Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips

Sharps.se - Sveriges bästa sportsbettingforum med rekar, spelförslag och bettingtips (https://www.sharps.se/forums/)
-   Ishockey (https://www.sharps.se/forums/ishockey/)
-   -   NHL 14/2 (https://www.sharps.se/forums/ishockey/10891-nhl-14-2-a/)

nausea 2012-02-14 06:04

NHL 14/2

Ja ja, nya tag. Gått tungt den senaste tiden och över hela säsongen och på runt 500 spel, så ligger jag bara +/- 0. Förra säsongen hade jag ett ROI på 110% och det vore ju kul om man slutade på ett plus åtminstone.

Rangers ML @ Bruins
Devils @ Sabres
Blues @ Blue Jackets
Senators @ Lightning
Stars @ Red Wings RAK.
Ducks @ Wild
Blackhawks @ Predators
Islanders @ Jets
Maple Leafs @ Flames

Lag med understruken text är spel jag är nyfiken på. Lag med fetstilt är spel jag lagt.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Vad tror ni annars om Wings? 19 raka och man jagar i natt sin 20:e raka hemmaseger. Rekord isf. Stars are 1-4 in the last 5 meetings - Covers.com, men oddsen på Wings är rätt tråkiga. Samtidigt finns det inte en chans att jag spelar emot dem, då Wings vunnit 3/3 möten under säsongen och är en maskin på hemmais.

McDonald (.926) och Lehtonen (.918) står redan som confirmed och spelar jag något kan det möjligtvis bli en rak 1:a.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Puss :cheers:

Sangque 2012-02-14 08:08

Rekordet är väl redan tangerat? I natt kan de däremot bli enda lag att nå 21 raka hemmasegrar.

The league-leading Red Wings go for a record 21st straight home win Tuesday night against the Dallas Stars. With 20 consecutive victories on home ice, Detroit (38-17-2) has tied the NHL record set by Boston in 1929-30 and matched by Philadelphia in 1975-76. The Red Wings became the third team to reach that mark by beating the Flyers 4-3 on Sunday. nhl.com

Philjay 2012-02-14 08:10

Citat:

Ursprungligen postat av nausea (Inlägg 168899)
Stars @ Red Wings

Vad tror ni annars om Wings? 19 raka och man jagar i natt sin 20:e raka hemmaseger. Rekord isf. Stars are 1-4 in the last 5 meetings - Covers.com, men oddsen på Wings är rätt tråkiga. Samtidigt finns det inte en chans att jag spelar emot dem, då Wings vunnit 3/3 möten under säsongen och är en maskin på hemmais.

Puss :cheers:

Satt och kollade på Dallas senaste hemma match mot kings, de va absolut inte mkt att hänga i granen och deras tänkta målgörare verkar allla vara i formsvacka! Spelar alla dagar i veckan pÅ rak etta här!

nausea 2012-02-14 08:42

Citat:

Ursprungligen postat av Sangque (Inlägg 168903)
Rekordet är väl redan tangerat? I natt kan de däremot bli enda lag att nå 21 raka hemmasegrar.

The league-leading Red Wings go for a record 21st straight home win Tuesday night against the Dallas Stars. With 20 consecutive victories on home ice, Detroit (38-17-2) has tied the NHL record set by Boston in 1929-30 and matched by Philadelphia in 1975-76. The Red Wings became the third team to reach that mark by beating the Flyers 4-3 on Sunday. nhl.com

I stand corrected!

nausea 2012-02-14 15:09

Lagt en peng på Detroit Redhot Wings rak @ 1.80. Bra odds för ett lag som vunnit 20 raka (!) matcher på hemmais.

----------------------------------------------------------------------------------

New York Rangers ML @ 2.230 känns vettigt. Rangers har spelat bra mot Boston och i Boston och för 2.230 på NHLs bästa lag är det spelbart, enligt mig.

Rangers are 4-1 in the last 5 meetings in Boston.
Rangers are 4-1 in the last 5 meetings.
Under is 6-0-1 in the last 7 meetings in Boston.
Under is 13-3-2 in the last 18 meetings.

Inga confirmed, men kan mycket väl bli Lunkan vs Thomas och då kan säkerligen underspelet sitta utan problem.

bettalent 2012-02-14 16:03

Vem står för Rangers inatt? Måste vara Lunkan va? Men väntar på confirm

bettalent 2012-02-14 19:14

Japp Lunkan startar, blir ett bet på Rangers:thumbup:

nausea 2012-02-14 19:59

Citat:

Ursprungligen postat av bettalent (Inlägg 169032)
Japp Lunkan startar, blir ett bet på Rangers:thumbup:

Så känns mitt spel ännu bättre ;-)

Wanghao 2012-02-14 20:09

När många personer har tippat stora pengar på ett lag, då ringer det en varningsklocka för min del. NHL är verkligen riktigt knepigt.

Tror mer och mer på Dallas X2.

nausea 2012-02-14 20:36

Citat:

Ursprungligen postat av Wanghao (Inlägg 169060)
När många personer har tippat stora pengar på ett lag, då ringer det en varningsklocka för min del. NHL är verkligen riktigt knepigt.

Mycket möjligt :) Lycka till!

isbjorn 2012-02-14 22:33

Citat:

Ursprungligen postat av Wanghao (Inlägg 169060)

Detta är ofta ett lönsamt sätt att tänka på! :hattenav:

Wanghao 2012-02-14 23:04

Citat:

Ursprungligen postat av isbjorn (Inlägg 169100)
Detta är ofta ett lönsamt sätt att tänka på! :hattenav:

Ja, oftast är det rätt att gå emot alla på R&K klotterplanket.
:claps:

Overkill 2012-02-14 23:27

mackyyy går ju på Stars +0AH, så det är givet att följa där för min del åtminstone. :cheers:

nausea 2012-02-15 06:32

Kul att Detroit och Rangers inte svek. Starkt av Wings och Lunkan!

Hade jag lirat mina andra tankar hade det vart 7/9, (Wild bajsade på sig i 3:e och Nabokov med sina .974% på 38 skott imponerade) men nu gjorde jag ju inte det...

Roligt att se Calgary lysa lite. Vore skoj om de tog sig till play-offs.

Vad f-n har hänt med Hawks föresten? :S

mackyyy 2012-02-15 07:35

Citat:

Ursprungligen postat av performance (Inlägg 169111)
mackyyy går ju på Stars +0AH, så det är givet att följa där för min del åtminstone. :cheers:

Men du glömde en viktig sak! Mackyyy har sin årliga februarisvacka nu, så det går mycket bättre att fada i två veckor till! 2-18 på slutet är starka siffror :p

Stort grattis till Red Wings, som numera är king of the home hills! Riktigt starka nummer i en väldigt jämn serie