![]() |
|
LinkBack
![]() |
Ämnesverktyg
![]() |
![]() |
#16 |
![]()
Spel: (Asian Handicap) Tyskland 0, -0.5 (1.90)
Odds: 1.90 Jag funderar på detta spel... jag vet att Tyskland är klara och så vidare men jag tror man ändå går in för att vinna matchen? Vad säger ni? |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#17 |
Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 620Frankie Jr 2014/2015 Stats: 9 - 8 - 3 ROI: 102.80% Vinstprocent: 52.94% |
![]()
Tänkvärda ord från Jase82 från Punters Lounge:
Personally I'm not sure backing sides that need to win is ever the best course of action really. We have to remember that the sides that need a win haven't been good enough to get the points on the board so far, and now throw in the added expectation levels. Why are they considered better prospets now than last month, or the month before Wales V Switzerland for instance. Yes, Switzerland "need the win", but so did Montenegro really last month, and Wales beat them 2-1. Then there's the Wales performance against England to take into consideration. They were worth a point in that game. I remember when Scotland needed the points against Holland during the WC qualifying campaign. Holland had "nothing to play for" (another one of those overused clique's) and everyone was on Scotland. Yet Holland won 1-0. I'm sure there's other examples. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#18 |
![]()
Montenegro ska spela med sitt B-lag, inte P-16 lag. Jag litar på att det finns fler än 11 fotbollsspelare av bra klass ifrån det landet. En pinne skulle inne bära att kryss räcker i sista omgången mot Schweiz. För inte räknas väl inbördes möte före målskillnad?
Lite svårt att avgöra vart oddsen är på väg. Stiger på 1x2 marknaden gör dom i alla fall så det kan nog vara idé att vänta till nära inpå matchstart. Senast redigerad av zonwoz den 2011-10-06 klockan 22:42. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#19 |
![]()
varför ska montenegro spela med sitt b-lag? en vinst och man kan vinna gruppen. och en vinst hemma mot england är väl inte helt orimligt?
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#20 | |
![]() Citat:
Nu när Mellberg är tillbaka vågar jag nästan lova att försvaret kommer att vara mycket mer stabilt. Och ja, han är så viktig. Det såg vi redan mot Holland och det blev ännu mer bekräftat mot Ungern. Som någon tidigare nämnt, det gäller att vi knäcker nollan inom en viss tidsram, annars kan nervositeten spela in. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#21 |
![]()
Matchen N.Irland - Estland
Estland slog dem hemma med 4-1, men viktig match i gruppen då Serbien ligger poänget före med en match mindre i bagaget. Serbien har Italien hemma efter 3-0(disc) förlust borta. Sist Slovenien borta (1-1 på hemmaplan) Oddset 2,1 3,5 3,75 Rättat Senast redigerad av wedberg den 2011-10-07 klockan 10:47. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#22 | |
![]() Citat:
Bara en hållhake, de behöver plocka en positiv målskillnad på 10 bollar på 2 matcher dessutom hålla nollan mot england alternativt göra 11+deras mål, de har i snitt gjort 0,83 mål/match. Optimalt om de håller nollan mot England så måste de ändå öka sin mål/match med över 600%. Håller motivationen? Nej svårt att tro det och därför inte omöjligt de kommer med ett b-lag |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#23 | |
Sharp$: 620Frankie Jr 2014/2015 Stats: 9 - 8 - 3 ROI: 102.80% Vinstprocent: 52.94% |
![]() Citat:
Dom är ju i alla fall så pass dåliga att om dom kommer ut running and gunning kommer de att straffas för de - och om dom har någon hämndplan att försöka spela 0-0 är de inte tillräckligt bra för det. På samma sätt som vi tyckte att Sverige visst kunde ta poäng mot Holland i Amsterdam så tycker jag nog att vi är överdrivet rädda inför denna match. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#24 |
Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 236Streak NHL Stats: 54 - 53 - 0 ROI: 114.52% Vinstprocent: 50.47% |
![]()
Tror du blandar ihop grupperna. Estland är i grupp C med Italien och Serbien. Serbien spelar hemma mot Italien idag. Italien är klara, så Serbien spelar för att behålla 2:a platsen. Estland spelar borta mot Nordirland. Serbien har Slovenien borta efter kvällens match.
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#25 | |
![]() Citat:
När man får chansen vinna över England på hemmaplan, även om det bara skulle vara träningsmatch, så tar man den. EDIT: Dessutom tänker du fel angående målskillnaden. Vinner de med 5-0 idag (även om det är otroligt) så står de på samma målskillnad som England. Senast redigerad av Donald den 2011-10-07 klockan 09:25. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#26 |
![]()
Jag håller med om att Sverige tar Finnarna ikv. Men Finnarna har ändrat lite, har lite spelare i form och är allmänt starka hemma. Sveriges senaste match borta var ju ingen succe men jag tror Sverige tar dem. Bara inget j-vla underskattande som de brukar så
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#27 |
![]()
Serbien - Italien DnB, 2.37
Är inte det väldigt högt? Eller tror ni att Italien spelar med ett B-lag? |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#28 | |
![]() Citat:
nej, här har ni fel, för att skilja två lag är det alltid inbördes möten före skillnad, dvs den interna målskillnaden, och då montenegro lirade 0-0 borta räcker vinst hemma för att gå om england. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Kalle (+5) |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#29 |
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#30 |
![]()
Hur menar du att Finland är allmänt starka hemma? Jag hävdar motsatsen, att sett till deras grundklass är dom inte alls ett utpräglat hemmalag. Har inga vinster på hemmaplan i modern tid som höjer några ögonbryn.
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|