Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-08-31, 12:41   #16

FrankieJrs avatar

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av raaabin Visa inlägg
Ungerns kapten är Zoltan Gera? Och han är inte avstängd, han är fotskadad
OK, tack för info. Läste detta på Uefa's hemsida:

"Vilmos Vanczák, with four goals already in this season's Swiss Super League, and captain Roland Juhász miss the Sweden game through suspension. "
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 15:16   #17

Wagners avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 2252
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
I vanliga fall - möjligt.

Situationen i båda landslagen, Sveriges självförtroende + motivation och trygghet under Hamrén, Ungerns desperation, Zlatans enorma psykiska mindfuck bara av att visa sig i Budapest + hans form gör att 2.10 skulle ses som ett rejält överodds...

Mellberg? Ger honom +0.05. At best - viktig spelare men Jonas Olsson eller Granqvist ska kunna vikariera för honom OK. För att få lite klarhet i Gera och Dzsudzsaks frånvaro i truppen, två nyckelspelare - så om 2.10 ska vara spelbarthetsgränsen på Sverige, då skulle vi vara nästintill dogs med dem i truppen? Det köper jag inte...

Kan även tillägga att Ungerns kapten är avstängd i matchen mot Sverige.
Motivationsvinnare har man ju hört talas om och då bukar det i 100 fall av 100 handla om laget som behöver poängen bäst - i detta fall Ungern då. Men nu ska det spelas på Sverige och då får Ungerns större poängbehov i stället bli en black om foten och får benämningen desperation.

Onekligen ett intressant synsätt.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1)
Wagner är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 15:38   #18

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 264
Standard

Testar -1hcp till 3.32, hoppas på 2-0 seger till Sverige vilket inte borde vara omöjligt
xLellx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 16:16   #19

Sharp$: 485
Standard

Har börjat fundera på och lira över 2.5 mål i denna match istället för den raka 2an, Delvis för att oddset är bättre, även med motiveringen att utan Olof Mellberg där bak så kan försvaret skaka till sig ett baklänges mål.
Eller varför inte testa Över 3.5 mål till 3.35. Över 2.5 mål ligger på 1.92 jämfört med 1.80 på raka 2an på betsson.

2/3 Bortamatcher för Sverige har slutat just 1-2 till Sverige.
4/7 matcher totalt lagen emellan har slutat över 2.5 mål.

5/5 av Sveriges Senaste matcher har slutat över 2.5 mål.
4/5 av Sveriges Senaste matcher har slutat över 3.5 mål.

5/5 Av Ungerns Senaste matcher har slutat över 2.5 mål
3/5 Av Ungerns Senaste matcher har slutat över 3.5 mål

Jag gillar Sveriges anfall nu under Hamrén, Vi producerar mycket mål. Vi har även Toivonen som nybliven lagkapten i PSV och han växer sig bekvämare i landslaget efter varje landskamp känns det som.
Båda lagen har sina Lagkaptener och backklippor borta. Roland Juhasz och Olof Mellberg, kan det båda för en målrik match?

Att Bajrami är borta ser jag inte som ett jättestort avbräck, vi har ju flera spelare som kan lira på den positionen. Chippen, Martin Olsson (är han uttagen?) han har kanske inte lirat så mycket landskamper men jag tror inte han skulle vara sämre än Bajrami, Hysén har vi även sett lira där, och en annan tanke skulle kanske vara att ha ner Elmander på en av ytterpositionerna, S.Larsson kan lira på både kanterna även fast Högersidan är optimalast, Vi har ju alla sett målet han gjorde mot Pool i premiären från vänsterkanten.
Även Kim kan ju få chansen att springa ut på vänsterkanten för att ge plats till Wernbloom på innermittfältet som nätade 2 gånger senast mot Ungern.
poja_90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 16:39   #20

junhagers avatar

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 358
Standard

X till 3.670 på pinnen lockar mig väldigt mycket.
Sverige har vunnit de 6 senaste matcherna mot Ungern, men på bortaplan så har de inte vunnit med mer än ett mål sedan 0-2 vinsten våren '93.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
junhager är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 17:21   #21

FrankieJrs avatar

Frankie Jr 2014/2015

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Motivationsvinnare har man ju hört talas om och då bukar det i 100 fall av 100 handla om laget som behöver poängen bäst - i detta fall Ungern då. Men nu ska det spelas på Sverige och då får Ungerns större poängbehov i stället bli en black om foten och får benämningen desperation.

Onekligen ett intressant synsätt.

Mellan raderna i mitt huvud: Sveriges grundklass + deras motivation att ta sig till ett slutspel efter missat VM senast samt deras grundförmåga att hantera och föra en match mot ett desperat spelande Ungern tycker jag talar FÖR spelet.

Vad betyder förresten "en black om foten"? Är från Värmland...

Senast redigerad av FrankieJr den 2011-08-31 klockan 17:23.
Gammal 2011-08-31, 17:38   #22

Wagners avatar

Standard

Jag har längtat efter att få använda den här länken. http://lmgtfy.com/?q=black om foten?
Gammal 2011-08-31, 18:31   #23

jaroitens avatar

Sharp$: 3307

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Wagner: ser inget fel med att säga att Sverige är motiverade och Ungern desperata.

Ungern måste ju vinna för behålla sin realistiska chans att gå till EM vid liv medan Sverige har ett bättre utgångsläge och givetvis är motiverade till att ta alla 3 poäng men inte på samma sätt desperata eftersom de fortfarande skulle ha goda chanser även vid förlust.
jaroiten är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 18:50   #24

Wagners avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av jaroiten Visa inlägg
Wagner: ser inget fel med att säga att Sverige är motiverade och Ungern desperata.

Ungern måste ju vinna för behålla sin realistiska chans att gå till EM vid liv medan Sverige har ett bättre utgångsläge och givetvis är motiverade till att ta alla 3 poäng men inte på samma sätt desperata eftersom de fortfarande skulle ha goda chanser även vid förlust.
Inget fel kanske. Men då får man uppfattningen att bara Sverige är motiverade och Ungern enbart desperata och det köper jag inte.
Gammal 2011-08-31, 19:04   #25

FrankieJrs avatar

Frankie Jr 2014/2015

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Wagner Visa inlägg
Inget fel kanske. Men då får man uppfattningen att bara Sverige är motiverade och Ungern enbart desperata och det köper jag inte.
OK. Reviderar igen: Ungern måste vinna. De kommer att öppna sig. Motivationen som Sverige har att vinna denna match ökar chanserna att verkligen straffa Ungerns öppnade spel mer än faran som ligger i Ungerns press.

För övrigt tror jag Zlatan-faktorn är långt större än många av oss svenskar tror. Först när man pratar med folk från andra land i Europa som man fattar hur stor han egentligen är...

Iallafall - ni som tycker att folk spelar Sverige pga att man är färgad - jag skulle vilja säga tvärtom. Det finns få landslag som gjort mig så besviken (duuh) som Sveriges - och spelar extremt sällan på dem. "Kan det verkligen gå..." tänker man vilket iallafall i mitt fall håller igen på optimismen när jag värderar dem.

Wagner: OK men om den finns med i DN's språkskola under "ålderdomliga uttryck" ger jag mig själv en fribiljett på den.

http://www.dn.se/kultur-noje/spraket...gga-en-i-fatet

Senast redigerad av FrankieJr den 2011-08-31 klockan 19:05.
Gammal 2011-08-31, 19:28   #26

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 73
Standard

I mina ögon är 1,95 överodds som fan. 1,65-1,7 känns mer rimligt.
topo_92 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 19:52   #27

raaabins avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1442

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
OK, tack för info. Läste detta på Uefa's hemsida:

"Vilmos Vanczák, with four goals already in this season's Swiss Super League, and captain Roland Juhász miss the Sweden game through suspension. "
Intressant faktiskt, UEFA bör ha bra koll? Jag fick mitt härifrån: http://www.fotbollskanalen.se/1.2249...aptenen_skadad

Det låter konstigt? Men googlar du så står det på flera sidor att Zoltan Gera - Ungerns Lagkapten.

Hur som helst så saknas lagkaptenen och det blir när Zlatan avgör
raaabin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-01, 01:08   #28

raaabins avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1442

Standard

Men det stämmer att Roland Juhasz, ordinarie mittback, är avstängd - kanske är han andravalet som kapten (?), hur som helst så enligt Kjell Jonevret så är detta ett stort avbräck då han scoutat en del och upptäckt att det finns stora luckor mellan Ungerns nya mittbackspar. Han säger även att Dzsudzsak inte har någon naturlig ersättare och därför kan det bli att man ruskar runt i laget på fler positioner.

Låter som det råder kaos i Ungern!

Hela Ungern kommer skita ner sig varje gång Zlatan rör bollen!
raaabin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-02, 08:17   #29
Moderator

RobinDs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

Inga one liners, snicksnack och andra droppade spel utan motiveringar i en rektråd dessutom. Håll er till ämnet! /mod
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Boone (+5)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-09-02, 10:00   #30

Overkills avatar

Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av topo_92 Visa inlägg
I mina ögon är 1,95 överodds som fan. 1,65-1,7 känns mer rimligt.
Utveckla hur det kommer sig att du anser detta?
Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td