Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in

Svara

LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2011-07-29, 23:00   #1

Strategs avatar

Reg.datum: nov 2010
Sharp$: 584
Standard

Lördag 30/7

Då var det dags för lördagens fotboll..

Fritt fram att diskutera - är det någon som redan nu har ett speltips?

Själv funderar jag över matchen MFF - Djurgården.

Förutsättningarna är som sådana att MFF kommer från en meriterande seger i CL-kvalet med retur kommande vecka, redan på onsdag faktiskt. Mycket matchande alltså! I MFF verkar bara Agon Mehmeti stå utanför truppen. Någon elva är inte presenterad..

Djurgården å andra sidan har fullt upp i Allsvenskan och en del bekymmer i truppen:
Jonson - skadad.
Riddez - skadad.
Ceesay - avstängd.
Gustafsson - avstängd.

Som ni säkert också vet så betyder M. Jonson oerhört mycket för DIF. Utan Jonson har laget inte vunnit en match och vi som såg lagets match mot HIF samt matchen mot Elsborg vet att Jonson spelar en oerhört stor betydelse. När Jonson utgick i de båda matcherna vände HIF/Elfsborg och tog samtliga tre poäng. Att man sedan har tre ytterbackar utanför truppen gör inte saken lättare.

Frågan jag nu ställer mig är om MFF kan koncentrera sig på matchen imorgon och inte tänka på CL-returen mot Rangers?

Är DIF extra sårbara på grund av att nyckelspelare saknas?

Statistik:
MFF hemma: 5-1-2 10-8 16
DIF borta: 2-1-6 12-17 7

1.90 för MFF-seger som Nordicbet erbjuder just nu låter helt OK för mig.

Alternativet är att spela Ö 2.5 mål till 2.00.
MFF har gått över linan i tre av lagets sju hemmamatcher (HIF hemma borträknad, 0-3) i år.
Djurgården har gått över linan i åtta (!) av nio bortamatcher i Allsvenskan i år.

2.00 på Ö 2.5 känns därför högt.

Edit: ska såklart stå "Fotboll 30/7" i rubriken.

Senast redigerad av Strateg den 2011-07-29 klockan 23:04.
Strateg är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-29, 23:39   #2

Archs avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 6796

Smirnoff Ice
Stats: 1059 - 1080 - 44
ROI: 98.87%
Vinstprocent: 49.51%

Standard

Ganska fint läge att gå mot Malmö imho
Arch är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-29, 23:40   #3

maddmaxs avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 3250

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Det ryktas att en stor, nej den störste näthataren världen har skådat kommer att närvara för att ge stöd till DIF. HIDE YOUR BANANAS!
Gammal 2011-07-29, 23:52   #4

Strategs avatar

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av maddmax Visa inlägg
Det ryktas att en stor, nej den störste näthataren världen har skådat kommer att närvara för att ge stöd till DIF. HIDE YOUR BANANAS!
Hur/vem menar du nu?

Senast redigerad av Strateg den 2011-07-30 klockan 00:10.
Gammal 2011-07-30, 00:11   #5

maddmaxs avatar

Reg.datum: apr 2010
Sharp$: 3250

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strateg Visa inlägg
Hur/vem menar du nu?
Den eminente Lemasive.
Gammal 2011-07-30, 01:16   #6

Vlads avatar

Sharp$: 1722
Standard

Finns stor chans att den likaledes eminente Vlad kommer närvara på Swedbank vilket minskar möjligheterna för DIF-seger drastiskt. Kryss kan det bli iofs så spela det

Ett seriösare speltips är Deportes Iquique +1.5 i Chilenska Primeran imorgon.

Catolica är utan Valenzuela,Pizarro,Cerda,Parot,Ormeno och Villanueva pga avstängning/skador. Har en del nyförvärv som slängs in direkt pga det men lär inte vara helt samspelta ännu. Ska ner på Onsdag till Uruguay dessutom när Copa Sudamericana drar igång så kanske inte full fokus.

Deportes Iquique avslutade Aperturan bra och har fortsatt att vara stabila i Copa Chile under sommaren. Inga större förändringar i truppen och inga avbräck till matchen.

+1.5 känns som en generös lina med dessa förutsättningar.
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-30, 01:23   #7

mackyyys avatar

Sharp$: 6348

NHL 2014/15
Stats: 83 - 122 - 11
ROI: 115.74%
Vinstprocent: 40.49%

Standard

Nja, Vlad, det är du och jag mot lemasive, så 2-1 Malmö
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Vlad (+1)
mackyyy är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-30, 01:32   #8

Vlads avatar

Sharp$: 1722
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackyyy Visa inlägg
Nja, Vlad, det är du och jag mot lemasive, så 2-1 Malmö
HedersMalmöit?

Kan inte ens minnas senast jag såg Djurgården vinna i fotbollen men blir ingen promenadseger för MFF imorgon med tankarna på Rangers så
Vlad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-30, 08:01   #9

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1714
Standard

Hmm?? Med Djurgårdens avbräck samt det faktum att Malmö vann borta mot Rangers så känns det som att Malmö tar detta på ren eufori. Skulle jag nog hellre lira mot Rangers som lirar borta mot St Johnstone kl 13 i eftermiddag. Odds en bit över 6ggr på raka ettan samt 1x en bit över 2 ggr. Rangers om någon lär väl vila lirare så att dom kommer fulltaggade till Malmö........
mrgump är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-30, 10:25   #10

Strategs avatar

Standard

Många stora profiler på läktarna i Malmö i eftermiddag alltså.. Bäst att avstå spel då!

Tänkte höra med er om Atletico PR - Santos redan nu. Matchen spelas imorgon men oddsen är i rörelse.
Vi har ju några som är riktigt duktiga på Sydamerikansk fotboll, så vad säger ni?
Santos har väl fått tillbaka samtliga spelare och ska väl egentligen bara börja klättringen i tabellen?

2.50 på Santos låter högt. Tankar? Vlad, trillion med flera?

Senast redigerad av Strateg den 2011-07-30 klockan 10:32.
Gammal 2011-07-30, 11:17   #11

kingscanias avatar

Sharp$: 56

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mrgump Visa inlägg
Hmm?? Med Djurgårdens avbräck samt det faktum att Malmö vann borta mot Rangers så känns det som att Malmö tar detta på ren eufori. Skulle jag nog hellre lira mot Rangers som lirar borta mot St Johnstone kl 13 i eftermiddag. Odds en bit över 6ggr på raka ettan samt 1x en bit över 2 ggr. Rangers om någon lär väl vila lirare så att dom kommer fulltaggade till Malmö........
Eller så får Malmö en reaktion på matchen, som ofta sker när lag kommer från fina insatser ute i Europa. Skulle inte ens röra malmö hemma mot djurgården till 1.85 med tång.... Djurgården +0.75 lockar däremot till finfina 1.94 i odds. Dif kommer ha ett massivt bortafölje på läktaren idag. Dessutom mot ett malmö som gått väldigt knackigt i ligan, har all press på sig, och dessutom tordes vara mentalt "trötta" från urladdningen senast....Ska suga lite på karamellen, men kan nog bli ett dif spel till slut....

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-30, 11:29   #12

Reg.datum: maj 2010
Sharp$: 1714
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av kingscania Visa inlägg
Eller så får Malmö en reaktion på matchen, som ofta sker när lag kommer från fina insatser ute i Europa. Skulle inte ens röra malmö hemma mot djurgården till 1.85 med tång.... Djurgården +0.75 lockar däremot till finfina 1.94 i odds. Dif kommer ha ett massivt bortafölje på läktaren idag. Dessutom mot ett malmö som gått väldigt knackigt i ligan, har all press på sig, och dessutom tordes vara mentalt "trötta" från urladdningen senast....Ska suga lite på karamellen, men kan nog bli ett dif spel till slut....
Jo men kan även bli en reaktion för dif som tappa mot elfsborg i slutminuterna förra veckan, självförtroendet fick sig nog en rejäl törn där. Samt att Jonsson inte lirar tror jag sänker skallarna än mer .... Men det är vad jag tror
mrgump är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-30, 11:50   #13
BHF

BHFs avatar

Reg.datum: jan 2011
Sharp$: 2030
Standard

Tyska cupen:
Kickers Emden - FSV Frankfurt
FSV Frankfurt -2,5
2,80
betsafe

Kickers Emden har stora finansiella problem och allt som var bra lämnade laget och stort frågetecken om de får licens i Oberliga. Kickers Emden har inte tillräckligt med spelare så att en del juniorer skall spela idag.
FSV Frankfurt är på pappret mycket bättre lag och borde vinna stort idag.

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
linusjkpg (+2)
BHF är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-30, 11:59   #14

kingscanias avatar

Sharp$: 56

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mrgump Visa inlägg
Jo men kan även bli en reaktion för dif som tappa mot elfsborg i slutminuterna förra veckan, självförtroendet fick sig nog en rejäl törn där. Samt att Jonsson inte lirar tror jag sänker skallarna än mer .... Men det är vad jag tror
Jodå, man kan vrida på allt till sin egen fördel

Jag rör dock inte 1.85 på malmö hemma mot dif, det är ändå allsvenskan vi snackar om, och malmö har inte, under denna säsongen i allsvenskan, visat för mig att de är värda ett sådant lågt odds, som jag tycker att det är.

Citat:
Sätt in pengar på Plusgiro 52 90 49 - 9 eller Bankgiro 5223 - 9159 märk talongen "Shaking Generation - Björn Hellkvist".
Citat:
Give Sharp$, not "Tack"!
kingscania är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2011-07-30, 16:47   #15

Donalds avatar

Reg.datum: jul 2010
Sharp$: 181

Standard

Hur blev det med spelen förra gången när matchen avbröts? Blir det SvFF beslut om resultat som gäller eller pushas spelen? Kanske varierar mellan olika bookies.
Donald är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara

td