Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-24, 00:14   #1

Sighurts avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2143

Heja bror!
Stats: 47 - 49 - 2
ROI: 106.87%
Vinstprocent: 48.96%

Standard

Serie A 25-27 Oktober

Citat:
25 Oct 2011 1 X 2

20:45 Juventus - Fiorentina 1.75 3.46 4.54

26 Oct 2011 1 X 2

20:45 AC Milan - Parma 1.35 4.55 8.55
20:45 Atalanta - Inter 3.24 3.18 2.19
20:45 Cesena - Cagliari 2.63 3.10 2.66
20:45 Chievo - Bologna 1.81 3.26 4.57
20:45 Genoa - AS Roma 2.54 3.14 2.72
20:45 Lazio - Catania 1.64 3.59 5.24
20:45 Napoli - Udinese 2.08 3.21 3.48
20:45 Novara - Siena 2.36 3.07 3.05

27 Oct 2011 1 X 2

20:45 Palermo - Lecce 1.50 3.78 6.72
Vill starta igång lite diskussioner inför veckans Serie A omgång.

Här lyder mina tankar ...

Juventus - Fiorentina

Hatmöte mellan lagen. Bägge lagen har inte visat någon lysande form, Juventus har dock varit lite vassare vilket vi kan avläsa från tabellen. Tittar vi inbördes möten är detta en match Juventus ska vinna. Dessutom har man en nybyggd arena vilket kommer få spelarna att höja sig ytterligare ett snäpp. Jag tror att det blir som mot Milan, när det verkligen gäller har Juventus alltid visat sig starka, det är dock mot det sämre lagen det har gått trögare. Juventus -0.5.

Genoa - AS Roma

Genoa är svåra att möta på bortaplan. Visade bra laganda mot Juventus senast när man kvitterade i sista minut. Tror detta kan tända till spelarna, tittar vi inbördes så har Genoa haft lätt för Roma på hemmaplan 5 vinster 1 förlust. Det 3 senaste har dessutom slutat målrika. Genoa +0 eller Över 2.5

AC Milan - Parma

Milan har börjat visa formen, trots att backlinjen varit darrig. Parma har en vass offensiv med exempelvis Giovinco i spetsen .. Jag tror ytterligt att Parma nätar i denna match vilket betyder att Milan måste göra två för att vinna. Tittar man inbördes så lutar det mot Över 2.5 mål vilket jag tror väldigt starkt på.

Chievo - Bologna

Cheivo erkännt starkt hemmalag. Bologna fick en nytändning efter tränarbytet direkt, men sjönk tillbaka till sitt gamla "jag" mot Lazio. Mycket svår match man ställs för, allt annat än hemmavinst skulle förvåna mig.

Napoli - Udinese

Lagen har visat sig väldigt målsnåla i inledningen av ligan. Tror att det blir en snål tillställning .. Napoli har varit väldigt tajta speciellt på hemmaplan iår. Under 2.5

Palermo - Lecce

Två lag som haft svårt med målproduktionen, men nu har det lossnat? Inbördes talar för över vilket jag också tror. Över 2.5

Har inte tittat något djupare på skador för diverse lag, endast räknat med dem jag själv vet om(är Serie A fantast), får återkomma med dessa imorgon kanske. Vart lite kortare motiveringar mot slutet tyvärr men hoppas att detta kan sätta fart på en diskussion iaf..
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
J-Donadoni (+1), mars (+1)
Sighurt är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 10:17   #2
Franzen Buttboy

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 2064

Björnens NHL(inaktivt)
Stats: 415 - 384 - 0
ROI: 103.42%
Vinstprocent: 51.94%

Standard

Juventus - Fiorentina

Fiorentina har ännu inte lagt mål på borta plan 2-0, 0-0, 0-0. Såg dem i 0-0 matchen mot Cesena och det var inte mycket i anfallsväg som fungerade. Rörelsen är för liten och man litar nästan enbart på topptrion ska lösa målen medan mittfält ligger lite bakom och spelar mycket sidled. Jovetic är den spelaren det händer runt men han är för ensam(Tycker Cerci kan försvinna lite väl mycket ur matchen) och saknaden av Gilardino har varit stor. Finns lite frågetecken i startelvan inför matchen, spelar Gilardino? spelar Vargas(Som varit petad då han varit sen till för många lagsamlingar/träningar)?.

Juventus är 5-2 när det gäller U/O i år och deras anfallsspel ser ut att få problem mot lag som backar hem. Såg inte matchen mot Parma men mot Chievo skapade inte mycket framåt, farligaste läget var en Del Piero nick i utsidan av stolpen.
Tror matchbilden lär bli sådan att Fiorentina faller hem och ligger på kontringar med Jovetic, Cerci, Silva eller Gilardino? Under 2.5 ser intressant ut.

Genoa - Roma

Genoa trivs i matcher där de möter, på pappret, bättre lag. Gillar inte Roma men har spelat upp sig i de sista matcherna och mot Lazio var de värda vinsten. Tyckte Pjanic bidrog med kreativitet och ett fartfyllt passningsspel. Spelar han kan över vara ett alt. Spelar Pjanic och Bojan petas kanske tom Roma vinner. Ska bli intressant hur Roma startar.

AC Milan - Parma

Giovinco trivs mot storlagen. Mot Milan kan de få spela kontringsfotboll med Giovinco och Floccari och tror precis som dig Sighurt att de gör mål igen. Speciellt då Thiago Silva, Milans bästa back, fortfarande är skadad(?) Milan funkar sådär, de gör jobbet. Såg 60 min mot Lecce och Zlatan var delaktig i farligheter en eller två gång, så ingen vidare insats av honom. Går han mållös två raka matcher?

Chievo - Bologna

Bologna har intressanta offensiva spelare i Aquafresca och Di Vaio. Tyvärr så klickar laget inte alls. Jag trodde att de kanske skulle börja ta poäng nu efter tränarbytet(hade Bologna +0.5 igår) men de såg inte alls bra de 45 min jag kollade. Försvaret är för svagt.

Napoli - Udinese

Napoli fortsätter som föregående år, vinna matcher där de slipper vara bollförande laget. Napoli älskar att kontra. De har inte lärt sig bemästra konsten att föra en fotbollsmatch- Frågan är hur matchbilden blir mot ett defensivt starkt Udinese. Under 2.5 är nog ingen dum idé.

Palermo - Lecce

Palermo hemma är alltid ett bra spel. Miccoli och Abel Hernandez spelade inte senast, vet faktist inte varför. Skador? Startar dessa två så tror jag -1 kan vara något.

Blev väldigt mycket tankar om Fiorentina - Juve och han inte med något djupare på de andra matcherna. Möjligt att jag fyller på med lite mer tankar.
Sighurt (+2)
isbjorn är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 14:14   #3

Sighurts avatar

Heja bror!

Standard

Juventus - Fiorentina

Juventus spelar en helt annan fotboll på hemmaplan jämfört med borta. Man pressar väldigt högt vilket leder till att man ofta kan bryta bollen högt upp på plan. Matchen mot Cheivo kan jag hålla med dig om, dock saknade man tyngd i längst fram när manställde upp med en anfallare. Fiorentina saknar ett par offensiva spelare. Men Juventus försvar har varit allt annat än stabil hittills. Och eftersom detta är Fiorentinas "största" match på säsongen tror jag inte man bara går ner för ett oavgjort resultat. Får man chansen kommer man ta den. Juventus har dock haft enkelt för Viola på hemmaplan och i och med nya arenan samt Violas form senaste toden tror jag bästa valet är en hemmavinst. Dock har oddset sänkts under kvällen. Igår kunde man hitta -0.5 till 1.80 vilket enligt mig är spelvärt. Allt över 1.70 är bra ..

Under spelet är jag inte lika mycket inne på med tanke på Juves föravar exempelvis senast mot Genoa samt matchens betydelse trots att Viola saknar spelare. För jag är ganska övertygad på att Juventus minst nätar en gång imorgon och då räcker det med en mål av bortalaget föe att spelet ska förstöras enligt mig.

Skriver från telefonen, får fortsätta med tankarna kring resterande matcher när jag kommer hem men tror vi är på samma spår gällande matcherna generellt sätt. Kul med lite diskussion förresten, bra synpunkter!

Kan också tillägga att Cassani missar matchen samt Montolivo är avstängd.

Senast redigerad av Sighurt den 2011-10-24 klockan 19:32. Anledning: Röd text
Gammal 2011-10-24, 16:30   #4

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 3509
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Sighurt Visa inlägg
Juventus - Fiorentina
Fyller i med lite statistik för de som är intresserade.

* Juventus har vunnit 46 och bara förlorat sex hemmamöten med Fiorentina i Serie A sammanhang.

* Juventus har gjort minst ett mål de senaste 25 hemmamatcherna mot Fiore. Senast man klev av mållösa hemma mot La Viola var i 0-0 mötet i november 1981..

* Bortaspelet är inte Fiorentinas melodi. Laget har inte vunnit en enda bortamatch den här säsongen, och sen starten på förra säsongen är facit 22 spelade matcher - 3 vinster, 11 oavgjorda och 8 förluster..

* Fiorentina har dessutom inte lyckats göra mål på bortaplan ännu i årets Serie A. Går man mållösa mot Juventus, tangeras klubbrekordet från 45/46 då man också inledde säsongen med att gå mållösa i de fyra första bortamatcherna på säsongen..

* Alberto Gilardino har gjort 141 mål i Serie A, men på 16 matcher mot Juventus har han bara hittat nätet vid två tillfällen..
Piturek är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 17:00   #5
Franzen Buttboy

Björnens NHL(inaktivt)

Standard

Citat:
Juventus - Fiorentina

Juventus spelar en helt annan fotboll på hemmaplan jämfört med borta. Man pressar väldigt högt vilket leder till att man ofta kan bryta bollen högt upp på plan. Matchen mot Cheivo kan jag hålla med dig om, dock saknade man tyngd i längst fram när manställde upp med en anfallare. Fiorentina saknar ett par offensiva spelare. Men Juventus försvar har varit allt annat än stabil hittills. Och eftersom detta är Fiorentinas "största" match på säsongen tror jag inte man bara går ner för ett oavgjort resultat. Får man chansen kommer man ta den. Juventus har dock haft enkelt för Viola på hemmaplan och i och med nya arenan samt Violas form senaste toden tror jag bästa valet är en hemmavinst. Dock har oddset sänkts under kvällen. Igår kunde man hitta -0.5 till 1.80 vilket enligt mig är spelvärt. Allt över 1.70 är bra ..

Under spelet är jag inte lika mycket inne på med tanke på Juves föravar exempelvis senast mot Genoa samt matchens betydelse trots att Viola saknar spelare. För jag är ganska övertygad på att Juventus minst nätar en gång imorgon och då räcker det med en mål av bortalaget föe att spelet ska förstöras enligt mig.

Skriver från telefonen, får fortsätta med tankarna kring resterande matcher när jag kommer hem men tror vi är på samma spår gällande matcherna generellt sätt. Kul med lite diskussion förresten, bra synpunkter!
Du kan ditt Juventus(gissar att du är Juve fan?). Finns inte många man kan diskutera taktiska detaljer med, syftar på din kommentar om Juventus presspel på hemmaplan.

Håller inte riktigt med dig här(bold). Om man kollar på matchen mot Milan så hade Juventus ett grymt presspel(precis som du säger) och när det funkar så får inte man inte många lägen mot Juve. Chiellini och Barzagli är enligt mig två riktigt bra försvarare. Lichtsteiner har en bit kvar i det defensiva men följer med mycket bra i offensiv och har en grym intensitet. Mot Chievo och Milan spelade man med exakt samma startelva. I båda dessa matcherna höll man nollan.

Buffon
Lichtsteiner
Barzagli
Chiellini
Bonucci
Pirlo
Marchisio
Krasic
Pepe
Vidal
Vucinic

Mot Genoa bänkade man Vidal och Krasic, vilket kan ha en betydande effekt om man spelar med högpress. Ska bli intressant att se hur Juventus startar mot Fiorentina. Hade gärna velat se att de försökte få in Elia i startelvan. Krasic och Elia som två fungerande kanter...ujuj.

Jag är också inne på att Juventus vinner detta men det är något med trion Jovetic, Gilardino, Cerci som gör att jag inte vill spela Juventus till under 1.8. Klarar Fiorentina inte att spela sig ur pressade situationer kan detta bli en tung afton då trion på topp kommer bli helt isolerade och Juventus kommer kunna komma i våg efter våg. Men får man med, framförallt Jovetic, i spelet så kan detta bli åka av.

Är just nu mest inne på att njuta av matchen.

Senast redigerad av isbjorn den 2011-10-24 klockan 17:05.
Gammal 2011-10-24, 17:40   #6

Sighurts avatar

Heja bror!

Standard

Det stämmer att jag är Juventus supporter. Har sett samtliga matcher iår och på bortaplan har man inte använt sig av högpress tillskillnad mot hemma där man gjorde det i samtliga matcher. Exempel senast mot Genoa där man pressa till sig två riktigt bra chansen dock tog inte Vucinic chansen och slarvade i avsluten.

Ser man till press spelet så har Vidal en väldigt stor betydelse dock är inte saknade av Krasic stor för tillfället med tanke på Serbens form.

Under spel är ett alternativ men som sagt finns det ett par faktorer som skrämmer mig. Dessutom är saknade av Buffon stor då Storari agerade väldigt osäkert speciellt i Genoas 2-2 mål.

Är det klart att Gilardino är spelklar mot Juve?

Gillar inte att spela på mitt lag egentligen, men när jag såg oddsen 1.80 tyckte jag det var i överkant. Annars vill jag precis som du, bara njuta av matchen.
Gammal 2011-10-24, 18:04   #7
Franzen Buttboy

Björnens NHL(inaktivt)

Standard

Cesena - Cagliari

Kommer antagligen ha mitt första spel för omgången på denna match.
Cesena har gjort två mål på sju matcher. Man har inte gjort mål på de fyra senaste omgångarna mot Milan, Chievo, Fiorentina och Siena. På pappret har man ett helt okej lag men det har inte alls funkat. Såg matchen mot Fiorentina och de hade ett par bra lägen, speciellt Guana gjorde det bra på mittfältet. Eder jobbade också ganska bra på topp men Mutu och Ghezzal var totalt osynlig och enligt mig var Mutu inte den smartaste värvning man kunde göra. Stort ego och har inte rätt inställning för att vara i ett lag där man måste kriga för varje poäng. Mot Fiorentina tog han en grymt onödig utvisning när han vevade till en Fiorentina spelare i ansiktet. Så fort det inte funkar blir han grinig och frustrerad. Detta är spelaren Cesena hoppas på.

Cagliari har inte släppt in ett mål fyra matcher. Man har dock bara gjort två mål på dessa fyra matcher vilket jag tycker är lite konstigt då man har ett par offensivt duktiga killar i Cossu, Nene, Thiago Ribeiro. I två av dessa matcher där man inte gjort mål har man mött Udinese och Napoli, dessa två är i mina ögon de två bäst defensiva lagen i serien just nu. Udinese har bara släppt in ett mål på 7 matcher !! Cagliari har haft samma stomme i laget i flera år nu och har lyckats hitta en trygghet i sitt lag. Detta är enligt mig anledningen till deras fungerade försvarsspel i år. Det är inga storstjärnor i men alla drar åt samma håll och det betyder mycket i ett fotbollslag.

Cagliari pk 1.935
Gammal 2011-10-24, 18:05   #8
Franzen Buttboy

Björnens NHL(inaktivt)

Standard

Citat:
Det stämmer att jag är Juventus supporter. Har sett samtliga matcher iår och på bortaplan har man inte använt sig av högpress tillskillnad mot hemma där man gjorde det i samtliga matcher. Exempel senast mot Genoa där man pressa till sig två riktigt bra chansen dock tog inte Vucinic chansen och slarvade i avsluten.

Ser man till press spelet så har Vidal en väldigt stor betydelse dock är inte saknade av Krasic stor för tillfället med tanke på Serbens form.

Under spel är ett alternativ men som sagt finns det ett par faktorer som skrämmer mig. Dessutom är saknade av Buffon stor då Storari agerade väldigt osäkert speciellt i Genoas 2-2 mål.

Är det klart att Gilardino är spelklar mot Juve?

Gillar inte att spela på mitt lag egentligen, men när jag såg oddsen 1.80 tyckte jag det var i överkant. Annars vill jag precis som du, bara njuta av matchen.
Nej inte vad jag vet. Men han hoppade in senast och tror de vill ha in han i startelvan så snabbt som möjligt.
Gammal 2011-10-24, 18:15   #9

Sighurts avatar

Heja bror!

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av isbjorn Visa inlägg
Cesena - Cagliari
Kan dessutom tillägga att Cesena har en lång skadelista till skillnad från Cagliari som har en nästintill skadefri trupp.

Vet inte om allt stämmer, men vet själv att i alla fall ett par namn stämmer i listan nedan.

Cesena Skador/Avstägningar
Adrian Mutu F 6
Tibor Cica M 0
Erjon Bogdani F 3
Giuseppe Colucci M 5
Jorge Martinez M 4
Martinho M 0
Gianluca Comotto D 5
Vincenzo Rennella F 0

Senast redigerad av Sighurt den 2011-10-24 klockan 18:17.
Gammal 2011-10-24, 18:19   #10
Franzen Buttboy

Björnens NHL(inaktivt)

Standard

Jag undrar lite varför Elia inte fått chansen fullt ut? Var den roligaste värvningen inför säsongen?

Bodgani spelade sist men han kan ha blivit skadad i slutet?
Gammal 2011-10-24, 18:40   #11

Sighurts avatar

Heja bror!

Standard

Genoa - Roma

Håller med dig angående Pjanic, dock blir jag väldigt förvånad om Roma lyckas ta med sig hem alla 3 poäng. Att spela borta på Stadio Marassi är en av det svårare uppgifterna under säsongen. Överspelet är lite vassare, då jag anser kryss chansen ganska stor i denna match.

Dessutom saknar Roma Kjaer, Heinze, Rosi, Cicinho samt Totti förmodligen (4/5 är backar). Samtidigt som Genoa kommer sakna avstängde backen Kaladze.

AC Milan - Parma

Är Thiago Silva fortfarande är skadad vilket jag tror, så är detta ett givet överspel för mig.

Chievo - Bologna

Känns som en bra 1:a. Det kan tilläggas att Bologna dras med en hel del skador.

Napoli - Udinese

Vi är inne på samma spår, bra underspel.

Palermo - Lecce

Vad jag har läst så ska ingen utav Miccoli eller Abel Hernandez varit skadad. Kan inget annat en att hålla med dig angående -1. Känns som att Lecce kommer leva på kontringar vilket man mot Milan senast visade att man behärskade. Därför känns ett borta mål inte helt omöjligt.

Är inte 100 % på att exakt alla skador stämmer.
Gammal 2011-10-24, 18:55   #12

Sighurts avatar

Heja bror!

Standard

Citat:
Jag undrar lite varför Elia inte fått chansen fullt ut? Var den roligaste värvningen inför säsongen?

Bodgani spelade sist men han kan ha blivit skadad i slutet?
Okej, mycket möjligt att källan inte stämde fullt ut.

Angående Elia var jag precis som du väldigt förväntansfull inför liga starten på att få se honom spela. Han har hittills bara gjort två(?) inhopp iår. Tror att Conte vill att han ska vara 100 % när han väl startar och då menar jag inte med själva "fotbollen" utan med allt runt omkring, det nya språket, taktiken, anpassningen osv. Hoppas att vi får se mer av honom så snart som möjligt.

En annan spelare jag längtar på att få se i den svartvita tröjan för denna säsong är Quagliarella. Killen gjorde det så fantastiskt bra förra säsongen men har denna säsong endast gjort 1(!) inhopp iår. Okej, han har precis kommit tillbaka från skada men det var ett tag sen nu och det känns som att han bör vara 100 % nu. För visst ska han kunna konkurrera med Vucinic och Matri om en start plats .. Även här vet jag inte vad som är hemligheten till den begränsade speltiden, Conte är väldigt klurig. Däremot gillar jag att han är bestämd och jag litar på att han vet vad han gör. Det är många nya spelare och en ny taktik, snart kommer det börja ge utdelning.
Gammal 2011-10-24, 19:12   #13
Franzen Buttboy

Björnens NHL(inaktivt)

Standard

Lite tankar om Lazio - Catania

Svår match. Vet inte riktigt var jag har Lazio.I de matcher jag sätt(Roma, Genoa, Milan) så har inte Lazio spelat någon vidare fotboll, det går långsamt och är omständigt. Hernanes har väl börjat komma igång och med honom hela Lazio men anfallsparet har inte alls övertygat på mig. Klose(Grymt mål mot Milan) gör mål men hans passningsspel kan vara något av de sämsta. Cisse har bara gjort ett mål på de sju första matcherna och får Cisse inte göra mål så blir Cisse grinig. Men på något sätt lyckas de vinna match efter match.
I matchen mot Roma hade de tur. Kjaer fick en billig utvisning när Brocch(Lazios bästa spelare) föll som han blivit skjuten efter att Kjaer tagit tag lite lätt i hans arm. AC Milan var inte bra i början av säsongen och i matchen mot Genoa var de usla.

Catania på hemmaplan är ett lag att frukta men borta har jag inte så stor koll och vet inte riktigt hur de spelar. Ett lag bestående av massa argentinare och de har en del matchvinnare i sin trupp.

Tycker 1.7 på Lazio är lågt. Tror det kan komma reaktion snart, detta är tredje matchen på mindre än en vecka.
Gammal 2011-10-24, 19:28   #14

Sighurts avatar

Heja bror!

Standard

Citat:
Lazio - Catania
Kloses spelstil har alltid varit sån. Cisse har varit väldigt nära ett par gånger men inte suttit sina chanser. Håller med dig om att 1.70 är alldeles för lågt för Lazio speciellt med tanke på att Catania faktiskt har överraskat lite. Har inte sett en bortamatch för Catania iår men bläddrade förbi Fiorentina - Catania och av det jag såg så har dom ett lag att frukta trots att dem spelar på bortaplan. En reaktion är inte omöjlig denna match från Lazios sida. +1 till 1.70 är väldigt bra för Catania.
Gammal 2011-10-24, 19:33   #15
Banned

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 11

Skidskytte 12/13
Stats: 24 - 48 - 0
ROI: 84.05%
Vinstprocent: 33.33%

Standard

Enligt mig var Lazio ruggigt bra mot Roma - men kanske sviker mitt minne mig. Klose är en målskytt och inget annat. Han kan blixtra till med snygga dribblingar och fantastiska passningar ibland - precis som Klas Ingesson
Phibes (+1)
Maverick är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-24, 20:02   #16
Franzen Buttboy

Björnens NHL(inaktivt)

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Maverick Visa inlägg
Enligt mig var Lazio ruggigt bra mot Roma - men kanske sviker mitt minne mig. Klose är en målskytt och inget annat. Han kan blixtra till med snygga dribblingar och fantastiska passningar ibland - precis som Klas Ingesson
Om inte Kjaer blivit utvisad hade aldrig Lazio vunnit. Roma var det klart bättre laget innan utvisningen. Efter utv tog ju Lazio såklart över. Men de var inte så dominanta som man ska vara med en man mer, Roma hade ett par bra lägen att göra 0-2 även med en man mindre.
Gammal 2011-10-24, 22:04   #17
Franzen Buttboy

Björnens NHL(inaktivt)

Standard

Intressant att se hur det går för Inter denna omgången. Atalanta borta är ingen lätt motståndare. På skadefronten börjar det ju se lite bättre ut med Sneijder och Maicon tillbaka i startelvan(och har varit ett par matcher).
Om jag skulle spela något hade det nog varit Atalanta pk. De matcher jag sett Inter har inte varit bra, spelar en otroligt fantasilös fotboll. Den offensiva kraften dom har är Sneijder och Maicon(som är högerback). Zarate, Pazzini, Milito och Forlan har inte gjort många glada.
Försvaret verkar ha stabiliserat efter ha i början av säsongen varit bedrövligt. Men det kan bero på att man gått tillbaka till 4-4-2.
Gammal 2011-10-24, 22:15   #18

Sighurts avatar

Heja bror!

Standard

Jag har sett en Atalanta match, dem spelar väldigt fin fotboll. Man har dessutom ett ganska intressant lag. Hade det inte varit för poängavdragen vid seriestarten hade man legat i toppen nu. Vid första ögonkastet tänkte jag precis som dig Atalanta, men tycker inte asian handicap linan lockar (ligger på +0.25 just nu). Vill ha +0.5 .. Hade tänkt vänta fram till match start och se ifall linan ändras något.
Gammal 2011-10-24, 23:12   #19
Franzen Buttboy

Björnens NHL(inaktivt)

Standard

Den enda i Atalanta jag har någon större koll på Denis som är skön anfallare som tyvärr Napoli gjorde sig av med(kunde behövts nu när de har så många matcher)

Napoli - Udinese

Mitt lag är Napoli men jag kan inte motstå att spela Udinese i denna matchen. Som jag nämnt tidigare så har Napoli stora problem att luckra upp lag som faller tillbaka och låter Napoli förra spelet. Jag har funderat lite på matchbilden i denna match och jag tror Udinese kommer gå in med samma inställning som man gjorde mot Milan. I den match föll man tillbaka och försvarade sig mycket skickligt för att sedan gå på kontringar med framförallt Torje(som ska vara Rumäniens svar på Leo Messi) och Di Natale. Man kommer antagligen spela 4-4-1-1 och inte kliva upp särskilt långt i sin press.

Detta gör att det inte kommer finnas så mycket ytor bakom Udineses baklinje och det är där Cavani och Lavezzi är som bäst. Hamsik är väl den som bäst kan hantera ett lågt spelande försvarsspel med sina passningar och härliga skott. Problemet är Hamsik inte alls är i den formen han var i för två år sedan.
Napoli spelar 3-4-3 med Inler och Gargano som hårdjobbande innermittfältare. Tyvärr är det i mittfältet det största problemet ligger i när de ska förra matcherna, man har ingen som är tillräckligt kreativ och som kommer in med djupledslöpningar och slår fina bollar på de tre där uppe. De har ofta två snabba kantspelare som får mycket yta när Napoli ligger på kontringar men försvinner lite när ett lag backar hem i och med att de inte får något understöd av någon ytterback då man spelar med tre stycken i baklinjen.

Udinese +0.5 1.87 och antagligen under 2.5 till 1.75
mattiaspolanco (+10)

Senast redigerad av isbjorn den 2011-10-24 klockan 23:21.
Gammal 2011-10-25, 08:42   #20

Sighurts avatar

Heja bror!

Standard

Har också lirat under 2.5 mål, gillar din preview av machen. Känns som att matchen mycket väl kommer se ut på det sättet. Handicap spelet gillar jag med, men av det jag sett från Napoli iår behöver man inte många chanser för att göra mål. Såg matchen mot Milan t.ex. när det bara sa PANG! men självklart nu är det en helt annorlunda matchbild att förvänta sig mot ett defensivt Udinese.
Gammal 2011-10-25, 14:02   #21

raaabins avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1442

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Lite tankar om Lazio - Catania

Svår match. Vet inte riktigt var jag har Lazio.I de matcher jag sätt(Roma, Genoa, Milan) så har inte Lazio spelat någon vidare fotboll, det går långsamt och är omständigt. Hernanes har väl börjat komma igång och med honom hela Lazio men anfallsparet har inte alls övertygat på mig. Klose(Grymt mål mot Milan) gör mål men hans passningsspel kan vara något av de sämsta. Cisse har bara gjort ett mål på de sju första matcherna och får Cisse inte göra mål så blir Cisse grinig. Men på något sätt lyckas de vinna match efter match.
I matchen mot Roma hade de tur. Kjaer fick en billig utvisning när Brocch(Lazios bästa spelare) föll som han blivit skjuten efter att Kjaer tagit tag lite lätt i hans arm. AC Milan var inte bra i början av säsongen och i matchen mot Genoa var de usla.
Håller inte alls med dig. Mot Roma var Lazio bra och vann rättvist, visst fick Roma utvisning men Lazio skapade massor med lägen och borde avgjort innan 93 min. Och mot Milan var det var jag chockad över hur bra Lazio var denna säsongen, att du kan såga deras insats i den matchen förstår jag inte då man mötte regerande mästarna och rivstartade och ledde rättvist med 2-0. Cissé och Klose var riktigt heta den matchen. Klose gör alltid mål och Hernandes har kommit igång. Såg inte matchen mot Genoa så jag kan inte uttala mig men enligt mig har Lazio varit en positiv överraskning i år.

Dock håller jag med er om att oddset är för lågt och värdet finns i Catania...
raaabin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 16:25   #22
Franzen Buttboy

Björnens NHL(inaktivt)

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av raaabin Visa inlägg
Håller inte alls med dig. Mot Roma var Lazio bra och vann rättvist, visst fick Roma utvisning men Lazio skapade massor med lägen och borde avgjort innan 93 min. Och mot Milan var det var jag chockad över hur bra Lazio var denna säsongen, att du kan såga deras insats i den matchen förstår jag inte då man mötte regerande mästarna och rivstartade och ledde rättvist med 2-0. Cissé och Klose var riktigt heta den matchen. Klose gör alltid mål och Hernandes har kommit igång. Såg inte matchen mot Genoa så jag kan inte uttala mig men enligt mig har Lazio varit en positiv överraskning i år.

Sågade inte deras insats i just matchen mot A.C Milan utan mer överlag. Resultatmässigt så är det en mycket bra start på säsongen men jag tycker inte deras spel reflekterat resultaten.
Att Lazio var det bättre laget med en man mer håller jag med om. Sen som jag säger i början så vet jag inte riktigt var jag har Lazio så jag kan ju vara helt fel ute men det är min spontana uppfattning.
Gammal 2011-10-25, 17:09   #23

Reg.datum: okt 2011
Sharp$: 1233

2013/2014
Stats: 348 - 309 - 22
ROI: 144.63%
Vinstprocent: 52.97%

Standard

Tjena grabbar.. Jag är stenhård Inter-fan just fyi och ny till den här sidan...
Inför matchen imon mot Atalanta så kan jag säga detta..

Inters spel reflekterar inte resultatet/statistiken hitills i säsongen. Man började med en kass tränare, ingen motivation, fel laguppställning och skador..

Nu har man kommit på rätt spår och borta vinsten mot Lille för en vecka sedan kan vara vändpunkten. Man vann senast hemma mot Chievo med 1 - 0 vilket var egentligen dåligt utav Inter att inte punktera matchen då Chievo inte hotade i anfallsväg..

Man har fått tillbaka dom två viktigaste spelarna i laget Thiago Motta och W.Sneijder.. Utan dom två så finns det inga kreativa spelare och därmed inget spel. Nu är dom tillbaka samtidigt som Maicon börjar få i sig några matcher.

Men mot Atalanta som har startat väldigt bra så har Ranieri sagt att han kan komma att rotera lite och med tanke på att Motta & Sneijder båda är tillbaka från skada och är skadebenägna så kommer förmodligen Motta inte starta matchen.

Sägs att Manfredini och Pinto kommer saknas i Atalanta därmed samma laguppställning som vann mot Parma i helgen.
Samuel, Ranocchia, Forlan är det som saknas. Sägs att Milito kommer starta matchen men han är helt ur form och inte samma Milito som för 2 år sedan.

Inter möter även Juventus i helgen tror att dom kommer ha mer fokus i den matchen.

Jag tänker absolut inte satsa pengar på en 2a då jag anser det är för riskabelt.

Nu kanske jag inte kom med något speltips bara lite inför och mina tankar.
Omid_ad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-25, 19:43   #24

Sighurts avatar

Heja bror!

Standard

2011-10-25 Juventus - Fiorentina (Serie A)

Datum: 2011-10-25
Tid: 20:45
Sport: Fotboll
Land: Italien
Liga: Serie A
Match: Juventus - Fiorentina
Period: ft

Spel: Under 2.5
Insats: 1.00
Odds: 1.930
Bolag: Pinnacle

Motivering:
Vet att jag var lite pessimistisk till detta spel från början. Men när oddset öppnar på omkring 1.75 och stiger till 1.93 på pinnen blir det intressant .. Finns en hel del fakta där jag och isbjorn diskuterat kring just denna match samt även kring spelformen under 2.5.

Ska jag göra en liten sammanfattning.

Juventus saknar Buffon vilket självklart är ett avbräck. Man har en bra ersättare i Storari som dock varit lite darrig men hans högsta nivå är världsklass enligt mig. Tror att man kommer starta med en 4-5-1 uppställning med offensiva yttrar och två pressande/stressande mittfältare.

Fiorentina har haft det svårt på bortaplan, speciellt med målproduktionen. Man saknar idag Montolivo och Cassani. Vilket kommer göra att man tappar en del kreativitet på mittfältet. Man får tillbaka Gilardino som dock inte är hundraprocentig.

Vi kommer nog få se ett tillbaka draget Fiorentina idag som kör mestadels på kontringar. Så länge vi inte får ett tidigt mål i denna match ska chanserna till under 2.5 vara väldigt stora. Testar därför 1 unit! BOL!

Såg att oddsen sjönk direkt efter jag skrivit reken. Men finns fortfarande till 1.92 på t.ex. 188BET

Senast redigerad av Sighurt den 2011-10-25 klockan 19:59.
Gammal 2011-10-25, 20:26   #25
Franzen Buttboy

Björnens NHL(inaktivt)

Standard

Startelva Fiorentina.

Pasqual Natali Gamberini De Silvestri
Kharja Behrami Munari
Vargas Jovetic Cerci

Startelva Juventus.

Licht Chiellini Bonucci Barzagli
Pirlo Marchisio
Pepe Vidal Vucinic
Matri
Gammal 2011-10-25, 20:29   #26
Franzen Buttboy

Björnens NHL(inaktivt)

Standard

Intressant trio där uppe för Fiorentina med tre snabba och individuellt skickliga spelare. Kan bli riktigt farliga om Fiorentina lyckas spela sig ur pressen och komma på kontringar. Jovetic två fina mål senast med.
Gammal 2011-10-25, 22:57   #27

Sighurts avatar

Heja bror!

Standard

Tråkigt med det tidiga målet med tanke på underspelet. Tycker inte Fiorentina hade mycket alls, Juventus backlinjen hanterade deras spelare rätt bra och målet man fick kändes mest som ett slumpmål. Tycker Juventus lätt var värdiga en två måls vinst med tanke på de chanser man hade i första halvlek framför allt.

Vet inte om någon hann spela på hemmavinst för Juventus eftersom det var det jag främst var inne på. Spelade själv redan söndag kväll när jag posta första inlägget till 1.80 tog dock inte med det i spreadsheetet som jag startade dagen efter eftersom oddset sjönkt rejält (orkar inte med massa fusktjaffs). Vet inte om någon hann med det.

Imorgon har vi en hel del matcher, har ett par tankar och kommer säkert posta någon rek ikväll om jag har tid och svårt att sova.
Gammal 2011-10-26, 09:42   #28

Sharp$: 140

Standard

Citat:
Den enda i Atalanta jag har någon större koll på Denis som är skön anfallare som tyvärr Napoli gjorde sig av med(kunde behövts nu när de har så många matcher)

Napoli - Udinese

Mitt lag är Napoli men jag kan inte motstå att spela Udinese i denna matchen. Som jag nämnt tidigare så har Napoli stora problem att luckra upp lag som faller tillbaka och låter Napoli förra spelet. Jag har funderat lite på matchbilden i denna match och jag tror Udinese kommer gå in med samma inställning som man gjorde mot Milan. I den match föll man tillbaka och försvarade sig mycket skickligt för att sedan gå på kontringar med framförallt Torje(som ska vara Rumäniens svar på Leo Messi) och Di Natale. Man kommer antagligen spela 4-4-1-1 och inte kliva upp särskilt långt i sin press.

Detta gör att det inte kommer finnas så mycket ytor bakom Udineses baklinje och det är där Cavani och Lavezzi är som bäst. Hamsik är väl den som bäst kan hantera ett lågt spelande försvarsspel med sina passningar och härliga skott. Problemet är Hamsik inte alls är i den formen han var i för två år sedan.
Napoli spelar 3-4-3 med Inler och Gargano som hårdjobbande innermittfältare. Tyvärr är det i mittfältet det största problemet ligger i när de ska förra matcherna, man har ingen som är tillräckligt kreativ och som kommer in med djupledslöpningar och slår fina bollar på de tre där uppe. De har ofta två snabba kantspelare som får mycket yta när Napoli ligger på kontringar men försvinner lite när ett lag backar hem i och med att de inte får något understöd av någon ytterback då man spelar med tre stycken i baklinjen.

Udinese +0.5 1.87 och antagligen under 2.5 till 1.75
Ingen Di Natale eller Isla i Udes trupp. (7/10 av lagets mål i ligan)

U2.5 känns befogat till ~1.70. Kanske lägre t.o.m om Cavani, som iofs inte sett så jävla vass ut senaste tiden, får vila.
_mowgli_ är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 09:52   #29

Rilles avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 436

Standard

chievo stiger en hel del nu. kollar bet 365 -0,5 ger 2,025. Skador??
Rille är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 10:07   #30

Sighurts avatar

Heja bror!

Standard

The list of players:
Squizzi, Puggioni, Sorrentino, Cesar, Dramé, Andreolli, Frey, Jokic, Mandelli, Morero, Bradley, Cruzado, Hetemaj, Rigoni, Sammarco, Vacek, Moscardelli, Paloschi, Pellissier, Théréau.

Från deras officiella sidan.

Startelvan mot Inter senast
Bradley M.
Cesar B.
Cruzado P. R.
Frey N. S.
Hetemaj P.
Jokic B.
Morero S.
Paloschi A.
Pellissier S.
Sorrentino S.
Vacek K.

Ser ut som att dom har tillgång till samma elva som spelade mot Inter.Skum rörelse ..
Rille (+10)
Gammal 2011-10-26, 10:23   #31
Franzen Buttboy

Björnens NHL(inaktivt)

Standard

Hade ju räknat med Isla och Di Natale. Oddset har sjunkt för mycket på Napoli så rider ut denna. Tror fortfarande att Napolis anfallsspel får stora problem.

Går även in på Under 2.5 till 1.75
Gammal 2011-10-26, 12:19   #32

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 273
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av raaabin Visa inlägg

Håller med 100%. Lazio var det bättre laget matchen igenom och vann rättvist! Angående Catania-matchen anser jag att man bör avstå ettan då oddset är för lågt och Lazio är public bet denna omgången och kommer förmodligen sjunka några snäpp till innan avspark.
Bolognese är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 13:05   #33
Webmaster

marss avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 3518
Standard

Någon som vet vad som händer med Mexes egentligen? Han har ju suttit på bänken ett antal gånger nu så han borde vara hel? Menar Yepes imponerade inte direkt senast man tycker Mexes borde vara given men han kanske inte pallar 90min :o
Gammal 2011-10-26, 14:32   #34

Sighurts avatar

Heja bror!

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mars Visa inlägg
Någon som vet vad som händer med Mexes egentligen? Han har ju suttit på bänken ett antal gånger nu så han borde vara hel? Menar Yepes imponerade inte direkt senast man tycker Mexes borde vara given men han kanske inte pallar 90min :o
Läste en artikeln förra veckan att Mexes nu va tillbaka från sin knäskada. Tror precis som du säger att han inte är redo för 90 min spel än. Dessutom måste han komma i matchform. Men som du säger så bör han vara given eller åtminstone tredjeval.
Gammal 2011-10-26, 16:39   #35
Franzen Buttboy

Björnens NHL(inaktivt)

Standard

Tror Inter kommer få det tufft idag, de har inte imponerat och ska tydligen vila en del spelare idag. Inte tillräckligt bred trupp för att vila allt för många spelare. Milito startar och hans inledning på säsongen har inte gjort någon glad.

Atalanta 3.25

Senast redigerad av isbjorn den 2011-10-26 klockan 16:52.
Gammal 2011-10-26, 16:47   #36

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 159
Standard

Håller inte med Isbjorn där.

Inter ligger risigt till i ligan, behöver verkligen ta 3 poäng även om man möter Juventus På lördag.
Spelare som sneijder, lucio, maicon, cambiasso kommer alla spela.

X2.
ersrovhal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 16:59   #37
Franzen Buttboy

Björnens NHL(inaktivt)

Standard

Maicon vilas.
Gammal 2011-10-26, 17:01   #38
Franzen Buttboy

Björnens NHL(inaktivt)

Standard

Lazio har inte med Matuzalem, Hernanes eller Dias. Spelar antagligen 4-3-3 med Sculli, Klose och Cisse på topp.
Gammal 2011-10-26, 17:53   #39

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 268
Standard

Tror också på Inter men DNB är att föredra. Atalanta ser jag inget värde i även om oddset är högt. Tänk på att de mest vunnit med uddamålssegrar och att det inte varit mot topplagen. Inter har spelat upp sig ordentligt sen Ranieri tog över och är i desperat poängbehov. Atalanta har ett intressant lag men det kommer få problem mot storlagen rakt igenom här framöver - matchen mot Roma för några omgångar sen var man helt lost trots att Roma inte imponerade särskilt. Inter bör vinna även om Maicon inte spelar.

Sen så tror jag att Cagliari tar tre poäng mot slagpåsen Cesena som kommer få det tufft iår, speciellt mot lagen i övre delen av tabellen. På sin höjd så kanske Cesena kan vinna 1-0 hemma mot ett lag som Lecce om mutu (avstängd idag) är på spelhumör men mot Cagliari har de inget och hämta. DNB spelas till allt över 1.8.

Senast redigerad av woland den 2011-10-26 klockan 17:54.
woland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 18:06   #40

Sighurts avatar

Heja bror!

Standard

Lazio (4-3-1-2): Marchetti; Konko, Biava, Diakité, Radu; Brocchi, C. Ledesma, Lulic; Sculli, Klose, Cisse
suspended Dias
out Mauri, Gonzalez, Hernanes, Matuzalem

Catania (5-3-2): Andujar; Izco, Bellusci, Spolli, Legrottaglie, Marchese; Almiron, Lodi, Delvecchio; Bergessio, Maxi Lopez
out P. Ledesma, Capuano, Potenza, Alvarez, Llama, Suazo, Gomez

-------------------------------------------------------------------------------------

Atalanta (4-4-1-1): Consigli; Masiello, Lucchini, Capelli, Peluso; Schelotto, Cigarini, Padoin, Bonaventura; Moralez; Denis
out F.Pinto, Manfredini

Inter (4-3-1-2): J. Cesar; Maicon, Lucio, Chivu, Nagatomo; Zanetti, Cambiasso, Stankovic; Sneijder; Zarate, Milito.
out Poli, Ranocchia, Coutinho, Viviano, Samuel, Forlan

-------------------------------------------------------------------------------------

Jag ska vänta in Lazio matchen, hoppas att oddsen sjunker en del så man strax innan matchstart kan spela asian handicap på Catania. +0.75 till omkring 2.00 eller +1 till omkring 1.70 vore bra.

Vart har du sett att Maicon inte kommer starta? Gazzetta har med honom i startelvan samt andra källor som jag tittat in. Vågar mig inte på Atalanta matchen då jag tycker att Inter ställer upp med ett starkt lag, och formen är på uppgång. Luktar kryss?
Gammal 2011-10-26, 18:27   #41

Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 268
Standard

Citat:
Vart har du sett att Maicon inte kommer starta? Gazzetta har med honom i startelvan samt andra källor som jag tittat in. Vågar mig inte på Atalanta matchen då jag tycker att Inter ställer upp med ett starkt lag, och formen är på uppgång. Luktar kryss?
Om du frågar mig angående Maicon så antog jag det då Isbjorn skrev det här ovan, man skriver väl inte sånt om man inte är hundra tänker jag...

Jag tror som sagt på Inter seger, tror de vinner utan att släppa in mål dessutom. Sneijder avgör?
woland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-26, 19:45   #42
Franzen Buttboy

Björnens NHL(inaktivt)

Standard

Citat:
Lazio (4-3-1-2): Marchetti; Konko, Biava, Diakité, Radu; Brocchi, C. Ledesma, Lulic; Sculli, Klose, Cisse
suspended Dias
out Mauri, Gonzalez, Hernanes, Matuzalem

Catania (5-3-2): Andujar; Izco, Bellusci, Spolli, Legrottaglie, Marchese; Almiron, Lodi, Delvecchio; Bergessio, Maxi Lopez
out P. Ledesma, Capuano, Potenza, Alvarez, Llama, Suazo, Gomez

Atalanta (4-4-1-1): Consigli; Masiello, Lucchini, Capelli, Peluso; Schelotto, Cigarini, Padoin, Bonaventura; Moralez; Denis
out F.Pinto, Manfredini

Inter (4-3-1-2): J. Cesar; Maicon, Lucio, Chivu, Nagatomo; Zanetti, Cambiasso, Stankovic; Sneijder; Zarate, Milito.
out Poli, Ranocchia, Coutinho, Viviano, Samuel, Forlan

Jag ska vänta in Lazio matchen, hoppas att oddsen sjunker en del så man strax innan matchstart kan spela asian handicap på Catania. +0.75 till omkring 2.00 eller +1 till omkring 1.70 vore bra.

Sry, misstolkade en Italiensk artikel.

Senast redigerad av isbjorn den 2011-10-26 klockan 19:47.
Gammal 2011-10-27, 13:32   #43

Sighurts avatar

Heja bror!

Standard

Sista matchen för omgången ikväll. Palermo tar emot Lecce hemma på Sicilien. Gillar Över 2.5 finns till 1.81. Ser det lite som Milan - Parma matchen. Lecce fick det att lossna senast hemma innan dess har målproduktionen gått knackigt. Det är inte många lag som åker till Sicilien ostraffade. Palermo kommer förmodligen föra spelet mot Lecce och jag tror mycket väl att man kan gå över linan själv. Men efter att sett Lecce hemma mot Milan kändes inte handicap linan -1 på Palermo lika givet. Lecce hade inte många chanser men tog till vara på varje anfall. Jag tror mycket väl man kan sätta dit 1 ikväll och störa Palermo därför känns Över som ett bättre spel. Tittar man inbördes har 4 av 5 matcher på Sicilien slutat Över 2.5.
Svara

td