Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-08-19, 14:52   #46
Banned

Reg.datum: feb 2010
Sharp$: 5

Trav
Stats: 256 - 372 - 2
ROI: 102.25%
Vinstprocent: 40.76%

Standard

0-5, blir det - kom ihåg var och vem som sade det först...!

Spoiler:
Skämt åsido så blir det troligtvis en öppen och trevlig tillställning med många chanser åt båda håll - varför inte pröva över 2.5 mål eller över i hörnstatistik - linan bör väl ligga på runt 11 i denna match...

/Badass
Badass är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-19, 15:23   #47

FrankieJrs avatar

Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 620

Frankie Jr 2014/2015
Stats: 9 - 8 - 3
ROI: 102.80%
Vinstprocent: 52.94%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Badass Visa inlägg
0-5, blir det - kom ihåg var och vem som sade det först...!

Spoiler:
Skämt åsido så blir det troligtvis en öppen och trevlig tillställning med många chanser åt båda håll - varför inte pröva över 2.5 mål eller över i hörnstatistik - linan bör väl ligga på runt 11 i denna match...

/Badass
Tror på mycket mål. RVP gör båda Arsenals och Carrol och Kuyt varsitt för Pool...såå... 2-2
FrankieJr är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-19, 17:07   #48

dgothes avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 1076

Sabermetrics-Test MLB
Stats: 236 - 128 - 4
ROI: 109.75%
Vinstprocent: 65.00%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Utan att ta sida varken hit eller dit, men såna där siffror måste man sätta i sitt sammanhang också. Om Arsenal skapade X chanser förra året, och Fabregas skapade y av dessa, så "tog" han chanser skapade från andra spelare.

Nu säger jag givetvis inte att Fabregas kan ersättas av vem som helst, men om han skapade 3.5 chanser per match, och de andra mellan 1.2 till 2.6, så ska du nog se att några andra ökar sin produktion och äter av hans kaka så att säga.

Arsenal som lag skapade X antal chanser per match förra året, Fabregas stod alltså för 3.5.. Det betyder inte att Arsenal som lag kommer skapa X-3.5 chanser.. det är ju inte så att de spelar med 10 man helt plötsligt.

-
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
KP (+1), boored (+2)
dgothe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-19, 17:16   #49

Vlads avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dgothe Visa inlägg
Utan att ta sida varken hit eller dit, men såna där siffror måste man sätta i sitt sammanhang också. Om Arsenal skapade X chanser förra året, och Fabregas skapade y av dessa, så "tog" han chanser skapade från andra spelare.

Nu säger jag givetvis inte att Fabregas kan ersättas av vem som helst, men om han skapade 3.5 chanser per match, och de andra mellan 1.2 till 2.6, så ska du nog se att några andra ökar sin produktion och äter av hans kaka så att säga.

Arsenal som lag skapade X antal chanser per match förra året, Fabregas stod alltså för 3.5.. Det betyder inte att Arsenal som lag kommer skapa X-3.5 chanser.. det är ju inte så att de spelar med 10 man helt plötsligt.
Sant.

Det kommer ju inte som någon stor överraskning att Fabregas lämnade heller då han varit på gång sen förra sommaren och då Wenger inte är helt naiv taktiskt så lär han ha en plan hur de ska bygga upp anfallsspelet utan sin playmaker.
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-19, 17:56   #50

FrankieJrs avatar

Frankie Jr 2014/2015

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Vlad Visa inlägg
Sant.

Det kommer ju inte som någon stor överraskning att Fabregas lämnade heller då han varit på gång sen förra sommaren och då Wenger inte är helt naiv taktiskt så lär han ha en plan hur de ska bygga upp anfallsspelet utan sin playmaker.
Kanske, kanske inte. Wenger är ingen magiker. Kollar man på truppen som den ser ut nu är det ingen trupp som kan utmana varken om liga eller Champions League. Vad händer när Wilshere och Van Persie vill spela Champions League igen? Vad har man då? Bara att Gervinho är klubbens hetaste värvning i år tillsammans med Oxlade säger ju en del - om man kollar på hur kollegorna handlat...

Känns som om Fabregas-historien kan betyda en nyttig nystart för Arsenal, men med bieffekten att de kommer att ha några mellanår nu...
Gammal 2011-08-19, 17:58   #51

FrankieJrs avatar

Frankie Jr 2014/2015

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av dgothe Visa inlägg

Det var givetvis inte så jag menade. Stats kan man spreta med hur som helst, men faktum kvarstår att även statistiken pekar på vilken viktig spelare han var för dem...
Gammal 2011-08-19, 18:14   #52
i hate bunnies

booreds avatar

Sharp$: 1188

mackapär ver.0.8.1
Stats: 2879 - 3456 - 618
ROI: 100.19%
Vinstprocent: 45.45%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av FrankieJr Visa inlägg
Men då räknar du helt bort gällande situation i båda lag. Liverpool har ett lag där lagets kuggar håller på och spelar ihop sig. Arsenal har ett lag som måste fundera ut hur de ska spela utan lagets kuggar. Även om Nasri + Fabregas var något ojämna under förra säsongen tror jag deras saknad kommer att bli märkbar i säsongsinledningen.

De har gjort tre mål på senaste fem matcherna på Emirates och har vunnit 2 matcher av senaste 12 i ligan. Med resa till Udinese på onsdag i tankarna...
därav just A => B på arsenal ju(dvs jag anser dom vara jämnstarka nu och då stämmer dom däran grundsiffrorna), sedan kan man justera nån % för Europa och och annat, tror jag hade addat ca 10% på liverpool redan 24=>27%...men att ge ett lag boost på 50%+ har jag svårt att motivera.
boored är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-19, 18:58   #53

Persas avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3964

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Arsenals spel bygger liksom Barcelonas (som gör jobbet betydligt bättre) väldigt mycket på att hålla i bollen. Detta kunde vi se i matchen mot Udinese där italienarna under första halvlek tillät Arsenal att spela sitt spel. Så fort andra halvlek började, tog italienarna över och började själva spela offensivt och det rubbade Arsenals spel totalt. Detta skulle förmodligen inte ha hänt om Arsenal hade bra mittfältare på plan (läs Nasri, Fabregas & Wilshere). Arsenal kommer förmodligen att starta med Frimpong, Ramsey och Rosicky vilket enligt mig är det svagaste mittfältet på länge (om man bortser från ligacupmatcher där reserverna får spela).

Om Liverpool låter Arsenal rulla boll på offensiv planhalva under hela matchen = 1X

Om Liverpool väljer att utnytta Arsenals svaga mittfält genom att inte låta dem hålla i bollen = 2
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-19, 19:03   #54

Persas avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 3964

Persas fotboll - 2013/2014
Stats: 6 - 2 - 0
ROI: 158.91%
Vinstprocent: 75.00%

Standard

Läste nu att Nasri är uttagen till truppen och att Rosicky är borta. Med Nasri i mittfältet, ser det betydligt bättre ut.
Persa är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-20, 03:42   #55

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 19
Standard

Bästa värdet tycker jag är spela liverpool ht/ft 2/2 till 6 ggr pengarna.
Arsenal kommer få en bly tung säsong, spelet mot udinese var föga imponerande. Kan även nämna att Pool inte heller imponerade mot sunderland sist, då de tappade allt spel i andra halvlek.

Men nu har liverpool fått några extra vilodagar i förhållande till arsenal som spelade under veckan mot udinese. Liverpool har några klass spelare såsom Kuyt och Suarez som jag tror kommer fälla avgörandet. Arsenal utan fabregas och fråge teckan på nasri, kommer inte få någon balans i laget. Under dessa förutsättningar så testas 2/2 till 6 ggr.

De som ryggar, kryssar vi fingrarna för.

Ciao
anton06 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-20, 10:18   #56

Sharp$: 1588

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av anton06 Visa inlägg
Bästa värdet tycker jag är spela liverpool ht/ft 2/2 till 6 ggr pengarna.
Arsenal kommer få en bly tung säsong, spelet mot udinese var föga imponerande. Kan även nämna att Pool inte heller imponerade mot sunderland sist, då de tappade allt spel i andra halvlek.

Men nu har liverpool fått några extra vilodagar i förhållande till arsenal som spelade under veckan mot udinese. Liverpool har några klass spelare såsom Kuyt och Suarez som jag tror kommer fälla avgörandet. Arsenal utan fabregas och fråge teckan på nasri, kommer inte få någon balans i laget. Under dessa förutsättningar så testas 2/2 till 6 ggr.

De som ryggar, kryssar vi fingrarna för.

Ciao
Oooookej!? Var det en rek eller?
Tänkte eftersom du håller tummarna till dom som ryggar.

Herregud, skriv nått ordentligt a la fake

(inget illa emot dig, men tröttsamt att trådar förstörs av inlägg som: "idag spelar jag det här för jag tror dom är bättre")
Gammal 2011-08-20, 11:25   #57

Reg.datum: jul 2011
Sharp$: 264
Standard

Arschavin gör 4 mål
xLellx är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-20, 11:44   #58

Overkills avatar

Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957

Speedway 2013
Stats: 6 - 6 - 0
ROI: 97.78%
Vinstprocent: 50.00%

Standard

I denna tråd är det väl ändå tompa87's REK vi diskuterar och inget annat?

Om man vill reka ett eget spel så skapar man en annan tråd istället för att inkräkta på någon annans.

Spoiler:
Och ja, ni som inte redan förstod det så är det anton06 jag syftar på! Gör om, gör rätt FFS!

Overkill är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-20, 13:02   #59

Standard

Väldigt tråkigt, Suarez saknas idag för liverpool.
Gammal 2011-08-20, 13:08   #60

Standard

Haha, men vad är du för något skämt?

Skärp dig din pajas, ska inte ett lag vara bättre?, vad skriver andra då, att de är sämre?

O sedan när jag ger pool 20% chans att täcka detta spel, då går jag in till 6 ggr, har du gått matematik.

O innan du skriver något, så ha något att komma med din fjant.

Tyvärr är inte suarez med idag, tur det för dig.

Hoppas jag slipper se några mer kommentarer från dig.

Ha en bra dag alles.
Svara

td