![]() |
|
LinkBack
![]() |
Ämnesverktyg
![]() |
![]() |
#16 |
Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 938Fotboll 11/12 Stats: 18 - 13 - 6 ROI: 133.62% Vinstprocent: 58.06% |
![]()
Jag vet inte vad det är för enorm klass skillnad folk snackar om emellan Barcelona och Milan. Oddset ligger ju ändå på 1,28. Så något värde på den matchen är det isåfall endast att glömma?
Sedan ska man inte glömma att Milan var nära att - med nästan samma "skräplag" som många påstår dem ha - ta tre poäng från ett lag med nästan lika bra trupp som barcas (Real Madrid) förra säsongen. Jag ser Milan kunna försvara sig på gammalt italiensk sätt, och hålla matchen i alla fall under 2,5. Men någon överkörning tror jag inte på. Man ska komma ihåg att de spanska lagen, tradionellt sett haft problem med de italienska klubbarna. De kan spela sin löjliga plast offensiv så länge de vill. En eller två kontringar så är det bye bye. Om Sociedad kan göra det, så kan Milan! |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#17 | |
![]() Citat:
![]() ![]() |
![]() |
#18 |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
![]()
Mina Spel denna omgång:
Shakthar+0.5 @ 2.42 Over 2.5 @ 1.90 Porto har blivit för stora favoriter i mina ögon, Shakhtar är ett starkt fotbollslag med mycket kvickt och tekniskt anfallsspel. Porto saknar Rolando och Guarin pga avstängningar från Super Cupen. Porto har dessutom tappat Falcao och tränaren Villas Boas inför denna säsong. Visst att Porto ska vara favoriter trots detta, men inte till några 1.70. Porto har fortfarande en stark offensiv och brukar erbjuda målgaranti precis som Shakhtar. Bägge lagen bör anfalla och det finns talang nog för att näta. Valencia @ 1.75 Over 2.5 @ 1.90 Genk är ett svagt lag i dessa sammanhang, vill det sig illa åker de på 0-6 i denna grupp. Genk som överaskade och vanna Belgiska ligan har ingen CL-erfarenhet och egentligen ingen trupp för att konkurrera här. De fick visserligen behålla de flesta spelarna från förra året, men de har startat ligan dåligt och läcker in mål. Målvakten Curtois har fösvunnit för att ersätta De Gea i Madrid, kan inte vara hela anledningen men en del. Valencia har värvat smart och ser starka ut i år. Tveksamheter i försvarat där med stundtals i år. Förväntar mig en öppen match där båda målar. Zenit-0.25 @ 1.98 Zenit är starka i Europa, kanske inte visat för mycket borta men man har mött övermäktiga alternativt inte haft något att spela för. APOEL hemma kan vara knepigt, de kryssar eller förlorar i regel knappt mot bättre lag. Men med Zenit mitt i ryska ligan och APOEL endast 2 matcher in ser jag värde i kvartsbollen på Zenit. Zenit torskade senast efter att ha varit i ledning med 2-0, målvakten Malafayev tabbade sig ett par gånger. Hoppas det kan vändas till något positivt. Man City-1.5 Public bet javisst, men jag kan inte ignorera detta City just nu. Deras offensiv är helt galen och Napoli är i mina ögon ett medelmåttigt lag som skulle få kämpa om plats 7-9 i Premier League. City är ett oprövat kort i CL, men de har spelare på varje position som är bättre än Napolis. City har dessutom inte visat tendenser till att sluta anfalla i ledning. Så kan de hålla ordning på sitt försvar så ser jag minst 2-0 i denna match. Man Utd @ 1.95 Ytterliggare ett public bet. Man Utds form är vild och är i regel ett otroligt starkt lag i CL. Borta senaste 15 matcherna har bara Bayern, Barca och Marseille tagit poäng mot Utd. Benfica brukar prestera bra fotboll hemma, men deras backlinje kommer få problem mot Utds anfallsspel. Tror inte att de klarar att stå emot. Chelsea - Leverkusen Over 2.5 @ 1.87 Ett spel som jag kanske ångrar lite nu, många av Chelseas matcher i år har inte trillat över förrän sent i matcherna och Leverkusen har varit tighta i Bundesliga bortsett från senast. Dock gillar jag Leverkusens offensiv och de borde vara goda för ett mål samtidigt möter Leverkusen en bättre offensiv här och det borde betyda insläppta mål. Ajax - Lyon Over 2.5 @ 2.04 Ajax sprutar in mål i Eredivisie och är inte kända för att prestera bra försvarsspel. Lyon har öppnat Ligue 1 med många mål och lär gå för vinst i denna match. Om chanserna omsätts så trillar denna över, för bägge lagen kommer skapa chanser. Villarreal - Bayern Over 2.5 @ 1.94 Lite samma motivering som matchen ovan, två offensivt lagda lag med svagheter i försvarsspelet. Jag vill minnas Villarreals matcher mot Porto förra säsongen, två starka lag där mål kom flygande. Barca trashade även Villarreal senast och de gick över mot Sevilla och gjorde två mål trots en man utvisad. Bayern är precis som alltid hyperfarliga där framme och det kommer handla om hur dessa lag förvaltar sina chanser. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#19 | |
Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 938Fotboll 11/12 Stats: 18 - 13 - 6 ROI: 133.62% Vinstprocent: 58.06% |
![]() Citat:
Tänker ändå inte gå in på krysset pga för hög volatilitet. Barca har max 70-75% chans att vinna. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fake (+1) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#20 |
![]()
Et spill som skal være satt alt for høyt er Barcelona over 0.5 kort i andre omgang til 1.75 @ Bwin. Jeg kliner til med 7 units! Dette er en storkamp der ingen av lagene kommer til å gi seg uten ordentlig kamp. Italienere er italienere og de vet å provosere, spiller ofte helt på grensen av hva som er tillatt. Blir ikke overrasket om denne blir slashet. Enig?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fishjutta (+1) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#21 | |
![]() Citat:
![]()
![]() ![]() |
![]() |
#22 |
![]()
Barca vilade Messi, Villa, Iniesta, Puyol, Macherano och Abidal. Man fick två mål tidigt och tänkte att det var klart, fokus övergick till Milan-matchen och plötsligt stod det 2-2 och de kunde inte ställa om igen. Tror inte man ska dra för stora slutsatser av den matchen. Nu kommer man sätta in alla dessa i startelvan och denna matchen har man väntat länge på, Barca vinner, 3-0, 3-1?
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#23 |
![]()
Nja, Messi kom vel inn og spilte ca 27 min. Enig med madjedo at de ikke burde ha mer enn 70 % chans. De møter tross alt et ganske så godt lag. De burde vinne, men syns ikke verdien er tilstede.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#24 |
![]()
Villa kom in efter ca 30 min spel istället för Sanchez, ingen större skillnad enligt mig. Messi kom in efter ca 65 min spel.
![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#25 |
Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 620Frankie Jr 2014/2015 Stats: 9 - 8 - 3 ROI: 102.80% Vinstprocent: 52.94% |
![]()
+2 Milan @ 1.725 blir ett av mina spel - för högt odds trots Zlatan...
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#26 |
![]()
Några tankar kring Dortmund-Arsenal?
Känns som en liknande match som engelsmännen spelade mot Udinese, en liknande matchbild kanske? En sådan som passar Wenger och hans Arsenal, med kontringsskickliga lirare som Walcott, van P och Arteta (som väl är spelklar?). Även om de absolut inte imponerade mot Swansea så tycker jag att 4.42 som erbjuds är alldeles för högt? |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#27 | |
Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 620Frankie Jr 2014/2015 Stats: 9 - 8 - 3 ROI: 102.80% Vinstprocent: 52.94% |
![]() Citat:
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#28 | |
![]() Citat:
![]() Om du nu tror att denna matchen kommer bli jämn så får du gärna säga varför?Finns inte särskilt mycket som tyder på det. ![]() Milans långsamma lag kommer bli sönderspelat. Det vi har fått lära oss av Real Madrids försök att besegra Barca är att man bör försöka bekämpa dom med sin 'egen medicin'. Alltså pressa högt och snabbt hela tiden. Ligga på och stressa REJÄLT. Inte låta Barca rulla igång sitt spel. Men tror ni på allvar att Milan kommer lyckas med detta? Kommer Cassano, Nesta, Van bommel orka detta? Deras mittfält är totalt undermåligt på denna nivån. Den enda chansen för Milan som jag ser det är att man gör en taktiskt perfekt uppgift, grisar till matchen rejält och spelar försvar, försvar och återigen försvar, och hoppas på 0-0 lååångt in i matchen. Försöker man spela offensivt så är det Bye bye.. Senast redigerad av vessl123 den 2011-09-13 klockan 12:37. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#29 |
![]()
http://www.aftonbladet.se/sportblade...cle13616085.ab
Enligt artikeln Chelsea bankar: Lampard Anelka Terry Skador: Drogba Avstangning: Ramires stammer detta kommer jag testa+1 Leverkusen till 2.50. Mer for spanningensskull ![]() Forstar dock inte riktigt varfor han skulle banka dom i en CL match.
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#30 |
![]()
Först lutade det åt att jag skulle spela Dortmund men nu börjar jag mer o mer fundera över Arsenal. Oddsen stiger rejält och i skrivande stund får man 4,43 på Arsenal-seger, eller 3,29 på Arsenal +0.
Visst gjorde Dortmund en grym säsong och man har ett riktigt bra stöd på hemmaplan men behöver detta vara till ens fördel just i denna situationen? Dortmund-spelarna borde känna en hel del press och detta tror jag absolut passar Arsenal med den situation de just nu befinner sig i. Man är inne i en tung period och idag har de ingen press alls på sig för en gångs skull och de flesta förväntar sig att Dortmund ska vinna här idag. Jag tror det kommer gynna Arsenal. Dessutom har inte Dortmund alls visat samma form som föregående säsong om man bortser från premiärmatchen mot krislaget Hamburg där man vann med 3-1. Förlust 1-2 mot Hertha senast samt förlust mot Hoffenheim och 0-0 mot Leverkusen. 4,40 kan jag nog inte hålla mig ifrån. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|