![]() |
|
LinkBack | Ämnesverktyg |
![]() |
#1 |
![]() Dagens fotboll 8/8
God dag alla spelare, vad finns på agendan idag?
Själv har jag lite olika funderingar, bland annat ett skrällbud. Vi kan väl börja med det roliga först... I damallsvenskan spelas det en match mellan Linköping & Kristianstad, och på pappret ska väl egentligen Linköping vinna, men men...det brukar inte alltid visa sig lyckat att gå efter sånt. Om man tittar på den senaste matchen förlorade Linköping med mot Tyresö med 1-4 och deras försvarspel var inte ens godkänt även om man går efter damfotbollens kriterier, Kristianstad är enligt mig ett lag som är stabilare i nuläget. Jag tror inte jag är ensam om att frestas av 2:an till 6,40 ggr pengarna. Aja, nu hoppar vi till nästa match! Haugesund är ett riktigt intressant lag med bra form, på de 2 senaste matcherna har de en målskillnad på 7-0. Motståndet idag står Start för, en klubb som man tyckt på förhand varit ganska vass men under säsongen har de inte precis imponerat, en vinst (3-2) på sina 8 senaste matcher, och den vinsten kom mot Fredrikstad efter laget haft ett 11 mot 10 läge sedan den 70:e minuten. I mina ögon är detta en liten guldklimp, 3,20 i odds på 2:an och jag anser även att överspelet inte heller låter fel. Senaste resultaten för de båda lagen, (resultatet är något omkastade då de spelat bortaplan / hemmaplan) Haugesund 4-0,0-3,3-1,2-1,1-0,3-1,1-0,3-1 IK Start 1-2,4-1,3-0,1-1,2-1,0-2,1-0,3-2 Med andra ord är det väldigt troligt att det blir över 2 mål i denna match, och jag anser att ö 2,5 är en mkt bra spel idag, och även ö 2.0 mål kan vara en riktigt bra bank. Sen kommer det ett par snabba tankar o funderingar Hammarby - Ljungskile: Hammarby har haft svårt på sistone att hitta målet, LSK har skador på Marcus Jarlegren och Aleksandar Kitic. Enligt tabellen, Hammarby och LSK står det mkt på spel just under denna matchen och jag tror båda lagen är avvaktande och det lär bli en tillknäppt tillställning. Sundsvall - Landskrona: Sundsvall är i god form, Landskrona vann till slut en match efter flera om och män , men förmodligen åker det tillbaka till det träsk där de hör hemma. Tror att det blir målkalas för hemmastarka Sundsvall och att Landskrona möjligt får in en boll på en kontring. Jag ser högt spelvärde på både ö 2.5 och Sundsvall med Asian Hcp. och sedan till en liten specialare... Som alla har sett, har det bjudits på skrällar i alla olika ligapremiärer i helgen, Mainz, Mönchenglab, Cardiff, Lorient mfl. Nu är det match i Ligue 2, där FC Metz möter AC Arles Avignon. Klar etta på pappret, men om man börjar gräva lite så hittar man en hel del motsägande fakta. Ett exempel: Ligue 2 2010-04-23 FC Metz AC Arles Avignon 1-2 2009-12-01 AC Arles Avignon FC Metz 2-0 Lägg därtill att Arles hade i senaste matchen en man utvisad redan i 32 minuten! Detta mötet är en liten jämförelse med MFF - Mjällby. MFF är klart bättre på alla fronter, men förlorar oftast mot dem. Dock blev det lika senast, men ja.... ni fattar! Vad har ni för tankar om detta? och har ni något annat intressant idag? Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Pippe (+1) |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#2 | |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957Speedway 2013 Stats: 6 - 6 - 0 ROI: 97.78% Vinstprocent: 50.00% |
![]() Citat:
Det blir ingen lätt match mot Ljungskile som man drömt mardrömmar om tidigare säsonger, men till slut tror jag det blir seger i en tät match. Dock ingen match jag skulle lägga pengar på, skulle egentligen aldrig lägga pengar på Hammarby förrän de blir mer stabila överlag! ![]() |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#3 | |
![]() Citat:
Hammarby Ängelholms FF 0-1 Hammarby Östers IF 2-1 Hammarby IFK Värnamo 1-0 Hammarbys senaste 4 hemmamatcher. Visst jag håller med dig till en viss del, jag tror mycket väl att Hammarby vill föra matchen, men samtidigt tror jag de är väldigt rädda för att lämna för mycket ytor för kontringar. Visst, man ska inte alltid luta sig tillbaka på statistik, men i detta fallet så säger det en del. Kan även tillägga att Hammarby har skador på: Max Forsberg och José Monteiro Senast redigerad av kiffmeister den 2011-08-08 klockan 13:14. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#4 |
![]()
Tror att sannolikheten att BoIS kommer att slaktas idag är rätt stor. Så som Landskrona presterat så räcker man inte till här. Fick 2.22 igår på Giffarna -1.
Sen har jag även LSK -0.5 till 4(!) i odds. Marknaden har ju svängt rejält nu. Hammarby har inte imponerat på mig de gånger jag sett de spela hemma i år. 4 var ett rejält överodds helt enkelt enligt mig. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#5 |
![]()
Jag hittar ett par intressanta träningsmatcher i Spanien.
Barcelona spelar i Tarragona mot Girona. Visst kommer Pep att lufta truppen i den matchen men jag finner ändå bra värde i 1.55 mot ett lag som Girona. Jag ser även högt spelvärde i 2.0 på Espanyol borta mot Gimnastic. Även om det är en träningsmatch talar allt för gästerna. Gimnastic lyckades hänga kvar i Segundan förra året men lär få svårt att göra det i år. Klubben är i princip konkursmässig och truppen är därefter. Espanyol saknar ett par spelare pga U21 VM men annars lär de ställa upp med någorlunda ordinarie lag. Frågetecken för Osvaldo som är på gång till Atletico. |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#6 |
Reg.datum: mar 2010
Sharp$: 7957Speedway 2013 Stats: 6 - 6 - 0 ROI: 97.78% Vinstprocent: 50.00% |
![]() Spoiler:
Senaste matchen hemma mot Assyriska var 0-0 en riktig skräll sett till matchbilden, det skapades chanser åt båda håll under 90'+stopptid. Hammarby skapade mängder av kvalitativa målchanser men har väldigt svårt att sätta dit bollen, det krävs för många chanser/mål så att säga. Att Max och José saknas ikväll är givetvis tungt, finns dock fullgoda ersättare. Får se hur Franzén väljer att lösa detta inför kvällen. |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#7 |
![]()
Bra odds på barcelona men går det att få tag i någorlunda trupp så här tidigt?
|
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#8 | |
![]() Citat:
Skador och avstängningar gäckar oss inför måndagens match. Andreas Dahl och Simon Helg är borta. David Johansson är så sakteliga på väg tillbaka men om jag tolkat det hela rätt så har han en bit kvar till att kunna göra nittio minuter. José Monteiro är avstängd men ska även iväg på landslagsuppdrag. Om jag förstått saken rätt så gäller det samma sak för Isaac Pupo, dessvärre. Liberias landslag ville tydligen ha hans tjänster vilket ju var otur för oss. Jag hade verkligen velat se honom på planen. |
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#9 | |
![]() Citat:
|
||
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#10 |
![]()
Har lirat i följande 2 matcher:
Ytterby - Skoftebyn. 1a @ 1.57. Ytterby ok höststart med 3-3 borta mot Jonsered. Innan uppehållet var hemmalaget klart hetare än motståndet. Skoftebyn har bara mäktat med en seger på 6 senaste och det var hemma mot svaga Götene. Senaste mötet slutade 1-5 till Ytterby. 3-1? Karlstad - Forward. X2 @ 1.53. Forward stabila utan förlust. Karlstad har två segrar på de nio senaste. Båda lagen X:ar ofta. Har svårt att se Karlstad som favoriter och tycker att X2 känns spelvärt. Även X:et @>3.5 lockar... 1-1? Ogiltigt spel-ID: 461717 |
|
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#11 |
Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 789Innebandy 11/12 Stats: 7 - 11 - 0 ROI: 90.13% Vinstprocent: 38.89% |
![]()
Max Forsberg spelar idag. Bajens startelva ser ut enligt följande:
J. Hopf M. Forsberg - M. James - M. Törnstrand - F. Malke Paulinho - M.Sema - S. Bojassén - S. Castro-Tello B. Runström - S. Ayranci Ljungskile: N. Noble R. Nilsson - R. Jonsson - J. de Santana Silva - M. Thomas A. Mellqvist - J. Runnemo - L. Brais Rodriguez - G. da Silva Oliviera J. Patriksson - G. Altemark-Vanneryr |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
#12 |
Moderator
Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 5408Fotboll 2013 Stats: 306 - 184 - 57 ROI: 104.46% Vinstprocent: 62.45% |
![]()
Säsongen börjar ta fart och det kommer vara många matcher att diskutera, så jag väljer att kliva in här nu och påminna alla nya och gamla medlemmar om att i dagens fotbollstråd förväntar jag mig hög kvalitet på inläggen.
Inga oneliners, inga speltips utan motivering, inga tackposter (det använder vi sharp$ till), ingen OT även om de gäller vart man kan se en fotbollsmatch. Det finns en sökfunktion på sidan, det finns en länksammling och det finns framförallt google. Väl mött! /mod |
![]() |
![]() ![]() |
![]() |
|