|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2010-03-02, 12:00 | #1 |
2/3 19:00 Frölunda - Hv71 Första Reken
Frölunda - Hv71 1an till 2.20
Första reken här på Sharps, får hoppas man kan leverera direkt. Kan börja med och säga att jag är en inbiten Färjestadssupporter, så det är tungt och spela på Frölunda, som jag hoppas innerligt missar slutspel! Men nu över till reken. SvenskaFans.com Frölunda-skribent Inför matchen: Spoiler:
SvenskaFans.com Hv71-skribent skriver: Spoiler:
Bara här visar vad de två skribenterna tror om dagens match och även fakta och statistik har dom skrivit in här. Saxat från en intervju med ass. tränare Emil Olsén på Frölundaindians.com Spoiler:
Från Hv71:s Officiella Hemsida inför matchen Spoiler:
Nu över till minaegna funderingar: Frölunda gör som dom brukar, hitta formen lagom till slutspelet, och man har nästintill ordinarie lag med sig idag förutom profilen Pebben Axelsson som är skadad. Hv71 har de tyngre just nu, 1 vinst på de sju senaste matcherna, och bara en vinst på de sex senaste bortamatcherna talar om en form som är sviktande för tillfället. Lite intressant statistik kommer här: Frölunda ligger på 6e plats vad gäller Hemmastatistik Frölunda har gjort 78 mål i Scandinavium iår, endast två lag har mäktat med mer i deras resp. hemmaarenor. Frölunda ligger topp 5 minst insläppta mål på hemmaplan. Samtliga 4 möten har slutat under 5,5 mål, men tror själv på överspel i matchen. Två av de mest överskattade målvakterna i Elitserien möts ikväll, och troligtvis kommer de ramla in puckar med lite slutspelskaraktär i matchen. 1.90 på Överspel här. Nordicbet är även dem ganska så rädda för ett överspel i matchen. Okej, ett "underdogsodds" men faktumet att alla fyra matcherna denna säsongen slutat under borde oddsen vara mer vridna, 1.72-2.00 vore mer realistiskt. Hade spelat båda med 5 units var. Lycka till för er som ryggar. 5-2 blir mitt tips.
StartKassa: 5 000:- To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Kassan: 5 000:- Lagda spel: 0 Vinster: 0 Förluster: 0 Push: 0 +/- : 0 units To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Senast redigerad av Froggystyle den 2010-03-02 klockan 12:58. |
|
2010-03-02, 12:10 | #2 |
Är de för mycket text för att bli intresserad?
Jag ville bara visa mina källor jag använder mig utav inför mina kommande rekar, och eftersom matchen är helt ointressant rent personligt men inte spelmässigt valde jag att inte skriva någon rek själv, utan kopierade från diverse hemsidor och skrev lite kort vad jag själv trodde. Vore kul med lite respons om hur folk vill att rekarna ska se ut. Mvh Froggy
StartKassa: 5 000:- To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Kassan: 5 000:- Lagda spel: 0 Vinster: 0 Förluster: 0 Push: 0 +/- : 0 units To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2010-03-02, 12:25 | #3 |
Lyckat första försök
|
|
2010-03-02, 12:27 | #4 |
Ontopic så förstår jag inte riktigt konceptet med att saxa massa text. Men lycka till
|
|
2010-03-02, 12:28 | #5 |
edit: Fick svar.
Jag gjorde det för att jag inte orkade/är för lat för att orka skriva ner min egen tes kring matchen, då jag själv inte kommer att spela den förutom för liten summa då mina pengar inte kommit in på kontot. =( Klanka inte ner, trots allt min första rek och lite bättre utformad än "Matkz" (?) rek på Genoa - BoloNGA...
StartKassa: 5 000:- To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. Kassan: 5 000:- Lagda spel: 0 Vinster: 0 Förluster: 0 Push: 0 +/- : 0 units To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts. |
|
2010-03-02, 12:36 | #6 |
|
|
2010-03-02, 12:39 | #7 |
verkar dock lite mer som en hockeyrek
Men hur som helst, köper ditt resonemang, men tror ändå på HV idag, tror att dom under OS-uppehållet kommit ur sin lilla formsvacka och kommer spela bra igen nu. |
|
2010-03-02, 12:39 | #8 |
Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 9Ryggas resultat Stats: 16 - 20 - 2 ROI: 117.40% Vinstprocent: 44.00% |
Ryggar.
|
2010-03-02, 12:40 | #9 | |
Citat:
Håller faktiskt med, inte så jätterolig kommentar första gången man rekar här. Självklart, ville bara visa mina källor, kommer komma ordentliga rekar senare med ingenting saxat utan endast från mig, men inte idag. Okej, då blir de en sammanfattning från de olika sidorna, och en egen rek från mig i fortsättningen
||
2010-03-02, 12:53 | #10 | |
Sharpest
|
offT
Ju mer information dessto bättre. Reka hur du känner för. Tips till nästa gång är att utnyttja citatfunktionerna. Så läggs informationen i ett fält istället, enklare att läsa. Alternativt spoiler. Du kan redigera ditt inlägg och införa detta. Citat Citat:
Spoiler:
onT Väldigt bra rek, jag tror också hv kommer få en tuff match då de dessutom fick några spelare skadade mot rögle. Dock har hv alltid haft lätt mot Frölunda så det talar väl lite emot. 2.20 är däremot inget märkvärdigt när självaste svenska spel ger 2.15 och de brukar vara snåla inom ishockey. |
|
2010-03-02, 13:05 | #11 | |
Citat:
Precis min åsikt också. 4-2 i förra årets slutspel, det är därifrån Hv på allvar börjat ha de lättare mot Frölunda, innan dess var de precis tvärtom. Trodde dock att Över-spelet skulle vara något högre odds på, 8 av 10 matcher har slutat under, tror faktiskt det kan vara en fördel idag...
||
2010-03-02, 13:22 | #12 |
Såg nu att Sandebäck har denna som dagens drag....
Frågan är om det är positivt eller negativt
|
2010-03-02, 13:32 | #13 |
Sharpest
|
|
2010-03-02, 13:36 | #14 |
Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 117Simon sankens höst Stats: 40 - 28 - 2 ROI: 135.91% Vinstprocent: 58.82% |
Tycker det är en bra rek för att vara första gången! creds till dig froggystyle
|
2010-03-02, 13:37 | #15 |
Haha, men han har varit ganska het nu i slutet va? För att vara honom alltså
|
|