Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2010-02-06, 13:42   #1

Ex Punters avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 21
Standard

6/2 the Championship 16:00

Ja, det blev lyckat igår men det är lättare i efterhand. Ny dag idag...

SU-Derby
Här gillar jag bortalaget +0,75 @ 1,80. SU är ett klasslag i den här divisionen år efter år och nästan alltid pålitligt. Den här säsongen har dock varit kantad av skador och för bara någon månad sedan var det nära att K. Blackwell fick gå. Formen bättrade sig dock och han fick stanna kvar. Laget kommer nu från två raka förluster och 1-6 i målskillnad så tyvärr kan vi inte räkna med några inställningsproblem. SKadeläget är dock fortsatt ett problem, framför allt defensitvt då lagk. C. Morgan, M. Seip & A. Taylor är out och man ska inte glömma att M. Kilgallon precis har lämnat klubben plus at tK. Naughton precis blevhemmkallad av Spurs. In kommer lånen T. Kallio & N. Nosworthy som är klasspelare men har inte spelat ihop sig med backlinjen och inte gjort många matcher i sina resp PL-lag innan.

Derby är illa till i tabellen men har visat stigande form en längre tid, eg. sedan man slog ut Millwall ur cupen. Laget är dessutom förstärkt under januarifönstret, ex SU-mf M. Tonge är given på mf idag. 1-0 i derbyt mot Nottingham var en jätteseger som måste har ökat på självförtroendet, sen har man inte råd att släppa på koncentrationen pga tabellplaceringen. Inga nya skadeproblem i Derby men jag tycker nog att återkomsten av K. Commons som nu fått ett gäng matcher i benen och måste börja närma sig formen är ett klart plus.

SU är klar favorit och visst, det kan jag förstå men 1,85? Men, Derby har väl så god motivation och är ruskigt tighta på bortaplan - 5 insläppta på de senaste 9 matcherna! Sedan har man dessutom både R. Hulse & M. Tonge som är fd SU-spelare och säkerligen inte gör svaga insatser idag. Jag kan inte se SU ha drygt 50% vinstchans och spelar Derby +0,75 1,80 6u

Nottingham-SW
Nottingham har jag sett live i London i somras och jag tyckte de såg helt okej ut för att spela på bortaplan då. Med B. Davies vid rodret och ett gäng talangfulla spelare är jag inte ett dugg förvänade över att de är så högt uppe i tabellen, det kanske inte räcker hela vägen fram men ändå.

Idag kommer de från 0-1 i derbyt mot Derby och lär vara grymt revanschsuget och man vet givetvis om att Newc vann igår. Här tar många SW sedan A. Irvine tog över men jag såg SW mot Posh och den 2-1 segern var LÅNGT i från övertygande. Defensiven var snurrig och hade inte Poshkeepern bjudit på 1,5 kasse hade inte SW vunnit den fighten. Därefter rättmätig torsk borta mot Donc och 2-1 på Plym senast var inte mer än en okej insats, jag tror inte att formen hos SW är så bra som raden vill visa. SW är vidare ett helt annat lag borta än hemma, 22 insläppta på 14 fighter och jag ha svårt att se SW stå emot ett hungrigt Nottingham.

Skadeläget är bra i bägge lagen och inget som stör men här är det i mina ögon klasskillnad. Jag lirar Nottingham -0,75 @ 1,82 8u.

Peterborough-QPR
Posh har återigen bytt manager, nu är Jim Gannon in charge och det brukar ge ny energi. Dock är laget inget vidare, jag hade räknat med att Posh skulle gå rätt så bra den här säsongen men defensiven är direkt svag, 51 insläppta är helt enkelt för dåligt. Nu är förvisso mb Craig Morgan åter, ett plus, men laget har nu spelats till favorit och det är jag tveksam till.

I QPR är krisen nära med ännu ett managerbyte och fullständig kaos emellanåt. Man har tvingats skära i kostnader så dyra gnällspikar som F. Hall, W. Routledge och P. Agyemang fick alla lämna klubben nu i januari. In kom krigare i cmf N. Quashie, yb M. Hill samt fw-paret T. Priskin & M. Bent och de två sistnämnda lugnade fansen lite, det var stora protester efter 0-1 hemma senast. Detta är sista chansen för QPR som måste vinna och det vet man. Här kommer krävas vilja och hjärta för klubben, den som inte visar upp det kommer plockas bort. Laget idag lär bli nytt framåt, ymf L. Cook skulle jag tro spelar från start och det kommer nog att bl Bent-Simpson framåt om inte Priskin tar plats direkt. Normalt står man över lag i kris men tidigare under säsongen hade QPR stått i 2,30 och vinna den här fighten, idag får vi nästan dubbelt +0 och det måste jag syna, några 0-5 som det blev borta mot Nottingham vill man inte vara med om igen. Insatsen hålls dock nere, QPR +0 1,99 4u.

Senast redigerad av Ex Punter den 2010-02-06 klockan 14:17.
Ex Punter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-06, 13:43   #2

Portugisens avatar

Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Kul!
Lycka till...
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-06, 18:04   #3

Rejss avatar

Sharp$: 4408
Standard

2/3 va? Och sista förlust med 1-0

Bra jobbat

Men nästa rek använd lite mer struktur lägg fetstil på de olika matcherna och lägg vad du satsar på tydligt under med finstilt eller något. Blir lättare att läsa då.

Annars bra rekar
Rejs är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-06, 18:08   #4

lodmajsters avatar

Sharp$: 1167

lodmajsters MMA
Stats: 2 - 3 - 0
ROI: 80.65%
Vinstprocent: 40.00%

Standard

Snyggt gjort
Keep ’Em Coming
lodmajster är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-06, 18:09   #5

Ex Punters avatar

Standard

Två av tre ja men känns som lite flax då SW kvitterade med kvarten kvar och staten inte visar något jätteövertag för Nottingham. Kanske har jag underskattat SW iaf... Får väl se och läsa rapporten sen.

QPR en man kort med 35 kvar och två man kort med 15 kvar så det var väl chanslöst. Som alltid, man ska stå över lag i kris.

Lovar att jobba vidare med skrivandet så det blir mer lättläst.
Gammal 2010-02-06, 18:10   #6

olof86s avatar

Sharp$: 27
Standard

Bra jobbat!
Gammal 2010-02-06, 18:36   #7

Portugisens avatar

Sharp$: 511

Portudogs
Stats: 13 - 14 - 6
ROI: 92.75%
Vinstprocent: 48.00%

Standard

Snyggt, ska bli kul...
Portugisen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2010-02-07, 13:46   #8

Ex Punters avatar

Standard

Lite uppsummering:

Newc @ 1,95 rätt = +7,6u
Derby @ 1,80 rätt = +4,8u
Nottingham @ 1,82 rätt = +3,28u
QPR @ 1,99 fel = -4u

Summa: +11,68u

Skall tillägga att 10u är maxinsats. Ska försöka förtydliga framöver...
Svara

td