Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-31, 00:44   #1
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 76
Standard

1-3/11. Champions League, Europa League

Tisdag 1/11 - Champions League

Valencia - Leverkusen
Racing Gen- Chelsea
Arsenal - Marseille
Dortmund - Olympiakos
Apoel Nico- Porto
Zenit - Sjachtar D
Vik Plzen - Barcelona
Bate Boris- Milan

Onsdag 2/11

B Munchen - Napoli
Villarreal- Man City
Trabzonspo- CSKA Moskv
Inter - Lille
Benfica - FC Basel
Man United- Otelul Gal
Ajax - Din Zagreb
Lyon - Real Madrid

Torsdag 3/11 - Europa League
Shamrock - PAOK
Rubin Kaza- Tottenham
FC Köpenha- Hannover
Vorskla Po- St Liege
PSV Eindho- Hap Tel Av
Legia Wars- Rapid Buka
Lazio - FC Zurich
Vaslui - Sporting
Besiktas - Dyn Kiev
Mac Tel Av- Stoke
Salzburg - Bilbao
PSG - Slovan Bra
Austria Wi- AZ
Metalist C- Malmö FF
Braga - Maribor
Birmingham- Club Brugg
At Madrid - Udinese
Celtic - Rennes
Schalke - AEK Larnac
Steaua Buk- Mac Haifa
Twente - Odense
Fulham - W Krakow
Anderlecht- Sturm Graz
AEK Aten - Lok Moskva

Tottenham har 4.75 odds just nu på bet365, känns rätt så högt.
trance_error är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-31, 06:06   #2

Overkills avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Dortmund har ju inte inlett årets säsong som regerande mästare på något förtroendeingivande sätt, har dock sett bättre ut på senaste tiden i Bundesliga. I Champions League däremot, jumbo i gruppen med endast en poäng när den vänder och tre matcher återstår.

Förlust senaste omgången borta mot Olympiakos med 1-3 efter en jämn match rent statistiskt.

Grekerna har spelat en bortamatch i gruppen och det var mot Arsenal, förlust i London men var nära att de plockade med sig något hem från matchen (närmare bestämt ett ribbskott ifrån!).

Nu till min fråga, varför är oddsen så höga på grekerna imorgon? Givetvis är det bortaplan som spökar och vad jag kan minnas är de inte jättevassa i de matcherna under de senaste åren.

Hur som helst, jag gillar Olympiakos +1.25 @ 1.85 (365).

Jag vill dock ha igång en liten diskussion om denna match innan jag fyrar av, men på rak arm. Som sagt, känns högt.

Hur går era tankar om denna och resterande matcher denna omgång av Champions League?
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-31, 07:16   #3
Banned

Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Inför 80 000 gulklädda fans på Westfalen Stadion så växer Dortmund ett par klasser. Var inte så länge sen de slog Köln med 5-0 där.

EDIT:

De har på sina fem hemmamatchen i Bundesliga 15-3 i målskillnad och då förlorade de mot H Berlin med 1-2. Ville förtydliga att hemmaplan för den här föreningen som har bäst publiksnitt i hela Europa påverkar en hel del. Bortaplan har de 6-5 i ms på sex matcher i Bundesliga.

Hade du haft 1.85 på +1.5 hade jag varit beredd att fundera en extra gång, men just att du enbart får push på halva vid uddamålet gör att jag tycker den ser skral ut. Det kan sluta 3-0 utan större problem om Dortmund har en normal dag på jobbet.

Du kan även få 1.89 på Betonline om du vill ha dina +1.25, men jag skulle hellre spela -1.75 till 2.86 även om jag bara får push på halva vid tvåmålsseger.

Bara mina tankar om mina tyska hjältar. Men försöker att inte vara färgad av att favoritlag eller lag från favoritländer spelar. Tycker mig bara vara närmare verkligheten där.

EDIT 2:

Blev spel på -1.5 till 2.39 istället!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Maijadona (+1), performance (+5), tipsextra (+2)

Senast redigerad av Maverick den 2011-10-31 klockan 08:24.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-31, 09:29   #4

K_UGERs avatar

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 4147
Standard

Tottenham spelar reserverna i EL. Förra matchen hemma mot kazan ställde spurs upp med ett par fler starters (bla lennon) pga att dessa varit skadade och behövde komma in i matchtempo igen. Har tagit kazan -0,5 till 1,80 trots mitt spurshjärta.

Senast redigerad av K_UGER den 2011-10-31 klockan 09:31.
K_UGER är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-31, 10:52   #5

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 984
Standard

Man Citys odds sänks hela tiden.. Villareal har stora skadeproblem..
kicken är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-31, 11:53   #6

raaabins avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1442

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kicken Visa inlägg
Man Citys odds sänks hela tiden.. Villareal har stora skadeproblem..
Kommer aldrig lira City till ca. 1.60 i CL (PÅ BORTAPLAN) efter vad de hittills har presterat. Visst har Villarreal varit en besvikelse i år men man har inget dåligt lag. Dessutom tog man en extremt viktigt seger i helgen mot Rayo Vallencano, då var man utan både Rossi och Nilmar. Visst kan City mycket väl vinna, och mycket väl vinna stort. Men jag lägger inte en peng på dem förrän de börjat leverera i CL. Dessutom har vi inte sett dem på bortaplan ännu, men än mot Bayern då de blev rejält utspelade om man bortser från första 10.

Jag tycker däremot Inter ser helt klart intressanta ut. Lite över 2.00 hemma mot Lille, ett lag som man slog med 1-0 på bortaplan, tycker jag är bra. Det känns som att Inter vaknat till liv igen efter att Ranieri tog över och vändningen kom mot just Lille. Man har fått tillbaka en hel del viktiga spelare som Sneijder och Maicon vilket är ett stort +. I helgen hade Inter ett tufft möte med Juventus där man dock förlorade med 2-1, men spelmässigt såg det helt okej ut. Inter förde spelet och spelade riktigt bra en period i första halvleken. Det som fällde dem var Juves kontringsspel, då man hade fler bra chanser att göra mål (Marchisios straffsituation + Del Pieros friläge).

Lille spelade igår borta mot bottenlaget Valenciennes och blev stundtals utspelade. Matchen slutade 0-0 men hemmalaget hade 3(!) skott i ramen, två i ribban och en i stolpen, dessutom ett antal mycket bra chanser. Så Lille kom undan med blotta förskräckelsen. Jag tycker inte Lille kom upp i normal standard och kanske låg tankarna redan på veckans CL-match, men jag tror helt enkelt inte att man räcker till. De kändes alldeles för tunna bakåt och hade det inte varit för Landreau hade man nog förlorat matchen med ett antal mål.

Jag tror Inter vinner komfortabelt, men frågan är om oddset kommer höjas eller sjunka? Alltid när jag plockar spel tidigt så höjs det, så sitter man där med sin djävulska ångest över att man inte väntade och istället skulle leka "smart".

Tankar?
raaabin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-31, 13:18   #7

Sharp$: 1233

2013/2014
Stats: 348 - 309 - 22
ROI: 144.63%
Vinstprocent: 52.97%

Standard

Raabin

Jag vet inte hur mycket koll du har på just Inter, men jag som är en stor Inter-fan har rätt så bra koll.

Inter borta mot lille, gjorde mål på sin enda chans i stort sett och sedan parkerade bussen och med lite tur och storspel av Julio Cesar så vann dom med 1-0. Man ska även säga att laget hade bättre motivering tack vare att Maicon, Motta och Sneijder var tillbaka till matchen.

Just nu då... Motta,Maicon, Cesar är skadade igen. Det sägs att Sneijder kan missa matchen.. Men jag kan redan nu säga att skador på Motta och Maicon är väldigt stora.. Inter spelar på en helt annan nivå med dom på plan, och med tanke på hur dåligt det går att se dom spela utan Cesar, Maicon, Motta, Samuel, Ranocchia och kanske Sneijder.
Att dom även spelar med Chivu som mittback gör ju läget bättre, men kanske så hinner Samuel komma tillbaka från skada, men då matchotränad.

Sen så har det inte riktigt vänt efter Lille matchen, 1-1 borta mot Atalanta, kunde ha förlorat om man inte räddade straffen i slutet av matchen, och nu förlusten i lördags mot Juventus som var farlig varje gång dom anföll. Backlinjens positionsspel helt under kritik.

Jag har aldrig bettat emot Inter (men tanke på att jag är Interista) förutom i Lördags då jag kände att Juventus är helt enkelt för bra just nu. Jag tror jag kommer faktiskt spela på Lille 2a Draw no Bet som just nu ger oddset 3.05. Det är ett ganska bra tycker jag.
Men det väntar jag med tills jag läser lite om Lilles skadeläge och ser startuppställningarna.
tipsextra (+1)
Omid_ad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-31, 13:40   #8

Donalds avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 181

Standard

Plockade Real Madrid -0.5 till 1.75 för 1.5 vecka sedan, de ångar nog på ordentligt efter slöspel i helgen. Lyon inte uppe i samma standard som förra året än. Kanske köper ut om Real Madrid -0.5 närmar sig 1.5.

I övrigt så är det inte mycket som klingar när jag tittar igenom listorna. APOEL Nicosia känns som ett rätt okej spel i nuläget, suger lite på den. Spelade även Lille +0.5 till 1.9 då jag tror att Inter kommer stiga mer, kanske köper ut även där.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-31, 13:44   #9

FrankieJrs avatar

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Plockade City ganska tidigt till 2.20. Oddset som det ser ut nu är ju helt ospelbart.
Funderar på att boka Inter, precis som förgående talare är inne på.

Angående Tottenham så måste man ju ändå säga att trots dera uttalade ovilja att vara med i Europa League så har de ju flyt, och junisarna kommer undan match efter match. Krysset mot Rubin lockar lite...

Sidenote men ändå relaterat:

Champions League är en liga som det är oerhört mycket pengar i spel på, vilket gör att det passar bra för bonustrading. har ett lite jobbigt omsättningskrav som gör att jag måste spela på en marknad med ca 4.00 i odds och den får absolut inte gå in.
Så - kan någon ge mig deras bergsäkraste bankränte-fläskfile-rekat-och-klart-tips på en av matcherna den 2 nov alt Europa League, marknad som det finns pengar på på Betfair, har 3.90-4.20 i odds och "absolut inte har någon chans i världen att gå in" får 100 Sharps...

Senast redigerad av FrankieJr den 2011-10-31 klockan 13:46.
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-31, 13:51   #10

K_UGERs avatar

Standard

Kan givetvis bli oavgjort i spursmatchen. Tror dock att laget kommer att se sämre ut än i hemmamatchen mot Kazan (på pappret ). Känns som att ryssländerna och de mindre ligornas bästa lag har bäst chans i EL. De andra lagen bryr sig mindre.

Smart då att jag spelat Udinese som vinnare@34 btw. Blir till att sälja av efter gruppspelet.
Gammal 2011-10-31, 13:54   #11
Banned

Standard

Ajax - Dynamo Zagreb
Ajax -1.5
odds: 2.59 pinnacle

Ajax vann senaste borta matchen mot just dynamo zagreb med 2-0. Och senast i ligan mot Roda med 4-0, och innan det 4-2 i cupen mot samma lag. Ajax behöver vinna denna match för att få ett litet försprång mot lyon, då lyon spelar mot real madrid. Ajax vill knipa andra platsen.
Nästa omgång så möter Ajax borta mot lyon. Det här e ett måste match för att ta andra platsen.
Dynamo Zagreb som vi känner till är inget vidare borta lag. Kan tänka mig det blir några mål från Ajax sida.
Oddset lockar bra!

Senast redigerad av trance_error den 2011-10-31 klockan 14:13.
Gammal 2011-10-31, 15:29   #12

mattiaspolancos avatar

Sharp$: 551

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av K_UGER Visa inlägg
Tottenham spelar reserverna i EL. Förra matchen hemma mot kazan ställde spurs upp med ett par fler starters (bla lennon) pga att dessa varit skadade och behövde komma in i matchtempo igen. Har tagit kazan -0,5 till 1,80 trots mitt spurshjärta.
Fast Tottenham är ju inte riktigt klara för avancemang i EL. Bale storlirade senast.
mattiaspolanco är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-31, 16:51   #13

raaabins avatar

Sharp$: 1442

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Omid_ad Visa inlägg
Raabin

Jag vet inte hur mycket koll du har på just Inter, men jag som är en stor Inter-fan har rätt så bra koll.

Inter borta mot lille, gjorde mål på sin enda chans i stort sett och sedan parkerade bussen och med lite tur och storspel av Julio Cesar så vann dom med 1-0. Man ska även säga att laget hade bättre motivering tack vare att Maicon, Motta och Sneijder var tillbaka till matchen.

Just nu då... Motta,Maicon, Cesar är skadade igen. Det sägs att Sneijder kan missa matchen.. Men jag kan redan nu säga att skador på Motta och Maicon är väldigt stora.. Inter spelar på en helt annan nivå med dom på plan, och med tanke på hur dåligt det går att se dom spela utan Cesar, Maicon, Motta, Samuel, Ranocchia och kanske Sneijder.
Att dom även spelar med Chivu som mittback gör ju läget bättre, men kanske så hinner Samuel komma tillbaka från skada, men då matchotränad.

Sen så har det inte riktigt vänt efter Lille matchen, 1-1 borta mot Atalanta, kunde ha förlorat om man inte räddade straffen i slutet av matchen, och nu förlusten i lördags mot Juventus som var farlig varje gång dom anföll. Backlinjens positionsspel helt under kritik.

Jag har aldrig bettat emot Inter (men tanke på att jag är Interista) förutom i Lördags då jag kände att Juventus är helt enkelt för bra just nu. Jag tror jag kommer faktiskt spela på Lille 2a Draw no Bet som just nu ger oddset 3.05. Det är ett ganska bra tycker jag.
Men det väntar jag med tills jag läser lite om Lilles skadeläge och ser startuppställningarna.
Ingen större koll på Inter mer än dom matcherna jag sett. Dock så spelade både Maicon och Sneijder i helgen, har jag missat något? Första halvlek tycker jag Inter spelade bra och 1-2 var orättvist! Lille är inte i närheten av Juventus klass, jag tror på Inter hemma mot ett ojämt franskt lag som kryssat två och förlorat en match hittills.

Jag är lite småsugen på Trabzonspor DnB också. Såg matchen i Ryssland där Trabzonspor hade riktigt mycket chanser men fick inte in den, tycker de stod upp förvånasvärt bra borta i kylan. Nu är det andra puckar när ryssarna ska neråt i Europa, alltid svåra bortamatcher där nere, tror CSKA kan få det tufft...
raaabin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-31, 17:00   #14
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av raaabin Visa inlägg
Ingen större koll på Inter mer än dom matcherna jag sett. Dock så spelade både Maicon och Sneijder i helgen, har jag missat något? Första halvlek tycker jag Inter spelade bra och 1-2 var orättvist! Lille är inte i närheten av Juventus klass, jag tror på Inter hemma mot ett ojämt franskt lag som kryssat två och förlorat en match hittills.

Jag är lite småsugen på Trabzonspor DnB också. Såg matchen i Ryssland där Trabzonspor hade riktigt mycket chanser men fick inte in den, tycker de stod upp förvånasvärt bra borta i kylan. Nu är det andra puckar när ryssarna ska neråt i Europa, alltid svåra bortamatcher där nere, tror CSKA kan få det tufft...
Trabzonspor har en tendens att spela bättre på bortaplan än på hemmaplan, dem matcher jag har sett.. Hemma mot lille såg bedrövligt ut, oavgjort den matchen va lite orättvist, lille skulle haft 3 poäng. Målet kom på straff.
Gammal 2011-10-31, 18:01   #15

K_UGERs avatar

Standard

Bale kommer inte spela en minut mot Kazan borta dock. Mittfält och Anfall kommer se ut ungefär såhär tror jag..

Rose, Carrol, Livermore, Dos Santos, Harry Kane (man måste ju skriva ut hela hans namn) och Pavvan. Kanske att Sandro får spela men jag är tveksam till det. Kazan ska definitivt vara favoriter här..

På white hart lane hade Kazan lika många avslut och hörnor som spurs och t.o.m. lite mer boll.
Gammal 2011-10-31, 18:09   #16

Sharp$: 1233

2013/2014
Stats: 348 - 309 - 22
ROI: 144.63%
Vinstprocent: 52.97%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av raaabin Visa inlägg
Ingen större koll på Inter mer än dom matcherna jag sett. Dock så spelade både Maicon och Sneijder i helgen, har jag missat något?
Maicon blev skadad och är borta 1 månad från spel. Det går rykten om att Sneijder är skadad och inte confirmed som sagt därmed så väntar jag med att se laguttagningen vilket man ser imon.
Omid_ad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-31, 19:44   #17

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 938

Fotboll 11/12
Stats: 18 - 13 - 6
ROI: 133.62%
Vinstprocent: 58.06%

Standard

Bara jag som tycker om oddset på Milan? Runt 1,60.

Man är i enorm form och speciellt Zlatan. Borda man inte kunna dundra iväg FC Bate som såg ut som stuckna höns emot barca?
madjedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-31, 19:47   #18

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 938

Fotboll 11/12
Stats: 18 - 13 - 6
ROI: 133.62%
Vinstprocent: 58.06%

Standard

Ang. Inter

Känslan är att massan är pessimistiska emot dom. Tror oddset mycket väl kan gå upp till 2,20 efter att truppen presenterats om man har lite halvskador och folk som är bänkade. Då kan det vara värt att spela på Inter definitivt. Just nu har jag det lite svårare.

Men man är väldigt hemmastarka, och som tidigare sagt, så såg inte Lille så bra ut mot Valenciennes senast. Man kunde likagärna ha torskat den matchen. Ska kanske tilläggas att Valenciennes även dom är väldigt hemmastarka.
madjedo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-31, 22:09   #19

Sharp$: 766
Standard

Vad tror ni om arsenal?
snabeln är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-31, 23:43   #20

mattiaspolancos avatar

Sharp$: 551

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av snabeln Visa inlägg
Vad tror ni om arsenal?
Robin Van Persie visar storform och nu har Arsenal chansen att verkligen visa potentialen man sitter på. Jag tror jag kommer spela Arsenal att vinna båda halvlekarna till 4.00 men jag avvaktar lite till.
mattiaspolanco är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-01, 00:02   #21

K_UGERs avatar

Standard

Boka under i Arsenal? Hur ska den inte stiga?
Gammal 2011-11-01, 12:04   #22

fireass avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 1507
Standard

Arsenal - Marseille bjuder på bra odds denna afton. Persie är i god form, 0-1 i Marseille och en härlig vinst i senaste matchen mot Chelsea..Jag tror att Arsenal kommer att ta en vinst här och funderar jag också på

HT/HT 1/1 @ 4.5 i odds (möjligen HT Arsenal @ 2,3).

Men den jag gillar mest är nog Arsenal gör mål i båda halvlekarna @ 2.50.

Bate - Milan

Milan tror jag kan klämma in 2 mål. Zlatan är i härlig form och Milan har gjort 16 mål på senaste 5 matcher. I CL hittillls har man gjort 2 mål minst i varje match.

ö1.5 mål för Milan @ 1.8 taget

ö2.5 i matchen också kanske? ligger på 2.00. Har inte bestämt mig.
fireas är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-01, 12:14   #23
Banned

Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Om du tycker 2.50 i odds på att Arsenal gör mål i bägge halvlekar är bra så anser jag att Arsenal HT/FT till 4.50 är klart mer spelvärt. I bägge fallen tvingas Arsenal göra mål i första halvlek. Om du inte ska ha ett levande spel i HT måste även Marseille göra mål och då kan du lika gärna spela över 1.5 mål i HT. Med Arsenal HT/FT så kan du ha 1-0 i HT och edt kan bi slutresultatet, även 2-0 i HT ökar chanserna för en vinst utan att Arsenal behöver göra mål i andra HT men där Marseille tillåts näta.

Jag konstaterar enbart vad jag anser vara värde ifall jag utgår från det du skrivit.

Vidare har du inget värde i över 2.5 mål om du anser att över 1.5 mål på Milan är värde. Ska det bli tre mål eller fler förutsätter nästan det att Milan gör minst två. För inte tror du Bate vinner med 2-1 eller 3-0 väl? Det jag menar, det finns ingen anledning att spela båda alternativen.

Senast redigerad av Maverick den 2011-11-01 klockan 12:17.
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-01, 12:28   #24

Sharp$: 114
Standard

Sitter och försöker hitta vilket lag arsenal ställer upp med ikväll. Oddset har hoppat från 1.65 till 1.8 så nånting måste ha hänt. Över oddset har även det gått från 1.9 till strax över 2. Någon med info? Sitter på telefonen bara så kan inte leta speciellt effektivt.
rmokvist är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-01, 12:29   #25
Franzen Buttboy

Sharp$: 2064

Björnens NHL(inaktivt)
Stats: 415 - 384 - 0
ROI: 103.42%
Vinstprocent: 51.94%

Standard

Kollade delar av Trabzonspors match borta mot CSKA och om inte jag minns fel så hade väl Trabz större delen av spelet?
isbjorn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-01, 14:02   #26
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mattiaspolanco Visa inlägg
Robin Van Persie visar storform och nu har Arsenal chansen att verkligen visa potentialen man sitter på. Jag tror jag kommer spela Arsenal att vinna båda halvlekarna till 4.00 men jag avvaktar lite till.
Finns till 5.35 på expect
Gammal 2011-11-01, 14:27   #27

Pacmans avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Jo så är det RobinD, finns detta just nu.

HT/FT 2.80 som högst just hos Bet-At-Home
Arsenal att vinna båda halvlekarna står som högst i 5.00 hos PaddyPower
Arsenal att göra mål i båda halvlekarna till 2.85 hos Unibet
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-01, 14:40   #28

Sharp$: 114
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av rmokvist Visa inlägg
Sitter och försöker hitta vilket lag arsenal ställer upp med ikväll. Oddset har hoppat från 1.65 till 1.8 så nånting måste ha hänt. Över oddset har även det gått från 1.9 till strax över 2. Någon med info? Sitter på telefonen bara så kan inte leta speciellt effektivt.
Efter en del letande så är det enda jag kan hitta att Wenger (om man kan tro det han säger) inte är säker ännu om han ska rotera spelare eller inte. Samtidigt poängterar han hur viktigt det är att både säkra kvalificeringsplats men även att faktiskt vinna gruppen.

Tror personligen att det blir mindre roteringar. Inte omöjligt att han t.ex. vilar Van Persie till fördel för Park (Chamakh skadad) och när det gäller mittfältet kanske det blir någon ändring med mot senast men ja tycker det roteras ganska friskt där som det redan e så gör säkerligen ingen skillnad. Skulle vara om t.ex. Arteta fick vila som har matchats ganska hårt sedan han kom.

Oavsett så tror jag på Arsenal seger men om Van Persie sitter på bänken t.ex. så kanske det inte sprutar in mål, iaf inte till en början.

Personligen avvaktar jag spel till startelvan och kanske t.o.m till matchen börjat och lägger ett livebet istället.
rmokvist är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-01, 14:58   #29
Franzen Buttboy

Björnens NHL(inaktivt)

Standard

Personligen tycker jag oddset på Arsenal är väldigt lågt. Känns som de blivit väldigt upphaussade efter segern mot Chelsea. Matchen kunde lika gärna gått till Chelsea och försvarsspelet hos båda lagen var totalt värdelöst. Och efter allt snack om derbyt och vilken imponerande vinst de var kan möjligheten finnas att de svävar iväg lite.

Arsenal har mycket mer att bevisa och speciellt deras baklinje(Mertesacker har en del att bevisa bla). Idag kommer de möte ett defensivt Marseille med snabbe Valbuena som kan komma i farliga kontringar på Arsenals högerkant(där de inte har något stabilt alternativ just nu). När de möttes i Frankrike så var det en trist 0-0 historia fram till 93 minuten då Ramsey avgjorde på matchens i princip första chans. Tycker det är lite tidigt att säga att Arsenal är ur sin spelmässiga svacka och förlita sig på dem till ett såpass lågt odds när de möter ett franskt topplag som börjat visa form.

Sen ska sägas att jag inte har 100% koll på Marseille. Men jag tycker inte det är en optimal situation att lägga in pengar på Arsenal.
Gammal 2011-11-01, 15:18   #30

Reg.datum: sep 2011
Sharp$: 468

Standard

Jag gillar Bayern att vinna utan att släppa in mål @2,12(betfair)

Neuer har väl bara släppt in 4 baljor så här långt i seriespel och cl. 2 sjävmål o en straff.
Bayerna kommer vinna med 1/2/3-0 är mitt tips.
bigsmooth är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-01, 15:22   #31
Franzen Buttboy

Björnens NHL(inaktivt)

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bigsmooth Visa inlägg
Jag gillar Bayern att vinna utan att släppa in mål @2,12(betfair)

Neuer har väl bara släppt in 4 baljor så här långt i seriespel och cl. 2 sjävmål o en straff.
Bayerna kommer vinna med 1/2/3-0 är mitt tips.
Tänk på att matchbilden kommer passa Napoli perfekt. Det är inga speedkulor Bayern har i sitt mittbackspar heller.
Gammal 2011-11-01, 16:13   #32
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Raderade nyss 13 meddelande i denna tråd som var direkt eller indirekt OT, inte okej heller att TS själv går OT i sin egen tråd. Handlar tråden om CL+EL så pratar vi inte norsk fotboll här.

Detta är heller ingen plats för att leta objekt att tradea bonusar. Raderar även allt snack om HT/FT odds på Arsenal då frågetecknet är uträtat på ett ypperligt sätt av Pacman.

Höj nivån nu. /mod
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-01, 16:17   #33

FrankieJrs avatar

Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Wenger vill GIVETVIS vinna gruppen. Kommer någon ihåg deras 8-delslottning i fjol?
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-01, 16:24   #34

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 268
Standard

Tycker Olympiakos till 8.6 (betfair) borta mot Dortmund är intressant. Visst, Dortmund går alltid för vinst på hemmaplan men de har definitivt inte imponerat i CL och i ligan har de sett darriga ut även om det ser något bättre ut senaste två-tre matcherna. Olympiakos slog dem med 3-1 hemma för två veckor sen i CL och bör kunna göra det igen. Olympiakos bör vara högmotiverade i denna match, de kontrar bra och så länge de kan hålla upp den snabba takten hos Dortmund så kan det definitivt gå vägen.
Vore intressant och höra andra tankar kring denna match.
woland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 15:14   #35
Banned

Standard

Vad tycker ni om Ajax -1 till 2.25? .. Slutade 2-0 till ajax på bortaplan.
Gammal 2011-11-02, 15:49   #36

Sharp$: 119
Standard

Jag kommer spela hcp -1 på följande matcher

Ajax
Real
City

Ajax - Dinamo:

Ajax bortaslog Dinamo Zagrebd med 2-0 vilket är ett bra styrkebesked. Dessutom vet vi alla hur starka Dinamo Zagreb kan vara på sin hemmaarena! Ajax har visat fin form i ligan då man vunnit med 2-4 och 0-4 på bortaplan dessutom. Dinamo Zagreb är inte starka på bortaplan i Europa, det såg vi mot Malmö FF och nu möter man ett formtoppat Ajax! Detta kan bara gå på ett sätt! Vinst med 2-3 mål mot kroaterna.

Lyon - Real Madrid:

Dags för att bryta Stade de Gerland spöket! Lyon har många skadebekymmer och spelare som är borta inför kvällens match. Visserligen har Real också det och man får försöka göra det utan Ricardo Carvalho, Nuri Sahin, Alvaro Arbeloa, Marcelo och Kaka då samtliga är skadade! Men Real har visat på en fin form och man har vunnit sina fem senaste matcher samtidigt trots man har skador på dessa spelare så kan man ställa upp en riktigt bra elva! Lyons spelare och målvakter/reservmålvakter som är skadade eller inte är med pga. andra anledningar är: Lisandro, Michel Bastos, Jeremy Pied, Remy Vercoutre, John Mensah, Anthony Lopes och Yannis Tafer. Det finns även frågetecken om Aly Cissokhos ska vara med! Jag är säker på att Real Madrid bryter Stade de Gerland spöket ikväll med att upprepa samma kross som på hemmaplan där man vann hela 4-0 mot ett blekt Lyon!

Villareal - Manchester City

Ja, om man vinner hela 1-6 på Uniteds hemmarena varför skulle man inte upprepa samma bedrift mot ett formsvagt och skadetoppat lag som Villareal? Jag tror det kommer lossna enormt för City ikväll där man vinner med ett par bollar. Man vill ta poäng för att säkra avancemang och jag tror Villareals reserver eller B-lagsspelare inte kommer att bjuda till ett bra motstånd. Man har helt enkelt inte erfarenhet eller rutin! Villareal saknar sina effektiva spelare som utgör stommen i hela laget, utan dom här ser jag inte hur Villareal ska hota City? Man saknar:

Nilmar
Giuseppe Rossi
Marco Ruben
Cani
Senna
Zapata

Tror Aguero, Balotelli och Dzeko fixar steken med 3-4 bollar här!

Oddset på den här trippeln ger 17,02 ggr pengarna!
Lycka till om ni ryggar!
poja_90 (+1)
Slimslimi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 16:09   #37

Valleyos avatar

Sharp$: 4120
Standard

Jag tycker ni bör skilja på -1 och -1.5 då många bolag har Asian Handicap som medför att vid -1 så får man insatsen tillbaka vid uddamålsskeger, bara för tydlighetens skull.
Slimslimi (+1)
Valleyo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 16:11   #38

Sharp$: 119
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Valleyo Visa inlägg
Jag tycker ni bör skilja på -1 och -1.5 då många bolag har Asian Handicap som medför att vid -1 så får man insatsen tillbaka vid uddamålsskeger, bara för tydlighetens skull.

Jag kör ingen asian utan vanlig!
Valleyo (+1)
Slimslimi är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 17:48   #39
BHF

BHFs avatar

Sharp$: 2030
Standard

Ajax - Dinamo = målriks match

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
BHF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 17:57   #40

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 268
Standard

Vad tror ni om Napoli till 11 ggr? Tycker de underskattas lite väl mycket i denhär matchen.
woland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 18:26   #41
Franzen Buttboy

Björnens NHL(inaktivt)

Standard

Tycker Napoli till 11 ggr är dåligt då det finns 12.55 hos Pinnacle. Själv kommer jag nog spela att Napoli gör mål till 2.12 då jag tror matchbilden kommer passa utmärkt.

Senast redigerad av isbjorn den 2011-11-02 klockan 18:28.
Gammal 2011-11-02, 19:40   #42

joemags avatar

Sharp$: 731

Elitserien 12/13
Stats: 88 - 78 - 15
ROI: 104.08%
Vinstprocent: 53.01%

Standard

Bara jag som tycker att över 2.5 mål i Bayern mot Napoli till 1,72 känns bra? Bayerns mittbackar har lite cement i skorna och Napoli har en vass trio på topp. Bayern har ju också en vass offensiv och har inlett säsongen utmärkt!
joemag är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 19:41   #43

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 4756

KirtapAlpina
Stats: 210 - 741 - 32
ROI: 114.78%
Vinstprocent: 22.08%

Standard

Napoli saknar Cannavaro i backlinjen, stort avbräck anser fansen iaf. BM har gjort 24-25 mål hemma på 7 matcher i liga/CL, släppt in 1, ETT, (om jag nu inte missat ngt i mitt sökande) dom är TOKBRA defensivt personligen tycker jag att 2.12 på att Napoli gör mål är ett underodds..... och 12 ggr på att Napoli likaså, tänk på att BM tex slog offensivt väldigt bra Man C m 2-0 utan att större problem, nej även om 1.30 inte är högt så får man nog anse det som ett mkt vettigt odds på förhand mot ett Napoli som tex förlorade skott på mål med 14/15-2 i förra mötet...

Senast redigerad av Kirtap den 2011-11-02 klockan 19:55.
Kirtap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 20:03   #44
Banned

Standard

Inter uppe på 2.34 på pinnacle.
Gammal 2011-11-02, 20:14   #45

Archs avatar

Sharp$: 6794

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Manchester City: Hart, Kompany, Zabaleta, Savić, Clichy, Milner, Nasri, De Jong, Y Touré, Silva, Balotelli
SUBS: Pantilimon, Lescott, Kolarov, A Johnson, Barry, Džeko, Agüero.

Måstematch för Mancini och så vilar han hälften av laget...

Balo mål @2.40 1u
Silva mål @3.25 1u
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-02, 22:58   #46
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Ryggdunk, skryt och gnäll hör inte hemma i denna tråd. Använd era sharps eller posta i rätt trådar. Trance_error har redan en förseelse för OT för liknande poster, håll dig i skinnet. Inlägg raderade. /mod
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-03, 13:09   #47

Lawios avatar

Sharp$: 1771
Standard

Lazios tränare har gått ut och sagt att han kommer ställa starkast möjliga lag på planen idag. I senaste mötet var Lazio det bättre laget men fick nöja sig med oavgjort, men med ett nu starkt lag och hemmaplan vinner man matchen med två eller fler bollar. Ett helmotiverat Lazio är klassen bättre än motståndet.

Lazios tränare inför mötet:
Citat:
Vi måste vinna, det finns inga alternativ. Vi har jobbat så hårt för att nå den här turneringen och den är viktig för oss, hittills har vi varit väldigt otursförföljda.
Hernanes känner av sin skada, jag tror inte han kommer till spel.

Förväntad startelva (4-4-2): Marchetti, Konko, Diakite, Dias, Radu, Lulic, Ledesma, Brocchi, Sculli, Rocchi, Klose.

Har spelat vanlig handicap -1 till oddset 2.05 hos bet365.
Lawio är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-11-03, 13:34   #48
Banned

Standard

Vill poängtera att Club brugge är utan någon tränare. Han avgick efter senaste förlusten på hemmaplan mot Genk.
Och AEK Athen har ekonomiska problem, och tränaren har gått ut och sagt att han inte prioriterar Europa league, utan koncentrerar sig mot matchen mot panathinakos om 3 dagar.
Bra o veta.

Udinese vilar sin målfarligaste spelare Antonio Di Natale som inte rest med laget till Spanien.

Reyes missar matchen hos Atletico då han är sjuk och förmodligen kommer inte Juan Fran delta då han inte tillräckligt matchtränad efter sin muskelskada.
Lawio (+1)

Senast redigerad av trance_error den 2011-11-03 klockan 13:51.
Gammal 2011-11-03, 13:46   #49

Lawios avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Vill poängtera att Club brugge är utan någon tränare. Han avgick efter senaste förlusten på hemmaplan mot Genk.
Och AEK Athen har ekonomiska problem, och tränaren har gått ut och sagt att han prioriterar inte Europa league, utan koncentrerar sig mot matchen mot panathinakos om 3 dagar.
Bra o veta.
När Tottenham ikväll spelar match mot Rubin Kazan i Europa League ligger Harry Redknapp hemma i London och återhämtar sig från hjärtoperationen han tvingades genomgå tidigare i veckan.
Gammal 2011-11-03, 14:07   #50
Banned

Standard

Nån som sitter på info om Salzburg - Athletic Bilbao matchen?

Senast redigerad av trance_error den 2011-11-03 klockan 14:11.
Gammal 2011-11-03, 14:18   #51

Lawios avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av trance_error Visa inlägg
Nån som sitter på info om Salzburg - Athletic Bilbao matchen?
Salzburg saknar Rasmus Lindgren som är avstängd, Leonardo som är skadad. 2 spelare är tveksamma till spel. Zarate och Wallner.

Red Bull Salzburg har inte släppt in ett enda mål hemma på Red Bull Arena de 4 senaste Europa League matcherna och har bra chans att gå vidare om man vinner ikväll.

Athletic har ju varit skadedrabbat senaste veckorna men det börjar ordna till sig och ikväll saknas endast Ekiza som fått stanna hemma och rehabträna. Amorebieta, Lopez, Gabilondo, Javi Martinez och Llorente har alla dragits med lite småskador och det är nog inte omöjligt att en del vilas till matchen mot Barcelona i helgen.
Gammal 2011-11-03, 14:24   #52
Banned

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Lawio Visa inlägg
Salzburg saknar Rasmus Lindgren som är avstängd, Leonardo som är skadad. 2 spelare är tveksamma till spel. Zarate och Wallner.

Red Bull Salzburg har inte släppt in ett enda mål hemma på Red Bull Arena de 4 senaste Europa League matcherna och har bra chans att gå vidare om man vinner ikväll.

Athletic har ju varit skadedrabbat senaste veckorna men det börjar ordna till sig och ikväll saknas endast Ekiza som fått stanna hemma och rehabträna. Amorebieta, Lopez, Gabilondo, Javi Martinez och Llorente har alla dragits med lite småskador och det är nog inte omöjligt att en del vilas till matchen mot Barcelona i helgen.
Tack för infon.
3.75 på salzburg för raka ettan på pinnacle just nu.. Kanske bättre o vänta på laguppställning. Men oddset är skjyst just nu iaf, bilbao som har några poängs försprång borde då vila lite spelare.

Oddset sjunker.

Senast redigerad av trance_error den 2011-11-03 klockan 15:11.
Gammal 2011-11-03, 20:53   #53
Banned

Standard

Laguppställning för atletico madrid?
Svara

td