Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-08-03, 10:07   #1

Reg.datum: okt 2010
Sharp$: 659
Standard

KFF-skräll mot Elfsborg?

På söndag möts KFF och Elfsborg i Borås. Jag tror att KFF-skrällen är mycket mer trolig än oddsen hittills visar.
Om man följt KFF ett antal år, specifikt under Nannes tid, så har vi sett liknande lägen många gånger. När KFF haft en tid med dåliga resultat, just nu 4 raka förluster, så kommer ofta vändningen i en på papperet svår bortamatch. Nanne är mycket duktig på att hantera just sådana här situationer och laget med Rydström i spetsen är rejält revanschsugna efter den förnedrande 0-3:an mot Mjällby.
Oddsen indikerar att hamna över 5 på KFF-vinst, 5,45 finns nu på Unibet. Klart spelvärde, tycker jag.
Även X2 till 2,24 eller oavgjort inget spel till 4,15 känns OK.
moregolf är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 15:58   #2

Reg.datum: dec 2010
Sharp$: 118
Standard

Håller med dig.
Kalmar borde stå i runt 3.40-3.90.
Absolut värt att lägga en liten slant på.
DnB om inte annat.
kensilver är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 16:32   #3

axelrooss avatar

Reg.datum: aug 2011
Sharp$: 148

Svensk boll 2013
Stats: 29 - 38 - 5
ROI: 86.19%
Vinstprocent: 43.28%

Standard

Hejhej! Är ny på sajten, ska bli kul att kunna diskutera lite spel!!
Jag tror dock inte att KFF får med sig en pinne i Borås, 1.65-1.70 känns som ett ganska riktigt odds.
Örebro DNB mot Häcken tror jag mera på!
axelroos är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-03, 17:19   #4

Standard

Hej,
nej, jag "tror" inte heller att KFF får med sig någon pinne. Däremot är sannolikheten högre än oddset visar.
Gammal 2011-08-05, 12:01   #5

Reg.datum: apr 2011
Sharp$: 333
Standard

Om vi utgår ifrån pinnys 1.63-odds på Elfsborg är sannolikheten 38,7% att Kalmar tar poäng. Tycker jag verkar vara rimligt med tanke på att Elfsborg har vunnit alla sina hemmamatcher förutom en oavgjord den här säsongen. Kalmar slog dem visserligen tidigare i våras, men jag tror inte de gör det igen.
Bjourne är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-08-07, 21:53   #6

Standard

1 pinne till KFF blev det ändå, så oddsen var väl inte helt korrekta. Låg, som sagt, i luften att KFF skulle störa Elfsborg.
Elfsborg två träffar i virket men också två saftiga KFF-chanser varav Mendes mycket väl kunde gett KFF tre poäng. Nu gick inte 2:an in, men väl X2 till bra odds.
Mitt tips för framtiden nu är att KFF börjat vändningen och plockar en hel del poäng under kommande omgångar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
dNa (+3)
Svara

td