|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-10-09, 13:28 | #1 |
Dagens fotboll 9 oktober
Följande singel spelas i Division 2 Västra Götaland:
Lindome GIF-IK Tord 1 2.10@Expekt Den sista omgången spelas idag i Division 2 Västra Götaland. I den här matchen möts två mittenlag med motsatta formkurvor i en match som inte har någon större betydelse men formen och viljan att vinna verkar framförallt finnas hos hemmalaget. Lindome GIF (5:a) är något av höstens lag med endast en förlust på de elva senaste seriematcherna. Senast blev det 4-1 borta mot Kinna IF (11:a) och i de två senaste hemmamatcherna har det blivit kryss mot topplagen Halmia IS (5-5) och Utsiktens BK (2-2) vilket får betecknas som starkt. I laget visar Rami Kurdali (13 mål) och Magnus Larsson (7 mål) form. IK Tord (6:a) har inte vunnit på över en månad och har nu fem raka utan vinst varav fyra har slutat med förlust. Senast blev det 0-2 hemma mot Torslanda IK (4:a). I lagets två senaste bortamatcher har det blivit 0-1 mot Tvååkers IF (7:a) och 0-3 mot jumbon Gislaveds IS. Det känns som om luften har gått ur jönköpingslaget. Det går inte att hitta någon ny eller aktuell information på respektive lags hemsidor. Luften verkar ha gått ur där också. Det känns ändå som om det skulle kunna finnas en hel del luft kvar hos hemmalaget. Jag var precis i detta nu och tittade på lagens trupper på svenskfotboll.se och vad jag kunde se var det inga nya avbräck hos lagen. Jag tror att Lindome GIF:s målkung Rami Kurdali var avstängd senast. Han är hursomhelst tillbaka till säsongsavslutningen i eftermiddag på Lindevi IP:s konstgräs och det får betecknas som ett plus för Lindome GIF. Singeln spelas med medelinsats. Spelstopp 14.00. Senast redigerad av soulman den 2011-10-09 klockan 13:45. |
|
2011-10-09, 13:35 | #2 |
Den annars så innehållsfattiga söndagen gör att jag plockar denna. Har man nåt pling att följa i eftermiddag iaf.
2011-10-09, 16:13 | #3 |
Lindome GIF-IK Tord 3-2 (2-2) slut
|
|
|