Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-08-30, 15:23   #1

raaabins avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1442

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2011-09-02 Hungary - Sweden (Qualifying Stages)

Datum: 2011-09-02
Tid: 19:45
Sport: Fotboll
Land: Europa
Liga: Qualifying Stages
Match: Hungary - Sweden
Period: ft

Spel: Sweden
Insats: 4
Odds: 1.83
Bolag: Bet365

Motivering:
Skriver en rek redan idag ang. Ungern - Sverige på fredag. Jag tog matchen tidigt på veckan, redan till 1.83 på bet365 på Sverige men jag vet att just nu finns det högre på andra sidor, uppemot 1.90-1.95. Däremot tror jag att oddset på Sverige kommer sjunka till under 1.70, därför bör denna tas i god tid!

Sverige har allt att spela för! Man kämpar för att ta den eftertraktade "bästa tvåa - placeringen" som innebär direktavancemang till EM. Dessutom har man inte gett upp kampen om första platsen med Holland, man är endast 3 poäng efter och man ska senare i höst möta dem på Råsunda. Men det finns ytterligare en väg att ta sig till EM. Om man blir tvåa i gruppen och inte lyckas bi bästa tvåa så blir det ett dubbelmöte med en annan tvåa där vinnaren i dessa mötena går till EM. Dock siktar Sverige givetvis på att komma 1:a i gruppen eller bli bästa 2:a efter detta som sagt ger direkt avancemang. Just nu ligger Sverige som bästa tvåa, men det ändras ständigt, skulle Sverige tappa poäng mot Ungern kan t.ex. Motenegro helt plötsligt ligga som bästa tvåa och då ser läget inte lika bra ut för Sverige längre, dessutom så närma sig Ungern andra platsen vid svensk förlust.

Jag tror att Sverige vill hänga av Ungern så att man har andra platsen i gruppen inom räckhåll och kunna gambla mot Holland i mötet för att eventuellt ta första platsen. Så här sa Erik Hamrén inför matchen mot Ungern: "Alla matcher är nyckelmatcher eftersom de gäller tre poäng men jag skulle vilja säga att matchen mot Ungern är lite extra nyckelmatch. Vinner vi den så är vi klara för minst play off. Det ska bli mycket, mycket spännande." Alltså har denna matchen en stor betydelse.

Sverige har varit nere i Budapest och mött Ungern 3 gånger i kvalsammanhang under 2000-talet och samtliga har slutat med uddamålsvinst. Visst, Zlatan har avgjort på tilläggstid i de tvåa senaste mötena, men varför skulle han inte kunna göra det ingen? Eller varför inte tidigare denna gången? Som jag ser det tycker jag att Sverige har bättre lag, eller i alla fall är bättre som lag, nu än för några år sedan.

Det som styrker detta spelet enormt mycket är att Ungern saknar sin lagkapten och skyttekung Zoltan Gera som ådragit sig en fotskada och ej kan medverka i matchen. Inte heller lagets kanske bästa spelare Balasz Dzsudzsak kan medverka eftersom han i helgen bröt sitt nyckelben. Två enorma avbräck för Ungern som ger Sverige stora möjligheter att eliminera Ungern från framtida hot i gruppen.

Läget i Sverige ser desto ljugare ut då endast Olof Mellberg ej är tillgänglig. Dock är det lite osäkerhet kring Emir Bajramis fotskada, men troligen kan han medverka. Likaså Zlatan.

Sverige vann hemma på Råsunda komfortabelt med 2-0, jag tror på liknande på fredag nere i Budapest!

SVERIGE BARA VINNER DETTA!

raaabin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 15:57   #2

FrankieJrs avatar

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Good. Oddset uppe i 1.90 på Bet365, (Asian -0.5)
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 16:18   #3
Webmaster

marss avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 3518
Standard

Lite sugen är man, Zlatan i storform också.
Gammal 2011-08-30, 17:15   #4

Lunkans avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 899
Standard

Jag skulle inte underskatta tappet på Olof Mellberg som så många gör. Risken är att försvaret blir lika darrigt som mot Holland, jag tror på något sätt att Mellberg där bak inger stabilitet i hela backlinjen. Får Ungern kommandot i matchen kan det alltså bli väldigt hårt.

Med detta sagt tror jag fortfarande att Sverige vinner, och har själv spelat på det. Tycker bara att Mellberg är en avsaknad värd att tänka på.
Lunkan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 17:33   #5

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 314
Standard

Jag skulle aldrig röra detta odds på Sverige på bortaplan mot Ungern, jag trodde på några tiondelar till iaf, har Sverige helt plötsligt gått och blivit världsmästare eller?

Givetvis hoppas jag på 3p men har svårt att hitta värde till dessa odds.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Shell Peppe (+1)
StefanL är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 18:32   #6

Sprites avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 8384
Standard

Håller med dig StefanL. Visst ska Sverige ha en bra chans men allt under 2.00-2.10 känns inte spelvärt när det gäller bortaplan. Speciellt inte när Olof Mellberg är borta.
Gammal 2011-08-30, 21:15   #7

Grovbenstommes avatar

Sharp$: 1665
Standard

Känns som hjärtat är inblandat i värderingen

Men lycka till.
"Selektivt minne innebär att man bara minns det man vill minnas. Detta kan vara medvetet eller undermedvetet. Som exempel kan nämnas att många personer bara minns när de har otur och inte när de har tur eller tvärtom."
Grovbenstomme är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 21:39   #8

raaabins avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Grovbenstomme Visa inlägg
Känns som hjärtat är inblandat i värderingen

Men lycka till.
Haha, hjärtat är alltid inblandat

Men tror att avbräcken i Ungerns trupp kommer vara avgörande!

Gammal 2011-08-30, 21:54   #9

Sharp$: 67
Standard

Blir en fyrling med England, Sverige, Tyskland & Portugal
raaabin (+1)
phillewee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 23:38   #10

Sharp$: 17
Standard

exakt! bl a Balázs Dzsudzsák saknas, deras helt klart bästa spelare!
storbonde är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 23:53   #11

Vlads avatar

Sharp$: 1722
Standard

Ni tror inte att bookies visste om att Dzsudzsak och Gera inte skulle spela och har räknat med det när de satte oddsen så lågt på Sverige? Eftersom ingen av dem ens var uttagna i Ungerns trupp så gissar jag att de visste det

Lycka till med spelet och hoppas Zlatan fixar det igen
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-30, 23:55   #12
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

2.10 för att hitta värde på Sverige? Nu får ni väl ändå lugna er lite?

Sverige är väl rankat som 18 bästa landslag eller dylikt numera vilket inte alls är så tokigt.

Sverige är ett av, om inte det bästa presterande landslaget i kvalsammanhang senast 10-12 åren.

Sverige har bra H2H även om det inte är av superbetydelse.

Sverige har sedan VM 06 tappar poäng borta i kvalspel mot Nordirland, Spanien, Albanien, Portugal, Danmark och Holland.

Då var Albanien, Portugal och Denmark tappen som orsakade vårt missade slutspel. Det var en "dålig" kampanj och vi hamnade trots det bara en poäng bakom Portugal och 3 bakom danmark.

Under Hamren har vi dessutom ett helt annat spel och vad är det nu Holland och vänskapsmatchen mot tyskland är de enda 2 poängtappen?

Ungern saknar sina två bästa offensiva spelare och de avbräcken är större än Mellberg.

Nog är det värde i 1.95 alltid, 1.83 nej men allt över 1.90 är spelbart imo.
raaabin (+1), FrankieJr (+1)
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 00:06   #13

Vlads avatar

Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av RobinD Visa inlägg
2.10 för att hitta värde på Sverige? Nu får ni väl ändå lugna er lite?

Sverige är väl rankat som 18 bästa landslag eller dylikt numera vilket inte alls är så tokigt.

Sverige är ett av, om inte det bästa presterande landslaget i kvalsammanhang senast 10-12 åren.

Sverige har bra H2H även om det inte är av superbetydelse.

Sverige har sedan VM 06 tappar poäng borta i kvalspel mot Nordirland, Spanien, Albanien, Portugal, Danmark och Holland.

Då var Albanien, Portugal och Denmark tappen som orsakade vårt missade slutspel. Det var en "dålig" kampanj och vi hamnade trots det bara en poäng bakom Portugal och 3 bakom danmark.

Under Hamren har vi dessutom ett helt annat spel och vad är det nu Holland och vänskapsmatchen mot tyskland är de enda 2 poängtappen?

Ungern saknar sina två bästa offensiva spelare och de avbräcken är större än Mellberg.

Nog är det värde i 1.95 alltid, 1.83 nej men allt över 1.90 är spelbart imo.
Neeej inte FIFA rankingen. Norge är rankat 12:a och Montenegro är rankat högre än Mexiko och Paraguay FFS!

Håller med helt om resten jag skulle också spelat Sverige till 1.95.
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 07:43   #14

FrankieJrs avatar

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av BlackCobra Visa inlägg
Håller med dig StefanL. Visst ska Sverige ha en bra chans men allt under 2.00-2.10 känns inte spelvärt när det gäller bortaplan. Speciellt inte när Olof Mellberg är borta.
I vanliga fall - möjligt.

Situationen i båda landslagen, Sveriges självförtroende + motivation och trygghet under Hamrén, Ungerns desperation, Zlatans enorma psykiska mindfuck bara av att visa sig i Budapest + hans form gör att 2.10 skulle ses som ett rejält överodds...

Mellberg? Ger honom +0.05. At best - viktig spelare men Jonas Olsson eller Granqvist ska kunna vikariera för honom OK. För att få lite klarhet i Gera och Dzsudzsaks frånvaro i truppen, två nyckelspelare - så om 2.10 ska vara spelbarthetsgränsen på Sverige, då skulle vi vara nästintill dogs med dem i truppen? Det köper jag inte...

Kan även tillägga att Ungerns kapten är avstängd i matchen mot Sverige.

Senast redigerad av FrankieJr den 2011-08-31 klockan 07:53.
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-31, 13:23   #15

raaabins avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Kan även tillägga att Ungerns kapten är avstängd i matchen mot Sverige.
Ungerns kapten är Zoltan Gera? Och han är inte avstängd, han är fotskadad
Svara

td