alfredsson så vinner dem inte bara matcher, utan spelar även väldigt bra. Erik Karlsson har fortsatt att dominera i år och är enligt mig deras bästa spelare. Vilken lirare det är! Ottawa har inte förlorat under ordinarie tid på hemmaplan än (Målskillnad 13-5), enda förlusten kom mot penguins i förlängning. Dem har väldigt lätt för att skapa lägen och äger ofta största delen av matcherna. Det kan man inte direkt säga att deras motståndare Buffalo gör. Dem har inget märkvärdigt lag och är väldigt ojämna. Dem gjorde t.ex 7 mål borta mot Boston trots att dem var helt utspelade i stort sett hela matchen. Men dem släpper in alldeles för mycket mål (33st) och jag tror det ska mycket till för att dem ska få med sig poäng härifrån. Håller Karlsson bara koll på Vanek och Pominville ska det inte finnas många andra i Sabres som ska hota Anderson i kassen.

Nashville @ BLUES

Blues har byggt vidare på sitt framgångsrika lag från förra året och laget vinner mest hela tiden. Har väldigt stort övertag i sina matcher och får fast puck i offensiv zon på ett enkelt och smidigt sätt vilket är en stor anledning till varför man skapar så mycket chanser och gör så många mål. Även försvaret är av högsta kvalitet och målskillnaden 31-19 skvallrar för ett mycket disciplinerat lag. Har 3/3 på hemmaplan i år och redan hunnit med att slå just predators med 3-0 här. Senast mot Detroit förlora dem helt enkelt för att dem spendera alldeles för mycket tid i utvisningsbåset och skulle enligt mig vunnit den matchen. Revansch nu mot ett Nashville som bara har en vinst under ordinarie tid. Har ganska dålig koll på nashville men dem är ett väldigt målsnålt lag (14mål) som kommer hit med två meriterande övertidsvinster. Detta är den sjunde bortamatchen i rad för predators och det känns som att det ska ta ut sin rätt mot ett mycket skickligare Blues. Patric Hörnqvist (1mål,3assist) har varit en frontfigur för nashville än så länge men han saknas inför den här matchen. 3-0 Blues igen??
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
marling (+1), Grnvit (+10), jocklon (+5), kdoggen (+3), Ruden (+5), Samme212 (+5), NiLu (+2)

Senast redigerad av Pekerman den 2013-02-05 klockan 21:49.
Pekerman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 21:59   #2

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 5165
Standard

snygg rek... ryggar pitts,ottawa och blues!
jocklon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 22:00   #3

kdoggens avatar

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 105
Standard

Ser intressant ut. Håller med om Penguins, de har jag spelat en slant på.

Ställer mig lite mer frågande till ditt spel på Lightning. Tyckers Flyers imponerat stundtals och deras offensiv borde räcka mot Hedman, Lindbäck och grabbarna.

Höjer även ett varningens finger för Sabres mot Ottawa. Tror att Sabres är en contender i år. Man har ett väldigt komplett lag och när Vanek och Pominville producerar som de gör för tillfället tror jag att de kan knäppa Affe och Co på näsan här.

Har själv spelat Under 5.0 i Blues-Preds. Tror på målsnålt men visst borde St Louis vara favorit här så länge inte herr Rinne väljer att spika igen totalt.

Lycka till inatt och creds för de utförliga rekarna!

Senast redigerad av kdoggen den 2013-02-05 klockan 22:01.
kdoggen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 22:20   #4

Grnvits avatar

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 3531

Ishockey 14/15
Stats: 245 - 251 - 57
ROI: 107.00%
Vinstprocent: 49.40%

Standard

Mycket bra trådstart! Bra skrivet och bra tankar.

Kan spinna vidare lite:

Som du säger har Pens kommit igång nu och börjar leverera riktigt bra framåt. Crosby är redan varm i kläderna trots han inte spelat matcher under lockouten och Malkin har fortsatt levererat efter sin finfina tid i Metallurg.
Kunitz, som du säger, gjorde fyra mål senast. Han kan hänga med bra på vågen som Crosby och Malkin rider på för tillfället. 3.20 i odds på Kunitz känns bra, självförtroendet på topp, samtidigt som Pens är favoriter i matchen. Pens bör göra minst tre baljor och jag tycker det är större sannolikhet än vad oddset visar att Kunitz gjort ett av dem.

Buffalo har släppt in alldeles för mycket mål, ja. Ändå har man hängt med i matcherna tack vare en bländande offensiv. Den offensiven stavas V-a-n-e-k, tillsammans med Hodgson och Pominville har han gjort lagets 18 av 27 mål. Frågan är om Ottawa kan stoppa den linen? Bolagen tror det, 2.80 på Vanek som målskytt, 3.20 på Pominville och 3.60 på Hodgson.
Jag är inte lika säker på det, kommer krävas mycket för att den här linen ska gå mållösa ur matchen. Tror minst en av dem nätar och det ger i sämsta fall plus-minus noll. Skulle dock inte vara förvånad om två av dem sitter, kanske är jag lite väl optimistisk.

Samtidigt har Enroth fått en tuff start i Sabres-kassen. 85.4 SVS% på två matcher, sju insläppta mål på fyrtioåtta skott. Visst är Ottawas offensiv tunnare i och med Spezzas frånvaro, men jag räknar ändå med att Ottawa gör tre mål.
Svårt med målskyttar i Ottawa, Michalek är en sniper, men gör flest mål på bortaplan. 3.20 på Michalek känns tunnt.
Turris har startat bra och har 4+4 efter nio matcher, men hur länge kommer han hålla i sin produktion? 3.20 känns tunnt på han med.
Är väl inte många som är förvånade att Erik Karlsson producerar direkt, 3+4 på nio matcher. Två mål på de tre spelade hemmamatcherna mot Sabres förra säsongen. Samtidigt lär det bli några lägen i PP då Sabres har många utvisningar på bortaplan. Rätt lågt odds på Karlsson, men tycker allt det är värt en låg insats till 4 i odds.

4-2 till Ottawa?

Twitter:
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Samme212 (+5), Pekerman (+5)

Senast redigerad av Grnvit den 2013-02-05 klockan 22:23.
Grnvit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 22:48   #5

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 146
Standard

Härligt att se lite målskytt-rekar!

Ska fundera lite till men kanske ryggar Karlsson + Vanek och gänget. Karlsson har jag kunnat lite på än så länge, och jag tycker du, Grnvit låter övertygande angående de övriga

Har inte sett Penguins sista matcher, men jag tycker inte de har övertygat innan... Visserligen inte dåliga, men jag tror Islanders åtminstonde har en bra chans att ta den
Grnvit (+1)
Samme212 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 22:57   #6

Reg.datum: dec 2012
Sharp$: 146
Standard

Tycker förövrigt att Carl Hagelin känns rätt het, han har spelat väldigt bra de två senaste matcherna och det känns som han har kommit in i säsongen ordentligt nu.
Samme212 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-05, 23:20   #7

Vurpans avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 2511

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kdoggen Visa inlägg
Ser intressant ut. Håller med om Penguins, de har jag spelat en slant på.

Ställer mig lite mer frågande till ditt spel på Lightning. Tyckers Flyers imponerat stundtals och deras offensiv borde räcka mot Hedman, Lindbäck och grabbarna.
Vilken offensiv? De har gjort 2 mål eller mindre i 7/9 matcher iår. Ett av de sämre offensiva lagen i mitt tycke. Sen är det klart att just tampa bay är ett bra lag att möta då de gör och släpper in en hel del mål. Tror tampa är rätt spel iaf
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-06, 01:16   #8

kdoggens avatar

Reg.datum: jan 2013
Sharp$: 105
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vurpan Visa inlägg
Vilken offensiv? De har gjort 2 mål eller mindre i 7/9 matcher iår. Ett av de sämre offensiva lagen i mitt tycke. Sen är det klart att just tampa bay är ett bra lag att möta då de gör och släpper in en hel del mål. Tror tampa är rätt spel iaf
Du tycker inte att de har en imponerande forwardsbesättning?
HELA laget har underpresterat i säsongsinledningen. Well vi får se ikväll helt enkelt
kdoggen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-06, 09:54   #9

Vurpans avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 2511

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kdoggen Visa inlägg
Du tycker inte att de har en imponerande forwardsbesättning?
HELA laget har underpresterat i säsongsinledningen. Well vi får se ikväll helt enkelt
Nix, dom har en superstar i Giroux och Briere som är okej. Resten är ju medelsvenssons. Imponerande forwardsbesättning då tänker ja på pens, chicago, san jose, tampa bay. Där är inte philly på långa vägar. Sen är det en annan femma att de är jämna och spelar mkt på kraft och på så sätt skapar sig lägen. Men imponerande? Nej

Dock hade vi väl båda rätt inatt, philly vann men gjorde enbart 2 mål
Grnvit (+1), NiLu (+1)
Vurpan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-06, 21:21   #10

Galeocerdo cuviers avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 7690
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vurpan Visa inlägg
Nix, dom har en superstar i Giroux och Briere som är okej. Resten är ju medelsvenssons. Imponerande forwardsbesättning då tänker ja på pens, chicago, san jose, tampa bay. Där är inte philly på långa vägar. Sen är det en annan femma att de är jämna och spelar mkt på kraft och på så sätt skapar sig lägen. Men imponerande? Nej

Dock hade vi väl båda rätt inatt, philly vann men gjorde enbart 2 mål
Hartnell är ingen medelsvensson. Simmonds och Matt Read lite över svennebanan också.
Galeocerdo cuvier är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2013-02-06, 22:08   #11

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 848

Alla spel våren 2013
Stats: 238 - 210 - 39
ROI: 110.23%
Vinstprocent: 53.13%

Standard

Det blir ju inte heller bättre med Hartnell, Meszaros och Simmonds ur spel. Bryzgalov får nog fortsätta att spela bra för att Philly ska kunna avancera.
thesaints är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td