|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-08-17, 11:04 | #1 |
Reg.datum: maj 2011
Sharp$: 449albygårlös Stats: 15 - 15 - 0 ROI: 115.51% Vinstprocent: 50.00% |
Barcelona - Real Madrid SUPERCUP
Andra supercupmatchen och även den sista, Real Madrid gästar Barcelona på Camp Nou. Vart inne lite och kikade på oddsen, 4.00 hittade jag på unibet, och ansåg mig direkt har hittat ett överodds, har spelbolagen missat att kolla förra matchen eller är det helt enkelt så att Camp Nou betyder vinst? Barcelona såg långt ifrån samspelta ut i förra mötet, och enligt Pep hade man endast haft tre träningstillfällen inför mötet i Söndags. Real Madrid har dock ångat på med en fantastisk försäsong, Benzema verkar dessutom äntligen har funnit sin form, det enda som fattades var väl ett mål.
Real Madrid ser vassare ut för tillfället, Pep verkar dessutom inte ta cupmötet på fullaste allvar i.o.m att man inte rustade med fullt manskap där motorn(Xavi) fick en plats på bänken. Matchen i mina ögon kan bli en öppen historia, därför känns också 4gånger pengarna overkligt högt. Fabregastumultet har säkerligen också satt sina spår de senaste dagarna, Real Madrid verkar ha full fokus på matchen och är ivriga att slå Barcelona på deras hemmaplan, en bedrift som sällan förekommer. Motivera gärna ifall oddset är korrekt, för i mina ögon känns det som en lukrativ investering att spela på Real ikväll |
2011-08-17, 11:42 | #2 | |
Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 903Rekarns mix Stats: 22 - 21 - 1 ROI: 150.95% Vinstprocent: 51.16% |
Citat:
|
|
2011-08-17, 11:48 | #3 |
Då verkade han tillräckligt frisk för att spela förra matchen eftersom han byttes in i andra halvlek mot Thiago Alcantara.
|
2011-08-17, 12:26 | #4 |
Jag såg första mötet och tyckte real va riktigt bra. Benzema framförallt. Men barca är ändå barca. Och på Camp Nou blir det svårt. Tror knappast att barca inte tar det här mötet allvarligt. Dessutom klarar dom 2-2 borta, visserligen lite tur vid målen, pepe halkar när messi driver fram, och villa får en dröm träff i bortre, annars va Real mkt bättre.
Men tror det ändå blir svårt för real att vinna. Möjligtvis kryss igen. Jag tycker inte det finns så jätte mkt värde i real. Anfallsmässigt är dom mkt bra men i omställnigarna hinner dom inte med när messi och sanchez kontrar ut dom |
|
2011-08-17, 12:45 | #5 |
barca var riktigt dåliga förra matchen och slog bort många enkla bollar när RM hade sin höga press. enligt mig förtjänade faktiskt RM att vinna även fast jag hade pengar på X2, men barca fick ändå lika fast de spelade skitdåligt (jämfört med hur barca brukar se ut).
|
|
2011-08-17, 12:47 | #6 |
Barca brukar ju alltid mjukstarta första mötet i supercupen, för att ta igen det man förlorat i andra.
Ifjol förlorade man match 1 mot Sevilla med 3-1, för att hemma vända och vinna med 4-0 och totalt 5-3.. |
|
2011-08-17, 13:15 | #7 |
Real måste framåt, det öppnar självklart för Barcelona. Tror på en stabil 3-1 seger.
2011-08-17, 13:23 | #8 |
Är ju iofs en totalt irrelevant jämförelse då situationen är mellan RMA och FCB, men visst, kan ju bli så som du resonerar också. Rent statistiskt presterar Barcelona sämst på försäsongen, för att sedan prestera bäst mitt i, och sedan halvtappa lite form mot slutet. Tror försäsongens syfte är att låta spelarna vila riktigt ordentligt för att orka med hela säsongen och undvika små formtappar under årets gång, som ofta är det som skiljer Barcelona från just Real Madrid, att man faktiskt orkar hela vägen. Real Madrid har däremot ångat på ordentligt och verkligen hittat ett fungerande spelsätt, samtidigt som Barcelona har kommit ifrån allt vad som heter timing&passningsspel. Målen man gjorde på Bernabeu var helt klart tur. Därför känns det som att Real är snäppet bättre just nu, men i det långa loppet bör Barcelona komma ikapp och ändå sätta händerna på pokalen igen. Förra året förlorade man ju första matchen mot Hercules hemma t.e.x, som förövrigt åkte ur ligan. Har bestämt mig för att spela DNB RMA till 3.50, känns fair.
|
2011-08-17, 13:26 | #9 |
Håller med och tror på barca oxå. Även Ö 2.5 till 1.70 lockar
|
|
2011-08-17, 13:26 | #10 | |
Citat:
|
||
2011-08-17, 14:18 | #11 | ||
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 56Stats: - - ROI: % Vinstprocent: % |
Kanske tid att lyfta blocken lite, och inte bara kolla med sin barca glasögon (Piturek) eller Real glasögon (alby18)....
Själv inväntar jag tills startelvorna släpps. Vill Mourinho ställa upp med bästa lag, för att gå för vinst, då kommer jag att gå in på över rätt snabbt in i matchen, om inte, då blir det nog inget spel....
||
2011-08-17, 14:22 | #12 |
Jag har absolut inga Barca-glasögon, jag menar bara att man inte skall stirra sig blint på hur det såg ut i första matchen.
|
|
2011-08-17, 14:45 | #13 |
Reg.datum: jun 2010
Sharp$: 4756KirtapAlpina Stats: 210 - 741 - 32 ROI: 114.78% Vinstprocent: 22.08% |
2-2 igen? Ja det är iaf min gissinig, båda lagen med offensiva krafter i massor och med en inställning på 95% istället för 100 så känns det som att det kan bli ännu en målfest.
Oddset på 2-2 låg på drygt 18 i förra matchen, ligger på ca 15 ikväll, 1 chansunit på det. Och med tanke på hur bra Benzema va i förra matchen (sagt av mig som håller på Barca) för det va han, kanske bäst på plan t.o.m, att då hitta 5 ggr (betfair) på att han gör mål i matchen lockar iaf mig till spel. Liras! Fabregas debut? Någon me mer tid att leta än vad jag har idag.. Senast redigerad av Kirtap den 2011-08-17 klockan 14:52. |
2011-08-17, 14:55 | #14 |
Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 587Jackee Totals 2-6 - Avslut Stats: 116 - 95 - 0 ROI: 115.35% Vinstprocent: 54.98% |
Enligt Marca så kommer Piqué och Busquets spela idag, men Xavi kommer att vilas och Thiago tar den platsen.
Förra matchen skapade Barcelona väldigt lite och hade tur när de gjorde deras två mål. Villas träff var en riktig drömträff och Messis mål var tur i ett flipperspel. När väl Xavi och Piqué byttes in blev inte spelet så mycket bättre. Möjligtvis att backlinjen blev lite stabilare. Dock var blev det lite mer oroligt för Madrids backlinje då Pedro byttes in. Tycker det är svårt att förutse en vinnare men 4x pengarna på att Real Madrid vinner är självklart alldeles för högt. Skulle invänta och se startuppställningen för Barcelona innan jag hade bestämt mig. |
2011-08-17, 16:30 | #15 |
Ni som tror på Real idag ska komma ihåg att Real är betydligt starkare på hemmaplan än på bortaplan. Jag tycker man ser en avsevärd skillnad i deras spel så fort man har publiken i ryggen på Bernabeu-stadion, mycket mer självförtroende.
Sedan ska man komma ihåg att Barcelona spelade med EN renodlad försvarare (Abidal) i förra mötet vilket Real borde tagit tillvara på. Det kändes som dom hade sin chans att verkligen sätta Barca på plats en gång för alla men den chansen sumpade dom. Nu tränade Busquets idag, samt att Pique ryktas vara tillbaka i försvaret, vilket kommer göra enorm skillnad. Sedan kanske Cesc får göra debut, men det återstår att se. Barcaseger och överspel känns bra! |
|
|