![]() |
NHL 20/2
NHL (Internationellt)
2012-02-20 19:05: Ottawa Senators ML vs New York Islanders Ö 5.5 2012-02-21 01:35 Washington Capitals ML & Ö 2,5 vs Carolina Hurricanes (Understruket = spel jag lutar åt / nyfiken på, men ej spelat. Fetstilt = spel jag lagt.) Dessa två matcher för natten. Lite skönt kanske, när det var tio av dem senast. Ottawa (3-5-2) @ Islanders (6-3-1) Spontant svårtippat, tycker jag. Vet aldrig vart jag har Islanders. Boogieteam som NHL-Gambler kallar dem, stämmer bra. De har imponerat på mig den här säsongen och jag hade inte trott att de skulle vara med och slåss om en playoff-spot. De har en bit upp, men inget är omöjligt. Senators gjorde riktigt bra ifrån sig nere i Florida, som valde att ta med sina pappor på resan. 4-0 mot Tampa / 6-2 mot Panthers. Spezza är bra het just nu med sju poäng de senast två matcherna, varav ett hattrick mot Tampa. Någon som vet om deras farsor är med även i New York? Anderson (2.93 GAA / .910%) i kassen för Sens. Nabokov (2.24 GAA / .925%) frisk? Annars lär vi se Poulin stå igen, då DiPietro är skadad. Avvaktar och avstår förmodligen, men hade jag tvungen att spela något, så kanske Sens och Över. Capitals (3-5-2) @ Hurricanes (5-2-3) En hel del siffror och historik som talar för ett underspel i nattens möte. Caps har enbart nätat tre gånger de senaste två matcherna och snittar två mål de senaste fem. Canes har släppt till en del mål de senaste matcherna och vill säkerligen åtgärda det. Caps har vunnit åtta av de senaste tio mötena, lagen emellan och de två senaste har slutat under. Avstår förmodligen spel här med. |
Peters i kassen för Canes och jag avstår Ö/U. Vet inte riktigt vart jag har honom ännu och jag kan för lite om honom. (21:24: Blir en peng på Ö 2,5 Caps istället.)
|
Ottawa Senators vs New York Islanders
Goalie Senators: Craig Anderson SA 1,629, SV% 91.0, GAA 2.93 Goalie Islanders: Kevin Poulin SA 120, SV% 90.8 GAA 2.80 Läst runt lite nu om matchen, är rätt 50/50 angående Över/Under. Snäppet fler tror på Över 5.5, men jag är lite tveksam och lutar nog mot ett underplay här eller så står jag över. Samtidigt tror de flesta att NY Islanders kommer att ta hem matchen. Washington Capitals vs Carolina Hurricanes Tror på Capitals denna match @ 2.40 Under 5.5 @ 1.80 Återkommer dock med mer info innan jag avgör nåt :cheers: |
caps känns helt klart intressant till det oddset. Dom måste verkligen börja hitta formen nu inför det som komma skall. Skulle tippa på 1-3, 0-2
|
Citat:
Kan mycket väl sluta under, men Poulin vs Anderson är inga monster (oftast inte...) och jag ser Ö/U som lite utav en coinflip. Därför gillar jag överspelet till 2.170. |
Citat:
|
Citat:
http://www.nhl.com/ice/player.htm?id...d=nhl-keymatch Sorry, skrev på fel match. Vänta, så ska jag korrigera :D Edit: Craig Anderson ska det vara. |
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
Tror som dig 3-1,-3-2, 2-0, 2-1. I de banorna. Avvaktar ett tag till, men lagt spel i tankarna ;) |
2-0 Sens efter två minuter. Stackars Poulin...
|
Poulin? Montoya står i mål.
|
Citat:
|
Citat:
|
Citat:
|