Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-10-04, 10:01   #1

raaabins avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1442

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Premier League 15 oktober!

Måste få fart på forumet igen som jag tycker tappat lite och inte har alls samma fart längre, ta er i kragen och börja diskutera!

Arsenal – Sunderland
Chelsea – Everton
Liverpool – Man Utd
Man City – Aston villa
Newcastle – Tottenham
Norwich – Swansea
QPR – Blackburn
Stoke – Fulham
West Brom – Wolverhampton
Wigan – Bolton

Senast redigerad av raaabin den 2011-10-04 klockan 10:04.
raaabin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-04, 10:53   #2

FrankieJrs avatar

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Jag tycker som dig, men jag vet inte vad jag tycker om dessa trådstarter - har själv gjort dem men nu när infoga spelschema-funktionen funkar så bra så tycker jag att fokus ska ligga på dem - annars diskuterar man samma matcher i flera olika trådar.
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-04, 11:56   #3

raaabins avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Jag tycker som dig, men jag vet inte vad jag tycker om dessa trådstarter - har själv gjort dem men nu när infoga spelschema-funktionen funkar så bra så tycker jag att fokus ska ligga på dem - annars diskuterar man samma matcher i flera olika trådar.
Förstår inte vad du menar med det sista? Jag har lagt PL i en tråd, Serie A i en tråd och La Liga i en tråd, hur går det då att diskutera flera matcher i olika trådar?
Gammal 2011-10-04, 12:04   #4
Webmaster

marss avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 3518
Standard

raaabin du postar trådar angående spel 10-14 dagar fram i tiden, då får du också ha någon analys att komma med för att dessa trådstartar ska framstå som nödvändiga.

Väntar dagen ut på att se om det finns en anledning att behålla trådstarterna.
mars är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-04, 12:16   #5

raaabins avatar

Standard

Min första tanke när jag ser dessa spel är Man City - solklar! City -1.5 ger runt 2.00 ggr pengarna hemma mot ett Aston Villa som av tradition har problem med City borta. På de 15 senaste matcherna på Citys hemmaarena har det slutat med 12 hemmasegrar, 1 kryss och 2 bortasegrar. De 4 senaste matcherna har City dessutom vunnit med minst 2 mål. Huruvida skadeläget på Aguero kommer påverka återstår att se men visst har City inte varit så här bra på mycket länge och bredden på den offensiva sidan är otrolig.

Även sugen på nykomlingsmötet mellan Norwich och Swansea att lira en etta. Norwich ligger på 2.25 och känns som ett bättre lag i grunden än Swansea. Dessutom tror jag hemmaplan väger tungt här. Fjolårets möte i Championship slutade med 2-0 seger för Norwich.

Gammal 2011-10-04, 12:27   #6

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 1169

Standard

Stoke City är alltid tunga på hemma plan.
highwon är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-04, 13:30   #7

raaabins avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av highwon Visa inlägg
Stoke City är alltid tunga på hemma plan.
Visst är dom det, men vågar nog inte lira på den med tanke på Fulhams islossning senast (6-0 mot QPR). Men visst 2.10 på Stoke hemma mot ett "undre halvan-lag" är det inte ofta man får.

Tottenham har också fräscht odds, 2.40 borta mot Newcastle. Newcastle måste förlora snart? Tottenhams form är stigande och kan mycket väl vinna här även om det alltid är svårt att möte Newcastle borta.
Gammal 2011-10-04, 13:42   #8

Andy90s avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2871
Standard

* Tottenham imponerade dock inte mot Arsenal, trots det lyckades man vinna. (efter hands och målvaktstabbe iofs).

* Swansea har enligt mig imponerat mer än Norwich.

Håller dock med dig om att -1.5 på City är mumma
Gammal 2011-10-04, 13:55   #9

raaabins avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Andy90 Visa inlägg
* Tottenham imponerade dock inte mot Arsenal, trots det lyckades man vinna. (efter hands och målvaktstabbe iofs).

* Swansea har enligt mig imponerat mer än Norwich.

Håller dock med dig om att -1.5 på City är mumma
Tycker Tottenham imponerade första 20 då man borde haft ledningen med 1-0, blixtsnabba i sina omställningar med bl.a. Defoe, Bale och Modric. Parker hade friläge tidigt i matchen och Adebayor hade ett ännu bättre friläge i andra halvlek. Visst växte Arsenal in i matchen och kryss hade kanske varit mest rättvist men jag blev ändå imponerad av Tottenham som har snabba offensiva spelare och Adebayor som jag tror får ut mer mot Newcastle än mot Arsenal då han blev hårt plockad.

Swansea har imponerat på hemmaplan ja. Dock inte på bortaplan då man förlorat med 4-0, 1-0 och 4-1 - visserligen mot City, Arsenal och Chelsea. Såg matchen mot Chelsea då man blev totalt utspelade och trots Torres utvisning så fortsatte Chelsea att dominera.

Norwich däremot hotade United senast och hade guldläge att både ta ledningen och kvittera vid ställningen 1-1, OBS: att denna matchen gick på Old Trafford. Matchen innan det vann man mot Sunderland hemma med 2-1. Tror på en jämn match, där hemmalaget går segrande - men det återstår att se

Ska man ta City nu? Den lär sjunka?
Gammal 2011-10-05, 02:15   #10

mattiaspolancos avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 551

Standard

Jag skulle inte tippa Manchester City -1.5 för att:

1. Aguero är skadad
2. Jag tror det är lite kaos i klubben ang. Tevez.
3. Man spelar CL tre dagar efteråt och jag tror man underskattar Aston Villa lite i denna match och bänkar 2-3 ordinarie.
4. Aston Villa har spelat oavgjort 4 gånger t.o.m emot formstarka Newcastle och jag ser inte varför dem inte skulle kunna klara av ytterligare ett kryss med tanke på argument 1-3.

Jag tror följande spel sitter: Asian Handicap; Aston Villa +1.5 (1.975)
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mars (+1)
mattiaspolanco är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-05, 08:29   #11

Donalds avatar

Sharp$: 181

Standard

Helt enig med matthiaspolanco. Räcker med se tillbaka på hur Citys spel sett ut de senaste matcherna.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-05, 12:31   #12

raaabins avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mattiaspolanco Visa inlägg
Jag skulle inte tippa Manchester City -1.5 för att:

1. Aguero är skadad
2. Jag tror det är lite kaos i klubben ang. Tevez.
3. Man spelar CL tre dagar efteråt och jag tror man underskattar Aston Villa lite i denna match och bänkar 2-3 ordinarie.
4. Aston Villa har spelat oavgjort 4 gånger t.o.m emot formstarka Newcastle och jag ser inte varför dem inte skulle kunna klara av ytterligare ett kryss med tanke på argument 1-3.

Jag tror följande spel sitter: Asian Handicap; Aston Villa +1.5 (1.975)
Aguero är skadad ja, men det var han sist med, eller han skadade sig tidigt i matchen vid ställning 0-0, ändå vann dom med 4-0. Dzeko, Nasri och Barry var på bänken, ändå vann dom med 4-0. Även om dom skulle vila typ några av startspelarna offensivt så har dom grymma ersättare -
Balotelli, riktigt bra högsta potential och verkar kommit mer rätt nu under Mancini på senaste tiden - mål senast.
Adam Johnson, en av Englands bästa vänsterfötter och kanske den mest underskattade spelaren i Premier League, grym från sin kant och nätade även senast! Lägg där till t.ex. Nigel de Jong som är tillbaka från skada och troligen behöver matchtid och James Milner som brukar nöta bänk. Då blir deras elva trots allt mycket bättre än Aston Villas. Tilläggas bör även att detta var på bortaplan, visserligen mot Blackburn, men ändå på bortaplan! På hemmaplan har man i år i ligan vunnit 3 av 3, samtliga med minst 2 mål och ännu inte släppt in något! När man som sagt dessutom vunnit de 4 senaste hemma mot Aston Villa med minst 2 mål går det inte att undgå att man har ett mentalt övertag. Nej, -1.5 City blir det för mig. Men lycka till även om jag hoppas du har fel
Gammal 2011-10-05, 13:28   #13

mattiaspolancos avatar

Sharp$: 551

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av raaabin Visa inlägg
Aguero är skadad ja, men det var han sist med, eller han skadade sig tidigt i matchen vid ställning 0-0, ändå vann dom med 4-0. Dzeko, Nasri och Barry var på bänken, ändå vann dom med 4-0. Även om dom skulle vila typ några av startspelarna offensivt så har dom grymma ersättare -
Balotelli, riktigt bra högsta potential och verkar kommit mer rätt nu under Mancini på senaste tiden - mål senast.
Adam Johnson, en av Englands bästa vänsterfötter och kanske den mest underskattade spelaren i Premier League, grym från sin kant och nätade även senast! Lägg där till t.ex. Nigel de Jong som är tillbaka från skada och troligen behöver matchtid och James Milner som brukar nöta bänk. Då blir deras elva trots allt mycket bättre än Aston Villas. Tilläggas bör även att detta var på bortaplan, visserligen mot Blackburn, men ändå på bortaplan! På hemmaplan har man i år i ligan vunnit 3 av 3, samtliga med minst 2 mål och ännu inte släppt in något! När man som sagt dessutom vunnit de 4 senaste hemma mot Aston Villa med minst 2 mål går det inte att undgå att man har ett mentalt övertag. Nej, -1.5 City blir det för mig. Men lycka till även om jag hoppas du har fel
Jag har nu lagt Aston Villa spelet för att se vem det blir som blir skrattad i ansiktet efter 90 minuter.
mattiaspolanco är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-05, 13:37   #14

marlings avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 3131
Standard

Enligt mina källor förväntas Aguero vara tillbaka lago för A. Villa.
marling är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-10-05, 16:45   #15

raaabins avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mattiaspolanco Visa inlägg
Jag har nu lagt Aston Villa spelet för att se vem det blir som blir skrattad i ansiktet efter 90 minuter.
Jag är inte ute efter att skratta dig i ansiktet din pajas. Vi har olika syn på en match, so what? Mycket möjligt att jag har fel, men har du en vinstprocent på 100?
Svara

td