|
LinkBack | Ämnesverktyg |
2011-08-17, 23:04 | #31 | |
Banned
|
Citat:
Hear yea, hear yea - detta har jag påtalat i åratal på diverse forum och ofta fått skit för det! Nu skall man inte basera detta på en match och det gör jag inte heller! Allsvenskan är katastrofalt dålig internationellt sett! Skulle tippa att vi är 3:a i Norden och kanske högst 9-10 i Europa idag...! Inte imponerande...! /Badass |
|
2011-08-17, 23:37 | #32 | |
Reg.datum: feb 2011
Sharp$: 1511Smaks komplott Stats: 60 - 71 - 5 ROI: 106.57% Vinstprocent: 45.80% |
Citat:
Danmark 12:a, Norge 25:a, Finland plats 30 och Island 41:a http://en.wikipedia.org/wiki/UEFA_co...urrent_ranking |
|
2011-08-17, 23:51 | #33 |
Har ingen bra koll på Allsvenskan eller Danska ligan. Men ni som har, om vi spekulerar, hur stora chanser tror ni MFF hade haft mot Odense som tog en imponerande seger idag? Hade dom fått däng där med?
Senast redigerad av vessl123 den 2011-08-17 klockan 23:53. |
|
2011-08-17, 23:57 | #34 |
Odense är ruggigt bra hemma, hade nog tvålat dit Malmö också. Verkar som svenska lag har svårt att försvara, rinner ju iväg målmässigt så ofta. Borde kört köttmur efter 1-1 målet
Senast redigerad av Fishjutta den 2011-08-17 klockan 23:58. |
|
2011-08-18, 00:08 | #35 | |
Banned
|
Citat:
För det första - jag är full nu!!! Då har vi detta överstökat, hoppas jag! Nu till det mest otroliga - jag har i den snabba "överslagsräkningen" jag gjorde "glömt" dessa och det är ju bara så oförlåtligt: England Holland Grekland Belgien Turkiet Där bommade jag med otroliga mått! Men till mitt försvar - det var ett väldigt snabbt överslag på ligorna i Europa! Men att nedanstående inhemska ligor skulle vara bättre än Allsvenskan håller inte ens jag med om: Ukraina Schweiz Österrike Skottland Cypern Israel Kroatien Tjeckien Vitryssland Rumänien Polen Vissa av länderna innehar lag som lätt slår lag i Allsvenskan men sett till det stora hela så är dessa länders ligor sämre än Allsvenskan! Summa summarum så skulle jag lägga Sverige som 14:e land i Europa och det är då efter följande länders inhemska ligor - ordningen ej gjord efter styrkeförhållandet... Förutom att Sverige är sist bland dessa: Norge Danmark Tyskland Portugal Spanien Italien Frankrike Ryssland England Holland Grekland Belgien Turkiet Sverige /Badass |
|
2011-08-18, 00:31 | #36 |
Stämmer nog ganska bra, flera av ligorna har något lag som skulle spöa alla svenska såsom shaktar. Men överlag är nog Allsvenskan jämnare.
|
|
2011-08-18, 08:36 | #37 | |
Citat:
Varför skulle Allsvenskan vara jämnare? |
||
2011-08-18, 09:50 | #38 | |
Citat:
Håller inte alls med om ditt resonemang kring att Allsvenskan är jämnare än exempelvis den polska-eller ukrainskaligan. Precis som någon skrev innan så har Polen, Israel och Ukraina (för att nämna några) lag som ofta går till antigen CL eller EL. Tror heller inte för den delen att vår liga är jämnare än ovannämnda. Att vi har en liga där alla lag kan slå alla tror jag är negativt för utvecklingen. Vi behöver skapa ett toppsikte och jag hoppas det håller på att hända nu i och med att HIF och Elfsborg börjar etablera sig som riktiga topplag. Att vår botten dessutom skulle hålla högre klass än Polen eller Ukraina har jag svårt att tro på. För fan vi har lag som Halmstad och Syrianska i botten... Nä jag tycker Sveriges placering på UEFA:s officiella ligarankning stämmer ganska bra med verkligheten. Vår liga är ett skämt. Kolla bara på gårdagens match. MFF hade fan inte en chans. Blev totalt utspelade. 64% - 36% bollinnehav och 19-1 i målchanser (14-1 skott på mål), enligt flashscore.com. Att vi sedan har en inkompetent organisation som styr svensk fotboll (Svff) och en jävla idiot till ordförande (Lagrell) är en annan diskussion. |
||
2011-08-18, 12:56 | #39 |
Dock är topplagen från alla de nämnda ligorna bättre än topplagen i de svenska ligorna. Det är därför t.e.x Malmö åkte på så mycket däng som dom gjorde igår...
Allsvenskan må vara jämnt, men det räcker inte i Europa sammanhang. |
|
2011-08-18, 20:20 | #40 |
HJK visar återigen hur starka dom är hemma och vinner med 2-0!
Mvh |
|
2011-08-18, 23:19 | #41 | |
Banned
|
Citat:
Det var det jag ville få fram igår, bland annat, att Allsvenskan suger hästballe - men det gick inget vidare... Håller helt med dig att Allsvenskan är ett skämt...! /Badasss |
|
|