![]() |
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
![]() |
#1 |
![]() Champions League 13-14/9
Hej!
Jag vet att det kanske är lite tidigt med denna trådstart men jag vill gärna höra med er angående en match; Borussia Dortmund (2.10) - Arsenal (3.60) Kan någon förklara varför Borussia anses som favoriter? Med tanke på de nyförvärv Arsenal har. Känns som ett överodds? Tack på förhand. Champions League (Europa) 2011-09-13 20:45: APOEL vs Zenit St Petersburg 2011-09-13 20:45: Barcelona vs AC Milan 2011-09-13 20:45: Chelsea vs Leverkusen 2011-09-13 20:45: Dortmund vs Arsenal 2011-09-13 20:45: Genk vs Valencia 2011-09-13 20:45: Olympiakos vs Marseille 2011-09-13 20:45: Plzen vs BATE Borisov 2011-09-13 20:45: Porto vs Shakhtar Senast redigerad av mars den 2011-09-08 klockan 23:40. Anledning: Spelschema |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 | |
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 |
![]() Arsenal
Jag tror det kommer finnas ett ganska fint spelvärde på Arsenal ett par matcher framöver trots de två tunga skadorna nu på Vermaelen och Wilshere. Ytterst viktigt dock att backlinjen med Sagna-Mertesacker-Koszienlny-Santos får hållas intakt då det i min mening inte finns någon backup här som håller. Självklart kommer Wilshere saknas enormt på mitten, men här finns ändå en del spelare att välja mellan. Ramsey, Rosicky, Benayoun och Arteta är spelare som kan göra ett fullgott jobb på mitten, men såklart inte i Wilsheres klass. Passupp i ligan dock där Song fortfarande är avstängd. Song är en otroligt viktig spelare för Arsenal och trots att Frimpong ser lovande ut i samma position har han en bra bit kvar. Framåt ser det helt ok ut med Gervinho och Walcott på vingarna och Van Persie som spets. Gervinho är även han avstängd två matcher till i ligan men tillgänglig i Champions. Bakom har vi två oprövade kort i Koreanen och Japanen, en iskall Chamak och en Arshavin långt ifrån sitt gamla jag.
Summa sumarum enligt mitt tycke är att Arsenal kommer underskattas efter den tama ligastarten. De har en slagkraftig elva att ställa på benen i Champions League där Gervinho och framförallt Song är tillgängliga. Det blir två viktiga matcher i Premier League innan dessa kan spela där igen, skönt då att det är Swansea och Blackburn som står för motståndet. Att jag är Arsenalsupporter behöver väl knappast tilläggas |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|