![]() |
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
![]() |
#1 | |||||||
![]() Dagens fotboll 27/8
Sheffield Wednesday har inlett League One sådär, på 4 matcher har man vunnit 2 på hemmaplan och förlorat 2 på bortaplan. Man är starka hemma på Hillsborough Stadium där man tog 10 av lagets 16 vinster i ligan förra säsongen. Yttern Jermaine Johnson som har varit borta alla matcher hittills är fortsatt borta annars är laget fritt från skador och avstängningar. I veckans förlust i Carling Cup vilades 8 startspelare från startelvan så man bör inte vara allt för slitna. Scunthorpe har inlett League One med 3 oavgorda och 1 förlust, laget kryssat båda sina bortamatcher i år. Jordan Robertson, Cliff Byrnem, Paul Reid har varit skadade ett tag så det är inget nytt, Michael O'Connor missade senaste matchen och missar troligen den här med. Scunthorpe hade i torsdags kl 20:45 en mycket tuff match mot Newcastle i Carling Cup. Matchen slutade 1-1 efter full tid och Newcastle vann sedan i förlängning. Alltså mindre än 48h till matchstart mot Sheffield Wednesday. Man startade med ordinarie lag så några ändringar lär det nog bli inför den här matchen, om inte annat är nog spelarna rätt slitna efter 120 minuters spel i torsdags kväll. Tror hemmastarka Sheffield Wednesday besegrar ett slitet Scunthorpe. Vad spelar ni? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
smak (+2) |
||||||||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 |
![]()
Wednesday är inte direkt pålitliga och 2.01 är inte speciellt bra. Finner spelvärde från 2.15 och uppåt här. Lycka till iaf.
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 | |||||||
![]()
Port Vale har inlett League 2 mycket bra, 2 segrar och 2 oavgjorda. Man trivs hemma på Vale Park där man tog 11 av 17 segrar förra säsongen. Till den här matchen har man samma trupp som till dom tidigare matcherna, dock kan Mark Richards varat tillbaka i spel för första gången den här säsongen. Southend inledde ligan mycket bra med 2 segrar men har nu förlorat 2 raka matcher, och inte gjort mål i någon av dom. Till den här matchen har man stora problem. Målvakten Glenn Morris och mittfältaren Ryan Hall dras med ett virus och missar matchen. 5-6 andra spelare som medverkat i dom 2 senaste matcherna är också drabbade av viruset, men på dom blir det sena tester. Mittbacken Mark Phillips och lagets skyttekung Barry Corr dras med skador och missar även dom matchen. Tror ett form och hemmastarkt Port Vale besegrar ett decimerat Southend. Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Soap (+1) |
||||||||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#4 | |
![]() Citat:
Med de argument jag tar upp finner i alla fall jag värde i 1.87+, men alla har vi inte samma åsikter så vore intressant att höra en annan tanke om matchen. Håller dock med dig om att Wednesday kan vara rätt opålitliga! Väl mött. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#5 |
![]()
Sedan nyår har Sheff W spelat 15 ligamatcher på hemmaplan och vunnit 7 av dessa. Du påstår att de är hemmastarka men jag kan inte hålla med dig om det. De vinner ~46% av sina hemmamatcher och därav finner jag värde i 2.15+. Dessutom är Scunthorpe kryssbenägna (tre X på fyra matcher i ligan denna säsong). Man har kryssat både Charlton(borta) och Preston(hemma) och även kryss mot Newcastle senast i cupen. Dessa 3 lag anser jag vara bättre än Sheffield. Man ska även komma ihåg att Sheffield slutade på blyga 15:e plats i ligan förra säsongen medan Scunthorpe spelade i Championship.
2-2 i inbördes möten(se stat. nedan) på Sheffields hemmaplan eller 2-1-1 till Sheffields fördel om man så vill. Dock lägger jag inte stor vikt på LDV Vans Trophy-matchen. 22/08/2009 Championship Sheffield vs. Scunthorpe 4:0 23/10/2007 Championship Sheffield vs. Scunthorpe 1:2 20/01/2004 LDV Vans Trophy Sheffield vs. Scunthorpe 4:0 17/12/2003 FA-cupen Sheffield vs. Scunthorpe 0:0 (1:3 e. Str.) Kan tyvärr inte se något värde i 2.01 men lycka till som sagt. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#6 | ||||||||
![]() Citat:
|
|||||||||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#7 | |
![]() Citat:
![]() Det är där jag har lagt vikten i det här spelet och som det ser ut nu så är det rätt bra värde i 2.01 då asiaterna ligger runt 1.83 och pinnen på 1.85 men det kan ju ändra sig till matchstart. Kul med lite disskusioner ![]() |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#8 |
![]()
Följande tre singlar spelas i tyska Bundesliga:
Papiss Demba Cissé gör mål för Freiburg 2.35@Unibet Tomas Pekhart gör mål för Nürnberg 2.70@Unibet Sascha Mölders gör mål för Augsburg 4.50@Bet365 Spelen hämtas från två matcher med lag från den undre halvan. Det känns som om de inblandade lagen ska kunna göra en del mål. Papiss Demba Cissé (3/4 ligamål) har gjort fyra av Freiburgs sex mål så här långt och det känns som det bästa spelet av de tre. Jag hoppas på fler mål idag hemma mot Wolfsburg. Tomas Pekhart (3/2 ligamål) har gjort de två mål som Nürnberg mäktat med i ligastarten. Sascha Mölders (3/3 ligamål) har också han svarat för sitt lags samtliga fullträffar. Senast missade han dessutom en straff. Den första singeln spelas med medelinsats medan de andra två spelas med måttliga insatser. Spelstopp 15.30. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|