|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2012-09-20, 15:12 | #1 | ||||||||||||||||||||||||||||
Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1177yertle - Hockey 12/13 Pres Stats: 115 - 125 - 1 ROI: 99.54% Vinstprocent: 47.92% |
Ishockey 20/9
Påminnelse om forumets riktlinjer för "dagens"-trådar.
[QUOTE][LIST] [*] Det är tillåtet att efterfråga andras synpunkter på en match. [*] Kommentera eller motivera varför ni tror eller inte tror på ett lag. [*] Inga inlägg med endast spel eller oneliners. Tex "Jag kommer att spela på Barcelona idag." är inget inlägg som någon annan kan dra nytta utav. Utan den gör sig bäst i ditt spreadsheet. [*] Vill ni tacka, visa att ni rygga eller visa uppskattning för någon annans inlägg, ge Sharp$. [*] Har ni ett spelförslag/REK att ge, tryck då på "Svara med REK"-knappen som finns i toppen eller starta en ny tråd. [*] Efterhandssnack samt att diskutera resultat/matchbild/andras kommentarer efter matchens slut är tillåtet. Vill ni göra det under matchens gång så har vi en livechat för det. Då ska vi se om vi kan få igång lite hockeytugg...
Jag kommer att lägga två spel på denna matchen, där mycket som ligger till grunden är Skellefteås skadeläge. Borta är: Jimmie Ericsson, Pierre-Édouard Bellemare, Petter Granberg, John Klingberg, Ryan Vesce, Petterström, Jocke Lindström och eventuellt Forsell. HV har överraskat på mig, dels på försäsongen och dels i matchen mot Färjestad. Skellefteås skadeläge samt ett mer rutinerat HV gör att jag spelar en rak 1 samt ett överspel. Statistiken säger att HV har förlorat 2 av de 10 senaste möten på hemmais mot SAIK samt att 3 av 10 matcher har gått under 4.5.
Även här spelar skadeläget in en del(Två viktiga pjäser i Påhlsson och Ritola är borta för MODO). Frölunda har ett bättre lag på papperet än MODO och även om det är ett tidigt skede i säsongen så är det en viktig match för båda lagen. MODO med endast en poäng i bagaget och för Frölunda gäller det att vinna tillbaka sin publik så att de inte förlorar viktiga publikintäkter. Jag tror att Frölunda kommer att dra det längsta strået ikväll och presterar bäst under press. En stor fördel är också Hudaceks målvaktsspel.
Jag kan inte låta bli oddset 3.1 på bortaseger när två bottenlag möts. Stjernen har vunnit de 3 senaste möten i på bortais och de 5 senaste mötena totalt. Stjernen har överraskat på mig resultatmässig, framförallt när de var och gjorde rent hus på sin Danmarksturné. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Iceeman (+1) |
||||||||||||||||||||||||||||
2012-09-20, 21:51 | #2 |
Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1177yertle - Hockey 12/13 Pres Stats: 115 - 125 - 1 ROI: 99.54% Vinstprocent: 47.92% |
1 av 4 var ju inte så bra. Synd att hudacek inte stod från start och synd att Stjernen gör en så himla bra 3:e period.
|
|