![]() |
|
LinkBack
![]() |
Ämnesverktyg
![]() |
![]() |
#1 |
Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 620Frankie Jr 2014/2015 Stats: 9 - 8 - 3 ROI: 102.80% Vinstprocent: 52.94% |
![]() EM-Kval 11 oktober
Har ej kommit spelschema för infogning, kan redigera det när det dyker upp.
Lite tankar hittils. Irland-Armenien är en final om andraplatsen i gruppen, med Irland i pole position. Armeniens målfacit till trots siktar Irland på vinst, 0-0 eller 1-1. De spelar tight hemma. Under 2.5 @ 1.90 för tillfället på Bwin. Serbien måste vinna för att komma tvåa - då inbördes möten med Estland gör dem trea trots kryss. Svårt. Gruppfinal mellan Frankrike-Bosnien där Bosnien måste vinna för att säkra gruppseger, Frankrike måste hålla oavgjort. Jag tror att Bosnien kan ha bra chans men att värde helt klart ligger på krysset, 4.40 på Betfair nu Senast redigerad av FrankieJr den 2011-10-08 klockan 11:38. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
![]()
Danmark - Portugal luktar ju kryss. För Portugal räcker det med kryss för att vinna gruppen och skulle Sverige inte vinna mot Holland så räcker krysset även till avancemang för Danmark som bästa tvåa.
Det här har ju dock såklart spelbolagen koll på och runt 2,85 får man nöja sig med för krysset just nu. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 |
![]()
Att det är ungefär 50/50 enligt spelbolagen att Estland kommer 2a i sin grupp är rätt så kul. Estland som var rankade 94a i världen innan EM kvalet började har nu chansen att hamna före lag som Serbien och Slovenien i sin grupp.
Vore för j*vla kul om de tar sig till Play-off, och sedan till ett ev. EM! ![]() Heja Slovenien! |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#4 | |
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#5 | |
![]() Citat:
Vore förövrigt guld om det blev så och Sverige lottades mot Estland i playoffet men sån tur kan vi väl inte ha? |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#6 |
![]()
Den bästa tvåan går ju direkt till huvudturneringen dock. Ett kryss mot Holland tror jag räcker för att vi skall bli bästa tvåan (?) och alltså inte ens behöva playoffa oss.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#7 | |
![]() Citat:
Om vi kryssar mot Holland får inte Danmark-Portugal också sluta oavgjort då är Danmark bästa tvåa. Om Portugal eller Danmark vinner och Sverige kryssar kan även Kroatien bli bästa tvåa över Sverige om de vinner sin sista match med minst 5 bollar. Sveriges match börjar en kvart före Danmark. Blir grinigt om Sverige-Holland slutar typ 1-1 och det står 1-1 i Danmark också och båda börjar maska ![]() Edit: Det där sena insläppta målet i Ungern ställde fan till det :( Senast redigerad av Vlad den 2011-10-08 klockan 17:14. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#8 |
![]()
Sverige har senarelagt sin match så den kommer börja samtidigt som Danmark-Portugal. Krysset i Danmark-matchen står just ni i 2.85 på betfair, någon prebet-guru som har en åsikt om detta? Känns ju som det oddset kan komma att ändras en hel del innan matchstart, men åt vilket håll?
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#9 |
Sharp$: 620Frankie Jr 2014/2015 Stats: 9 - 8 - 3 ROI: 102.80% Vinstprocent: 52.94% |
![]()
Sverige-Holland är värderade till samma pris på flera sajter, några har även Sverige som favorit. Känns högt att vi ska vara favoriter helt hux flux...
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#10 | |
![]() Citat:
Zlatan är dessutom avstängd och Klaas-Jan Huntelaar jagar målrekord (2mål till behövs för att tangera målrekordet i ett EM-kval). Han står på 11 mål och den som leder har 13 mål - han vill bli bäst genom tiderna? Visserligen tror jag Holland kommer rotera en del - Sneijder och Affelay inte med om jag minns rätt? Men spelare som Van Bommel, Huntelaar och Kuyt bör köra över Sverige med tanke på att Hämäläinen, Toivio m.fl. gjorde det spelmässigt... Edit: Holland +0 AH gav 1.90 - klippte det nu då jag har svårt att tro att det kommer stiga mycket mer, snarare falla tillbaka! Senast redigerad av raaabin den 2011-10-10 klockan 10:03. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#11 | |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#12 | |
![]() Citat:
![]() ![]() |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#13 |
Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 938Fotboll 11/12 Stats: 18 - 13 - 6 ROI: 133.62% Vinstprocent: 58.06% |
![]()
Jag tror lite på grann på "skrällarnas natt" tema imorgon.
Dels är många lag redan klara, och många som kommer gå in och kämpa för moder fosterland. Tyskland - Belgien exempelvis. Belgien har många bra spelare i sin trupp, speciellt är att de är unga. Och de har även en bra målskillnad i deras grupp och stark form och har allt att spela för. Lägg till att många spelare i storlandslagen kommer ha ett rejält tufft schema, dels kommer de ha spelat två landskamper, men en ligamatch till helgen och sen CL mitt på veckan. Är det någon match man ska vila så är det en match där allt redan är serverat. Allt annat är bara irrationellt. Min känsla just nu är även att Bosnien har skrällchans på Frankrike. Jag menar Dzeko och Pjanic är väl bara några få namn som kan sätta skräck på fransoserna? Även Bosnien med ruskigt bra form. Sen har jag inte så mycket koll på vad de har att spela för. Någon får gärna skicka en länk där man kan läsa kortfattat vad alla lag har att spela för. Eller så kmr goal.com släppa en preview på allt det där inom kort. *edit. Lägg till att många av storlagen gjorde mycket bra prestationer senaste matchomgången vilket jag tror kortsiktigt kommer leda till att spelare övervärderar deras chanser. Således har jag fingret på avtryckaren just nu... ska bara hitta rätt måltavla. Senast redigerad av madjedo den 2011-10-10 klockan 12:08. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#14 | |
![]() Citat:
Alltså går Turkiet vidare med minst oavgjort om Belgien förlorar. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#15 |
Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 938Fotboll 11/12 Stats: 18 - 13 - 6 ROI: 133.62% Vinstprocent: 58.06% |
![]()
jag förstog det. men jag menade bara att deras målskillnad är bevis på att de faktiskt spelat bra. bättre än turkiet om man går efter målskillnad. Turkiet har ju bara +1 i målskillnad.
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|