|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-09-16, 11:59 | #1 |
Hovmantorp- Emmaboda, div 4 elit ö. Småland
Hovmantorp- Emmaboda är en mycket viktig match för bägge lagen. Vid hemmavinst tar Hovmantorp det sista halmstrået för att möjligen stanna kvar utan kval. Vid bortavinst är Emmaboda klara att stanna kvar och Hovmantorp är i praktiken på negativ kvalplats.
Oddset för hemmaseger är 1,90 på Nordicbet och för bortavinst 2,65. Jag tycker att 2,65 är bra betalt för bortaseger. Bakgrunden är nog resultaten senaste omgången: Hovmantorp besegrade topplaget Kalmar AIK och Emmaboda förlorade mot Växjö Norra. Detta lag är i mina ögon seriens klart sämsta. Emmaboda, nedflyttade från 3:an, gjorde en bra vårsäsong, men har samlat få poäng i höst. Nu tror jag emellertid att det unga och bolltrillande EIS tar sig samman och vinner mot Hovmantorp borta. Jag har sett EIS två matcher i år och de har potential, men svårt att hantera underlägen. Tidig EIS-ledning så fixar man nog 3 poäng. I samma serie känns även oddset 1,90 för att Älmeboda/Linneryd ska slå Smedby borta som lite för högt. Den som söker högoddsare kan i div. 4 Småland Sydöstra titta på oddsen för Torsås (2,80) samt Gullabo/Gullaboås (3,00). |
|
2011-09-17, 18:49 | #2 |
Mycket riktigt så vann Emmaboda borta mot Hovmantorp. Detta trots att hemmalaget tog ledningen med 1-0. EIS vände sedan till 1-3 och resultatet blev 2-3. Nordicbets 2,65 på EIS visade sig alltså vara veckans felodds.
Oddssättarna gick för mycket på förra omgångens resultat. Det räcker inte att bara titta på resultatet utan även hur det kom till och vad lagen har att spela för. Även funderingen kring att Älmeboda/Linneryd inte skulle vinna över Smedby borta var riktig. 2-2 blev resultatet. |
|
|