Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-08-29, 11:52   #1

raaabins avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 1442

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dagens fotboll 29/8

Hallå!

Dagen har ganska klent utbud, men några kap ska vi nog hitta. Själv så finner jag inget värde i dagens stormatch - Barcelona - Villarreal men det är möjligt någon annan gjort det?

Har istället tre andra lir idag. Sundsvall spelar borta mot avhängda Qviding. Sundsvall spelade bara 2-2 mot Västerås hemma förra veckan och lär vara rejält revanschsugna och vilja hålla kvar sin tredje plats och närma sin lagen ovan. -1.5 till 2.425 känns som ett högt odds, tror det lossnar rejält för Giffarna ikväll!

Mitt andra spel hittar vi även det i Superettan, Åtvidaberg gästas av Hammarby. Hammarby har förfärligt svårt på bortaplan och förfärligt svårt att skapa målchanser, faktum är att Hammarby inte gjort mål på bortaplan sedan den 22 juni då mot Jönköping. Inte blir det lättare idag då man möter en av seriens hemmastarkaste lag med 5 raka hemmasegrar i Superettan. Åtvidaberg vinna och hålla nollan finns till 2.87!

Mitt sista spel hittar vi i division 1, bottenmöte mellan Motala och Husqvarna. Motala är totalt körda med endast 5 poäng på 17 matcher. Husqvarna har däremot chansen att klara sig kvar då man ligger 6 poäng efter laget ovanför, dock två matcher mindre spelade, så vinst här och hoppet lever. Dessutom har man fått in ett par nyförvärv som ska stärka truppen. Mycket snackas om Motalas värvning av Jamaicanen Craig Foster, 15 mål i den jamaicanska ligan och u-landslagsmeriter för Jamaica. Jag vet dock att han definitivt inte håller i division 1, jag har både spelat och tränat med honom på en högre nivå, där höll han inte. Sen blev han skickad till Kristianstads FF (division 1) för provspel, där höll han inte heller, och helt allvarligt, varför skulle han då hålla i ett annat lag i samma division? Division 3 spelare enligt mig och startar han för Motala är det ett JÄTTEPLUS för detta spel. 2.15 på Husqvarna, taget!

HUR LIRAR NI IDAG?

Superettan (Sverige)
2011-08-29 19:00: Angelholms vs Falkenbergs
2011-08-29 19:20: Atvidabergs vs Hammarby
2011-08-29 19:00: IK Brage vs Landskrona
2011-08-29 19:00: Qviding vs Sundsvall
2011-09-03 18:00: Ljungskile vs Atvidabergs
2011-09-04 18:00: Assyriska vs Angelholms
2011-09-04 18:00: Degerfors vs Hammarby

Liga BBVA (Spanien)
2011-08-29 21:00: Barcelona vs Villarreal
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
tompa87 (+3)
raaabin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 12:04   #2

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 703

Standard

Måste säga att trots Barcelona förmodligen vinner sin premiär ikväll så är oddset på villareal löjligt(vilket hela la liga är).

17-18x @ betfair på ett lag som ska vara ett top4 lag i Spanska ligan?

Om Barcelona ska göra en miss denna säsong, kanske nu? de har förlorat på hemmaplan mot sämre lag de senaste åren och att ta denna chans med en liten peng till ett sådant odds känns helt okej trots att när klockan är cirkus 23.00 ikväll står det 7-0 och Messi gjort ett hat-trick även han..
Iamthelegion är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 12:15   #3

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 21
Standard

Tackar Raaabin. Ditt inlägg fick mig till och med att regga mig för att dels så tänker jag testa dina bets på 365, ser bra ut och med din reserch så känns det def. som en bra tripper för mig.

Sen så reggar jag mig för att kunna delta i vad som känns som ett mycket trevligt ställe för bet och diskussioner. Så, hej på er från den nya.

Själv har jag en slö hundring på en trippel med Maccabi Tel Aviv, Rosenborg (Deras form är på väg uppåt och till 1.61 så känns den rätt) samt att barca vinner, lågt odds men skit samma, efter reals utskåpning igår tror jag att FC Mordor går ut och gör minst 4.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
raaabin (+3)
MrSitch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 13:11   #4

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 2
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av raaabin Visa inlägg
Hallå!

Dagen har ganska klent utbud, men några kap ska vi nog hitta. Själv så finner jag inget värde i dagens stormatch - Barcelona - Villarreal men det är möjligt någon annan gjort det?

Har istället tre andra lir idag. Sundsvall spelar borta mot avhängda Qviding. Sundsvall spelade bara 2-2 mot Västerås hemma förra veckan och lär vara rejält revanschsugna och vilja hålla kvar sin tredje plats och närma sin lagen ovan. -1.5 till 2.425 känns som ett högt odds, tror det lossnar rejält för Giffarna ikväll!

Mitt andra spel hittar vi även det i Superettan, Åtvidaberg gästas av Hammarby. Hammarby har förfärligt svårt på bortaplan och förfärligt svårt att skapa målchanser, faktum är att Hammarby inte gjort mål på bortaplan sedan den 22 juni då mot Jönköping. Inte blir det lättare idag då man möter en av seriens hemmastarkaste lag med 5 raka hemmasegrar i Superettan. Åtvidaberg vinna och hålla nollan finns till 2.87!

Mitt sista spel hittar vi i division 1, bottenmöte mellan Motala och Husqvarna. Motala är totalt körda med endast 5 poäng på 17 matcher. Husqvarna har däremot chansen att klara sig kvar då man ligger 6 poäng efter laget ovanför, dock två matcher mindre spelade, så vinst här och hoppet lever. Dessutom har man fått in ett par nyförvärv som ska stärka truppen. Mycket snackas om Motalas värvning av Jamaicanen Craig Foster, 15 mål i den jamaicanska ligan och u-landslagsmeriter för Jamaica. Jag vet dock att han definitivt inte håller i division 1, jag har både spelat och tränat med honom på en högre nivå, där höll han inte. Sen blev han skickad till Kristianstads FF (division 1) för provspel, där höll han inte heller, och helt allvarligt, varför skulle han då hålla i ett annat lag i samma division? Division 3 spelare enligt mig och startar han för Motala är det ett JÄTTEPLUS för detta spel. 2.15 på Husqvarna, taget!

HUR LIRAR NI IDAG?

Superettan (Sverige)
2011-08-29 19:00: Angelholms vs Falkenbergs
2011-08-29 19:20: Atvidabergs vs Hammarby
2011-08-29 19:00: IK Brage vs Landskrona
2011-08-29 19:00: Qviding vs Sundsvall
2011-09-03 18:00: Ljungskile vs Atvidabergs
2011-09-04 18:00: Assyriska vs Angelholms
2011-09-04 18:00: Degerfors vs Hammarby

Liga BBVA (Spanien)
2011-08-29 21:00: Barcelona vs Villarreal
HFF får tillbaka viktiga mittbacken adnan ajrovic från avstängning som i sommar varit nära att bli såld efter intresse från både superettan och utlandet. även Valentino Pidré tillbaka från avstängning men han är en pajas som mest tar energi ifrån egna laget enligt mig.

Abraham Ibrahim är avstängd som brukar vara vass på sint kan med sin vänsterfot som ständigt hot.

Efter att ha följt hff på nära håll så har jag en bra känsla i kroppen inför matchen efter en fin insats mot lund där segern var ohotad, bra form på laget och med ett par riktigt vassa nyförvärv som Rafael och St:Cyr tror jag vi har god chans att slå motala.
Gitano är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 13:49   #5

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6076

Standard

Hade skrivit i en halvtimme när datorn bestämde sig för att sluta fungera å allt försvann så jag fattar mig lite kortare:

Ryggar Raabin på Sundsvall.

Spelar -1 AH på Sylvia idag @ 1.975 Sylvia har 5 vinster i rad med täckt HCP hemma (19-1 målskillnad) och en chans att dra ifrån 3an i serien med 3 poäng idag. 1.975 har jag på bet365, good enough då bortalaget har torskat 4 i rad borta och har 1-14 i målskillnad under den tiden. Dessutom anser jag att stressfaktorn torde ligga i Sylvias favör då Sleipner ligger 6 poäng före nedflyttning och inte har nån chans uppåt heller.

Spelar även Legia Warzawa -1 idag @ 2.375 AH
Man möter ett ganska uselt Lodz borta, men Lodz spelar inte på sin riktiga hemmaplan utan på en plan ca: 5 mil utanför Lodz, i Belchatov. Hemmalaget har 0-11 i målskillnad och en plockad poäng mot ett bortalag som faktiskt slog ut Spartak Moskva med en 3-2 vinst i Ryssland! Med en nybärgad Europa League plats, ett hemmalag som inte har gjort ett mål och dessutom har förlorat med detta HCP i alla sina 3 förluster och förkrossande 11-1 i inbördes möten så köper jag gärna att jag får tillbaks pengarna för att slippa lite juice om det bara skulle bli vinst med 1 mål men jag tror att Warsawa kan vinna med en 3-4 mål idag om inställningen finns där.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
train TJUU TJUUUUU

Senast redigerad av tompa87 den 2011-08-29 klockan 13:50. Anledning: AH
tompa87 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 14:03   #6

Sharp$: 111
Standard

Trots att jag är Barça-supporter har jag spelat Villarreal +2 (asian) till 1.95 på Bet365. Barcelona har efter vanlig tradition inlett sin säsong senare än övriga lag och brukar därför inleda trögt. Under Pep har man förlorat två av tre ligapremiärer mot bottenlag (Numancia och Hercules). Man spelade visserligen rätt bra i supercupen mot Madrid, men spelet mot Porto var inget vidare. Dessutom har man endast två vilodagar vilket kan påverka, med tanke på att många spelare fortfarande är långtifrån toppform.

Vad som verkligen ställer till det är alla avbräck u försvaret. Alves, Puyol, Piqué och Adriano är alla borta pga skador och avstängningar. Riktigt hur Pep ska täcka upp med sin tunna trupp är oklart men Marca tippar på följande: Bartra, Fontás, Mascherano, Abidal. En ganska långsam och framförallt illa samspelt backlinje som kan få stora problem med Villarreals snabba kontringar.

Barcelona är fortfarande rättmätiga favoriter, men jag har svårt att se att de vinner med mer än ett mål.

Edit: Kom på att Hercules inte var premiär, utan andra matchen, men poängen kvarstår.

Senast redigerad av tarrak den 2011-08-29 klockan 14:12.
tarrak är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 15:22   #7

Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 149
Standard

Ingen som har spelat Benfica borta mot Nacional? Själv spelade jag Benfica -1 till ett odds på 1.90 hos bet365.

Tror Benfica kommer med självförtroende från matchen mot Twente och har plockat 4 poäng på dem 2 första matcherna i ligan. Nacional o andra sidan har bara spelat en match och där kryssade dem i en mållös match mot Feirense som har spelat 3 matcher och lyckats plocka 2 poäng. Benfica slog samma motstånd med 3-1 när dem möttes så jag ser att det blir vinst för Benfica ikväll.

Av det jag kunde hitta så var det osäkert om Capdevilla kommer till start, jag såg att han varit med en match så då kanske han är klar för spel?

Lycka till om ni ryggar!
Verbal.Kint är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 15:41   #8

Reg.datum: sep 2010
Sharp$: 205
Standard

Dagens mest spelvärda är Åtvidaberg håller nollan till 2.62 @ bet365!

Hammarby har gjort 9mål på 10 bortamatcher, nu möter man serie2an som vid vinst kan gå upp i serieledning.

På 10 matcher har man gjort 29mål och släppt in 9 på hemmaplan!

Lycka till om ni ryggar!

EDIT: Åtvidaberg är även Superettans starkaste hemmalag & Hammarby är tillsammans med Qviding superettans sämsta bortalag!

Senast redigerad av minibiff den 2011-08-29 klockan 15:48.
minibiff är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 15:47   #9

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 485
Standard

Det enda jag varit sugen på kring stormatchen Filmelona - Villareal när jag kikat omkring så är det Messi över 1.5 mål till 3.50, Cristiano nätade ju 3 gånger igår, Messi vill nog inte vara så mycket sämre.
poja_90 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 15:57   #10

Andy90s avatar

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 2871
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av tompa87 Visa inlägg
Hade skrivit i en halvtimme när datorn bestämde sig för att sluta fungera å allt försvann så jag fattar mig lite kortare:

Ryggar Raabin på Sundsvall.

Spelar -1 AH på Sylvia idag @ 1.975 Sylvia har 5 vinster i rad med täckt HCP hemma (19-1 målskillnad) och en chans att dra ifrån 3an i serien med 3 poäng idag. 1.975 har jag på bet365, good enough då bortalaget har torskat 4 i rad borta och har 1-14 i målskillnad under den tiden. Dessutom anser jag att stressfaktorn torde ligga i Sylvias favör då Sleipner ligger 6 poäng före nedflyttning och inte har nån chans uppåt heller.

Har också spelat Sylvia sedan tidigare (dock rak 1:a).
Ger dock varningens finger för Sleipner, det är trots allt ett Norrköpingsderby och det har suttit uppe en hel del reklam för matchen runt om och i Norrköping i en veckas tid nu så en hel del folk lär det bli på Parken ikväll + att vi vet ju alla att derbyn kan sluta hur som helst..
Tror på nåt skumt resultat, 4-3 till Sylvia kanske?
Gammal 2011-08-29, 20:38   #11

Sharp$: 654

Fotboll Side plays "t
Stats: 39 - 24 - 0
ROI: 136.71%
Vinstprocent: 61.90%

Standard

Jag känner att spel på VillaReal Ö 0.5 mål @ 1.935 Pinnen

är berättigat med tanke på Barcas avbräck defensivt Alves, Puyol, Piqué och Adriano och även på Villareals duktiga anfalls duo i Rossi och Nilmar. Känns som dom borde kunna göra minst 1 mål ikväll!

robbson11 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 20:48   #12

Pacmans avatar

Sharp$: 6882

Pacmanscorner Twitterpicks
Stats: 1093 - 1168 - 229
ROI: 99.65%
Vinstprocent: 48.34%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robbson11 Visa inlägg
Jag känner att spel på VillaReal Ö 0.5 mål @ 1.935 Pinnen

är berättigat med tanke på Barcas avbräck defensivt Alves, Puyol, Piqué och Adriano och även på Villareals duktiga anfalls duo i Rossi och Nilmar. Känns som dom borde kunna göra minst 1 mål ikväll!

Finns ju att båda lagen gör mål till 2.10 annars på Bet365, Barca lär ju sätta ett i alla fall
I was there last night and I think I finally understand why Fergie chose Moyes: They're the same. Both dour Scots, both Glaswegians, both Rangers fans, both like to tinker, to change a winning team, to play players out of position, play their favourites, give too many chances to under-performing players, make bizarre substitutions and play bizarre line-ups, in short Moyes is a younger version of Fergie.
Pacman är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 20:52   #13

Sharp$: 654

Fotboll Side plays "t
Stats: 39 - 24 - 0
ROI: 136.71%
Vinstprocent: 61.90%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Pacman Visa inlägg
Finns ju att båda lagen gör mål till 2.10 annars på Bet365, Barca lär ju sätta ett i alla fall
Det har du en poäng i, Har redan tryckt av på Pinnen, men kanske får lira nån Unit på Both to score på Bet365...?

Tack för påminnenlsen!
robbson11 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-29, 23:14   #14
Moderator

RobinDs avatar

Sharp$: 5408

Fotboll 2013
Stats: 306 - 184 - 57
ROI: 104.46%
Vinstprocent: 62.45%

Standard

minibiff och tompa87: vi gnäller inte och citerar inte våra vinster i denna tråd. Ska ni skryta/gnälla finns det trådar för det. Alternativt så redigerar ni era ursprungsinlägg. OT raderat. /Mod
RobinD är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td